محــــــمدرضا 344 ارسال شده در دی 99 گزارش بازنشر ارسال شده در دی 99 سلام خدمت تمامی اساتید سوالی داشتم که تفاوت برچسب محصولات با کلمه عبارت کلیدی در افزونه یواست هنگام ارسال کردن محصول چیه؟ من برای هر محصول 5 تا برچسب استفاده کردم آیا این افزونه و یا خود گوگل این 5 تا برچسب رو به عنوان کلمه کلیدی میشناسه و یا نه / چون من توی عبارت کلیدی یواست چیزی وارد نکردم. تشکر لینک به ارسال
mir.seyyed 444 ارسال شده در دی 99 گزارش بازنشر ارسال شده در دی 99 در 35 دقیقه قبل، محــــــمدرضا گفته است : سلام خدمت تمامی اساتید سوالی داشتم که تفاوت برچسب محصولات با کلمه عبارت کلیدی در افزونه یواست هنگام ارسال کردن محصول چیه؟ من برای هر محصول 5 تا برچسب استفاده کردم آیا این افزونه و یا خود گوگل این 5 تا برچسب رو به عنوان کلمه کلیدی میشناسه و یا نه / چون من توی عبارت کلیدی یواست چیزی وارد نکردم. تشکر سلام، بله تفاوت دارن، چند روز پیش سوالاتی مشابه سوال شما مطرح شد. می تونید مطالعه کنید و اگر سوالی بود اعلام کنید تا دوستان بزرگوار راهنمایی تون کنن: https://wp-parsi.com/support/topic/58553-%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%DA%86%D8%B3%D8%A8-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F/ https://wp-parsi.com/support/topic/58524-%D8%A8%D8%B1%DA%86%D8%B3%D8%A8-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%D8%A8%DB%8C%D9%87-%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D9%87%D8%9F/ 3 2 لینک به ارسال
محــــــمدرضا 344 ارسال شده در دی 99 مالک گزارش بازنشر ارسال شده در دی 99 من هنوز به جوابم نرسیدم / ممنون از دو تایپیک اما در جایی خوندم که کلمه کلیدی اگر وارد نشه توی افزونه یواست،یواست خودش برچسب ها رو به عنوان کلمه کلیدی تشخیص میده / تا چقدر این موضوع صحت داره،منی که در افزونه یواست کلمه کلیدی وارد نکردم البته تعداد مطالبم کمه حدود 50 تا بیشتر نمیشه،آیا باید بشینم برچسب ها رو حذف کنم و کلمه کلیدی را در یواست برای هر مطلب وارد کنم؟ 1 لینک به ارسال
mir.seyyed 444 ارسال شده در دی 99 گزارش بازنشر ارسال شده در دی 99 (ویرایش شده) در 44 دقیقه قبل، محــــــمدرضا گفته است : در جایی خوندم که کلمه کلیدی اگر وارد نشه توی افزونه یواست،یواست خودش برچسب ها رو به عنوان کلمه کلیدی تشخیص میده / تا چقدر این موضوع صحت داره برای پی بردن به صحّت این خبر، اون نوشته هاتون رو کد html رو از طریق گوگل ببینید اگر متای کلمه کلیدی داشت، که درسته و اگر هم نداشت درست نیست! من که برای سایتم از این افزونه استفاده می کنم، اینطوری نیست. این هم نمونه کلمه کلیدی: این مربوط به همین صفحه ی تایپیکی هست که شما ایجاد کردین: در 44 دقیقه قبل، محــــــمدرضا گفته است : نی که در افزونه یواست کلمه کلیدی وارد نکردم البته تعداد مطالبم کمه حدود 50 تا بیشتر نمیشه،آیا باید بشینم برچسب ها رو حذف کنم و کلمه کلیدی را در یواست برای هر مطلب وارد کنم؟ خُب طبیعتاً غیر این راهی نیست، امّا شاید دوستان متخصّص راهی داشته باشن.(در ضمن افزونه یواست محدودیت کلمه کلیدی داره) ویرایش شده دی 99 توسط mir.seyyed 1 1 لینک به ارسال
محــــــمدرضا 344 ارسال شده در دی 99 مالک گزارش بازنشر ارسال شده در دی 99 ممنون از شما دوست عزیز / فقط یه موردی هست که ممنون میشم کمک کنید. الان طبق تصویری که فرستادید کلمات کلیدی یا همان Keywords یه چیز کلی هست و مختص به این تایپیک نیست. منی که استفاده می کنم طبیعتاٌ باید مختص به تایپیک باشه دیگه درسته؟ و مورد بعدی این کلمات کلیدی رو کجا باید وارد کنم،مثل تصویر باید باشه و تعدادش چند تا باید باشه برای هر بخش /تشکر لینک به ارسال
mir.seyyed 444 ارسال شده در دی 99 گزارش بازنشر ارسال شده در دی 99 (ویرایش شده) در 1 ساعت قبل، محــــــمدرضا گفته است : فقط یه موردی هست که ممنون میشم کمک کنید. الان طبق تصویری که فرستادید کلمات کلیدی یا همان Keywords یه چیز کلی هست و مختص به این تایپیک نیست. منی که استفاده می کنم طبیعتاٌ باید مختص به تایپیک باشه دیگه درسته؟ بله، این انجمن بدلیل اینکه همه تایپیک هاش کلمات کلیدی اش مثل همه امّا شما سایت سافت 98 رو که نگاه کنین متوجه میشین که برای هر نرم افزاری کلمات جداگانه استفاده کرده: https://soft98.ir/internet/web-browser/38-Opera.html در 1 ساعت قبل، محــــــمدرضا گفته است : تعدادش چند تا باید باشه برای هر بخش در مورد تعدادشون اطّلاعی ندارم ولی شنیدم بعضی از متخصِصین میگن حد اقل 5 تا باشه ولی من سایت های معروف مثل سافت 98 رو که می بینم، تعدا بسیار زیادی استفاده می کنن این لینک رو مطالعه کنید اطلاعات خوبی در این زمینه داره: https://modirsun.com/Page/Detail/1593/%D8%A8%D9%87%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C در 1 ساعت قبل، محــــــمدرضا گفته است : مورد بعدی این کلمات کلیدی رو کجا باید وارد کنم،مثل تصویر باید باشه این رو هم نمیدونم که فرق بین عبارت کلیدی اصلی و مرادف که در یواست هست چیه! انشاالله دوستان راهنمایی کنن. ویرایش شده دی 99 توسط mir.seyyed 3 لینک به ارسال
فرشاد گوهری 1681 ارسال شده در دی 99 گزارش بازنشر ارسال شده در دی 99 سلام، فکر میکنم شما درخصوص ۳ تا مفهوم زیر سردرگم شدید، یه توضیحی میدم، اگر سوالی داشتید بپرسید تا کاملتر خدمتتون بگم: برچسبها در وردپرس: کارشون دستهبندی مطالب هست (شبیه همون کتگوریها ولی خیلی کوچیک و جمعوجورتر) کلمهی کلیدی یا کلیدواژهی کانونی در پلاگین یواست: صرفا برای اینه که شما توی سایتتون یک معیاری داشته باشید برای نوشتن مقالات، هیچجایی نشون داده نمیشه، حتی به گوگل! پس اصلا چیز مهمی نیست. کلمات کلیدی سایت یا مقاله: همون متاتگ Keyword هست که حدودا ۱۰ سال پیش کاربرد داشت و الان دیگه (برای گوگل) منسوخ شده، اصلا لازم نیست وارد کنید. مهمترین نکتهای که الان توی سئو مهمه، اینه که مقالات رو جوری بنویسید که کاربر جوابش رو بگیره، از المانهایی توی مطالب استفاده کنید که کاربر رو در صفحه ماندگار کنه و کاری کنید که مخاطب با محتوای شما ارتباط برقرار کنه (مثلا کامنت بذاره و...) زیاد روی یواست حساس نباشید، من همین الان میتونم مقالهای نشونتون بدم که لینک ۱ گوگله ولی چراغ سئو قرمزه، یواست صرفا یک ابزاره (یک ربات) به شما کمک میکنه یکسری پارامتر رو در محتوا رعایت کنید، اما وحی منزل نیست و هیچ ارتباطی به رنک گرفتن در گوگل نداره، سعی کنید تا جایی که معقوله به نکاتی که نشونتون میده توجه کنید (مثلا تگ ALT تصاویر و...) 3 لینک به ارسال
محــــــمدرضا 344 ارسال شده در دی 99 مالک گزارش بازنشر ارسال شده در دی 99 در ۱ ساعت قبل، فرشاد گوهری گفته است : سلام، فکر میکنم شما درخصوص ۳ تا مفهوم زیر سردرگم شدید، یه توضیحی میدم، اگر سوالی داشتید بپرسید تا کاملتر خدمتتون بگم: برچسبها در وردپرس: کارشون دستهبندی مطالب هست (شبیه همون کتگوریها ولی خیلی کوچیک و جمعوجورتر) کلمهی کلیدی یا کلیدواژهی کانونی در پلاگین یواست: صرفا برای اینه که شما توی سایتتون یک معیاری داشته باشید برای نوشتن مقالات، هیچجایی نشون داده نمیشه، حتی به گوگل! پس اصلا چیز مهمی نیست. کلمات کلیدی سایت یا مقاله: همون متاتگ Keyword هست که حدودا ۱۰ سال پیش کاربرد داشت و الان دیگه (برای گوگل) منسوخ شده، اصلا لازم نیست وارد کنید. مهمترین نکتهای که الان توی سئو مهمه، اینه که مقالات رو جوری بنویسید که کاربر جوابش رو بگیره، از المانهایی توی مطالب استفاده کنید که کاربر رو در صفحه ماندگار کنه و کاری کنید که مخاطب با محتوای شما ارتباط برقرار کنه (مثلا کامنت بذاره و...) زیاد روی یواست حساس نباشید، من همین الان میتونم مقالهای نشونتون بدم که لینک ۱ گوگله ولی چراغ سئو قرمزه، یواست صرفا یک ابزاره (یک ربات) به شما کمک میکنه یکسری پارامتر رو در محتوا رعایت کنید، اما وحی منزل نیست و هیچ ارتباطی به رنک گرفتن در گوگل نداره، سعی کنید تا جایی که معقوله به نکاتی که نشونتون میده توجه کنید (مثلا تگ ALT تصاویر و...) تشکر از دو عزیز _ پس میگید لازم نیست اما این کلمات کلیدی تا اون جایی که شنیدم در متن باید استفاده بشه. یعنی طوری باشه که هم کاربر پسند باشه و هم این که اون کلمه کلیدی در توضیحات استفاده شده باشه. من فقط از کلید واژه کانونی استفاده می کنم و کلمات کلیدی keyword استفاده نکردم.پس از نظر شما مشکلی نیست؟؟؟؟ یعنی گوگل اینقدر هوشمنده که کلمات کلیدی که مرتبط با مطلبم باشه رو توی نتایج جستجو میاره لینک به ارسال
فرشاد گوهری 1681 ارسال شده در دی 99 گزارش بازنشر ارسال شده در دی 99 در 4 ساعت قبل، محــــــمدرضا گفته است : تشکر از دو عزیز _ پس میگید لازم نیست اما این کلمات کلیدی تا اون جایی که شنیدم در متن باید استفاده بشه. یعنی طوری باشه که هم کاربر پسند باشه و هم این که اون کلمه کلیدی در توضیحات استفاده شده باشه. من فقط از کلید واژه کانونی استفاده می کنم و کلمات کلیدی keyword استفاده نکردم.پس از نظر شما مشکلی نیست؟؟؟؟ یعنی گوگل اینقدر هوشمنده که کلمات کلیدی که مرتبط با مطلبم باشه رو توی نتایج جستجو میاره بله، گوگل کاملا مفهوم عبارات رو درک میکنه، اگر محتوایی که تولید میکنید، مفهوم رو برسونه در نتایج میاد بالا، کلمات کلیدی که میخواین در متن استفاده کنید رو جوری بهکار ببرید که تجربهی کاربری رو خراب نکنه و کاملا طبیعی و عادی استفاده کنید. 1 لینک به ارسال
HAMRAH 467 ارسال شده در دی 99 گزارش بازنشر ارسال شده در دی 99 در 53 دقیقه قبل، فرشاد گوهری گفته است : بله، گوگل کاملا مفهوم عبارات رو درک میکنه، اگر محتوایی که تولید میکنید، مفهوم رو برسونه در نتایج میاد بالا، کلمات کلیدی که میخواین در متن استفاده کنید رو جوری بهکار ببرید که تجربهی کاربری رو خراب نکنه و کاملا طبیعی و عادی استفاده کنید. سلام جناب @فرشاد گوهری عزیز این برای منم سوال هست در مورد برچسب ها کاربردش رو میدونم اما تو بحث نو ایندکس و کنونیکالش مشکل دارم با مثال عرض میکنم ما یک منو داریم بنام برنامه گلها که منوی مادر هست و آواز مربوط به این برنامه هست داخل اینه مثلا میخاییم برنامه گلهای رنگارنگ 534 با برچسب های برنامه گلهای رنگارنگ --- آوازهای استاد ایرج --- دستگاه شور --- آواز دشتی در درسترس باشه خب اینجا همه این برچسب ها مهمه برامون، نمیشه نو ایندکس کرد و کنونیکال زد، چون اعتبار همشون مهمه اینجا باید چیکار کرد که دابلیکیت کانتنت نگیره گوگل، چون یه مطلب در چهار جا تکرار شده لینک به ارسال
فرشاد گوهری 1681 ارسال شده در دی 99 گزارش بازنشر ارسال شده در دی 99 در هم اکنون، HAMRAH گفته است : سلام جناب @فرشاد گوهری عزیز این برای منم سوال هست در مورد برچسب ها کاربردش رو میدونم اما تو بحث نو ایندکس و کنونیکالش مشکل دارم با مثال عرض میکنم ما یک منو داریم بنام برنامه گلها که منوی مادر هست و آواز مربوط به این برنامه هست داخل اینه مثلا میخاییم برنامه گلهای رنگارنگ 534 با برچسب های برنامه گلهای رنگارنگ --- آوازهای استاد ایرج --- دستگاه شور --- آواز دشتی در درسترس باشه خب اینجا همه این برچسب ها مهمه برامون، نمیشه نو ایندکس کرد و کنونیکال زد، چون اعتبار همشون مهمه اینجا باید چیکار کرد که دابلیکیت کانتنت نگیره گوگل، چون یه مطلب در چهار جا تکرار شده سلام، من متاسفانه خیلی در مورد موسیقی اطلاعات کافی ندارم و مثالتون یه مقداری برام ناملموس بود، اما اگر به هر دلیلی لازمه که برچسبها رو نگه دارید، باید سعی کنید توی بخش توضیحات برچسب محتوای متفاوتی رو ایجاد کنید و داپلیکیت نباشن، مثلا برای آوازهای استاد ایرج توضیحات متفاوت و برای دستگاه شور هم توضیحات متفاوتی وارد کنید و از این طریق سعی کنید، یونیک بشن صفحاتتون. در مورد کنونیکال که فرمودید، اینجا چندان کاربردی نداره، چون اگر اینکار رو بکنید، عملا دارید به گوگل میگید محتوای این صفحات کاملا کپی هست و تو فقط یکیش رو بالا بیار (در اصل به گوگل پیشنهاد میدید) خب اگر چنین کاری میخواین کنید، کل برجسبها رو بهتره یکی کنید و با یک اسم عمومیتر قرار بدید، دیگه احتیاجی به کنونیکال نیست. امیدوارم تونسته باشم منظورمو خوب برسونم اگر ابهامی بود، لطفا بپرسید. 2 لینک به ارسال
HAMRAH 467 ارسال شده در دی 99 گزارش بازنشر ارسال شده در دی 99 در در ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ در 21:09، فرشاد گوهری گفته است : سلام، من متاسفانه خیلی در مورد موسیقی اطلاعات کافی ندارم و مثالتون یه مقداری برام ناملموس بود، اما اگر به هر دلیلی لازمه که برچسبها رو نگه دارید، باید سعی کنید توی بخش توضیحات برچسب محتوای متفاوتی رو ایجاد کنید و داپلیکیت نباشن، مثلا برای آوازهای استاد ایرج توضیحات متفاوت و برای دستگاه شور هم توضیحات متفاوتی وارد کنید و از این طریق سعی کنید، یونیک بشن صفحاتتون. در مورد کنونیکال که فرمودید، اینجا چندان کاربردی نداره، چون اگر اینکار رو بکنید، عملا دارید به گوگل میگید محتوای این صفحات کاملا کپی هست و تو فقط یکیش رو بالا بیار (در اصل به گوگل پیشنهاد میدید) خب اگر چنین کاری میخواین کنید، کل برجسبها رو بهتره یکی کنید و با یک اسم عمومیتر قرار بدید، دیگه احتیاجی به کنونیکال نیست. امیدوارم تونسته باشم منظورمو خوب برسونم اگر ابهامی بود، لطفا بپرسید. سلام و عرض ادب جناب @فرشاد گوهری عزیز آقا عالی بود و خیلی یاد گرفتم اما مشکل من جای دیگست که خیلی سوال کردم از جاهای مختلف که جواب درست و حسابی ندادن حتی دوره های پولی در در ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ در 21:09، فرشاد گوهری گفته است : سلام، من متاسفانه خیلی در مورد موسیقی اطلاعات کافی ندارم و مثالتون یه مقداری برام ناملموس بود، اما اگر به هر دلیلی لازمه که برچسبها رو نگه دارید، باید سعی کنید توی بخش توضیحات برچسب محتوای متفاوتی رو ایجاد کنید و داپلیکیت نباشن، مثلا برای آوازهای استاد ایرج توضیحات متفاوت و برای دستگاه شور هم توضیحات متفاوتی وارد کنید و از این طریق سعی کنید، یونیک بشن صفحاتتون. خب در این حالت اون دسته یا برچسب تو سرچ میاد بالا و رنک میگیره، عین کاری که برای سئوی فروشگاهی میکنن، تا اینجا مشکلی نیست، اما مشکل اینجاست که یه مطلب با عنوان و محتوای یکسان در 4 جا ارسال شده، خب کپی میشه دیگه، همه چیز در همشون ثابته، تعداد مطلب موجود و همه چیز، باز یکیش متفاوت بود میگفتم خب متفاوته دیگه، این رو موندم چی کنم در مورد کنونیکال هم بله حق با شماست حالا مثال موسیقی رو عوض میکنم ما یک منو داریم بنام آموزش وردپرس که منوی مادر هست و هرچی آموزش مربوط به این وردپرس هست داخل اینه مثلا میخاییم آموزش وردپرس ویدیویی با برچسب های آموزش رایگان ویدیویی وردپرس --- دانلود آموزش ویدیویی وردپرس --- فیلم آموزش وردپرس --- ویدیوی رایگان آموزش وردپرس در درسترس باشه خب اینجا همه این برچسب ها مهمه برامون، نمیشه نو ایندکس کرد و کنونیکال زد، چون اعتبار همشون مهمه، اگه توضیح بزنیم بله به هدفمون میرسیم و با این کلمه بالا میاد: اما اینجا باید چیکار کرد که دابلیکیت کانتنت نگیره گوگل، چون یه مطلب در چهار جا تکرار شده لینک به ارسال
فرشاد گوهری 1681 ارسال شده در دی 99 گزارش بازنشر ارسال شده در دی 99 در 3 ساعت قبل، HAMRAH گفته است : سلام و عرض ادب جناب @فرشاد گوهری عزیز آقا عالی بود و خیلی یاد گرفتم اما مشکل من جای دیگست که خیلی سوال کردم از جاهای مختلف که جواب درست و حسابی ندادن حتی دوره های پولی خب در این حالت اون دسته یا برچسب تو سرچ میاد بالا و رنک میگیره، عین کاری که برای سئوی فروشگاهی میکنن، تا اینجا مشکلی نیست، اما مشکل اینجاست که یه مطلب با عنوان و محتوای یکسان در 4 جا ارسال شده، خب کپی میشه دیگه، همه چیز در همشون ثابته، تعداد مطلب موجود و همه چیز، باز یکیش متفاوت بود میگفتم خب متفاوته دیگه، این رو موندم چی کنم در مورد کنونیکال هم بله حق با شماست حالا مثال موسیقی رو عوض میکنم ما یک منو داریم بنام آموزش وردپرس که منوی مادر هست و هرچی آموزش مربوط به این وردپرس هست داخل اینه مثلا میخاییم آموزش وردپرس ویدیویی با برچسب های آموزش رایگان ویدیویی وردپرس --- دانلود آموزش ویدیویی وردپرس --- فیلم آموزش وردپرس --- ویدیوی رایگان آموزش وردپرس در درسترس باشه خب اینجا همه این برچسب ها مهمه برامون، نمیشه نو ایندکس کرد و کنونیکال زد، چون اعتبار همشون مهمه، اگه توضیح بزنیم بله به هدفمون میرسیم و با این کلمه بالا میاد: اما اینجا باید چیکار کرد که دابلیکیت کانتنت نگیره گوگل، چون یه مطلب در چهار جا تکرار شده خواهش میکنم، دقیقا موضوعی که باید بهش توجه کنید اینه که این کار اشتباهه، شما باید همهی اینها رو به یک صفحه تبدیل کنید و توی محتوای صفحهتون (میتونه محصول باشه یا یدونه تگ یا کتگوری) این موارد رو بیارید داخل محتواش، شما باید صفحه رو جوری سئو کنید که با سرچ همهی اینها همون یک صفحه بالا بیاد، چون مفهوم محتوا دقیقا یکسانه، اصلا لازم نیست از ۴ جای مختلف در دسترس باشه. 1 لینک به ارسال
HAMRAH 467 ارسال شده در دی 99 گزارش بازنشر ارسال شده در دی 99 در 51 دقیقه قبل، فرشاد گوهری گفته است : خواهش میکنم، دقیقا موضوعی که باید بهش توجه کنید اینه که این کار اشتباهه، شما باید همهی اینها رو به یک صفحه تبدیل کنید و توی محتوای صفحهتون (میتونه محصول باشه یا یدونه تگ یا کتگوری) این موارد رو بیارید داخل محتواش، شما باید صفحه رو جوری سئو کنید که با سرچ همهی اینها همون یک صفحه بالا بیاد، چون مفهوم محتوا دقیقا یکسانه، اصلا لازم نیست از ۴ جای مختلف در دسترس باشه. سپاس از شما پس میشه اینجوری که من فقط میتونم از این نوع برچسب برای دسته بندی ریز استفاده کنم و باید در حین استفاده کنونیکال یا نو ایندکس بزنم که مشکل درست نشه و فقط برای دسته بندی کاربرد داشته باشه حالا یه صفحه با سئوی درست ایجاد کنم تا بقول شما با اینا بالا باشه و تو سرچ بیاد آقا حله و خیلی یاد گرفتم 1 لینک به ارسال
فرشاد گوهری 1681 ارسال شده در دی 99 گزارش بازنشر ارسال شده در دی 99 در ۱ ساعت قبل، HAMRAH گفته است : سپاس از شما پس میشه اینجوری که من فقط میتونم از این نوع برچسب برای دسته بندی ریز استفاده کنم و باید در حین استفاده کنونیکال یا نو ایندکس بزنم که مشکل درست نشه و فقط برای دسته بندی کاربرد داشته باشه حالا یه صفحه با سئوی درست ایجاد کنم تا بقول شما با اینا بالا باشه و تو سرچ بیاد آقا حله و خیلی یاد گرفتم بله تقریبا، ببینید شما برای هر مفهوم کلیدی باید فقط و فقط یک صفحه توی سایتتون داشته باشید، حالا بسته به ماهیت محتوا این صفحه میتونه یک صفحه محصول باشه یا صفحهی دستهبندی یا برچسب، اما فقط یکی و نه بیشتر، اگر بیش از ۱ صفحه داشته باشید رباتهای گوگل رو گیج میکنید، مثلا برای جستجوهای زیر: آموزش رایگان ویدیویی وردپرس دانلود آموزش ویدیویی وردپرس فیلم آموزش وردپرس ویدیوی رایگان آموزش وردپرس اینها در اصل همه یک مفهوم هستند و کاربر هر کدوم رو که سرج کنه، یک صفحهی یکسان باید نشونش بدید، چون در ماهیت محتوا تفاوتی نداره و یکچیزه. گاهی وقتا توی کیوردهای رقابتی (مثلا بلیت هواپیما و قطار) اینجور چیزهای مهمه که صفحات جدا داشته باشند، ولی برای نمونهی شما که همش در مورد ویدئوی آموزشی وردپرس هست، بهتره فقط یک صفحه داشته باشید و مثلا عنوانش رو بذارید، آموزش ویدئویی رایگان وردپرس (عبارتی رو بنویسید که در بردارندهی همهی این مفاهیم باشه) گوگل خودش متوجه میشه که فیلم و ویدئو یک معنی داره و لازم نیست برای هرکدوم صفحهی جدا بسازید، من قبلا هم گفتم که در سئوی جدید دیگه چیزی به اسم کلمهی کلیدی معنا نداره و مهمترین چیز مفهوم کلیدی هست، شما مفهوم رو که برسونید، به شرطی که جواب کاربر رو توی صفحهتون داده باشید و تجربهی کابری خوبی ایجاد کنید، من بهتون قول میدم میاین بالا توی گوگل. 1 1 لینک به ارسال
asadiy4n 2807 ارسال شده در دی 99 گزارش بازنشر ارسال شده در دی 99 در در ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ در 20:34، HAMRAH گفته است : کاربردش رو میدونم اما تو بحث نو ایندکس و کنونیکالش مشکل دارم من به شخصه تمرکزم رو روی دسته بندی ها میذارم و معمولا اجازه ایندکس برچسب ها رو نمیدم، البته به بسته به نوع مطالب سایت برای هر سایتی میتونه متفاوت باشه به نظرم اگر از برچسب ها فقط برای ارتباط محتوای ما مورد استفاده قرار بگیرند میتونن خیلی مفید تر باشن و به سئو هم لطمه وارد نکنن ( نظر شخصی ) اگر قراره برچسب ها ایندکس بشن باید تمام جوانب در نظر گرفته بشن. 3 لینک به ارسال
yazdaniwp 1187 ارسال شده در دی 99 گزارش بازنشر ارسال شده در دی 99 دوستان نظرات متفاوتی داشتن اما از نظر کلی: برچسبها یک مدل تکسونومی هستن مثل دسته ها، تفاوتش در نحوه ایجادشونه که دسته ها از پیش تعریف میشن ولی برچسبها در زمان ویرایش یا نوشتن محتوا میشه تعریف بشن. اصلا تعداد مشخصی نداره. اینکه بگیم 5 تا برچسب باشه معنی نمیده. دقیقا باید همون رفتاری که با دسته ها میشه با برچسب هم بشه. یعنی منِ کاربر وقتی روی یه برچسب کلیک میکنم باید محتواهای مشابه رو ببینم. اگه برچسب غیر مرتبط یا تکراری با دسته، عناوین یا عبارات کلیدی تعریف بشه باعث کنیبالیزیشن میشه. یعنی بجای اینکه سایت من با سایت رقبا رقابت کنه، صفحاتش با همدیگه رقابت میکنن و این اصلا خوب نیست. نباید برچسبها با هیچ چیز دیگه داخل سایت همپوشانی داشته باشه و باعث duplicate content بشه. باید دسته ها رو مشخص کنید و هر چیزی که نمیشه داخل دسته ها مشخص کرد رو تبدیل به برچسب کنید. نکته بعدی اینکه افزونه های سئو فقط ابزار هستن. بجز اسکیما، سایت مپ و یه سری قابلیت مربوط به noindex, canonical کاربرد دیگه ای ندارن. تعریف عبارت کلیدی به این معنا نیست که کاری روی محتوا میکنن، صرفا عبارت رو بررسی میکنن که چند بار در محتوا تکرار شده؟ کجای محتوا هست؟ چند کلمه است؟ قبلا استفاده شده یا نه؟ عملا هیچ کاری انجام نمیدن. خلاصه موارد میشه اینها: 1- اکثر وبسایتها اصلا نیازی به برچسب ندارن 2- برچسبها بر اساس استراتژی محتوا مشخص میشن به صورتیکه حداقل 5 محتوا رو نشون بدن وقتی روشون کلیک میشه 3- برچسبها اگه درست تعریف بشن کمک میکنن، باید ایندکس بشن و داخل سایت مپ هم باشن 4- افزونه های سئو فقط ابزارن، سبز شدن چراغشون یا اینکه تصور کنید عبارت کلیدی رو به نحوی به گوگل معرفی میکنن غلطه 5- برچسبها باید خیلی با احتیاط استفاده بشن که باعث کنیبالیزیشن نشن 2 1 لینک به ارسال
HAMRAH 467 ارسال شده در دی 99 گزارش بازنشر ارسال شده در دی 99 در 7 ساعت قبل، yazdaniwp گفته است : دوستان نظرات متفاوتی داشتن اما از نظر کلی: برچسبها یک مدل تکسونومی هستن مثل دسته ها، تفاوتش در نحوه ایجادشونه که دسته ها از پیش تعریف میشن ولی برچسبها در زمان ویرایش یا نوشتن محتوا میشه تعریف بشن. اصلا تعداد مشخصی نداره. اینکه بگیم 5 تا برچسب باشه معنی نمیده. دقیقا باید همون رفتاری که با دسته ها میشه با برچسب هم بشه. یعنی منِ کاربر وقتی روی یه برچسب کلیک میکنم باید محتواهای مشابه رو ببینم. اگه برچسب غیر مرتبط یا تکراری با دسته، عناوین یا عبارات کلیدی تعریف بشه باعث کنیبالیزیشن میشه. یعنی بجای اینکه سایت من با سایت رقبا رقابت کنه، صفحاتش با همدیگه رقابت میکنن و این اصلا خوب نیست. نباید برچسبها با هیچ چیز دیگه داخل سایت همپوشانی داشته باشه و باعث duplicate content بشه. باید دسته ها رو مشخص کنید و هر چیزی که نمیشه داخل دسته ها مشخص کرد رو تبدیل به برچسب کنید. نکته بعدی اینکه افزونه های سئو فقط ابزار هستن. بجز اسکیما، سایت مپ و یه سری قابلیت مربوط به noindex, canonical کاربرد دیگه ای ندارن. تعریف عبارت کلیدی به این معنا نیست که کاری روی محتوا میکنن، صرفا عبارت رو بررسی میکنن که چند بار در محتوا تکرار شده؟ کجای محتوا هست؟ چند کلمه است؟ قبلا استفاده شده یا نه؟ عملا هیچ کاری انجام نمیدن. خلاصه موارد میشه اینها: 1- اکثر وبسایتها اصلا نیازی به برچسب ندارن 2- برچسبها بر اساس استراتژی محتوا مشخص میشن به صورتیکه حداقل 5 محتوا رو نشون بدن وقتی روشون کلیک میشه 3- برچسبها اگه درست تعریف بشن کمک میکنن، باید ایندکس بشن و داخل سایت مپ هم باشن 4- افزونه های سئو فقط ابزارن، سبز شدن چراغشون یا اینکه تصور کنید عبارت کلیدی رو به نحوی به گوگل معرفی میکنن غلطه 5- برچسبها باید خیلی با احتیاط استفاده بشن که باعث کنیبالیزیشن نشن سلام مجدد خدمت همه عزیزانی که راهنمایی کردن ممنون جناب یزدانی عزیز که وقت گذاشتین و تایپ کردین یه چیزی که برام جای سواله سئوی برخی سایت ها هست با مطلب تکراری البته بدون در نظر گرفتن بک لینک مثلا سایت ایران موبایل، بدون محتوا سئوی خوبی داره و محتوا هم اگه داره همشون یه متن دارن، یا سایت های موزیک که اکثرا اسم خواننده و نام موزیک هست، خب اگه گوگل به مطلب خوب امتیاز میده اینا چجوری انقد بالا هستن؟ بعضیا حتی رتبه زیر 100 دارن، فروشگاهی هم نیستن که بگم روی کتوگوری سئو کردن مگر اینکه بک لینک بگیرن این سوال درسته بی ربطه به این تاپیک اما بالاتر اساتید اشاره به محتوای خوب داشتن و برای همین جای سواله ، چون بعضی از سایت ها واقعا نمیشه در اون حد محتوا نوشت لینک به ارسال
yazdaniwp 1187 ارسال شده در دی 99 گزارش بازنشر ارسال شده در دی 99 در 12 ساعت قبل، HAMRAH گفته است : سلام مجدد خدمت همه عزیزانی که راهنمایی کردن ممنون جناب یزدانی عزیز که وقت گذاشتین و تایپ کردین یه چیزی که برام جای سواله سئوی برخی سایت ها هست با مطلب تکراری البته بدون در نظر گرفتن بک لینک مثلا سایت ایران موبایل، بدون محتوا سئوی خوبی داره و محتوا هم اگه داره همشون یه متن دارن، یا سایت های موزیک که اکثرا اسم خواننده و نام موزیک هست، خب اگه گوگل به مطلب خوب امتیاز میده اینا چجوری انقد بالا هستن؟ بعضیا حتی رتبه زیر 100 دارن، فروشگاهی هم نیستن که بگم روی کتوگوری سئو کردن مگر اینکه بک لینک بگیرن این سوال درسته بی ربطه به این تاپیک اما بالاتر اساتید اشاره به محتوای خوب داشتن و برای همین جای سواله ، چون بعضی از سایت ها واقعا نمیشه در اون حد محتوا نوشت خواهش میکنم. ببینید، محتوا فقط یه بخش از اقیانوس سئو هست. باید پرسید هدف از تولید محتوا چیه؟ متاسفانه داخل کشور و خیلی از مطالب آموزشی برای موتور جستجو تولید محتوا میشه. در صورتیکه گوگل همیشه میگه باید محتوا ارزش داشته باشه یا اصطلاحا value. ارزش محتوایی از نظر گوگل مطابقت با الگوریتم نیست، مطابق با ارزشی هست که برای کاربر ایجاد میکنه. تمام الگوریتمهایی که ایجاد میشن برای نزدیک کردن بررسی موتور جستجو به رفتار کاربره. متریکهایی رو بررسی میکنن که کاربر عادی یا همون average user براش مهمه. شما محتوایی تولید کنید که همه best practice ها رو داخلش رعایت کنید، چگالی عبارت کلیدی درست باشه، جمله بندی درست باشه، تصاویر و اسکیما و.... ولی کاربر عادی بیاد داخلش و جذبش نشه و ببنده به هیچ دردی نمیخوره. برای همین keyword research یا تحقیق کلمات کلیدی و استراتژی محتوا نیازه. باید ببینیم کاربر چی رو جستجو میکنه بعد بر اون اساس محتوا تولید بشه. حالا شما بعنوان یه کاربر عادی، وقتی میخواید یه آهنگ رو دانلود کنید، میرید بیوگرافی خواننده رو سرچ میکنید یا یه قسمت از آهنگ رو؟ کلا باید دید کاربر چی میخواد و برای اون محتوا تولید بشه. برای همینه وبسایتهایی که اطلاعات عمومی، ترفند خانه و فرزند داری، موسیقی، اخبار ورزشی و... رو پوشش میدن و محتوا محور هستن خیلی ترافیک بیشتری دارن نسبت به فروشگاهها. چون چیزی رو مینویسن که مخاطب عام تری داره و کاربر برای کسب اطلاعات میاد قطعا. از ماه مِی 2021 بخش CrUX و core web vitals رسما بعنوان یک ranking factor در نظر گرفته میشه. تکیه اینها بر تجربه کاربری هست. سرعت یه بخشش هست و بقیه متریکها لحاظ میشه. همین الان شما داخل آنالیتیکس یه متریک پیدا نمیکنید که مثلا لینکها رو چک کنه، محتوا رو بررسی کنه و... . هر گزارشی که میبینید بر اساس این هست که کاربر از کجا وارد شد، به کدوم صفحات رفت، چقدر موند داخل صفحه، از کجا خارج شد و.... پس دیدمون رو باید تغییر بدیم. محتوا رو برای کاربر تولید کنیم نه برای گوگل. 2 لینک به ارسال
HAMRAH 467 ارسال شده در بهمن 99 گزارش بازنشر ارسال شده در بهمن 99 در در ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ در 03:39، yazdaniwp گفته است : نکته بعدی اینکه افزونه های سئو فقط ابزار هستن. بجز اسکیما، سایت مپ و یه سری قابلیت مربوط به noindex, canonical کاربرد دیگه ای ندارن. تعریف عبارت کلیدی به این معنا نیست که کاری روی محتوا میکنن، صرفا عبارت رو بررسی میکنن که چند بار در محتوا تکرار شده؟ کجای محتوا هست؟ چند کلمه است؟ قبلا استفاده شده یا نه؟ عملا هیچ کاری انجام نمیدن. سلام مجدد جناب @yazdaniwp عزیز اون قسمت گوگل اسنیپیت که پیش نمایش سرچ گوگل هست در افزونه ها رو هم خود یواست یا مثلا رنک مث قرار میده در قالب؟ اگه خیر پس چجوری این رو به گوگل میفهمونه و کجای قالب و محتوا قرار میگیره؟ با سپاس لینک به ارسال
yazdaniwp 1187 ارسال شده در بهمن 99 گزارش بازنشر ارسال شده در بهمن 99 در 13 ساعت قبل، HAMRAH گفته است : سلام مجدد جناب @yazdaniwp عزیز اون قسمت گوگل اسنیپیت که پیش نمایش سرچ گوگل هست در افزونه ها رو هم خود یواست یا مثلا رنک مث قرار میده در قالب؟ اگه خیر پس چجوری این رو به گوگل میفهمونه و کجای قالب و محتوا قرار میگیره؟ با سپاس سلام. این موارد همگی داخل تگ head وبسایت اضافه میشن. اما گوگل ملزم نیست که همین موارد رو نمایش بده. اگه محتوای اسنیپت رو مناسب بدونه، نمایش میده در غیر اینصورت از محتوای هر بخشی از صفحه که فکر کنه بهتره استفاده میکنه. 1 لینک به ارسال
پست های پیشنهاد شده
لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید
شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید
ورود به حساب کاربری