رفتن به مطلب

بوت استرپ چه چیز ویژه ای داره؟


پست های پیشنهاد شده

سلام

واقعا چرا باید از بوت استرپ استفاده کرد؟ این فریمورک چه چیز ویژه ای برای طراحی وب داره؟ چندوقته دارم راجع بهش میخونم. میدونم این امکانات رو داره: ریسپانسیو، نوبار، مودال و... راستش اینها چیزایی نیست که منو به استفاده ازش ترغیب کنه.

وقتی با css و jquery میتونم به راحتی ریسپانسیو کنم، وقتی برای منو، اسلایدر، تب اسلایدر و... میتونم از انواع مختلف پلاگین ها و کدهای آماده استفاده کنم و به دلخواه ادیتشون کنم، چرا باید از بوت استرپ استفاده کنم؟

 

بوت استرپ حجم خیلی کمی نداره و اغلب در یک پروژه از همه امکانات بوت استرپ استفاده نمیشه، بنابراین بخش زیادی از بوت استرپ بلااستفاده میمونه

ضمن اینکه باید مدتی رو صرف یادگیری و تمرین و کار با بوت استرپ و کلاسهاش کرد

بوت استرپ کدهای html رو شلوغ و پیچیده میکنه

ادیت و کاستومایز کردن بوت استرپ هم گاهی با مشکلاتی همراهه

 

با اینحال خیلی معروف و متداول هست و به یکی از مهارت های اصلی طراحان وب تبدیل شده

ویرایش شده توسط j1989m
لینک به ارسال

سلام،

بهترین section توی این فریم ورک ها فقط grid بندی و responsive هست.

البته گاهی اوقات استفاده از این فریم ورک برای Template admin ها هم گزینه خوبی محسوب میشه.

لینک به ارسال
در 5 ساعت قبل، Mostafa گفته است :

سلام،

بهترین section توی این فریم ورک ها فقط grid بندی و responsive هست.

البته گاهی اوقات استفاده از این فریم ورک برای Template admin ها هم گزینه خوبی محسوب میشه.

ممنون

فکر میکنم بوت استرپ بیشتر به درد پروژه های بزرگ میخوره برای پروژه های کوچیک مثل سایت های شرکتی بهتره طراح از فریمورک خودش استفاده کنه

خود من برای ریسپانسیو کردن از مدیاکوئری های css بدون مشکل خاصی استفاده میکنم

در مورد Template admin هم ممنون میشم بگید چی هست

لینک به ارسال

با سلام

اگر شما به سادگی با css و جی‌کوئری می‌تونید قالب رو برای همه دیوایس‌های موجود ریسپانسیو کنید بهتره به روش خودتون عمل کنید. ;)

اما چرا باید از بوتسترپ و فریم ورک‌های مشابه استفاده کنیم؟

پاسخ یک کلام است، افزایش سرعت طراحی!

امروز همه سایت‌ها نیاز دارند تا قالبشون ریسپانسیو باشه و در همه دیوایس ها درست نمایش داده بشه! بوتسترپ در این امر به ما کمک میکنه و همچنین در گرید بندی نیز به ما کمک میکنه بنا براین ما درگیر گرید بندی و ریسپانسیو سازی نمیشیم و طرحمون رو پیاده می‌کنیم!

همچنین بوتسترپ با دارا بود کامپوننت‌های اسلایدر، منوهای آکاردونی و مودال و... باعث میشه در وقت بسیار صرفه جویی بشه و خودمون رو زیاد درگیر ساخت مدوال‌ها، اسلایدر و... نکنیم کما اینکه همه این موارد قابلیت نمایش در همه دیوایس‌ها رو دارند.

در کل ما در طراحی قالب یکسری نکات رو برای همه قالب‌ها رعایت میکنیم مثل گرید بندی، ریسپانسیو سازی، استفاده از اسلایدر، دکمه و... فریم ورک‌ها اومدن اینا رو برای راحتی یکجا جمع کردند! تا وقت ما برای کارهای پایه‌ای تلف نشه!

از جایی که بوتسترپ اپن سورس هست خیلی از طراحان وب برروی آن کار میکنند تا استانداردترین فریم ورک ممکن رو ارایه بدهند!

همه این‌ها مواردی هست که ما رو مجاب به استفاده از فریم‌ورک‌ها و اللخصوص بوتسترپ می‌کنه.

موفق باشید.

ویرایش شده توسط farhad.in
لینک به ارسال

ممنون از پاسخ شما دوستای محترم

اما من فکر میکنم دلیل اصلی استفاده از بوت استرپ اینه که همه گیر شده و همه جا و همه کس ازش استفاده میکنن

تنها دلیلی که من رو ملزم به یادگیری و استفاده از بوت استرپ میکنه اینه که در حال حاضر و بهرحال از طراح وب انتظار میره بوت استرپ بلد باشه

به نظرم بوت استرپ نه تنها کار طراحی رو چندان سریع نمیکنه، بلکه با کلاسهای زیادی که داره کار رو سخت و کدها رو خیلی شلوغ میکنه

بوت استرپ هیچ چیز ویژه ای ارائه نمیده، grid و responsive اش هم ویژگی خاصی نیستن:

جسارتا مشابه همین سیستم گریدبندی و قابلیت ریسپانسیو در بوت استرپ رو در یک فایل css پیاده سازی کردم (حجمش 8k شد) دقیقا بصورت 12 ستونه و چهار تا ابعاد (xs, sm, md, lg) اسامی کلاسها رو هم سعی کردم تا حدودی شبیه بوت استرپ باشه، تست کردم عین بوت استرپ بدون مشکل عمل میکنه (اگه مایل باشید این کتابخونه کوچیک و اسم کلاسهاشو با توضیحات میزارم)

همچنین اسلایدر، منوهای آکاردئونی و... امکاناتی نیستن که فکر کنیم فقط از طریق بوت استرپ میشه ازشون استفاده کرد

اینترنت پره از پلاگین ها و کدهای آماده (انواع اسلایدر، منو و...) که میتونیم انتخاب کنیم و به دلخواه تغییرشون بدیم (اتفاقا اغلبشون هم ریسپانسیو هستن و هم کراس بروزر)

به نظرم به جای استفاده از فریمورک هایی مثل بوت استرپ، بهترین روش برای طراحی وب استفاده از  همین پلاگین ها و کدهای آماده است (یعنی اینکه فقط از html5 ، css3, jquery استفاده کنیم و برای موارد سخت مثل اسلایدرها و منوها، از پلاگین ها و کدهای آماده)

 

ممنون و سلامت باشید

ویرایش شده توسط j1989m
لینک به ارسال

سلام. ببینید اولا سرعت اینترنت به جایی رسیده که فرق بین صفحه ای که 300 کیلوبایت هست با صفحه ای که 400 کیلوبایت هست رو نمیشه تشخیص داد.

بحث بعدی در مورد استفاده از فریم ورک ها میتونه این باشه که شما یک پروژه رو مینویسی میدی به مشتری، حالا اون شخص برای ویرایش کوچک ترین جزئش باید بیاد کد بنویسه در حالی که وقتی یک فریم ورک استفاده میشه، خیلی راحت با اعمال کلاس های css توی کدهای html هم میتونه به چیزی که می خواد تا حدود زیادی برسه بدون اینکه استایل های تکراری چند باره توی فایل استایل در ادامه هم نوشته بشن مخصوصا پدینگ ها و مارجین ها (بوت استرپ توی این زمینه تا قبل از نسخه 4 ضعف داشت اما نسخه 4 بتا رو تست بکنید میبینید چقدر کار راه اندازه)

باز مساله دیگه ای که هست اینه که همین بوت استرپ کامپوننت بندی شده و شما اگر scss بلد باشی میتونی فقط همون چیزهایی که نیازته رو ازش خروجی بگیری.

بحث بعدی اینه که فریم ورک استاندارد میسازه. یعنی چی ؟ یعنی اینکه وقتی من می خوام یه پوسته رو (چه خودم نوشته باشم، چه کس دیگه ای نوشته باشه) ادیت کنم نگاه می کنم می بینم بوت استرپ توش لود شده، می فهمم که کدهای html رو به چه صورت باید اضافه کنم، و چه کلاس هایی الان برام در دسترسه. همچنین وقتی می خوام بیام یک سری کتابخونه ها رو به پروژه اضافه کنم مثلا ایکون فونت ها، راحت توی توضیحاتشون میبینم نوشته با بوت سازگار شده و خیالم راحته که بابت این کتابخونه نیاز ندارم کد اضافه بنویسم که به نوعی همون افزایش سرعت در طراحیه که دوستان گفتن.

بحث بعدی بدون باگ بودنه، که باز دوستان گفتن .

بحث بعدی اینه که همون grid ای که شما در اوردی و حجمش خیلی کم شد رو بالاخره یه نفر نوشته و شما استفادش کردی، وگرنه شاید تا سال ها ما اصلا نمیفهمیدیم که media query ها اصلا چی هستن ! و همچنان مثل قدیم با جاوااسکریپت و یا با لود کردن استایل های جدا توی موبایل و دسکتاپ کار می کردیم.

حالا اینکه به طراحی می گن باید حتما بوت استرپ بلد باشی مال همه گیر بودنشه و اینکه اگر شما نبودی کس دیگه راحت میتونه کارهات رو ادامه بده.

بعد یه چیز دیگه که هست اینه که فریم ورک وقتی یه استاندارد رو اومد تعیین کرد به مرور زمان کاربرای مختلف میان ادیتش می کنن و اگر همه موافق بودن روی کدهای اصلی اعمال میشه، در نتیجه بعد از مدتی که از ایجادش گذشت، بهترین کدها رو در کمترین زمان در اختیار کاربر نهایی میزاره.

 

لینک به ارسال

ممنون از پاسخ شما دوست گرامی

نکاتی که در مورد بوت استرپ فرمودید کاملا درسته و دقیقا به خاطر همینهاست که همچنان معتقدم بوت استرپ چیز ویژه ای نداره و دلیل اصلی استفاده ازش عمومی بودنشه

اجازه بدید یک مثال بیارم: جی کوئری هم یک کتابخانه یا فریمورک برای جاوااسکریپته اما واقعا عالی و کاربردیه، سینتکس ساده ای داره (شبیه css) و براحتی میشه تگ ها رو سلکت کرد و امکانات خیلی کاربردی رو در اختیار میزاره، کار رو برای طراح خیلی ساده کرده و میشه گفت به نوعی جای جاوااسکریپت رو گرفته.

اما بوت استرپ با اینکه یک فریمورک برای html, css, jquery هست، عملا چیزی فراتر از اینها عرضه نمیکنه. کما اینکه (همونطور که میدونیم) بوت استرپ از ابتدا برای توییتر بوجود اومده بود، نه الزاما برای راحتی کار طراحان وب

بهرحال ناچاریم بعنوان یک طراح وب ازش استفاده کنیم، چون بقول شما تبدیل به یک استاندارد همگانی شده

 

لینک به ارسال

همه بحث ها رو بالاتر دوستان مطرح کردن ولی جواب سوال اولتون همون خط آخری بود که بالا نوشتید: استاندارد همگانی

قرار نیست هر فریمورکی رو حتما استفاده کنیم، بهترین کار به ضرورت استفاده کردن هست. شاید یکجا استفاده از جی‌کوئری اصلا معنی نداشته باشه پس جاوااسکریپت کد میزنیم، یکجا بوت‌استرپ خوبه استفاده می کنیم جای دیگه نیاز نیست میریم دستی مینویسیم، یکجا هم اصلا فلکس باکس یا سی اس اس گرید و...

یک طراح/برنامه‌نویس حرفه ای به ضرورت و تشخیص خودش از ابزار و زبان ها و فریمورک ها استفاده میکنه.

 

موفق باشید

 

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...