رفتن به مطلب

پنگوئن گوگل بزودی آپدیت میشود


miladabbasi

پست های پیشنهاد شده

آپدیت-جدید-پنگوئن-گوگل

 

الگوریتم پنگوئن گوگل برای اولین بار در ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ با هدف مبارزه با لینک های اسپم و شناسایی سایتهایی که اقدام به خرید لینک میکنند معرفی شد. این الگوریتم تا به امروز بیش از ۳ آپدیت داشته و درحال حاضر نسخه سوم آن درحال استفاده است. پیشتر گوگل اعلام کرده بود که این الگوریتم سئو در سال ۲۰۱۶ آپدیت خواهد شد. طی چند روز اخیر اخبار موثقی از طرف کارمندان گوگل منتشر شده که نشان میدهد این آپدیت بزودی اتفاق می افتد.

 

Gary Illyes از تحلیلگران بخش Trends گوگل وبمستر ، ۱۹ ژانویه در حساب توییتر خود اعلام کرد که الگوریتم پنگوئن در ۳ ماهه اول سال ۲۰۱۶ آپدیت خواهد شد. آخرین آپدیت پنگوئن مربوط به سال ۲۰۱۴ است که تاثیر بسیار کمی بر وضعیت جستجو داشت به طوری که فقط ۱% از کوئری های انگلیسی  تحت تاثیر آن قرار گرفتند و شاهد تغییرات عمده ای نبودیم. با هر آپدیت میزان هوش پنگوئن و اطلاعات آن درباره سایت های اسپم و راه های شناسایی آنها بیشتر میشود و به همین دلیل این آپدیت میتواند برای بعضی از سایت های ایرانی گران تمام شود! به بهانه این آپدیت به بررسی مختصر الگوریتم پنگوئن میپردازیم.

 

معرفی پنگوئن

پنگوئن نام الگوریتم رسمی است که گوگل در ۲۲ آوریل ۲۰۱۲ معرفی کرد. گوگل با کمک این الگوریتم سایتهایی را که با استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه  سعی در افزایش بک لینک های خود میکنند را شناسایی میکند. هدف اصلی این الگوریتم مبارزه با خرید و فروش لینک و لینک سازی غیرعادی است و تاحدودی در این راه موفق بوده است. برای افزایش کاربرایی این الگوریتم گوگل آپدیت های متعددی را روی آن اعمال کرد. اولین نشانه های پنگوئن در سایت های فروشنده بک لینک مشاهده شد. بعضی از این سایت ها در گوگل وبمستر اخطارهایی را مبنی بر حذف لینک های غیرطبیعی دریافت کردند و ناچار تجارت پرسود بک لینک را کنار گذاشتند. بعد از آن به مرور برخی از سایتهای خریدار بک لینک رتبه های خود را از دست دادند و به اصطلاح پنالتی شدند.

الگوریتم پنگوئن به این دو دسته سایت اکتفا نکرد و سراغ انواع دیگر سئو کلاه سیاه رفت. سایت هایی که با تکنیک های نظیر ارسال کامنت های اسپم ، ارسال اسپم در انجمن ها ، اسپم در پروفایل رتبه ای کسب کرده بودند به مرور زمان رتبه خود را از دست دادند. البته این الگوریتم تا به امروز بر روی وب فارسی تاثیر چندانی نداشته و به همین دلیل شاهد حضور بزرگترین خریداران لینک در رتبه های برتر هستیم!

 

فرار از پنالتی

برای جلوگیری از جریمه شدن توسط پنگوئن ، ابتدا بک لینک های خود را بررسی کنید و سپس این سوالات را در رابطه با هر سایت لینک دهنده از خود بپرسید.

  1. سایتی که از آن لینک دریافت کرده ام با کیفیت است؟
  2. بک لینک مرتبط است؟
  3. سایت مورد نظر از روش های سئو کلاه سیاه استفاده کرده؟
  4. از چه آنکر تکستی برای لینک دهی به من استفاده شده؟ استفاده بیش از حد از یک عنوان خطرناک است

 

نظر شما چیست؟ قربانیان (!) بعدی پنگوئن چه سایتهایی هستند؟ پنگوئن میتواند موثر باشد؟

 

منبع : الگوریتم پنگوئن گوگل بزودی آپدیت میشود

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...