رفتن به مطلب

طراحی قالب در فتوشاپ


seb

پست های پیشنهاد شده

سلام

میخواستم دوستانی در این زمینه تخصص دارن بنده رو راهنمایی کنن که چطوری میشه قالب سایت در فتوشاپ طراحی و رسپانسیو و فلت کردن قالب میخوام یاد بگیرم دوستان راهنمایی کنن ممنون میشم

بجز رسپانسیو کردن و فلت کردن قالب کار دیگه هم هست که انجام بدن ؟؟؟

ممنون

لینک به ارسال

سلام

عزیز طراحی رابط کاربری پوسته کاری نیست که بشه توضیحش داد. در مرحله اول باید به ابزارهای فتوشاپ تسلط داشته باشید. مرحله دوم کار خلاقیت و شناخت رنگ هاست. تو مرحله بعد هم باید اینقدر نمونه وب دیده باشی که بتونی طرح مورد نظرت رو بسازی. در این مورد تو سایت های خارجی جستجو کنی به نتایج خوبی می رسی.

لینک به ارسال

در ادامه صحبت های دوست خوبمون باید بگم شما توی فتوشاپ فقط رابط کاربری UI قالب رو طراحی میکنید یعنی ماکت کار ! نه کدنویسی هستش که هیچ چیز دیگه ایی فقط و فقط کار گرافیک و ظاهر کار رو انجام میدید تیو مرحله بعد سراغ کد نویسی و تکنیک های کد نویسی باید برید و ریسپانسیو هم در مرحله کد نویسی انجام میشه نه در فتوشاپ !!!!

لینک به ارسال

ممنون فتوشاپم خوبه داداش اشنایی هم دارم با ابزارش ولی سمت طراحی قالب نرفتم که بخوام بدونم دقیقا چطوریه

میشه آموزشی در مورد طراحی قالب به من بدید یک آموزش جامع ؟کاربردی ؟

در مورد رسپانسیو هم که گفتم یک جا خوندم که باید داخل فتوشاپ طراحی بشه برای هر دستگاهی حالا یعنی این اشتباهه؟؟؟؟ یعنی در فتوشاپ فقط قالبو طراحی میکنیم و تمام بعد بحث رسپانسیو داخل کدنویسی انجام میشه ؟؟؟؟؟؟

لینک به ارسال

در مورد رسپانسیو هم که گفتم یک جا خوندم که باید داخل فتوشاپ طراحی بشه برای هر دستگاهی حالا یعنی این اشتباهه؟؟؟؟ یعنی در فتوشاپ فقط قالبو طراحی میکنیم و تمام بعد بحث رسپانسیو داخل کدنویسی انجام میشه ؟؟؟؟؟؟

بله دوست عزیز ریسپانسیو در بخش کد نویسی و با استفاده از مدیا کوئری CSS3 انجام میشه و بیشتر حالت شرطی داره ! ولی میشه حالت ریسپانسیو در اندازه های مختلف رو به صورت جدا گانه رابط کاربریشون رو با فتوشاپ طراحی کرد ولی ریسپانسیو اصلا ربطی به فتوشاپ نداره !! -_-

لینک به ارسال

ممنون ازشما میشه در مورد این ولی میشه حالت ریسپانسیو در اندازه های مختلف رو به صورت جدا گانه رابط کاربریشون رو با فتوشاپ طراحی کرد یکم بیشت توضیح بدید چطوری باید این کارو انجام دادم اندازه خواستی داره ؟؟/ توضیح بدید ممنون میشم ....

لینک به ارسال

برای دستگاه های مختلف با رزولوشن های مختلف psd میزنین

تقریبا به 3 دسته تقسیم میشن

کامپیوتر

تبلت

موبایل

سرج کنین تا اندازه و ... رو دستتون بیاد

لینک به ارسال

درود بر شما,

تست طراحی ریسپانسیو

در مورد طراحی پوسته با فتوشاپ ,متاسفانه متاسفانه ما ایرانی ها توی این مورد مشکل داریم.

میتوان گفت ما از پایه مشکل داریم در نهایت وقتی هم طراحی میکنیم توی کد نویسی یه چیزایی رو حذف می کنیم و اسم خودمونم میذاریم ..... بماند نمیگم.

پیش از طراحی پوسته برای یک سایت شما باید اصل کار یک طراح رو بدونید.

طراح کیه ؟

توی خارج : فرد ( یا افرادی ) که تسلط کار بر روی کارشون دارن و همیشه در بروزترین حالت هستند و با استفاده از قوانین از پیش تعیین شده مختص به پروژه دریافتی کارشون رو به نحو احسنت انجام میدن . که توی این حالت هم طراح راضی است هم مشتری و هم کیفیت نهایی عالی تر از عالیست.

توی ایران : فردی که تسلط داره .. نه اینکه نداشته باشه ها ! فقط چیزه .. فکر میکنه همه چیو بلده اگه اشتباه کنه که اصلا میگه چی من !؟ برو بابا اشتباه نکردم !!!!! از لحاظ بروز بودن اونم چجوره !! میگه در حد HTML5 و چمیدونم آخرین تکنولوژی روز و ایناست .. در نهایت سفارشش مثلا پوسته وردپرس همش ابزارک برات گذاشته میگه بمنچه ! خودت برو ابزارتو اضافه کن ... در قبال پولی هم که میگیره بر میگرده به مشتری میگه .. چی ؟!؟! این پولی که دادی کمه .. معمولا هم تعداد خطوط کد نویسیشون به 400 خط هم نمیرسه ! سر در سایتشونم یا .... نمیگم بماند ! می نویسن حرفه ای !!!!!!! در نهایت هم سیخ میسوزه هم کباب ! کیفیت هم ... چه کیفیتی میشه ! ایزو 12000 هزار !!!! :D

من نمیدونم واقعا سواد ما ایرانیا در حد دو دوتا چارتاست چی چیه والا !

شما زمانی که می خواید یک طراحی انجام بدید که نباید اول بسم الله برید سراغ فتوشاپ .

خیلی جالبه یه نکته هم اینجا باید اضافه کنم بد نیست بدونید ! البته مثال ویژوال بیسیکیش هست ! توی بین دانشجوها و بعضی از اساتید من اینو دیدم ... زمانی که استاد یا شخصی به طرف میگه برنامه ای بنویسید که ,طرف میبینی 2 تا inputbox و یه buttion command میندازه وسط صفحه :| یکی نیست بگه آخه عزیز دل شاید اصلا این برنامه نیازی به این چیزا شاید نداشته باشه ...

نمیدونم منظورمو گرفتید یا نه ولی امیدوارم منظور رو گرفته باشید تا بعضی .. البته بعضی از دوستانو ما زیر ذربین نذاریم که خودتان دانید ...!

در کل شما برای طراحی باید چند مرحله رو بگذرونید که میشه گفتید طراحی با فتوشاپ تقریبا چند مرحله از مراحل اول فاصله داره یعنی مرحله شاید 4 الی 5 باشه .

Understood ؟

لینک به ارسال

شما باید گرافیک خونده باشید +تجربه !

باید بدونید از چه اشکال و رنگ هایی در کنار هم استفاده کنید (از لحاظ روانشاسی و ...)

فقط نه با فتوشاپ ، با هر برنامه گرافیکی پیکسلی میشه طراحی کرد ، اکثر آشنا های بنده با gimp طراحی میکنن

لینک به ارسال

ممنو از همه دوستان

ببین من رشتم گرافیکه میخوام اطلاعاتی داشته باشم که شروع کنم.... در مورد رسپانسیو یعنی بجز طراحی اول که قالب طراحی میکنن بعد میان اون طراحی اول به اندازه های تبلت وموبایل میکنن که برنامه نویس از اونا استفاده کنه ؟؟؟

یعنی هم میشه به روش بالا که گفتم بیام طراحی هر دستگاهی طراحی کنیم و هم میشه یک قالب طراحی کنیم که برنامه نویس خودش رسپانسیو اعمال کنه .؟؟؟

لینک به ارسال

شما میتونید قالب خودتون رو با فتوشاپ طراحی کنید و ریسپانسیو رو دیگه به عهده کد نویس قالب بذارید . در کل حرفه طراحی وب 3 بخش داره

  1. طراحی گرافیکی
  2. کد نویسی
  3. بهینه سازی

که متاسفانه توی ایران 1 نفر همه این تخصص ها رو یک جا یاد میگیره که این روش اشتباهیه و باعث بروز خطا و کاهش سرعت و کیفیت خروجی کار میشه شما اگر به فتوشاپ تسلط دارید پیشنهاد میکنم که روی همون وقت بذارید و پوسته های خودتون رو داخل فتوشاپ طرح گرافیکیشون رو انجام بدید . در مورد حالت ریسپانسیو هم میتونید قالب های اختصاصی که میخواهید توی حالت واکنش گرایی نمایش داده بشه رو هم جدا گانه طراحی کنید و به کد نویس قالب پیشنهاد بدید ولی در کل ریسپانسیو کردن قالب به خود کد نویس مربوطه نه طراح گرافیک .

لینک به ارسال

ممنونم داداش از توضیحاتتون میشه یک آموزش جامع در مورد طراحی اگه دارید لینکشو بدید من نت گشتم چندتاش ناقص بود یا درست اصولی توضیح نداده بودن

ممنون

لینک به ارسال
  • 5 سال بعد...

سلام وقت بخیر

بعد از چند سال بالاخره تصمیم گرفتم که توی انجمن وردپرس فارسی ثبت نام کنم و کلی سوال و تاپیک دیدم که مشکلاتی شبیه به مشکلات من داشتم و جواب گرفتم و مقداری از  سوال های بچه ها تو زمینه سئو و وردپرس رو جواب دادم.

داشتم میگشتم که به این تاپیک رسیدم و جواب دوستان رو خوندم که چقدر خوب و کامل بود و منم سعی میکنم تا جایی که بتونم و بلد باشم به شما کمک کنم تا مشکلتون حل بشه. منم که اول وارد حوزه گرافیک و طراحی و برنامه نویسی سایت شدم دقیقا یکی از بزرگترین مشکلاتم مشکل شما که چطوری قالب یک سایت رو تو فتوشاپ طراحی کنم.

 

خب باید بدونید که کار اگه قرار باشه حرفه ای باشد و یک سایت به شکل کاملا حرفه ای زده بشه باید خب از وایرفریم و پروتوتایپ شروع بشه بعدش میرسه به طراحی گرافیکیش که الان معمولا از دوتا نرم افزار استفاده میشه یکی adobe xd و یکی دیگه خود فتوشاپ.

 

حالا اول از همه که خب ما باید به فتوشاپ مسلط باشیم و نکته‌ی دیگه اینکه نیازی به کد نویسی نیست اصلا.

مسئله‌ی بعدی که شما مطرح کردید مسئله‌ی طراحی رسپانسیو هستش به طور عام قالب هایی که من و شما به عنوان یک طراح درست میکنیم، میدیمشون به طراح سایت و برنامه نویس که اون طرح ها واسه ما ایجاد کنه و در واقع ما بهش چندتا عکس فقط قرار تحویل بدیم.

 

تو بحث رسپانسیو دیزاین، معمولا به این شکل هستش که شما فقط قالب دستکتاپ رو میدید خود برنامه نویس قالب موبالش رو اکی میکنه و به طور معمول نیازی نیست که شما هم قالب موبایل رو طراحی کنید، هم دسکتاپ و هم تبلت. اما اگر قرار واقعا وقت گذاشته بشه و یک کار خیلی حرفه ای انجام بشه خیلیم خوبه که شما خودتون هم قالب دسکتاپ، هم موبایل و هم تبلت رو طراحی کنید که خیلی ساده هم میشه با یه سرچ تو گوگل اندازه تبلت و موبایل رو به دست اورد و سایز صفحه فتوشاپ رو همون اندازه بذارید و ادام کار رو به برنامه نویس بدید و اون واستون انجام بده. خب مسلما این کار رو هر کسی انجام نمیده، افرادی که بودجه و وقت کافی دارند فقط اینجوری طراحی میکنن. افرادی که بخوان دیگه خیلی خیلی حرفه ای سایت بزنن.

 

و دوستمون هم بسیار درست میگه اگر به کد نویسی مسلط نیستید به نظر من هم واردش نشید و در همون حوزه گرافیک و طراحی فعالیت کنید و بخش بعدی رو به دست یک برنامه نویس بسپرید.

 

واسه آموزش هم من خیلی گشتم تو یوتیوب، گوگل، دی وی دی، اپارات و.... چیز آنچنان درست و حسابی پیدا نکردم که در نهایت بتونم باهاش به فتوشاپ مسلط بشم و با اون کارهای خودم که حالا یک بخشیش طراحی قالب سایت هستش دیگه کارت ویزیت و لوگو و پوستر و بنر و ... اینا همشون هست که خب متاسفانه نمیدونم چرا ولی آموزشی که خیلی خوب یاد بده و همونجور که گفتی ناقص نباشه و کار ادمو راه بندازه ندیدم. حدود  سال و نیم یاد دوسال پیش بود خیلی سرچ میکردم درباره فتوشاپ، همش سایتا رو باز میکردم کلی دوره خریدم و اینا، متاسفانه که به کارم نیومد تا تو صفحات 3 یا 4 گوگل بود دقیق یادم نیست ولی اون زمان من رایگان گرفتم الان هم گفتی رفتم تو سایتش خیلی کامل تر و بهتر شده همچنان هم رایگان.

 

چیزی که خودم حقیقتا استفاده کردم ازش هم نتیجه گرفتم این آموزش فتوشاپ که اسم سایتش هم ماژیک آبی. مقالاتشون هم خیلی خوب و کامل میرم میخونم مشکلی نداره و واقعا خودشون محتواشون رو تولید میکنن و خیلی جامع هم تولید میکنن هم فتوشاپ هم کورل دراو هم موشن، همه آموزش هاشون واقعا کاربردیه. لعنتی تو اینترنت آموزش پروژه محور کلا کمه نمیدونم چرا مشکل از کجاست ولی این خدارو شکر پروژه زیاد میزنه و یه مقداری متفاوت از بقیه.

 

امیدوارم که بهت کمک کرده باشم مخصوصا تو طراحی رسپانسیو که خیلی سوال پرسیده بودی.

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...