رفتن به مطلب

ریاضی یا هنرستان مسعله این است؟


پست های پیشنهاد شده

سلام دوستان من الان کلاس  نهم هستم و میخام انتخاب رشته بکنم 

خیلی ها میگن ریاضی بهتره و خیلی ها هم میگن فنی و حرفه ای بهتره 

واقا کدومش بهتره برم 

خودم بدون اینکه کلاسی برم زبان پایتون رو کامل یاد گرفتم ایا باید از ریاضی برم یا فنی حرفه ای 

ممنون میشم کمکم کنید .(با تشکر)

لینک به ارسال

سلام

از نظر کلی،

 

فنی و حرفه ای

بطور کلی، طول مدت تحصیل بیشتر با کارهای عملی سر و کار دارید و سختگیری تحصیلی معمولا کمتر هست، برای ورود به دانشگاه هم مسیر کوتاه تری میرین اما رشته‌هاش محدود هست و البته تا مقطع فوق دییپلم میتونید جلو برید و برای لیسانس مجدد باید کنکور بدید یا وارد دانشگاه بشید.

از نظر اینکه سختگیری تحصیلی کمتری داره زمان کافی برای کارهای جانبی دارید، آموزشها محور اجرایی داره برخلاف بقیه رشته ها و حالت تجربه ی کاری داره.

 

ریاضی فیزیک

شما دروس بیشتری برای خوندن دارید، درس ها سخت تر هستن وزمان بیشتری برای یادگیری و آموزش باید صرف بشه و قاعدتا زمان کمتری برای کارهای جانبی دارید. ورود به دانشگاه هم برای رشته های مهندی معمولا سخت تر هست اما شما تعداد زیادی رشته در دسترس دارید و از فوق یپلم تا لیسانس رو در برمیگیرن، و چون بصورت یکسره تا لیسانس داره در مقابل با فنی حرفه ای شما در زمان کوتاه تری لیسانس میگیرد.

اما آموزش ها تئوری محور هست و کارهای عملی کمتری داره، ولی خب رشته های زیادی مثل مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی کنترل، مهندسی کامپیوتر سخت افزار و نرم افزار، مهندسی IT و رباتیک و ماکترونیک و... در دسترس انتخاب هست.

 

 

در نهایت انتخاب رشته باید از روی علاقه و شناخت باشه، قدیم تر، ما فله ای و به اجبار میرفتیم یک رشته خاص، مثلا چون ریاضی و زبان خوبی داشتم ما رو فرستادن ریاضی فیزیک که کلا بخاطر فیزیک و شیمی باهاش مشکل داشتم، رشته دانشگاهی من شد نساجی، ولی در نهایت کاری که از جوانی دوست داشتم یعنی کامپیوتر شد شغل اصلی من. ولی اگر از روی علاقه بود به هنرستان میرفتم و مسیر کاری من هم کوتاه تر میشد.

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...