رفتن به مطلب

وردپرس 4.0 چه ویژگی هایی دارد ؟


پست های پیشنهاد شده

wordpress-icon1.png

وردپرس به توزیع 4 خودش رسید .

ورژن هایی که احتمال میدن بطور کلی طرفدارهای وردپرس رو به شدت افزایش بده ! این ورژن – که فعلا بصورت بتا منتشر شده – ویژگی های جالبی رو با خود به همراه آورده که در زیر به اونها اشاره میکنیم . ضمنا شما میتوانید با استفاده از افزونه WordPress Beta Tester این ورژن را مورد آزمایش قرار داده و براحتی از آن استفاده کنید ولی فعلا – تا زمانیکه نسخه کامل منتشر شود – پیشنهاد نمیشود که از این ورژن وردپرس استفاده کنید !

1. انتخاب زبان هنگام نصب

lang-while-setup.png

در ورژن های قبلی ، کاربر برای اینکه بتواند وردپرس را با زبان مادری حس کند ، می بایست آن نسخه مشخص را از سایت وردپرس کشور خود دریافت کرده و نصب میکرد . در ورژن 4 وردپرس ، شما نیازی به این کار ندارید و کافیست هنگام نصب زبان خود را انتخاب کنید !

2. تغییرات در بخش رسانه

grid-media.png

تغییرات چشمگیری در بخش رسانه وردپرس 4.0 بوجود آمده است . یکی از آن ها ، تغییر نحوه قرارگیری تصاویر کنار هم و شبکه ای شدن تصاویر در رسانه می باشد که علاوه بر زیبایی ، باعث سهولت مدیریت تصاویر میشود . یکی دیگر از تغییرات در بخش رسانه ، اضافه شدن گزینه Mime-type برای تصاویر می باشد که این امکان را به مدیر می دهد که پسوند فایل ها و نوع آن ها را نیز براحتی شناسایی کند .

3. تغییر در صفحه شخصی سازی / اضافه شدن ابزارک ها در صفحه شخصی سازی

Widget-Customizer.gif

همانطور که تصویر و عنوان کاملا گویاست ، وردپرس در نسخه 4.0 کار کاربران خود را برای شخصی سازی قالب های خودشان آسان تر کرده است . به این شکل که بخش ابزارک به صفحه شخصی سازی قالب نیز منتقل شده است . البته هنوز هم گزینه ابزارک در زیر منوی نمایش وجود دارد ولی برای سهولت کار کاربر ، و پیش نمایش سریع ، این بخش در صفحه شخصی سازی نیز قابل مشاهده است.

4. تغییر در بخش نصب افزونه ها

plugin-install-grid.png

نترسید ! هنوز هم تب های شاخص ، محبوب ، تازه ترین و علایق سر جای خود هستند اما این فقط ظاهر ماجراست . اگر روی این گزینه ها کلیک کنید دیگر شاهد آن فرم قدیمی و دست و پا گیر نسخه های قبل نخواهید بود . در نسخه 4.0 وردپرس ، افزونه ها بصورت box هایی مرتب در آمده اند و اطلاعات بیشتری را در یک نگاه به کاربر می دهند . مانند : تعداد دفعات دانلود ، تعداد رای های داده شده به افزونه ، آخرین آپدیت و وجود سایتی با ورژن وردپرسی که شما دارید که این افزونه روی آن نصب شده باشد ( تست شدن یا نشدن این افزونه با نسخه وردپرس شما ).

اما تغییرات بخش افزونه به همینجا ختم نمیشود و تغییر بزرگتر در قسمت More Details قرار دارد . هنگامیکه رو این گزینه کلیک کنید ، همانطور که انتظارش را دارید مثل قبل صفحه ای در قالب iframe باز شده و اطلاعات بیشتری راجع به افزونه به نمایش می گذارد .

plugin-details.png

اما همانطور که در تصویر مشاهده میکنید ، در این صفحه اطلاعاتی که از افزونه به کاربر منتقل میشود چندین برابر نسخه های قبلی وردپرس است . در نسخه 4.0 وردپرس ، در صفحه ی More Details افزونه ها ، شما میتوانید به اطلاعاتی اعم از نگارش ، نویسنده ، تعداد دفعات دریافت افزونه ، نظرات کاربران راجع به افزونه ، همکاران ساخت افزونه و … دست پیدا کنید که این خود باعث انتخاب دقیق و بهتر افزونه می شود.

5. قرار دادن ویدئو در متن بطور مستقیم

video-youtube.png

یکی دیگر از ویژگی های جالب و کاربردی وردپرس 4.0 آسان شدن قرار دادن ویدئو در متن است . شما میتوانید لینک ویدئو از youtube و یا wordpress.tv را به تنهایی در پست قرار داده و ویدئو را تماشا کنید ( به همین آسانی ! ).

6. تغییر در ادیتور متن

editor-fullpage-with-out-border.png

این تغییر شگفت انگیز را سعی کردم با تصویر نشان دهم ولی نظری در مورد موفق بودن سعیم ندارم icon_smile.gif ! در وردپرس 4.0 هنگامیکه شما در ادیتور خود به حالت تمام صفحه ( full screen ) میروید ، اگر در حال تایپ باشید و موس خود را به روی منوی بالایی نگه ندارید بعد از چند ثانیه منوی بالایی حذف میشود تا شما بتوانید براحتی روی ویرایشتان تمرکز کنید ! جالب اینجاست که اگر برای بُلد کردن متن و … به منو احتیاج داشتید میتوانید دوباره با بردن موس روی نوار بالایی آن را ظاهر کرده و استفاده کنید .

ویژگی دیگری که به ادیتور متن وردپرس 4.0 اضافه شده ، بدین صورت است که هر گاه شما بخواهید در متن خود – در حالت عادی نه تمام صفحه – اسکرول کنید ( به بالا یا پایین حرکت کنید ) ، نوار بالایی ادیتور متن شما نیز به همانصورت بالا و پایین می آید تا برای ویرایش نیازی نباشد تا دوباره به بالا برگردید !

پیش نیاز متوجه شدن موضوع قبلی این است که شما بدانید که در وردپرس نسخه 4.0 ، ارتفاع کادر ویرایشگر تا هر جایی که متن شما قرار داشته باشد تغییر خواهد کرد و این یعنی شما میتوانید از فضای بیشتری برای ویرایش استفاده کنید و در یک نگاه متن بیشتری را ببینید !!

با تشکر از شما اکه این مطلب را مطالعه کردید . هنوز هم ویژگی هایی بود که قابلیت اضافه شدن به این لیست را داشته باشند ولی به دلیل جزئی بودن به آنها اشاره ای نکردیم .

منبع : مجید وردپرس

ویرایش شده توسط majid1889
لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...