رفتن به مطلب

خداحافظ SEO , سلام بر SMO


iAmin

پست های پیشنهاد شده

c1572c59821062c96d0fc33ad32a2983_L.jpg

مدت زمان زیادی است که مفهوم بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو (SEO) بر سر زبان طراحان و صاحبان سایت ها افتاده است، اما به تازگی مفهوم مجزا اما وابسته، با نام SMO به این حوزه وارد شده است که حائز اهمیت می باشد.

ُSMO مخفف عبارت Social Media Optimization و به معنای بهینه سازی سایت ها برای شبکه های اجتماعی می باشد. در راهکارهای SMO, طراحان و مدیران وب سایت ها طراحی وب سایت خود را بگونه ای بهینه سازی می کنند تا بتوانند ترافیک کاربران شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس، پینترست و ... را به سایت خود راهی کنند. حتما می پرسید چگونه این کار ممکن است؟!

با یک مثال این موضوع را شرح می دهیم؛ به احتمال زیاد لینک هایی را که کاربران از سایت های مختلف در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک به اشتراک می گذارند (share) دیده اید. وقتی چنین لینک هایی به اشتراک گذاشته می شوند، شبکه های اجتماعی برای نمایش لینک ها به صورت پست، ساختارهای مشخص و تعریف شده ای برای خود دارند که نخست همگی یک شکل و یک دست باشند و دیگر در کمترین زمان ممکن بیشترین اطلاعات را به بیننده های پست ها انتقال دهند. مثلا تیتر آن صفحه را بصورت لینک می گذارد و همراه آن توضیح مختصر (Description) و عکس مرتبط با آن سایت را به اشتراک می گذارد و مثال هایی از این دست.

حال تصور کنید که سایت خود را با شبکه های اجتماعی سازگار نکنید. در اینصورت موقع اشتراک لینک سایتتان، توضیح اشتباه و عکس بی مربوطی از محتوای ساییتان به کاربران ارائه شده و باعث می شود تا کاربران از کلیک کردن به آن امتنا کنند.

می توان اینگونه بیان کرد که شبکه های اجتماعی برای سایت شما یک ویترین و پیشخوان کاملا رایگان هستند و کاربران سایت شما نقش فروشنده یا ویزیتور را بازی می کنند. در واقع خود کاربران، کابران دیگر را به سایت شما جذب می کنند. اگر شما بتوانید سایت خود را در این ویترین به شکل بهتری به نمایش بگذارید، مشتریان یا همان کاربران بیشتری را به سایت خود جذب کنید. به هر اندازه در این کار موفق تر باشید، به همان میزان نیز کاربران و درآمد بیشتری دارید.

منبع : استوار توسط وحید نجفی

لینک به ارسال

فکر نمیکنم حداقل تو ایران smo تاثیر چندانی داشته باشه و دلیلش هم کاملا مشخصه ...

لینک به ارسال

حرف شما درسته ولی در حال حاضر دیگه کمتر کسی هست تو ایران که توی یک شبکه جتماعی حساب نداشته باشه!

لینک به ارسال

حرف شما درسته ولی در حال حاضر دیگه کمتر کسی هست تو ایران که توی یک شبکه جتماعی حساب نداشته باشه!

اکثر غریب به اتفاق کسایی که تو شبکه های اجتماعی عضو هستن برای تفریح عضو شدن و تعداد خیلی خیلی کمی دنبال کار و اموزش هستن .ولی با نظر شما موافقم همه این حرفا دلیل بر عدم فعالیت در شبکه های اجتماعی نمیشه و باید فعالیت داشت و مطالب رو به اشتراک گذاشت ....

لینک به ارسال

حرف شما درسته ولی در حال حاضر دیگه کمتر کسی هست تو ایران که توی یک شبکه جتماعی حساب نداشته باشه!

من خیلی ها رو میشناسم که فعالیت خوبی تو نت دارن و توی شبکه های اجتماعی فعالیت نمیکنن !!

این دلیل نمیشه !

:)

من خودم یکی از اون افراد هستم ;)

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...