رفتن به مطلب

fr88din

عضو سایت
  • تعداد ارسال‌ها

    13
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

نوشته‌ها ارسال شده توسط fr88din

  1. pr.jpg

    پیج رنک گوگل

    بالاترین پیج رنک ( رتبه سایت در گوگل ) در سایتهای ایرانی متعلق به چه وب سایتی است ؟


    فکر می کنید وب سایت شما ، وب سایتهای دوستان ، رقبا و یا همکارانتان چه رتبه ای دارند ؟

    pr-300x150.jpg

    پیج رنک گوگل

    در

    این آدرس می توانید رتبه گوگل وب سایت خود را چک نمایید…

    اما چه وب سایت ایرانی بیشترین رتبه گوگل یا پیج رنک را دارد؟

    مشکل در اینجاست که این معادله راه حل مشخصی ندارد ، گوگل هیچ گاه لیست سایتهای برتر خود را از نظر پیج رنک اعلام نکرده است و به دلیل زمان بر بودن و پیچیده بودن محاسبات مربوطه ، گوگل حتی زمان دقیقی هم برای اعلام و تغییر پیج رنک ها هم نداشته است.

    شرکتهای معتبر دیگر هم در اعتبار سنجی وب سایتها معیارهای خود را دارند و اینگونه نیست که وب سایتی که برای مثال در الکسا دارای رتبه بالایی است لزوما در گوگل هم پیج رنک بالایی داشته باشد ، و جالب اینجاست که وب سایتی که بالاترین پیج رنک گوگل را دارد در لیست ابتدایی ۱۰۰۰ سایت برتر الکسا نیست و اگر در این لیست به دنبال بالاترین پیج رنک یا رتبه سایت می گردید به جایی نخواهید رسید یا لااقل هزار وب سایت را می بایست چک نمایید.

    اما حال که راه حل خاصی و جود ندارد چگونه باید وب سایت ایرانی با بالاترین پیج رنک گوگل یا رتبه سایت گوگل را بیابیم ؟ راهی به جز تست کردن وب سایتهای مختلف نداریم اما می توانیم بازه جستجوی خود را کوچک نماییم .

    قاعدتا باید بر اساس منطق پیچیده گوگل در محاسبه پیج رنک ، وب سایتی بالاترین رتبه را داشته باشد که خدماتی ملی را ارائه دهد و این خدمات هم مستمر باشد و بایستی ترافیک ماهانه خوبی هم از خود به جا بگذارد تا هم رجوع کننده های ثابت داشته باشد و هم ترافیک قابل توجهی را ایجاد نماید .

    با این منطق نظر ما خود به خود به سمت نشریات و کتابها و ارگانهای ملی می رود و در لیست الکسا هم که نگاهی می اندازیم اینگونه سایتها دارای پیج رنک بالایی هستند.

    خانه کتاب که دارای پیج رنک ۷ می باشد و وب سایتهای خبری مانند ایرنا که رتبه گوگل ( پیج رنک ) ۷ را از گوگل گرفته اند را می یابیم .

    اما آیا پیج رنک ۸ و بالاتر هم در وب سایتهای ایرانی هست ؟

    بالاترین رنکهای مربوط به مراکز کتاب و نشریات کشورهای دیگر را که مرور می کنیم می بینیم کتابخانه ملی کشورهای دیگر نظیر استرالیا پیج رنک ۸ را دارند و بنابراین سایت کتابخانه ملی ایران را چک می کنیم و می بینیم بالاترین پیج رنک یعنی ۸ مربوط به

    کتابخانه ملی ایران می باشد .

    وب سایت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با پیج رنک ۸

    nlai-300x150.jpg

    پیج رنک ۸ گوگل ، سازمان اسناد و کتابخانه ملی

    تا قبل از آخرین

    بروز رسانی گوگل علاوه بر سایت کتابخانه ملی ایران دو وب سایت دیگر هم با پیج رنک ۸ دیده بودم که آنها هردو یک پله در این رتبه پایین افتاده اند و تا این لحظه هیچ وب سایت دیگری با این پیج رنک دیده نشده است ، باید منتظر بروز رسانی بعدی گوگل که به احتمال بسیار زیاد در ابتدای سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ میلادی انجام می شود بمانیم و ببینیم آیا این رتبه حفظ می شود یا خیر .

  2. آیا گوگل پلاس بر کسب و کارها تاثیرگذار است؟ تاثیرات گوگل پلاس بر سئوی سایت به چه صورت است؟ به تجربه دریافته ام که پاسخ همگان به این سوالات «آری، دارد» است، ولی پاسخ به «چگونه؟» را کمتر کسی می داند!

    Google-Plus-297x3001.jpg با این وجود برخی به حدی سعی می کنند این اثرگذاری را پررنگ سازند که می گویند صرف ساختن یک پروفایل یا یک صفحه خشک و خالی در گوگل پلاس می تواند به طور معجزه آسایی بر موتورهای جستجوی اینترنتی اثرگذار باشد.

    این حرف ها مزخرف است!

    نه گوگل پلاس مانند عصا و کلاه شعبده بازها می تواند چیزهای خارق العاده ای از خود نشان دهد و نه استفاده از این شبکه چند میلیون کاربری به کلی خالی از فایده است.

    در این نوشتار من قصد دارم قدرت واقعی «سئوی گوگل پلاس» را در طراحی سایت و سئو تشریح کنم.

    همچنین راهکارهای استفاده از این سئو در جهت پیشبرد اهداف تجاری و آنچه را که از شما به عنوان یک وبمستر در این خصوص بر می آید، بیان دارم.

    اجازه دهید کار را از پایه پیش ببرم.

    بنابراین قبل از هر چیز لازم است درباره این که «سئو چیست و به چه کار می آید؟» و یا «چرا سئو باید برای ما مهم باشد؟» به اختصار قلمفرسایی کنم.

    اگر این سوالات برای شما حل شده و پیش پا افتاده است، می توانید خواندن این قسمت را رها کنید و به بخش «گوگل پلاس و سئو» بروید.

    سئو چیست؟

    سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور جستجو است.

    سئو یعنی مجموعه ای از تکنیک های On-site (داخل سایتی) و Off-site (خارج سایتی) که باعث می شود یک سایت در لیست جواب های جستجوگرهای اینترنتی رتبه بالاتری بگیرد و به اصطلاح صدرنشین شود.

    در واقع با سئو می کوشیم دید موتورهای جستجو را به یک وب سایت بهبود بخشیم.

    +1 تاثیر چندانی در جستجوها ندارد. از آنجا که به راحتی می توان +1 را به دست آورد – حتی با تقلب – لذا به نظر می رسد گوگل اعتنای زیادی نسبت به آن ندارد.

    تکنیک های On-site شامل کار بر مواردی است که در اختیار نویسنده و مدیر سایت است (مانند استفاده از متا تگ ها، تنظیم عناوین مناسب برای صفحات وب سایت، آسان کردن دیده شدن سایت توسط روبات های جستجوگرهای اینترنتی و به ویژه لینک سازی (link building – لینک بیلدینگ).

    تکنیک های Off-site به آن دسته از راهکارهایی که به تاثیر عملکرد دیگران بر یک وب سایت اشاره دارد، می پردازد؛ از قبیل بازدیدکنندگان، خواننده ها، و دیگر کسانی که ممکن است با یک وب سایت تعامل داشته باشند.

    ارتقاء جایگاه وب سایت در نزد جستجوگرهای اینترنتی، باعث افزایش بازدیدکنندگان سایت شده و این امر بالقوه می تواند افزایش فروش و سودآوری کسب و کارها را به دنبال داشته باشد.

    بر همین اساس، علم سئو در همان اوایل نضج خود در اواسط دهه 1990 بسیاری از شرکت ها را بر آن داشت که به دنبال شناسایی و استخدام افراد سئوکار (کارشناس سئو) برآیند تا از این طریق در فضای رقابت ایجاد شده، از دیگران جلوتر باشند.

    این کارشناسان نیز به نوبه خود، به دنبال راه هایی برای کشف نحوه رتبه دهی موتورهای جستجوگر اینترنتی نظیر گوگل به وب سایت ها بودند.

    در این راستا آنها به اقدامات فراوانی دست زدند و کوشیدند با تکنیک هایOn-site و Off-site به خواسته خود دست یابند.

    آن گونه که خود گوگل گفته است، این جستجوگر برای تعیین رتبه صفحات اینترنتی، از بیش از 200 سیگنال مختلف استفاده می کند.

    «لینک ورودی از دیگر سایت ها» مهمترین این سیگنال ها است.

    لری پیج و سرگئی برین، موسسان گوگل، الگوریتمی به نام پیج رنک (رتبه صفحه – PageRank) ابداع کرده اند که در آن، تعداد لینک های ورودی به یک سایت به عنوان معیاری برای ارزش و اعتبار سایت لینک گیرنده محسوب می شود.

    نزد گوگل، هر چه یک سایت ارزش، قدمت و اعتبار بیشتری داشته باشد، لینک هایی که از آن صادر می شود نیز باارزش تر خواهد بود.

    سئوی سیاه و سفید

    در حالی که جستجوگرهای اینترنتی شدیداً در پی آن هستند که کاربران بتوانند وب سایت های مناسب و مربوطه را به آسانی پیدا کنند، برخی می کوشند با دستکاری در تکنیک های به کار رفته، قواعد این بازی بین المللی را به نفع خود تغییر دهند.

    white-hat-seo-vs-black-hat-seo.jpg

    این تلاش های غیراخلاقی و غیرقانونی را با نام سئو سیاه یا همان Black Hat SEO می شناسیم.

    در مقابل، تکنیک های مجاز و منطبق با معیارهای موتورهای جستجوگر را سئو سفید (White Hat SEO) نام می نهیم.

    به عنوان مثال، پرداخت پول به یک سایت برای قرار دادن لینک ما در آن سایت، از جمله تکنیک های آزاردهنده سئوی سیاه محسوب می شود.

    بسیاری از تکنیک های سئو بین این دو سیاه و سفید در نوسان است.

    در سال های اخیر گوگل تلاش های خود را برای شناسایی و خنثی نمودن تکنیک های سئوی سیاه قوت بخشیده است.

    در موارد متعددی دیده شده که گوگل سایت های متخلف را شناسایی و جریمه کرده است، مثلاً رتبه آنها را کاهش داده و یا آنها را به طور کلی از لیست پاسخ های جستجو حذف نموده است.

    به همین دلیل شرکت ها از بیم این که مبادا مورد غضب گوگل واقع شوند، سعی می کنند هر چه بیشتر به سراغ شیوه های قانونی سئو بروند.

    برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این که گوگل چگونه سایت ها را ایندکس و رتبه بندی می کند و این که غول جستجو بر اساس چه شیوه هایی قادر به شناسایی سایت های مختلف است، به بخش ویژه ای در سایت گوگل با عنوان چطور موتور جستجوی گوگل کار می کند (How search works) مراجعه کنید.

    چرا سئو بر کسب و کار من تاثیرگذار است؟

    مسلماً کسب رتبه خوب نزد جستجوگرهای اینترنتی، برای صاحبان کسب و کارها مهم است زیرا واضح است که این امر، احتمال دیده شدن سایت توسط مشتری های بالقوه را افزایش می دهد.

    به همین دلیل است که مدیران کسب و کارها هر سال میلیاردها دلار برای تبلیغات هدفمند (با استفاده از سرویس هایی همچون گوگل ادوردز) هزینه می کنند تا از این طریق در صدر لیست جایی برای خود دست و پا کنند؛ کاری که به طور طبیعی و با استفاده از روال عادی آن، دشوار، دقیق، فنی و زمان بر است.

    «نتایج طبیعی» بلیط طلایی ورود به بازاریابی جستجو محسوب می شود.1.jpg

    منظور از نتایج طبیعی، یافته هایی است که از طریق جستجوی کاربر و به طور طبیعی در صفحه پاسخ های جستجوگر اینترنتی ظاهر می شود.

    در مقابل ما با «نتایج غیرطبیعی» نیز سر و کار داریم؛ یعنی مواردی که از طریق آگهی های پولی در بالا یا سمت راست صفحه نتایج گوگل نمایش داده می شود.

    بدیهی است که بالا بردن ترافیک سایت از طریق نتایج طبیعی کار بسیار ارزشمندی است.

    اینجا همان جایی است که سئو با افتخار پا به عرصه می گذارد.

    به همین دلیل است که بازار متخصصان سئو تا این حد سکه است و پررونق!

    به گوگل پلاس وارد شوید.

    گوگل پلاس و سئو

    همانطور که در بالا اشاره کردم، هر فردی که درک مختصری از سئو و گوگل پلاس داشته باشد، قطعاً معتقد است که گوگل پلاس در سئو کاملاً مهم و تاثیرگذار است.

    البته این افراد معمولاً نمی دانند این اهمیت از کجا ناشی می شود و یا وبمسترها چگونه می توانند از این فرصت به نفع خود بهره برداری کنند.

    محتویات و پست های گوگل پلاس بر نتایج جستجوی گوگل تاثیر مستقیمی دارد البته نه به این دلیل که گوگل پلاس محصولی از شرکت گوگل است، بلکه این تاثیرگذاری به ماهیت خود شبکه مربوط می شود.

    این که بخواهیم گوگل پلاس را صرفاً تلاش شرکت گوگل برای رقابت با دیگر شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و توییتر بدانیم، قدری خام اندیشی است.

    گوگل پلاس در واقع یکپارچه سازی تمام سرویس های گوگل با رنگ و لعاب اجتماعی است.

    از آنجا که گوگل پلاس محل تجمیع داده های گوناگونی از کاربران گوگل است لذا برای این شرکت بسیار ارزشمند و کارآمد است.

    هنگامی که کاربران پروفایل می سازند و از گوگل و سرویس های متنوع آن استفاده می کنند، گوگل به راحتی می تواند آنها را ردگیری کرده و علاقه ها، سلایق و احساسات آنها را بشناسد.

    این اطلاعات باعث می شود گوگل بهتر خودنمایی و انجام وظیفه کند.

    گوگل پلاس و سیگنال های اجتماعی

    استفاده گوگل از گوگل پلاس برای بهبود پاسخ های جستجو، فرصت ارزشمندی را در اختیار مدیران کسب و کارها قرار می دهد، چرا که گوگل پلاس در واقع یک فراخوان عمومی از سوی گوگل برای برجسته شدن چیزهایی است که باید در صفحه نتایج این جستجوگر ظاهر شود.

    این امر به خوبی از اهمیت سیگنال های اجتماعی (Social Signals) برای موتورهای جستجو حکایت دارد.

    اگر چه در حال حاضر نحوه استفاده از سیگنال های اجتماعی، مراحل اولیه خود را طی می کند ولی گوگل و بینگ دریافته اند که این داده ها، در سال های آتی از ارزش بسیار زیادی برخوردار خواهد شد.

    با این حال من در ادامه مقاله به شما نشان خواهم داد که گوگل پلاس بیش از سیگنال های اجتماعی بر جواب های گوگل تاثیرگذار است.

    گوگل پلاس و PageRank

    در نحوه تعامل گوگل با گوگل پلاس نکته بسیار مهمی وجود دارد که غفلت از آن برای وبمسترها و سئوکارها جایز نیست، و آن این که: گوگل با پروفایل کاربران گوگل پلاس و صفحات ساخته شده در این شبکه اجتماعی، همانند صفحات معمولی وب رفتار می کند.

    بر این اساس پاسخ های کلیدواژه هایی که کاربران جستجو می کنند، ممکن است متاثر از گوگل پلاس و موارد مربوط به آن باشد.

    به عبارت دیگر در نحوه چینش عناصر صفحه پاسخ های گوگل، پروفایل های گوگل پلاس می تواند به اندازه صفحات معمولی وب تعیین کننده و اثرگذار باشد.

    به همین دلیل است که کارشناسان عقیده دارند استفاده از گوگل پلاس برای سئو بسیار مفید و البته ضروری است.

    نحوه رتبه دهی به پروفایل های گوگل پلاس چگونه است؟

    پاسخ به این سوال دشوار است زیرا اصولاً هر چیزی که به نوعی با الگوریتم جستجوی گوگل ارتباط پیدا کند، مقوله ای پیچیده و چندوجهی خواهد بود.

    از سوی دیگر گوگل فوت کوزه گری را برای خودش نگه می دارد و لذا ما در مورد نحوه عملکرد PageRank و عناصر مربوط به آن چیز زیادی نمی دانیم.

    با همه این ها، معقول است که فرض کنیم رتبه صفحات و پروفایل های گوگل پلاس، بر اساس همان شیوه همیشگی و رایج یعنی لینک هایی که از وب سایت های معتبر دریافت می کنند، تعیین می گردد.

    ولی نکته اینجاست که به احتمال زیاد، پروفایل های گوگل پلاس منبع دیگری نیز برای کسب رتبه دارند و آن عبارت است از دیگر پروفایل های گوگل پلاس.

    گوگل می تواند نحوه تعامل پروفایل های گوگل پلاس را با یکدیگر، با دقت و به همراه جزئیات فراوان مشاهده کند.

    در سئو، همان آثاری که از لینک سازی بین وب سایت ها به دست می آید، از برقراری ارتباطات پروفایل های گوگل پلاس نیز متصور است.

    البته ممکن است گوگل در نحوه رتبه دهی به این پروفایل ها، از عناصر و شیوه های دیگری نیز استفاده کند، ولی فعلاً به بحث ما مربوط نمی شود.

    مشخصات پروفایل های برتر گوگل پلاس کدام است؟

    در مقام پاسخ، اجازه دهید یک ماجرای شخصی را که برای خودم رخ داده، بیان کنم.

    3.png

    پروفایل من در گوگل پلاس برای مدت های مدیدی، بین آن دسته از کاربران این شبکه اجتماعی که مرا می شناختند، از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است.

    خود گوگل هم نگاه کاملاً مثبتی به پروفایل من دارد و در پاسخ جستجوها، معمولاً آن را بالاتر از پروفایل دیگر کاربران گوگل ایندکس می کند.

    مدت ها چنین قابلیتی برای من یک معما محسوب می شد و دلیل آن را نمی دانستم اما پس از آن که چیزهایی درباره این که پروفایل ها نیز می تواند پیج رنک داشته باشد و نیز کشف این واقعیت که پیج رنک پروفایل من 5 است، به گمانم توانستم از این راز سر به مهر پرده بردارم:

    از آنجا که من تعاملات منظمی از کاربران مشهور و محبوب گوگل پلاس دریافت می کردم و پروفایل من به سایت های مهمی لینک شده بود، گوگل ارزش زیادی برای این پروفایل قائل می شد.

    بنابراین ارتباطات بین المللی من با دیگر کاربران محبوب گوگل پلاس و نیز شهرت رو به رشد من در این شبکه به عنوان یک کارشناس گوگل پلاس (به دلیل لینک های زیادی که دیگران به پروفایل من داده بودند) باعث شده بود که رتبه من در جستجوهای گوگل بالا و بالاتر رود.

    4.png

    من پس از بررسی دقیق پروفایل های با پیج رنک بالا در گوگل پلاس و مقایسه آنها با پروفایل خودم، به این نتیجه پنج گانه رسیدم:

    1. بارها دیده ام که پست های کاربران کم طرفدار در گوگل پلاس در جایگاهی بالاتر از پست های کاربران محبوب این شبکه ایندکس شده است.

    درست است که پروفایل هایی با رتبه بالا، معمولاً هواداران بسیاری دارند ولی به نظر می رسد که این موضوع بیشتر یک معلول است تا علت.

    شواهد کافی وجود دارد که نشان می دهد پروفایل های کم هوادار نیز بعضاً از پیج رنک بالایی برخوردارند و می توانند رتبه خوبی در پاسخ های جستجو به دست آورند.

    این یافته همچنین بدان معناست که اقدام برای راه اندازی یا پرتعداد کردن حلقه ها از طریق خرید هوادار، در واقع پول دور ریختن است.

    2. +1 تاثیر چندانی در جستجوها ندارد.

    +1 در گوگل معادل لایک در فیس بوک است.

    من به تجربه دریافته ام که تعداد +1 تاثیر چندان زیادی در ظاهر شدن پروفایل یا سایت در بالای صفحه نتایج جستجوهای گوگل ندارد.

    از آنجا که به راحتی می توان +1 را به دست آورد – حتی با تقلب – لذا به نظر می رسد گوگل اعتنای زیادی نسبت به آن ندارد.

    3. کیفیت مهمتر از کمیت است.

    پروفایل های پرطرفدار معمولاً با دیگر پروفایل های هم سطح خود ارتباط و تعامل دارند.

    من در روزهای اول فعالیتم در گوگل پلاس سعی می کردم نگاه احترام آمیز برخی از کاربران برتر این شبکه را به خود جلب کنم تا بتوانم با برقراری یک ارتباط دو سویه، از مزایای برتر بودن این کاربران بهره مند شوم.

    4. فقط دنبال (follow) کردن و دنبال شدن به خودی خود کافی نیست.

    عده ای به اشتباه گمان می کنند که اگر کاربری، صرفاً یک فرد معتبر را در حلقه های (circle) خود در گوگل پلاس بگنجاند و یا خود وی جزو حلقه چنین افرادی باشد، دیگر همه چیز تمام است و پروفایل آنها همچون ستاره ای در گوگل پلاس می درخشد!

    واضح است که چنین امکانی - یعنی کسب شهرت از یک فرد سرشناس - در گوگل پلاس وجود دارد و البته نوعی امتیاز به شمار می رود ولی نکته مهمتر این است که بین این افراد باید تعامل برقرار باشد.

    یعنی این ارتباط، یک ارتباط مرده و غیرپویا نباشد.

    با این حساب، چه بهتر که این کاربران معروف، محتواهای شما را به اشتراک بگذارند و یا آنها نیز به پست های شما اشاره کنند.

    5. بک لینک ها بسیار مهم اند.

    بک لینک (Backlink) یکی از فاکتورهای مهم سئوی سایت ها محسوب می شود.

    بک لینک ها به لینک های ورودی به سایت گفته می شود و به عبارت دقیق تر لینک هایی هستند که وب سایت های دیگر، به سایت شما می فرستند.

    گوگل برای این لینک ها اهمیت زیادی قائل است.

    هر چه تعداد لینک ها و نیز محبوبیت وب سایت لینک دهنده بیشتر باشد، اعتبار سایت و پروفایل گوگل پلاس شما بیشتر می شود.

    بنابراین شما می توانید با جذب لینک های مهم در پروفایل خود، شبکه ای قدرتمند و قابل اعتنا در گوگل پلاس سازماندهی کنید.

    ارزش یک صفحه یا پروفایل محبوب گوگل پلاس در چیست؟

    ارزش یک پروفایل یا وب سایت محبوب در گوگل پلاس به دو حوزه متفاوت تقسیم می شود:

    1. در جستجوها معمولاً پست های مربوط به پروفایل های محبوب صدرنشین هستند، و این خود مزیت مهمی به شمار می رود.

    به نظر می رسد گوگل برای تعیین رتبه پست های گوگل، از همان راهکار رتبه بندی دیگر صفحات معمولی وب استفاده می کند.

    با این حال یک تفاوت مهم در اینجا وجود دارد و آن این که گوگل فقط تعداد محدودی پست گوگل پلاس – و گاهی اوقات فقط یک پست - را در پاسخ کلمات کلیدی کاربر نمایش می دهد.

    2. لینک هایی که وب سایت ها از پروفایل های محبوب دریافت می کنند، نسبت به لینک های دریافتی از پروفایل های معمولی و یا کم بیننده بسیار باارزش تر است.

    تمام لینک های مورد استفاده در گوگل پلاس به صورت Dofollow است ولی اکنون گوگل فقط لینک ویژه (Featured Link) یک پست را دنبال می کند.

    این لینک ویژه هنگامی به وجود می آید که کاربر، یک پست وب سایت را به طور مستقیم در گوگل پلاس به اشتراک بگذارد (با استفاده از دکمه +1) یا هنگامی که URL یک صفحه را در link box موجود در باکس به اشتراک گذاری گوگل پلاس درج کند.

    همین امر اهمیت داشتن یک دکمه +1 گوگل پلاس در وب سایت ها را نشان می دهد.

    نتیجه گیری

    همانطور که پیشتر اشاره کردم، گوگل پلاس فرصت ارزشمندی را در اختیار وبمسترها و مدیران کسب و کارها قرار می دهد، چه آنها از این طریق می توانند – به شیوه ای متفاوت با دیگر شبکه های اجتماعی - میزان در دسترس بودن و نفوذ آنلاین خود را افزایش دهند.

    این شبکه یک ورودی رایگان به هزار توی گوگل است؛ جایی که به ندرت به آسانی و بدون صرف هزینه می توان بدان پا گذاشت.

    شما با ساخت یک شبکه قدرتمند و گسترده در گوگل پلاس می توانید بر پاسخ های شخصی شده جستجوی هزاران کاربری که در اقصی نقاط جهان از اینترنت استفاده می کنند، به طور مستقیم تاثیر بگذارید.

    بخش جالب ماجرا این است که شما همزمان با ارتقاء چگالی پروفایل و سایت خود نزد گوگل، این قابلیت را در اختیار می گیرید که رتبه خود را نزد کاربران بالا برده و جایگاهی در صفحه پاسخ های گوگل برای خود فراهم کنید که هر کس از هر کجا بالقوه می تواند آن را مشاهده کند حتی اگر این عده جزو شبکه عنکبوتی شما در گوگل پلاس نباشند.

    -----------------------------------------

    گلین چت- چت روم

    • امتیاز 1
  3. d7e3ca5cbffab97634af0e92f7679a11_XL.jpg

    اسنیپت های گوگل به اطلاعات اضافی که در نتایج جستجوی گوگل به کاربران نشان داده می شود می گویند که سه نوع از آنها را در این مقاله به شما معرفی می نمایم. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می نماید و با سه فلش به رنگ های مختلف نمایش داده شده اند اسنیپتی که با رنگ قرمز نمایش داده شده اسنیپت breadcrumbs گوگل می باشد که آدرس صفحه مورد نظر را در موتور جستجو نمایش می دهد. این اسنیپت همچنین به شاخه بندی مطالب سایت را به موتور جستجو نمایش می دهد. استفاده از این اسنیپت تاثیر بسیاری در ایندکس شدن وب سایت خواهد داشت. اسنپیت بعدی که در تصویر بالا با فلش آبی نمایش داده شده است مربوط به رای دهی کاربران به مطلب مورد نظر است که نتایج آراء کاربران به صورت ستاره در نتایج جستجو گوگل نمایش داده می شود. این اسنیپت تاثیر بسیاری بر کلیک خور نتیجه جستجو در گوگل خواهد داشت و به طور کلی باعث اعتبار مفاله می گردد. اسنیپت بعدی که با فلش فهوه ای نمایش داده شده اسنیپت نمایش نام و تصویر نویسنده مقاله می باشد که این مورد نیز باعث رتبه بهتر مقاله و ایندکس شدن بهتر آن می گردد.

  4. حتما تا به حال در نتایج جستجوی مطالب مورد نظرتون در گوگل مشاهده کرده اید که کنار آدرس سایت و یا وبلاگ یافت شده تصویری از مدیر,یا نویستده مطلب مربوطه قرار دارد.شما نیز می توانید به راحتی این قابلیت را به وب سایت یا وبلاگ تان اضافه نمایید,همانند تصویر زیر:

    مثل چتروم گلین

    google-search1.jpg

    مزایای قراردادن عکس نویسنده در نتایج جستجوی گوگل:

    1-خوانندگان مطالب با یکبار خواندن مطالب انتشار یافنه از طرف شما با نحوه نگارش و ارزش مطالب شما با خبر شده و به محض دیدن عکس شما در نتایج گوگل بی درنگ روی لینک کلیک خواهد کرد.

    2-مراجعه کنندگان به دنیای وب با دیدن تصویر شما نقشی از شما در ذهنشان نقش می بندد و باعث معرفی شدن و شناسنامه دار شدن مطالب شما در دنیای وب می شود.

    3-مطالب سایت یا وبلاگ شما حرفه ای تر دیده می شود .

    ولی مهمترین مزیت به نظر من معروف شدن نویسنده با توجه به مطالب نگارش یافته اش می باشد و اگر مطلب نوشته شده اش یکبار برای خواننده مفهوم و واضح باشد آن خواننده در مراجعه بعدیش با دیدن عکس شما بی درنگ وارد سایتتان می شود و باعث افزایش بازدیدکنندگان در نتیجه افزایش پیج رنک می شود.

    مراحل فعال سازی این قابلیت:

    1-در ابتدا شما نیاز به یک اکانت گوگل یا گوگل پلاس دارید. اکانت گوگل همان آدرس ایمیل شما در گوگل می باشد(gmail). ابتدا وارد اکانت خود شوید و اگر هم این اکانت را ندارید توسط این لینک می توانید اقدام به ایجاد اکانت خود نمایید.

    2-بعد انجام مراحل بالا با اکانتی که در گوگل ایجاد کردید توسط این لینک وارد اکانت خود شوید.یا بر روی کلمه ورود در نوار ابزار بالای صفحه اصلی گوگل کلیک کنید.

    3-بعد از ورود به گوگل توسط اکانت خود روی لینک نام شما+ در نوار ابزار بالای صفحه گوگل کلیک کنید تا وارد حساب گوگل پلاس خود شود مانند تصویر زیر:

    g+.jpg

    4-پس از ورود به اکانت خوذ در گوگل پلاس از طریق منوی کناری و انتخاب نمایه (profile) عکس مورد نظرتان را که می خواهید در نتایج جستجو نمایش داده شود را انتخاب نمایید.توجه داشته باشید که عکس انتخابی شما باید از کیفیت مناسب برخودار باشد و چهره شما واضح باشد گوگل در این زمینه حساس می باشد.به تصویر زیر توجه کنید:

    choose-pic.jpg

    همچنین می توانید برای تعیین عکس مورد نظرتان وارد ایمیل خود(gmail) شوید و از قسمت تنظیمات عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

    choose-pic2.jpg

    4-پس از ورود به قسمت نمایه(profile) و انتخاب عکس مورد نظرتان روی تب درباره(about) کلیک کنید وپس از ورود به این بخش از قسمت پیوند هد (links) روی ویرایش (edit) کلیک کنید و در پنجره ای که باز شد در قسمت مشارکت کننده در آدرس سایت یا وبلاگ خود را وارد نمایید حالت آن را روی عمومی قرار دهید تا عکس شما برای همه نمایش داده شود و در آخر هم تغییرات رو ذخیره کنید.به تصویر زیر توجه کنید:

    acount-url.jpg

    5-در این مرحله باید آدرس اکانت گوگل پلاس خود را در کد زیر قرار دهید اگر به نوار آدرس تصویر بالا نگاه کنید می توانید آدرس گوگل پلاس خود را مشاهد, حالا باید این آدرس را کپی و بجای profile_url در کد زیر وارد کنید:

    1

    <a href="profile_url?rel=author">google</a>

    حال کد شما باید بصورت زیر باشد البته این آدرس مربوط به اکانت من می باشد و اکانت شما متفاوت خواهد بود:

    1

    <a href="https://plus.google....hor">google</a>

    بجای کلمه google هم می توانید نام خودو یا هر نام دیگری را وارد کنید تا کاربرانتان با کلیک روی آن به اکانت گوگل پلاس شما دسترسی داشته باشند و اگر نخواستید که لینک در سایت قابل رویت باشد کلمه google را پاک کنید.

    6-در مرحله آخر هم باید کد بالا را در قسمت head قالب وب سایت و یا وبلاگ خود کپی و ذخیره نمایید و برای اینکه سایت یا وبلاگ خود را تست کنید و ببینید که مراحل را به درستی انجام داده و تصویر شما در کنار لینک وب سایت شما قرار گرفته است به این لینک وارد شده و مانند تصویر زیر عمل کنید:

    confrim-final.jpg

    7-حال اگر سایت شما در نتایج سرچ گوگل قرار گیرد تصویر شما در کنار لینک سایت یا وبلاگ شما قرار خواهد گرفت.

    امیدوارم که این مطلب آموزشی مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

    موفق باشید...


    • سلام به همه دوستان گلم حواستم در اولین پستم یه چیزی ارسال کنم که بدردتون بخوره انشالا که راضی باشین و به دردتون بخوره

    اگر بخواهم صادق باشم، در حال حاضر مهمترین توانایی متا تگ ها معرفی بهتر مطالب شما می باشد و می توان گفت تاثیر چندانی بر رتبه بندی صفحات ندارد.

    سه شبکه اجتماعی بزرگ برای بازاریابان این اجازه را فراهم کرده­اند تا از توانایی های متاتگ ها که در آنها نهفته است استفاده کنند.

    اتخاذ متاتگ جدید

    Common Crawl یکی از حداقل کار هایی است که باید در سئو به آن توجه داشت. وقتی شما از ساختار مناسبی برای هدایت بهتر صفحات استفاده می­کنید، ارزش لینک های شما در وبسایت­ باقی می­ماند. همچنین متا­تگ­های بسیار مهمی وجود دارند که باید برای SEO آماده­سازی شوند. واضح است که محتوای موجود در صفحه کلیدی است، اما اگر نتوانیم بر روی محتوا کلیک کنیم، تأکید بر روی چیست؟

    در حال حاضر اجازه بدهید فقط در مورد حوزه­های تحقیق معمول بحث کنیم.

    Page Title

    طول عنوان صفحه به عنوان مهم­ترین عامل در صفحات وب در نظر گرفته می­شود، به تازگی برسی هایی بر روی تگ عنوان انجام شده است. نتایج جدید مشخص کرده است که طول عنوان صفحه به ۷۰ کاراکتر محدود نمی­شود، بلکه به اندازه عرض پیکسل مرتبط است. همچنین می­توانید آزمایش انجام شده بر روی تگ عنوان با بیش از ۷۰ کاراکتر را مشاهده کنید.(لینک دارد) در بین مطالب نویسنده های تازه کار عناوین بسیار طولانی دیده­ام که در نتایج جستجو اغلب خرد شده و یا توسط الگوریتمی با توجه به بیشترین تطابق با متن برای نمایش، کوتاه شده است.

    لازم نیست شما پهنای پیکسل موضوع خود را اندازه گیری کنید، بهترین کار این است که شما متنی که انتخاب می کنید کمتر از ۷۰ کارکتر باشد و سعی کنید کلمات کلیدی را در آن استفاده کنید.

    1

    2

    3

    Format:

    <title>Up to 70 Characters of Keyword-relevant text here</title>

    Meta Description

    اگر وبسایت شما تجاری است از meta description به عنوان شعار وبسایت خود می توانید استفاده کنید. در تحقیقاتی که iacquire و SurveyMonkey انجام داده اند متوجه شده­اند که ۴۳ درصد افراد با توجه به شرح meta description بر روی نتایج جست و جو کلیک کرده اند و وارد وبسایت شده اند. دورانی که در این متاتگ فقط کلمات کلیدی را لیست می­کردند و فقط عنوان «وب­سایت رسمی …» را داشتند گذشته است. در این متاتگ سعی کنید کلمه کلیدی در آن استفاده شود و هدف اصلی از این متاتگ این است که نظر کاربر را جلب کند. با استفاده از این متاتگ به کاربران این جازه را بدهید که آنچه را انتظار دارند در مورد وبسایت شما بدانند، و متقاعد شوند که بر روی وبسایت شما کلیک کنند.

    طول meta description باید کمتر از ۱۵۵ کاراکتر باشد.

    1

    2

    Format:

    <meta name=description content=155 characters of message matching text with a call to action goes here>

    Authorship Markup

    همانطور که در سرچ Love NYC در نوامبر ۲۰۱۱ پیش­بینی کردم و این پیش­بینی توسط اریک اشمیت تأیید شد، گوگل در حال رتبه­بندی محتوایی است در رابطه با مولفانی که به نظر می­رسد دارای منابع قابل اطمینانی بر روی محتوای خود نسبت به سایر مولفان هستند. انگیزه­ی آشکار و قابل توجه این است که شما در صورتی که مولف باشید، نام و تصویر شکیل خود را در SERPها مشاهده خواهد کرد.

    022113_1836_18MetaTagsE1-500x87.png

    در صورتیکه ناشر باشید، پست­های شما در قسمت سمت راست SERPها قرار خواهند گرفت.

    MetaTags.png

    اکنون اجازه بدهید به متاتگ­هایی نگاه بیندازیم که رخدادی جادویی را موجب می­شوند!

    • Rel-Author- این متاتگ می­تواند زمان پیاده­سازی تعیین کند چه کسی مولف بخشی از محتوا است و از گوگل پلاس برای شناسایی افراد استفاده می­کند. گوگل در ابتدا این مورد را تنها به عنوان تگی تعیین کرد که در کد <head> قرار می­دهیم،

    فرمت: در مورد نسخه­ای که در تگ <head> استفاده می­شود، در شکل زیر را می­بینید:

    1

    <link rel=author href=https://plus.google.com/[YOUR PERSONAL G+ PROFILE HERE]“/>

    در مورد کد بالا ، می­توانید از XFN’s rel-me تقلید کنید و لینک را به شکل مستقیم بر روی صفحه قرار دهید. من معتقدم می­توانیم این فرمت را به عنوان راهبرد ایجاد لینک معتبر بپذیریم.

    در صورتیکه از این روش استفاده کنید، باید با ایجاد ارتباط به محتوای خود از پروفایل گوگل پلاس از گام دوم تأیید استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به توضیحات گوگل مراجعه کنید.

    • Rel-Me تنها نسخه­ی XFN از re-author است. بسادگی متاتگ را بر روی لینکی قرار دهید که به پروفایل گوگل پلاس شما اشاره می­کند.

    1

    2

    Format:

    <a href=https://plus.google.com/[YOUR PERSONAL G+ PROFILE NUMBER]” rel=”me”>Me on Google+</a>

    • Rel-Publisher مختص موجودیت­های کسب و کار است که ادعای مالکیت محتوای خود را دارند. این نوع می­تواند در زمینه­هایی که دارای rel-author هستند استفاده شود یا جایگزین آن شود، اما باید به پروفایل کسب و کار بر روی گوگل پلاس بجای پروفایل فردی اشاره شود.

    1

    2

    Format:

    <link rel=publisher href=https://plus.google.com/[YOUR BUSINESS G+ PROFILE HERE]“/>

    متاتگ­های شبکه های اجتماعی

    رسانه­ی اجتماعی بوضوح جایگاهی مطلوب برای کشف محتوا است، اما اغلب متادیتای ایجادشده­ی تحقیقاتی برای ایجاد انگیزه در افراد به منظور کلیک کردن آنها کافی نیست، بنابراین استفاده از متاتگ­ها ارائه­شده برای هر شبکه اجتماعی بهترین روش هستند. این متاتگ­ها همیشه در مورد قراردادن کلمه­ی کلیدی نیستند، بلکه می­توانند در مورد جلب توجه افراد و ترغیب آن­ها به کلیک ­کردن باشند. همه­ی ما می­دانیم که کاربران گوگل پلاس عموماً افراد حرفه­ای هستند، کاربران فیس­بوک به دنبال پیداکردن دوستان پیشین خود هستند و کاربران توییتر با تایم لاین هایی مملو از طرز تفکر افراد روبرو هستند. اجازه بدهید در مورد گزینه­های متادیتای مختص کانال صحبت کنیم.

    OpenGraph tags

    OpenGraph فیس­بوک به شما اجازه می­دهد متادیتا را به منظور بهینه­سازی نحوه­ی نمایش محتوای خود در تایم لاین بکار بگیرید. ارزش استفاده از این داده­ها این است که با ایجاد «لبه» در فیس­بوک، می­توانید داده­های خارق­العاده­ای را در مورد کاربرانی که محتوای شما را از طریق گزینه­های مشاهده­ی فیس­بوک کنترل می­کنند، بدست بیاورید. اگر از تگ­های گراف باز استفاده نمی­کنید، فیس­بوک از متادیتا­های استاندارد پیش­فرض استفاده خواهد کرد.

    022113_1836_18MetaTagsE3-500x227.png

    • ۱٫ og:title این تگ، عنوان بخشی از محتوا است. از این تگ باید به عنوان سرخطی استفاده شود که برای کاربران فیس­بوک جذاب باشد. استفاده از عنوانی متفاوت با سایت حقیقی تا زمانیکه پیام نهایی مشابه است، بلامانع است. برای اینکار ۹۵ کاراکتر در اختیار دارید.

    1

    2

    Format:

    <meta property=og:title content=iAcquires awesome blog/>

    • ۲٫ og:type این تگ عنوان شی است که بخشی از محتوای شما است. برای آنچه مد نظر شما است این تگ می­تواند وبلاگ، وب­سایت یامقاله باشد، اما اگر قصد مطالعه­ی بیشتر دارید، فیس­بوک لیست کاملی را ارائه می­دهد.

    1

    2

    Format:

    <meta property=og:type content=article/>

    • ۳٫ og:image این تگ تصویری است که فیس­بوک در تصویر لحظه­ای محتوا نشان خواهد داد. از تخصیص تصویری مربع­شکل به منظور اطمینان از بهترین دیدگاه در خط زمانی کاربر مطمئن شوید. در صورتیکه تصویری اختصاص­داده­شده به مشتری منطبق با محتوای موجود نباشد، بر آن اساس فیس­بوک می­تواند آن را پاک کند. این تگ تنها روش برای اطمینان از بهترین و اولین اثر نیست.

    1

    2

    Format:

    <meta property=og:image content=http://www.iacquire.com/some-thumbnail.jpg”/>

    • ۴٫ Og: url این تگ به بیان ساده URL (یا لبه­ی) صفحه است. این تگ را باید بخصوص زمانی تعیین کنید که محتوایی رونوشت برای اطمینان از اینکه مقدار لبه در فیس­بوک در URL یکپارچه شده است، وجود دارد.

    1

    2

    Format:

    <meta property=og:url content=http://blog.iacquire.com”/>

    • ۵٫ og:description این تگ توصیفی است که فیس­بوک در تصویر لحظه­ای قسمتی از محتوا نشان خواهد داد. دقیقاً مانند توصیف متای استاندارد، این تگ باید جذاب و شامل درخواست اقدام باشد. اما در این مورد تقریباً دو برابر تعداد کاراکترها را برای کار در اختیار دارید. اطمینان حاصل کنید که این دو در اختیار کاربران فیس­بوک هستند. برای انجام اینکار ۲۹۷ کاراکتر در اختیار دارید.

    1

    2

    Format:

    <meta property=og:description content=Stop hitting refresh on your ex-girlfriends Facebook page? You should check out the iAcquire blog and learn something instead/>

    • ۶٫ Fb: admins – این متاتگ برای دسترسی به ارزش واقعی داده­های در دسترس از طریق ابزارهای مشاهده­ی فیس­بوک ضروری است. بسادگی باید شناسه­ی کاربری فیس­بوک را در متادیتای کاربرانی قرار دهید که قصد دسترسی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ابزارهای مشاهده­ی فیس­بوک این مستند را ببینید.

    1

    2

    Format:

    <meta property=fb:admins content=USER_ID”/>

    به علت پذیرش عمومی فیس­بوک، سایر شبکه­های اجتماعی نسبت به متاتگ­های Open Graph به صورت پیش­فرض عمل می­کنند، در صورتیکه هیچ متاتگ دیگری وجود نداشته باشد. با وجود این، همانطور که پیشتر در این بحث بیان کردم، به منظور آماده­سازی مجموعه­ای از متادیتاها، باید قابلیت صحبت افراد مختلف در کانال­های متنوع نادیده گرفته شود. با درک این موضوع که گوگل پلاس غالباً توسط افراد حرفه­ای استفاده می­شود، کاربران فیس­بوک دارای تنوع بیشتری هستند و کاربران توییتر اغلب با محتوایی سر و کار دارند که به سرعت از اذهان می­گذرند، چرا نباید متادیتای شما را در نظر گرفت؟

    برای کسب اطلاعات بیشتر مستند پروتکل Open Graph را ببینید.

    Twitter Cards

    Twitter Cards به بیان ساده پاسخ توییتر به پروتکل Open Graph هستند و می­توانید آن­ها را جداگانه بررسی کنید، اما اینجا فقط تصویری لحظه­ای از مستندسازی توییتر را می­بینیم.

    022113_1836_18MetaTagsE4-500x260.png

    ارزش برجسته­کردن محتوا در تایم لاین آشفته­ی توییتر و در نهایت بازگرداندن افراد بیشتر است. گرچه با گذشت زمان نشان داده شده که بسیاری از کاربران برخی مطالب را بدون خواندن دقیق آن­ها و با استفاده از Twitter Cards مانند تبلیغاتی که به بازنشر آسان محتوا کمک می­کنند نیز بازتوییت می­کنند. بیشتر این تگ­ها مانند آنچه فقط در مورد Open Graph فیس­بوک خوانده­اید، است، بنابراین فقط خلاصه­ای از آن را بیان می­کنم.

    • ۱٫ twitter:card این تگ نوع Card است. گزینه­های شما خلاصه، عکس یا پلیر هستند. در صورتیکه این تگ تعیین نشود، توییتر به شکل پیش­فرض به «خلاصه» تغییر شکل خواهد داد.

    1

    2

    Format:

    <meta name=twitter:card content=summary>

    • ۲٫ twitter:url این تگ URL محتوا است.

    1

    2

    Format:

    <meta name=twitter:url content=http://www.nytimes.com/2012/02/19/arts/music/amid-police-presence-fans-congregate-for-whitney-houstons-funeral-in-newark.html”>

    • ۳٫ twitter:title این تگ عنوان محتوای به­اشتراک­گذاشته­شده است و باید به ۷۰ کاراکتر محدود شود و بیش از این مقدار را توییتر کوتاه خواهد کرد.

    1

    2

    Format:

    <meta name=twitter:title content=Parade of Fans for Houstons Funeral>

    • ۴٫ twitter:description این تگ توصیف محتوای به­اشتراک­گذاشته­شده است و باید به ۲۰۰ کاراکتر محدود شود و بیش از این مقدار را توییتر کوتاه خواهد کرد. باز هم با داشتن متنی جذاب­تر فرصت­های بیشتری را در مقایسه با حالت عادی توییتر در اختیار خواهید داشت.

    1

    2

    Format:

    <meta name=twitter:description content=NEWARK The guest list and parade of limousines with celebrities emerging from them seemed more suited to a red carpet event in Hollywood or New York than than a gritty stretch of Sussex Avenue near the former site of the James M. Baxter Terrace public housing project here.>

    • ۵٫ twitter:image این تگ تصویری است که بر روی کارت توییتر نمایش داده خواهد شد و باید تصویری مربعی با ابعادی باشد که کمتر از ۶۰ * ۶۰ پیکسل نباشد.

    1

    <meta name=twitter:image content=http://graphics8.nytimes.com/images/2012/02/19/us/19whitney-span/19whitney-span-articleLarge.jpg”><b> </b>

    متاتگ­های twitter card با گزینه­های بیشتری به عنوان سایت و ایجادکننده وجود دارد که ابزارهای توییتر سایت و مولف مسئول محتوا را تعیین می­کند، اما لازم نیست محتوا در ابتدا دارای برداشت اولیه­ی مطلوبی باشد، بنابراین آن­ها را نادیده گرفتم. برای کسب اطلاعات بیشترمستندسازی کارت توییتر را ببینید.

    Schema.Org (برای گوگل پلاس)

    تاکنون نتوانسته­ام تشخیص بدهم که گوگل پلاس به متادیتای استاندارد تغییر خواهد کرد یا تگ­های گراف باز فیس­بوک. همچنین این بستر به سازندگان سایت­های اینترنتی قابلیت تعیین متادیتای مخصوص گوگل پلاس را با استفاده از Schema.Org می­دهد. جذابیت این طرح این است که Schema.Org را می­توانید تقریباً بر روی همه­ی تگ­های HTML محتوای موجود در صفحه استفاده کنید.

    1

    2

    3

    4

    1. Itemscope=[pageType] where [pageType]is Article, Blog, Book, Event, LocalBusiness, Organization, Person, Product or Review.

    2. itemprop=name”– This acts as the title attribute of the rich snippet and should be limited to 140 characters.

    3. itemprop=description”– This is the description of the rich snippet and should be limited to 185 characters

    4. itemprop=image This is the image of the rich snippet with an optimal size is 180 x 120. Google+ will shrink this image, but if it is too small it will not be displayed.

    ۲- این تگ به عنوان ویژگی موجودیت غنی ایفای نقش می­کند و باید به ۱۴۰ کاراکتر محدود شود.

    ۳- این تگ توصیف موجودیت غنی است و باید به ۱۸۵ کاراکتر محدود شود.

    ۴- این تگ تصویر موجودیت غنی با اندازه­ی بهینه­ی ۱۸۰ * ۱۲۰ پیکسل است. گوگل پلاس این تصویر را فشرده خواهد کرد، اما اگر بیش از حد کوچک شود، نمایش داده نخواهد شد.

    فرمت:

    با وجود اینکه همه­ی انواع دیگر متادیتا در بخش کد <head> ظاهر خواهند شد، این کد به صورت بالقوه در مکان­های مختلف وب­سایت حضور خواهد داشت. در اینجا مثالی وجود دارد (از گوگل) که در مورد چگونگی بکارگیری این کد است.

    گوگل پلاس در جستجوی متادیتا به ترتیب زیر است: Schema.org/ گراف باز(OpenGraph) فیسبوک/ متادیتای استاندارد/ بهترین حدس با استفاده از Scraping. برای کسب اطلاعات بیشتر مستندسازی جزئی گوگل پلاسرا ببینید.

    بنابراین…کلمات کلیدی متا کجا هستند؟

    باید تصدیق کنم که بحث در مورد کلمات کلیدی متا تا حدی آزاردهنده است و آن را با صحبت با افرادی که در مورد «بهینه­سازی SEO» یا «ماشین­های ATM» بحث کردند، رتبه­بندی کردم، اما از آنجایی که این بحث اغلب در مورد مشتری­ها مطرح می­شود، تشخیص دادم که ذکر آن در این بخش مطلوب­تر است. کلمات کلیدی متا دارای ارزش مثبت برای موتورهای جستجوی بزرگ بخصوص موارد غیر از گوگل نیست (لینک را چک کنید، این لینک موارد رسمی مربوط به سال ۲۰۰۹ را بیان می­کند). بینگ از این کلمات کلیدی برای تعیین اسپم­بودن جستجوگر استفاده می­کند، اما تنها دلیلی که صفحه باید دارای کلمات کلیدی متا باشد، این است که موتور جستجوی داخلی نیاز به آن­ها دارد. با وجود این پیشنهاد می­دهم که سیستم مدیریت محتوای جدیدی را در نظر بگیرید یا در مورد جستجوی سفارشی گوگل مطالبی را بیاموزید که کاملاً رایگان است.

    … و Rel-canonical؟

    مطمئناً rel-canonical دارای اهمیت زیادی است، اما تنها زمانی مورد نیاز است که دارای موارد محتوای رونوشت باشیم یا در جستجوی برابری لینک از صفحه­ای به صفحه­ی دیگر باشیم. بنابراین نیازی نیست هر صفحه روی وب دارای این خاصیت باشد و در صورتیکه شما بخش کوچکی از جمعیت کاربران بینگ هستید، آن­ها به این موضوع اعتقادی ندارند.

    همچنین می­توانید از ابزار آزمایشی داده­های ساخت یافته­ ی گوگل برای کنترل داده­های Scema.org خود استفاده کنید.

    با من در میان بگذارید که آیا صفحه­ای بدون متاتگ­ها می­تواند وجود داشته باشد؟

    منبع : iacquire.com

    چت

    • امتیاز 1
×
×
  • اضافه کردن...