رفتن به مطلب

mehrshadmousavi

عضو سایت
  • تعداد ارسال‌ها

    4
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

نوشته‌ها ارسال شده توسط mehrshadmousavi

  1. html6_2.jpg

    مفهوم HTML 5:

    در این نسخه قدرت مدیریت دربرنامه های وب بر روی اجرا با حداکثر دقت و نظم وجود دارد و این کار با کد ابزارهای <header>, <menu>,<nav> , <menuitem> و ... . ممکن است.

    web developer قادرند برخی از ویژگی های شاخص  HTML 5 که  شامل: آهنگ، ویدئو، ذخیره ی منطقه در حالت آفلاین و ... با اصول بهینه سازی سایت همراه کنند. همچنین HTML 5 این اجازه را به کاربران خود می دهد که از خاصیت و ویژگی نوعی از تگ ها را استفاده کنند مانند تگ link و script؛ و حتی امکان استفاده از تگ های <article> و <<section در بهترین حالت را ممکن ساخته است. تا کنون ترفند هایی زیادی ابداع نشده است که بتوان به وسیله ی آن ها به نتایج مطلوب و باب میل رسید از این جهت درهنگام استفاده باید هوشمندانه عمل کرد.

    مفهوم HTML 6:

    ورژن 6HTML نسخه ی اصلاح شده ی  HTML ها است که دارای NameSpaces با ساختار XML می باشد. از ویژگی های مهمNameSpaces این است که با استفاده از تگ های <logo/>< logo>  و <toolbar/>< toolbar> قادر خواهید بود امکانی فراهم کنید تا سایت قادر به شناسایی و تشخص لوگو در صفحات وب سایت باشد. همچنین  از دیگر امکانات HTML 6  این است که طراحان سایت و وب دولپرها می توانند تگ <container> را به جای <’div id =’container > بهره ببرند.

    clip_image004[8]

    در حالت کلی  HTML 6 دارای دو نوع تگ تکی  که اطلاعات و خصوصیات راحمل می کنند اما داده ها شامل متن نمی باشد، و تگ های زوج یا جفتی که با متن هم می توانند همراه باشند.

    برخی از تگ های تکی (رفتاری) که در HTML 6 قرار دارند را با هم بررسی می کنیم که می توانند دارای namesapec   های زیر باشند:

    <html:html>

    <html:head>

    <html:title>

    <html:meta>

    <html:link>

    <html:a>

    <html:media>

    <html:body>

    <html:button>

    چند ویژگی که HTML6 را متمایز می کند:

     قابلیت تغییر اندازه تصاویر مرورگر ها

    زبان های قابل اجرا

    مدیریت بهتر در کنترل اشیای ویدئویی

    پیش پردازنده ها ی جایگزین

    دسترسی ایمن به اطلاعات

    • امتیاز 3
  2. جدیدترین اخبار دنیای فناوری ، PHP با نسخه ۷ بروز شد؛ بزرگترین بروزرسانی سال

    امسال هفتمین سال است که زبان برنامه نویسی php به عنوان چهارمین زبان محبوب در میان برنامه نویسان انتخاب می شود. این زبان در بیش از ۲۰۰ میلیون وبسایت فعال در اینترنت به کار گرفته شده است و چیزی حدود ۸۱٫۷ درصد از سرور های فعال کنونی در حال اجرای این زبان برای اجرای وبسایت ها هستند.

    php این هفته با یک جهش رو به جلو در بروز رسانی خود تغییرات عمده ای را برای برنامه نویس ها فراهم کرده است، از سال ۲۰۰۴ که نسخه ۵ این زبان برنامه نویسی ارائه شده بروز رسانی های این چنینی بی سابقه است.

    جدیدترین اخبار دنیای فناوری ، PHP با نسخه ۷ بروز شد؛ بزرگترین بروزرسانی سال

    در نسخه PHP 7 شاهد بهبود عملکردی هستیم که تا ۳ برابر سرعت و کارایی بیشتر را نسبت به نسخه PHP 5.6 در اختیار ما قرار خواهد داد. نسخه جدید شامل تغییرات ریز و درشت بسیاری است، کاهش قابل توجه استفاده از حافظه، تعریف نوع بازگشتی اعلان ها و … همچنین در نسخه ۷ PHP شاهد تغییرات عمده ای هستیم راجع به حذف حالت safe mode و magic quotes و …

    با توجه به این تغییرات گسترده در نسخه جدید باید شاهد طراحی دوباره برای قسمت های مختلف جهت بهینه شدن با این نسخه در اپلیکیشن هایی نظیر وردپرس باشیم.

    • امتیاز 1
×
×
  • اضافه کردن...