رفتن به مطلب

[پروتوتایپ سایت من] درخواست راهنمایی یک "خیلی" تازه کار وردپرس!


پست های پیشنهاد شده

سلام به همه، وقت بخیر

چند روز پیش در یک تاپیک در زمینه طراحی قالب وردپرس سوالی رو پرسیدم و دوستان زحمت کشیدند و من رو راهنمایی کردند. از اون روز بکوب داشتم چندین کتاب در زمینه برنامه نویسی وب و پیاده سازیشون رو کار می کردم. یک کتاب HTML4 و یک کتاب CSS2 رو کاملا تموم کردم، یک کتاب CSS3 و HTML5 رو هم بزودی تموم می کنم، مقدماتی در حد تسلط و فهم کلی در زمینه Javascript و php هم خوندم. الان بصورت کامل توانایی طراحی قالب گرافیکی در فتوشاپ و تبدیل اون به HTML و CSS رو دارم، البته باید روی jQuery هم تسلط پیدا کنم. چند تا آموزش هم در زمینه ساختار قالب های وردپرس خوندم و با توابع صفحاتی مثل index و Header و Footer و Function و... آشنایی پیدا کردم.

الان مثل کسی می مونم که چیزهایی رو بلدم اما نمی تونم به عمل تبدیلش کنم، یعنی هیچ پیش زمینه ای تو ذهنم ندارم، یک الگو ... . یعنی بلدم پوسته رو در حد استاتیک طراحی کنم اما مثلا نمی دونم چطور میشه قالب ارسال پست رو تغییر داد و صفحات جداگانه ساخت و... ، البته از یک طرفی هم شاید این قضیه نرمال باشه! چون من حدود دو هفته هست که حتی اسم وردپرس رو شنیدم و کتاب هایی در زمینه مدیریت پیشخوان رو خوندم1 تاحالا هیچ سایتی رو هم طراحی نکردم. من برای اینکه این مورد ملموس تر بشه همین الان یک پروتوتایپ سریع از وب سایتی که مد نظرم هست رو کشیدم تا منظورم رو بهتر برسونم، البته رنگبندی و اینا... همه بصورت مصنوعی هست، فقط خواستم منظورم رو برسونم. خواهش می کنم پاسختون رو با توجه به سطح من (مبتدی) ارائه کنید.

فرض بگیریم این صفحه اول سایت من هست:

A1.jpg

این یک سایت شرکت فروش مواد خوراکی هست، در Navigation چند تا بخش اصلی داریم که اگه زیر مجموعه داشته باشند بصورت کشویی باز خواهد شد (مثل محصولات)...

سوال اول: تک صفحه هایی مثل صفحه خدمات، درباره ما و تماس با ما که احتمالا باید توسط ایجاد برگه جدید ایجاد بشن و Header و Footer اونها ثابت هست و فقط وسطون تغییر می کنه باید چطوری تعریف بشن؟ یعنی براشون یک صفحه ای تو HTML بنویسم که بخش وسط صفحه خالی باشه؟ بعد چطور و کجا این کد رو معرفی کنم؟

سوال دوم: تو طراحی اسلایدر نمایش تصاویر بزرگ مشکلی ندارم اما بخش سوم که در پایین هست و آخرین محصولات ثبت شده رو نشون میده رو میخوام طوری باشه که 10 محصول آخر توش قرار می گیرند و بصورت پیش فرض سه تای اونها نمایش داده میشه و بقیه رو توسط اون دکمه فلشی که اونجا قرار داره بتونم ببینم، اول اینکه چطور این اسلایدر رو بسازم و دوم اینکه چطور کاری کنم که بصورت خودکار آخرین محصولات ثبت شده در همه زیررده های محصول به همراه عکسشون + عنوان در این کادر قرار بگیرند و با کلیم روشون به پست محصول مورد نظر وارد شویم.

سوال سوم: فرق فهرست و دسته و برگه ها دقیقا چیه؟ یعنی می دونم چیه اما این گزینه های صفحه من در Navigation باید با دسته تنظیم بشه دیگه نه؟ پس فهرست به چه کارم میاد؟

اما مشکل اصلی من بخش محصولات هست، فرض می کنیم که از Navigation و از گزینه محصولات گزینه لبنایت رو انتخاب می کنیم:

B1.jpg

سوال چهارم: با انتخاب این بخش باید به صفحه اختصاصی لبنیات وارد بشیم و در نظر دارم کلیه ارسال های پست تو وردپرس با این فرمت باشه یعنی از باکس اصلی ویرایشگر وردپرس فقط برای ارسال توضیحات استفاده کنم و چند تا Textbox تو کنترل پنل باشه ("همون چیزی که دوستان بهش می گفتند زمینه دلخواه و من تاحالا نتوسنتم یاد بگیرمش") که بتونم قیمت، وزن و... رو وارد کنم و همچنین فیلدی برای Browse تصویر کوچک و البته تصاویر بیشتر که اگه مشتری خواست بتونه یک گالری از تصاویر رو ببینه!

من درخواست ندارم که کسی اینها رو به من یاد بده (بهم ماهی بده) ، من تقاضا دارم که شما راه یادگیری این موارد رو به من نشون بدید (ماهی گیری!) یعنی من یک مسیر میخوام، اینکه چطوری اینها رو خودم کنار هم بچینم! شاید یک الگو و سایتی که قبلا به همین سبک طراحی شده هم بتونه من رو کمک کنه تا بفهمم باید چیکار کنم اما تاحالا پیدا نکردم چنین چیزی رو، تو کدهای PHP سردرگم میشم چون دقیقا کاربردشون رو نمیدونم، البته خود PHP رو می فهمم. تقاضای راهنمایی دارم! مرسی واقعا!

ویرایش شده توسط Sinanium
لینک به ارسال

1- فایل page.php ایجاد کنید

2- http://forum.wp-parsi.com/tutorials/article/298-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%D8%A7-jcarousel/

3- فهرست جامع تر هست چون میتواند شامل دسته و برگه ها باشد

لینک به ارسال

اکثر سوالات رو که جناب پارسا جواب دادن فقط مونده سوال چهارم شما : برای جزئیات محصول می تونید از زمینه دلخواه استفاده کنید و برای گالری هم خود وردپرس براتون گالری میسازه یا می تونید از افزونه های گالری که وجود دارند استفاده کنید.

برای یادگیری و فهم ساختار کلی و جزئی قالب هم به شما پیشنهاد می کنم تا قالب هایی که وجود دارند را دنلود کنید و کد هاش رو چک کنید البته قالب هایی هم هستند که به قالب خام معروفند و می تونه برای یادگیری و سرعت در اجرای طرح هاتون برای شما مفید باشه

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...