رفتن به مطلب

مهارتهای پولساز آی تی


پست های پیشنهاد شده

با سلام و احترام 

دوستان من فارغ التحصیل رشته آی تی هستم . برای کار و کسب درآمد به صورت فری لنسری چه مهارتهایی رو میتونم در زمان کوتاهتری کسب کنم و درآمد داشته باشم ؟در زمینه وب میخوام 

اگر برای رفتن از ایران بخوام اقدام کنم چه مهارتهایی بهتره ؟

لینک به ارسال

سلام از آشناییتون خوشبختم بنده کارشناسی ارشد آی تی دارم سال 90 گرفتم و از اون زمان تا به حال مشغول به کار هستم

خوشحال میشم تجربیات خودم رو در اختیارتون بزارم

آی تی کلا رشته ای هست که در حال حاضر پر کاربرد هست و مثل مابقی رشته ها نیست که مثلا برق فقط برین و کار برقی انجام بدید و در هر زمینه ای به شما نیاز دارن

بنده ابتدا در دوران نوجوانی شروع کردم کار کردن در یک کامپیوتر فروشی (فقط یک عدد در کل نیشابور بود به خاطر اینکه کامپیوتر تازه اومده بود و ویندوز 98 یکی دو سال بود اومده بود) اونجا یک مقدار یاد گرفتم و بعد زمان دانشجویی برای درآمد داشتن یک کافی نت تاسیس کردم و خوشبختانه هم از مهارت های نرم افزاری و سخت افزاری تونستم استفاده کنم و هم از درس های دانشگاه.

در ادامه دوره های شبکه ، امنیت شبکه، برنامه نویسی، هک و... رو دیدم و در کنار کافی نت به این کارها هم مشغول بودم.

اما یه چیزی اینجا خوب نبود با اینکه با اکثر ارگانهای سه شهرستان کار میکردم اما همیشه ازم مدرک کاری مرتبط میخواستن و خیلی از پروژه ها رو نمیدادن و این بد بود. کافی نت رو تعطیل کردم و دوره های وب رو هم گذروندم و اومدم کانون تبلیغات زدم.

اکثر دوستانم که به صورت فریلنسر کار می کنند همین مشکل مجوز نداشتن رو دارن که جلو کار رو میگیره مخصوصا برای  همکاری با شرکت های بزرگ و ارگان های دولتی.

مجوز کانون تبلیغات رو خیلی سخت میدن برای خودم 16 ماه طول کشید تا بلاخره دریافت کردم اما یه خوبی خیلی بزرگ داره در کنار کار تبلیغات میتونید از تمام هنر خودتون توی زمینه برنامه نویسی و وب استفاده کنید و تو مجوزهای کانون تبلیغات هم این اجازه رو به شما میده.

بحث مجوزش تموم بشه بریم سراغ مهارت های پر کاربرد.

بیشترین درآمد من از بحث طراحی هست (فتوشاپ  و ایلستریتور) که اصلا تو آی تی زمان ما یاد نمیدادن اما چیزهایی هست که تو تمام کار شما کاربرد داره و هر چقدر خودتون ماهرتر باشید در طراحی های گرافیکی خیلی بهتره و درآمد خودتون و کلاس کارهاتون رو بالاتر میبره. نیاز نیست کاملا حرفه ای بلد باشید چون هر کدومش رو بخواین حرفه ای بشید حدود یکسال زمان میبره.

بعد از این درآمد در بخش وب بود که وبسایت ها با وردپرس بیشترین درآمد رو دارن و پیشنهادم همین هست چون هم مشتری ها (با توجه به وضعیت مالی حال حاضر) دنبال کارهای ارزان هستند و هم شما زمان کمتری میزارید.

بعد از اون پروژه های برنامه نویسی هست. در شهرهای بزرگ خیلی بهتر هستند اما تو شهرهای کوچک خیلی پروژه کم میاد اما هرکسی هم که پروژه میده مشکل مالی نداره اما برای این کار نیاز به گروه دارید و تنهایی نمیتونید کار رو سریع و قوی انجام بدی (یه مدت کار کنید اونقدر با افراد آشنا میشید که میتونید گروهی با بقیه کار کنید و نگران نیرو نباشید)

درآمد بعدیم از شبکه های اجتماعی هست که الان خیلی کمتر شده اما تا قبل از محدودیت ها ، درآمدش تقریبا رده ی دوم رو برام داشت ، با شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستا یاد گرفتم کار کنم و پیج میزدم مخاطب رو میبردم بالا و هم به صورت واسطه ای فروش داشتم و هم درآمد از روی تبلیغات بود و هم تبلیغی بود برای برند خودم و از طریق این پیج ها مشتری برای مدیریت پیج یا راه اندازی یا آموزش جمع می کردم و به جایی رسیده بود که یازده نفر ادمین رو آموزش دادم و فقط برام کار می کردند.

البته یه نکته  هست بنده که کانون تبلیغات زدم قبلش هم علاقه به این موضوع داشتم و در مورد روانشناسی ها و شیوه های تبلیغات زیاد مطالعه داشتم اما این کار رو فقط به خاطر مجوزش راه اندازی کردم و کار چاپی خیلی کم انجام میدم و بیشتر فضای مجازی هستم اما باز هم تونستم با مطالعات قبلیم و تجربه هایی که داشتم یه سری کمپین ها برای اشخاص بزرگ شهر راه بندازم که باعث شد مشتریهای خاص زیادی داشته باشم.

شما هم اگر میخواین کار کنید بهتره یک هدف بزارید (مثلا من میخوام تو فلان قسمت برند بشم) برای رسیدن به اون قسمت کلی چیزها هست که باید یاد بگیرید و اون ها رو مرحله به مرحله آموزش ببینید کاری کنید که تمام ریزه کاری ها رو خودتون بلد باشید و دائم نیاز نباشه از بقیه بپرسید. مثلا برای طراحی سایت یه سیستم مدیریت محتوا رو یاد بگیرید مثل وردپرس برای اینکه هم بتونید ارزونتر کار بزنید و هم سریعتر و بعدم زبان های برنامه نویسی بسته به نیاز php,css,html,java و... در کنارش طراحی گرافیکی رو حتی شده مقدماتی بلد باشید بسیار بهتر است.

لینک به ارسال

ببخشید دیروز این نکته رو هم یادم رفت بگم اینطوری کار کنید ، 5 تا مهارت متفاوت رو پیدا کنید و نسبت به علاقه یکی رو انتخاب کنید، علاقه داشتن به کارتون باعث میشه هم خلاق تر باشید و هم کارها رو با کیفیت بیشتری انجام بدید، اینطوری در آینده خیلی خیلی موفق تر خواهید بود. من 5 تا کار رو گذاشتم رو میز و به ترتیب علاقه یاد گرفتم و بعد باز هر کاری کلی شاخه داره که هر کدوم برام جذابتر بود رفتم دنبالش و تونستم خیلی تو کارهام و درآمدم موفق بشم.

برای علاقه اینطوری بگم مشاور تبلیغات یکی از دفاتر فروش بیمه شدم اوایل کرونا و فقط میرفتم هفته ای یکبار میگفتم چکار کنند و آخر هفته هم میرفتم نتایج رو میگرفتم  وبررسی می کردم و باز جایی مشکل داشت اصلاح میکردم یا طرح جدید میدادم، بعد 3 ماه اون دفتر فروش (کلا 4 ماه بود شروع به کار کرده بود) شروع کرد رتبه ی اول فروش استان رو بدست آوردن و این کار رو 3 ماه متوالی انجام داد، ماه سوم از طرف نمایندگی استان بهم زنگ زدن که با اونا همکاری کنم هفته ای 3 روز برم و صبح ها تو محیط کارشون باشم و راهنمایی کنم (تا قبلش تو محیط کار نبودم و فقط میرفتم تو دفتر آخر وقت قرار میزاشتم و چیز زیادی از ریزه کاریهاش نمیدونستم) بعد که رفتم اونجا دیدم شرکت های بیمه و شیوه ی کارشون با دل من سازگار نیست و من فقط تو ذهنم کمک هست نه اینکه همدردی کنم و ازش به نفع خودم استفاده کنم. قراردادم 3 ماهه بود و اون سه ماه برام سخت گذشت و اصلا کار رو دوست نداشتم و راندمانم کم شد و نتونستم مثل نیشابور کار کنم و بعد پایان قرارداد دلیلش رو بهشون گفتم و نخواستم بیشتر اونجا واستم، درآمد اونجا برام خیلی خوب و زیاد بود اما خودم راحت نبودم و این دلیل شد نتونم درست کارم رو انجام بدم.

شمام الان تحقیق می کنید دونه دونه اولویت رو بزارید روی درآمد و مطمئن باشید اگر شما شغلی بزنید که با عشق و علاقه باشه صد در صد به درآمد زایی میرسید ، همون کافی نت رو که گفتم بهتون خیلی بهش علاقه داشتم ، اولین شغل بود که خودم راه انداختم و اوایل با 5تا سیستم بود تو یه مغازه کوچیک و یه دستگاه کپی رو میزی، بعد 8 سال که میخواستم واگذار کنم 10تا سیستم بود و 5تا لپ تاپ مال کسایی که پیشم کار می کردن و یازده تا دستگاه کپی و دوتا پلاتر و دو تا دستگاه برش و یه دستگاه چاپ بنر و یه دستگاه سیلک و یه عالمه دستگاه خرده ریزه تو اون کافی نت اول یک نفر بودم ولی بعد 8 سال 9 نفر مستقیم اونجا بودن و 23نفر هم کار میگرفتیم و خودمون نمیرسیدیم برای تایپ و ترجمه و... میدادیم بهشون ، اول کار با 1.5 میلیون تومان راه انداختم و آخر کار حدود 900 میلیون تومان ارزشش بود (با اینکه خیلی دستگاه ها رو استوک اروپا خریدم اما به قیمت استوک ایران قیمت گذاری شد حتی دستگاه هایی که یکماه هم کار نکرده بود) که کسی پولش نمیرسید و خیلی دستگاه ها رو تکی فروختم.

دلیل این پیشرفت رو فقط رو حساب علاقه میزارم چون علاقه داشتم اصلا حواسم به ساعت نبود و اگر تا 12 شب هم مشتری داشتم خسته نمی شدم و خودم از کار لذت میبردم ، مردم هم میدیدن خودم دوست دارم و کامل راهنمایی می کنم و کارام کامل هست میومدن و مشتری می شدن. اگر خودم خسته می شدم هم رو برخوردم با مشتری تاثیر داشت هم روی کار کردنم و با خستگی فقط تو ذهنم باید می گفتم که اینو زود بزنم تموم شه برم اما وقتی علاقه داری کار رو انجام میدی بازم چک میکنی میگی اینجاش اینطوری بشه و اونطرفش اینطوری و خیلی بهتره

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...