رفتن به مطلب

از دست رفتن تنظیمات دسترسی کاربران


پست های پیشنهاد شده

می خواستم برای یوزر فروشنده دسترسی های محدود ایجاد کنم. یه افزونه نصب کردم دسترسی ها خیلی زیاد بود و درست نتونستم تنظیم کنم. به همین خاطر تصمیم گرفتم به حالت پیشفرض برگردونم. اما هیچ راهی پیدا نکردم. تو خود افزونه یه دکمه داشت که ظاهرا برای همین کار در نظر گرفته شده بود ولی غیر فعال بود(آخرین لحظات تحویل پروژه بود) گشتم گفتم حتما افزونه هست. یه افزونه پیدا کردم که نوشته بود دسترسی ها را به دیفالت وردپرس برمی گردونه. خیلی خوشحال نصب کردم و بلافاصله فعال کردم. افزونه فعال شد. در قسمت پیشخوان پیام داد که افزونه مربوطه فعال شد، دسترسی ها به حالت دیفالت برگشت و اتوماتیک به حالت غیر فعال در اومد.

حالا نگاه می کنم که دسترسی ها به حالت وردپرس خالی و بدون فروشنده برگشته. یعنی تو لیست رول ها (نقش ها) فقط نقش های دیفالت یعنی مدیر کل، نویسنده، مشترک و ... فقط وجود داره و رول های ووکامرس (خریدار و مدیر فروشگاه و ...) نیست. از طرفی با وجودی که من ادمین بودم هیچ دسترسی به هرچیزی که مربوط به ووکامرس باشه نداشتم (چون رول های مربوط به ووکامرس پاک شده بود دسترسی ها هم ریست شده بود). حتی افزونه های مرتبط مثل رنک مث هم در دسترس نبودند. خوشبختانه کسی که تحویل می گرفت زیاد گیر نبود و طبق چک لیست براش توضیح دادم و جاهایی که می دونستم خرابکاری شده زود رد می شدم. اونم عجله داشت و آخر وقت بود.... ولی دو روز مکمل روش وقت گذاشتم تا راه حل رو پیدا کردم.

بک آپ داشتم از قبل از دسترسی ولی نمی خواستم از بکاپ استفاده کنم. از طرفی امکان پاک کردن ووکامرس و نصب از اولش هم نبود. چون ووکامرس از پیشخوان در دسترس نبود و وقتی از افزونه ها می خواستم پاکش کنم میگفت شما مجاز نیستی.

بعد از دو روز سرچ و جستجو و تست و خطا، متوجه شدم که توی جدول wp_options یه رکوردی هست به نام wp_user_roles که توش تمام رول ها همراه با دسترسی هاشون ثبت شده. اما مثل آدم ننوشته، به صورت سریالایز نوشته. از یه سایت سالم که ووکامرس هم داشت محتوای این رکورد رو کپی کردم و توی جدولم گذاشتم و مشکل حل شد.

گفتم تجربه ام رو شریک کنم با شما

اگه راه حل بهتری به ذهنتونم میرسه شما هم شریک کنید.

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...