رفتن به مطلب

ارتقا و تبدیل ووکامرس به یک CMS اختصاصی


Mr-Tarah

پست های پیشنهاد شده

باعرض سلام و وقت بخیر خدمت دوستان عزیز

پیشنهادتون برای یک فروشگاه اینترنتی ووکامرسی که الان بالای 10هزار محصول و کلی مشتری و ... داره برای ارتقا به یک CMS اختصاصی چیه؟

منظورم اینه که با افزایش محصولات، سفارشات و مشتری ها، دیتابیس به شکل عجیبی سنگین میشه، یعنی به خاطر meta ها و جزئیاتی که هر کدوم از این بخش ها دارند احتمال میدم از یک جایی به بعد MySQL دیگه نتونه درست پاسخگو باشه و احتمالا باید بریم سراغ mongo و ...

اما از طرفی هم طراحی یک  CMS اختصاصی گاهی وقت ها مثل اختراع چرخ می مونه ، یعنی هم هزینه زیادی می طلبه و هم زمان و مخصوصا از نظر تست و باگ گیری زمان بر خواهد بود، از طرفی هم الان وردپرس برای هر کاری یک پلاگین حرفه ای داره اما این مسئله برای یک CMS اختاصی کار راحتی نیست

شما در این مواقع چه پیشنهادی دارید؟

لینک به ارسال

سلام

به نظرم از همین ووکامرس استفاده کنید

دقت کنید سیستمی مثل وردپرس و افزونه ها به طور مداوم بروزرسانی میشن

در حالتی که CMS اختصاصی اینطور نیست

یه مورد دیگه هم شرکتی که یک CMS اختصاصی رو برای شما طراحی می کنه آیا به اندازه وردپرس و ووکامرس کارمند و اعتبار و تسلط داره؟ مطمئنا خیر

من کلا با cms اختصاصی به همین دلایلی که گفتم مخالفم

لینک به ارسال

منم فکر نمیکنم CMS اختصاصی مشکل رو حل بکنه تازه در 90 درصد مواقع مشکل و هزینه های بیشتر هم تحمیل میکنه. 

اولا که بحث هزینه هست که خیلی بالا میره. دوم اینکه بحث حرفه بودن توسعه دهنده هست که واقعا باید اینکاره باشه (اگر چیزی سر تر از وردپرس بخاین با توسعه دهنده حرفه ای هم راه بجایی نمیبرید. باید متخصص مجرب باشن و ترجیحا تیم باشن.) . سوم اینکه یوقت هزینه میکنی و کد هم امنیت داره و تمیز هم هست ... اخرش میبینی توی سرعت فرقی با وردپرس نداشت. 

اگر بشه که سایتتون رو به چند دسته بندی اصلی بشکنید و به زیردامنه ها منتقل کنید و راهشونو از هم جدا کنید جواب نمیده؟ فکر میکنم بهترین راه کم هزینه همین باشه که شما همچنان از وردپرس و وکامرس هم استفاده کنید. در این صورت فقط نیاز به یک هزینه برای توسعه یک سیستم لاگین کاربر SSO دارین. ولی دیگه اصل ساختار فروشگاهتون درست نخورده میمونه.

 

لینک به ارسال

ببینید شما اگر میخواید سیستم اختصاصی داشته باشید، باید ببینید چقدر میخواید براش هزینه کنید.

بدین صورت نیست که شما مثلا ۴۰ ۳۰  تومن هزینه کنید و ۱ ۲ نفر براتون سیستمی بنویسند و تمام. درواقع شما به یک تیم کاملا حرفه ای نیاز دارید که تمام وقت روی سایت کار کنند که از نظر هزینه تنها به درد شرکت های بزرگ میخوره.

حتی همین اسکریپت هایی که در سایت های مارکت پلیس ایرانی میفروشند هم اصلا قابل اطمینان نیستند. با قالبی شبیه( ۹۹٪ شبیه دیجی کالا!‌) شاید بتونه نیازهای شمارو براورده کنه اما اگر روزی اون فروشنده قصد بروزرسانی نداشته باشه یا به هر دلیلی سیستم به مشکل بخوره کار شما هم لنگ میشه و از اونجایی که جدیدا سیستم هارو کد میکنند کار شما هم برای پیدا کردن توسعه دهنده دیگه سخت میشه.

اما الان که از ووکامرس استفاده میکنید سعی کنید مقالات پیرامون بهینه سازی دیتابیس هارو دنبال کنید که عموما به زبان انگلیسی هستند و راهکار های مختلف مثل همین راهکار جناب مرادی و... رو تست کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

اینجوری هم در زمان صرفه جویی میکنید و هم در هزینه و اینکه همه ابزارها دم دستتون هست.

 

در نهایت اگر میخواید از ووکامرس به سیستم دیگه کوچ کنید، از سیستم های متن باز مشابه ووکامرس استفاده کنید به نظر من.

لینک به ارسال

@asadiy4n @ramin.moradi  @Mesmaili ممنونم بابت توضیحاتی که فرمودید

کاملا با صحبت هایی که فرمودید موافقم، به هر حال CMS اختصاصی جدا از بحث زمان و هزینه ی خاصی که می طلبه، به حضور افراد حرفه ای نیاز داره وگرنه تبدیل به سیستمی میشه که دیگه ارزش رقابتی با وردپرس نخواهد داشت

اما مسئله و دغدغه بنده بابت حجم بالای محتواهای سمت دیتابیسه، به هرحال MySQL توی حجم بالا محدودیت سرعت داره، الان حجم بالای 300مگابایت هست و به نظر بنده حجم بالاییه

حالا باز بر اساس تجربه ای که دارید ممنون میشم بفرمایید نظرتون روی این حجم از دیتابیس برای بیش از 10هزار محصول چیه؟

 

 

لینک به ارسال

ببینید من قبلا سایت موسیقی داشتم و انجمن ویبولتین.bia2voice

حجم دیتابیس انجمن ما ۳ گیگ بوده و دیتابیس وردپرس ۷۰۰ مگ اگر اشتباه نکنم. ولی خب نمیشد کاریش کرد چون محتوا به شدت زیاد بود و در هر صورت برای ذخیره سازی اطلاعات شما نیاز به یک فضایی دارید.

من مشکلی از بابت حجم نداشتم و سایت به درستی کار میکرد.

 

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...