رفتن به مطلب

مجازات جرم هک یا دسترسی غیر مجاز چیست؟


پست های پیشنهاد شده

این جرم که در تاریخ قانون گذاری ایران بی سابقه بوده و هم زمان با رشد تکنولوژی و استفاده از سیستم های رایانه ای و مخابراتی به وجود آمده حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات را برای مرتکب در پی دارد.

البته معمولا این جرم مقدمه جرایم دیگریست و می تواند از بابت اقدامات مجرمانه بعدی مجازات بیشتری را برای مجرم به دنبال داشته باشد.

نمونه رای قضایی در مورد هک یا دسترسی غیر مجاز:

شاکی: م.ش

متهم:ش.ش

اتهام: دسترسی غیر مجاز به ایمیل شاکی (و هک آن)

گردشکار: پس از ارجاع پرونده به این دادگاه و وصول به شعبه ثبت و پس از جری تشریفات قانونی دادگاه در وقت مقرر/ فوق العاده بتصدی امضاءکننده ذیل تشکیل است با بررسی پرونده ختم رسیدگی را اعلام و با استعانت از خداوند متعال به شرح ذیل مبادرت به صدور رای می نماید.

«رای دادگاه»

در خصوص اتهام آقای ش.ش ۳۷ ساله و فاقد سابقه محکومیت کیفری دایر بر دسترسی غیر مجاز به ایمیل شاکی ( و هک آن) موضوع کیفر خواست دادسرای عمومی و انقلاب تهران، با عنایت به اوراق و محتویات پرونده و مفاد کیفرخواست و دلایل احصایی در آن و شکایت اولیه شاکی و گزارش و تحقیقات ضابطین از جمله نظریه مرکز فنی دیجیتال از پلیس فتا و مستندات پیوست و اقاریر صریح و مقرون به واقع از متهم و سایر قراین و امارات موجود بزهکاریش محرز و مسلم بوده و با استناد به ماده یک از قانون جرایم رایانه ای و با رعایت ماده ۲۲ قانون مجازات اسلامی به لحاظ اعلام رضایت شاکی خصوصی به پرداخت پنجاه میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس در حق صندوق دولت محکوم می گردد. ضمنا با توجه به ماده ۱۰ قانون مجازات اسلامی تجهیزات توقیفی به ذینفع مسترد گردد. رای صادره حضوری محسوب و ظرف مهلت بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در محاکم محترم تجدید نظر استان تهران می باشد.

صدیقی- رئیس شعبه ۱۰۸۳ دادگاه عمومی جزایی تهران- ویژه کارکنان دولت

«منبع پژوهشگاه قوه قضاییه»

لینک به ارسال
در 1 دقیقه قبل، user-wp گفته است :

سلام،

ایمیل طرف، جمیل بوده که هک شده؟

سلام

فکر کنم جیمیل بوده

لینک به ارسال
در 1 دقیقه قبل، user-wp گفته است :

آخه جیمیل مال گوگل چطور هک میشه؟:unsure:

بعضی از هکر ها خیلی باهوش هستن و رو دست ندارن

انها میتونن مثل اب خوردن هک کنن

ولی دیگه خیلی حرفه ای

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...