رفتن به مطلب

پیشنهاد توسعه یک افزونه پر کاربرد


mmotlagh

پست های پیشنهاد شده

مدتهاست که من به دنبال ایجاد یک محیط کاربری در یک سایت وردپرس تلاش می کنم، افزونه ای که ارسال پست مهمان را به خوبی ممکن سازد، یک پانل کاربری آبرومند برای اعضا ایجاد کند و خلاصه کاری کند که کاربران سایتهای وردپرس به سایتی که در آن عضو شدند احساس تعلق کنند.

افزونه های متعددی هستند که هیچکدام کامل و خیلی وقتها با سر هم بندی چند افزونه تلاش داشتم یک محیط کاربری برای اعضا ایجاد کنم.

در این راستا یک افزونه را دوستان زحمت ساختش را کشیدند به نام profiles

این افزونه امکان ارسال مطلب را به همراه یک سری امکانات برای کاربران فراهم می کرد.

کمی پیشتر هم افزونه ای به نام wp user frontend که الان فایل فارسی هم دارد معرفی شد که در حال حاضر خیلی خوب هم عمل کرده و بسیار قدرتمند هم هست.

حال من یک پیشنهاد دارم

پیشنهاد مشارکت در توسعه افزونه پانل کاربران وردپرس بر پایه توسعه افزونه wp user frontend به این شکل که چند نفر از هزینه های این پروژه حمایت کنند. من هم حمایت خواهم کرد.

و یک یا چند نفر برای توسعه افزونه اعلام آمادگی کنند. در این راستا من می توانم با مطالعه پانلهای مختلف کاربری، توسعه رو طرح ریزی کنم و اگر لازم باشد طرح صفحه یا صفحات آنرا در فوتوشاپ آماده کنم. این افزونه در نهایت به فهرست افزونه های وردپرس افزوده شود و انگیزه ای باشد برای توسعه بیشتر در آینده

یک توضیح هم در حاشیه بدم: این افزونه در حال حاضر کارهای زیاد و مهمی را خود انجام میدهد، مثلا ارسال و ویرایش متن، عضویت کاربر، نشان دادن نوشته ها و ... چیزی که به نظر می رسه باید به اون اضافه بشه یک سری امکانات کوچکه که کاربر حس کنه در یک پانل کاربری قرار داره

مثلا امکان تغییر و ارسال آواتار فراهم باشه، یک سری دسترسی ها مثل چیزی که الان ما در این سایت داریم بهش بده و از این جور کارها.

خوشحال میشم ببینم دوستانی که مثل من یک سایت رو دارند پشتیبانی می کنند برای حمایت از ساخت این افزونه اعلام آمادگی کنند.

لینک به ارسال

سلام

اول بگم که در مورد کدینگ حتما در این پروسه خواهم بود.

اما نظری که داریم اگر قرار به نوشتن باشه بهتره از بیس افزونه نوشته بشه تا افزونه فوق رو توسعه بدیم.

به شخصه کدخوانی افزونه ها رو یک کابوس میدونم!

در مورد قابلیت ها هم بهترین ها رو میشه دستچین کرد و بعد طرح کلی رو هم میشه بصورت عکس درآورد و کار رو انجام داد.

لینک به ارسال

اول بگم که در مورد کدینگ حتما در این پروسه خواهم بود.

اما نظری که داریم اگر قرار به نوشتن باشه بهتره از بیس افزونه نوشته بشه تا افزونه فوق رو توسعه بدیم.

به شخصه کدخوانی افزونه ها رو یک کابوس میدونم!

در مورد قابلیت ها هم بهترین ها رو میشه دستچین کرد و بعد طرح کلی رو هم میشه بصورت عکس درآورد و کار رو انجام داد.

یک دنیا سپاس از شما به خاطر این حمایت. راستش در خصوص بازخوانی کدهای افزونه با شما موافقم و هر چه باشه شما در این زمینه حرفه ای هستید. اما به نظر من این یک افزونه خاص هستش، تعداد آبشنها و تعداد کارهایی که انجام میده خیلی زیاده، 4 تا tab فعال در بخش تنظیمات داره با کلی مشخصه و میشه گفت از رجیستر شدن کاربران تا ارسال و ویرایش مطلب و ... حتی نکات ریزی رو در نظر گرفته که مطمئن هستم بازنویسی اون رو خیلی وقت گیر می کنه. مثلا از ارسال ایمیل وقتی یک نفر نوشته ای رو ارسال می کنه گرفته تا نحوه آپلود تصویر که وقتی مدیر سایت باشه به کتابخونه پرونده های چند رسانه ای دسترسی داره و اگر نباشه نداره.

رو همین حساب به نظر من اگر این افزونه بخواد از ابتدا نوشته بشه قطعا یک پروژه خاص و وقت گیر تر از اضافه کردن یک سری قابلیتها به اون هستش. باز هم نظر شماست.

ضمنا باید دید که چه قابلیتهایی برای توسعه مورد نظر دوستان هست. شاید برای افزودن آنها نیاز به بازنویسی افزونه نباشد.

باز هم از همه افرادی که سایتهایی رو پشتیبانی میکنند دعوت میکنم این پروژه رو حمایت کنند، هر کسی قابلیتهای مورد نظرش که میتونه به این افزونه اضافه بشه رو بگه. و در صورتی که حامیان به تعداد قابل قبولی برسند میشه کار رو بهتر جلو برد.

برای شروع من یک سری بررسی کردم، به نظرم افزونه از قابلیت توسعه خوبی برخوردار باشه، نوشته چگونه wp user frontend رو توسعه بدیم از نویسنده افزونه حاکی از همین مطلبه، افزونه های دیگه ای هم هستند که تلاش داشتند یکسری از توانایی ها رو از پشت صحنه وردپرس به محیط سایت بیارند. از این جمله اند :

user meta تغییر مشخصات کاربر و امکان ورود، بازیابی پسورد گم شده

front end users تغییر مشخصات کاربر، امکان تغییر آواتار کاربر در صورتی که افزونه user avatar نصب باشد. یک سری صفحاتی مثل نوشته های من و نظرات من هم ایجاد میکنه که من چون نصبش نکردم متوجه نشدم که داخل این صفحات چیزی هم نشون داده میشه یا نه

user dashboard کار افزونه user meta رو عینا انجام میده.

اینها البته افزونه هایی بودند که در مجموعه وردپرس موجود هستند. شخصا سایتهای وردپرسی رو دیدم که سعی داشتند محیط کاربری ارائه کنند. از این جمله هستند: archdaily

بسیار مایلم نظر بقیه دوستان رو هم در این زمینه بدونم

لینک به ارسال

از نظر مالی منم در حد توانم کمک میکنم

ویرایش شده توسط نگار صادقی
لینک به ارسال

خوب مدتی منتظر بودم ببینم آیا سایر دوستان هم علاقمند به همکاری هستند یا نه، نظری دارند یا نه و اصلا آیا این افزونه یا افزونه های مشابه رو به صورت کاربردی استفاده کردند یا نه و آیا توی سایتهایی محیطهای مشابهی دیدن یا نه. همه اینها به طرح محیط بهتر کمک میکنه، جالب اینجاست که من دیدم افزونه هایی با کارایی کمتر رو افراد به خوبی می خرند، و تعجب میکنم که این افزونه رایگان قاعدتا باید طرفدار زیاد داشته باشه ... یا حتی افزونه هایی با کارایی خیلی کمتر مثل u can post خیلی بیشتر معرفی شدند ...

به هر حال، این یک نمونه از سایتهاییه که افزونه مشابهی رو به قیمت 35 دلار برای فروش گذاشته، متاسفانه خود افزونه رو نتونستم تست کنم ولی اسکرین شات هایی که داده به طرح توسعه خیلی کمک می کنه :

افزونه پانل کاربری و ارسال مطلب سایت wpeden

و اینکه تا یکی دو روز دیگه من وارد مرحله طراحی صفحات محیط کاربری افزونه خواهم شد خوشحال میشم اگر کسی ایده ای داره بدونم

سپاس از همگی

لینک به ارسال

خوب

من تا حد توان چند صفحه افزونه را طراحی کردم

در حقیقت، این طرح توسعه دو تا هدف دارد : یکی دادن استایل مناسب به افزونه و راستچین کردن آن

دوم اضافه کردن چیزی که به طور کلی در افزونه های وردپرس وجود ندارد و آن در واقع یک پانل کاربری ساده است

مواردی که برای این پانل کاربری پیشنهاد کردم نیاز به اضافه کردن چند افزونه دارد که این افزونه ما اطلاعات را از آنها بگیرد : افزونه آواتار کاربر، افزونه لایک مطالب و نظرات، افزونه ابزارک آخرین مطالب و ابزارک پیام خصوصی کاربران.

من تصاویر رو میفرستم و از دوستان خواهش میکنم هر چیزی که به نظرشون میرسه رو بگن

سپاس از همگی

dashboard.jpg

my-posts.jpg

new-post.jpg

لینک به ارسال

من کمی روی بخشهایی که برای توسعه افزونه قرار داده شده کار میکنم ببینم تا چه حد امکان توسعه میده.

اگر دست رو باز بزاره روی همین کار میکنیم.

لینک به ارسال

من کمی روی بخشهایی که برای توسعه افزونه قرار داده شده کار میکنم ببینم تا چه حد امکان توسعه میده.

اگر دست رو باز بزاره روی همین کار میکنیم.

سپاس مجدد از پشتیبانی شما، من چند تا نکته رو بگم

من تمام صفحات رو ایجاد نکردم تا ابتدا با این اطلاعات بررسی انجام بشه، ولی سایر صفحات مثل علاقمندی ها و ... همگی به صورت فارسی و انگلیسی قابل طراحی هستند.

دوم اینکه در افزونه اصلی به نظرم طراح وقت زیادی رو روی کارکرد افزونه گذاشته و اینطوری دیگه نتونسته به خوبی به ظاهر موضوع برسه رو همین حساب بخشی از موارد اضافه شده استایل دهی هستش به طوری که استایل حالت آزاد داشته باشه و این تصویر افزونه رو میشه توی بسیاری از پوسته های جدید وردپرس به کار گرفت.

دوم اینکه سایتهای زیادی رو دیدم و توی خیلیهاشون عضو شدم و چندین بار هم به بخش کاربری همین سایت مراجعه کردم، با اینحال به نظر می رسه محیط پیشخوان ساده است، دلیلش اینه که فکر کردم به خاطر راحت شدن توسعه های بعدی و یا شخصی سازی افزونه توسط مدیر سایت برای کاربرا، 4 تا ابزارک توی صفحه پیشخوان در نظر گرفته بشه. اینطوری هر سایتی میتونه بنا به دلخواه خودش یکسری اطلاعاتی رو توی صفحه پیشخوان به کاربر نشون بده. یا مثلا برای آخرین مطالب ابزارکهای زیادی هست که مستقیما میتونه به کار گرفته بشه ...

با این حال به نظرم میرسه که افزونه باید چند تا ابزارک پیش فرض داشته باشه که اطلاعاتی مثل لایک ها و پیامهای خصوصی رو از بقیه افزونه ها بگیره و نشون بده ...

لینک به ارسال

یک نکته مهم هم در بررسی افزونه هست

من برای مدت طولانی فرومها و مطالبی که در مورد این افزونه بودند رو در سایت نویسنده، سایت وردپرس و در سایر سایتها دنبال و مطالعه کردم و مسائل مختلفی از اون رو تست کردم لذا اگر در بررسی افزونه مشکلی مشاهده شد ممکنه بتونم کمک کنم.

مثلا در برخی سایتها، دکمه ارسال تصویر کار نمیکنه، یا مسائلی از این دست. ولی من افزونه رو در سایتم نصب کردم و کاربران هم استفاده کردند و تصویر فرستادند. این مشکل رو با نصب افزونه u can post حل کردم. ولی موضوع در فرومهای متعددی عنوان شده و نویسنده افزونه معتقده موضوع به ورژن جی کوئری برمیگرده.

یا بعضی کوتاهی های ساده وجود داره که پس از معرفی دوست داشتم ببینم از طرف دوستانی که بررسی میکنند عنوان میشه یا نه ولی نشد ... مثلا پس از ارسال متن، فرد چون هیچ پیام موفقیتی دریافت نمیکنه، سر در گم میشه. یا در صفحه ویرایش متن دکمه انصراف وجود نداره. همونطور که گفتم نویسنده بسیار درگیر ساختار اصلی بوده.

چون در ارسال قبلی دکمه ویرایش فعال نبود این توضیح رو مجبور شدم جدا ارسال کنم.

لینک به ارسال

حتما در کارکرد مشکلی بود یا کلا مشکلاتی در عملکرد دیدم در همین تاپیک مطرح میکنم.

لینک به ارسال

خیلی طرح خوب و عالییه اگه عملی بشه و اونطور که تو این تاپیک توضیح داده شد به سرانجام برسه یه پیشرفت خیلی خوب تو این راستاست . حتما هم یکی از پرطذفدار ترین افزونه های ورد پرس خواهد شد

لینک به ارسال

سپاس از دوستانی که اعلام حمایت کردند.

دارم توی فوتوشاپ ویرایش انگلیسی رو آماده می کنم و شاید توی محیط پیشخوان یه تغییری بدم مثل موارد زیر:

-تصویر فرد در پیشخوان خودش بزرگتر دیده بشه

-به جای تقسیم فضا به 4 قسمت، ابزارک ها زیر هم قرار بگیرند. اینطوری عرض بیشتری برای ابزارکها خواهیم داشت و به نظرم پیشخوان باز هم ساده تر و بهتر میشه محیطش

- نوشته ای که فرد درباره خودش می نویسه و توی شناسنامه وردپرس با نام زندگی نامه مشخص شده بیاد کنار نام و تصویر فرد نشون داده بشه.

دوستان اگر در این فاصله ایده ای بود یا در سایتی عضو شدید که فضای کاربری معقولی داشت مثل سایت فارسی iiiwe اعلام کنید که بشه دید و مقایسه کرد.

لینک به ارسال

اگه کمکیم از دست من بر میاد بفرمائید که منم انجام بدم ، چون بی صبرانه منتظر آماده شدن این طرحم :)

لینک به ارسال

دوستان کمکی بود منم آماده کمک کردن هستم

میتونید روی منم حساب کنید

کمک مالی هم باشه هستیم

جرا که نه ...

لینک به ارسال

باز هم سپاس از دوستانی که برای حمایت از این طرح اعلام آمادگی کردند. حمایت به سه طریق امکان پذیر هست:

اول اگر با برنامه نویسی آشنایی دارید میشه با راهنمایی آقا مرتضی به تیم برنامه نویسی اضافه بشید و مثلا فانکشن خاصی رو بنویسید یا یک ابزارک را برای استفاده در پیشخوان افزونه بهینه کنید

دوم حمایت مالی که من منتظر هستم بررسی ها انجام بشه و هزینه این توسعه مشخص بشه اینطوری همه میتونیم به صورت آزاد به حسابی که تیم برنامه نویسی اعلام کردند پرداخت داشته باشیم تا با توجه به نفرات هزینه توسعه اولیه پرداخت بشه.

سوم بررسی و اعلام سایتهایی است که محیط کاربری فراهم کردند. یا افزونه های مرتبط. اینطوری هم برای تیم برنامه نویسی و طراحی امکان بررسی نمونه ها فراهم میشه.

ضمنا من اون تغییراتی که گفتم رو در محیط فوتوشاپ اعمال کردم و ویرایش انگلیسی اسکرین شات افزونه رو آماده کردم. چرا که اگر این افزونه بخواد به مخزن افزونه ها اضافه بشه قطعا محیط فارسی بخشی از موضوع خواهد بود. هر نظری که در این باره داشتید بگید خوشحال میشم.

dashboard_eng.jpg

my-posts_eng.jpg

new-post_eng.jpg

لینک به ارسال

مطلق منظورت از اینکه اعلام سایتهایی که محیط کاربری فراهم کردن چیه ؟؟؟

آقای مطلق، اجازه بدید یک توضیح بدم، این یک طرحه که اگر هم به انجام نرسه و نهایی نشه باز کسانی که بخوان ادامه بدن با مطالعه اولین مطلب تا اینجا یکسری جمع بندی ها دستشون میاد، تصاویر ارسالی هم حاصل روزها بررسی نمونه های مشابه و عضو شدن در سایتهای مختلف است.

حالا سایتهایی هستند که لزوما سیستم وردپرس ندارند، اما برای کاربران یک محیط کاربری فراهم کردند، مثل سایت iiiwe

اگر شما هم سایت یا سایتهایی میشناسید، با معرفی اون میشه محیط کاربریش رو بررسی کرد. طبیعتا ممکنه همه امکاناتی که در این محیط به ذهن ما می رسه امکانپذیر نباشه، ولی حتی اگر یک محیط اولیه آماده بشه، مورد استفاده قرار بگیره و ازش حمایت بشه، میشه در ویرایش های مختلف هر سری یکی دو مورد به اون اضافه کرد.

باز هم از همه دوستانی که برای حمایت اعلام آمادگی کردند تشکر می کنم.

ویرایش شده توسط mmotlagh
لینک به ارسال

خوب دوستان

من یه توضیح تا این مرحله از کار بدم.

تا اینجای کار و با بررسی که انجام شد، در بخش کد نویسی هنوز کسی اعلام آمادگی نکرده رو همین حساب موضوع در بخش خرید مطرح شد تا افرادی که علاقمند باشند اعلام هزینه کنند

اینطوری سهم حامیان مالی هم مشخص بشه.

برای افرادی که میخوان موضوع رو بدونن یکبار دیگه خلاصه می کنم:

افزونه wp user frontend در مخزن افزونه های وردپرس موجوده. افزونه ای قدرتمند که امکان ارسال متن و تصویر و فایل ضمیمه رو فراهم می کنه، یه پیشخوان با امکان ویرایش و پاک کردن نوشته به فرد میده، امکان ویرایش مشخصات فردی، فرستادن ایمیل به ادمین در صورت پست شدن مطلب و خلاصه امکانات متنوع.

چیزی که باید بهش اضافه بشه:

استایلها و رنگ و لعابش مطابق با اسکرین شات های ارسالی بشه.

یه بخش آواتار بهش اضافه بشه به همراه امکان تعویض آواتار. که میتونه از افزونه user avatar کمک گرفته بشه

بخش پیشخوان و سایر بخشهاش ابزارک پذیر بشه و البته یکی دوتا ابزارک هم مطابق با اسکرین شات براش به طور خودکار فراهم بشه، مثلا یک ابزارک که آخرین مطالب رو نشون بده مطابق با اسکرین شات.

ابزارکهایی که بتونن از طریق افزونه kk i like it، مطالب محبوب و از طریق افزونه های private message پیام خصوصی رو نشون بدن

این هم آخرین اسکرین شات فارسی هستش، مشابه با انگلیسی.

dashboard_far.jpg

my-posts_far.jpg

new-post_far.jpg

ویرایش شده توسط mmotlagh
لینک به ارسال
  • 5 هفته بعد...

چرا دیگه کسی پیگیر این افزونه نیست ؟؟؟

موضوع منتفی شده ؟؟؟

خیر موضوع منتفی نشده منتها ساز و کارش کمی تغییر پیدا کرده.

5 نفر از دوستان اعلام آمادگی کردند برای حمایت مالی و در برنامه داشتم اگر حمایت مالی نیمی از هزینه افزونه را تامین کند نیمه دیگر را من پرداخت کنم. یعنی سهم هر کدام از دوستان 20 تومن میشد. اما دوستان حتی به پیام ارسال شده پاسخ هم ندادند که بگن ما یه حرفی زدیم و حمایت نمیکنیم. من نمیدونم این افزونه که مشابه خارجی اون 50 دلار به فروش می رسه و کارایی و ظاهرش خیلی از این پایینتره برای علاقمندان 20 تومن هم ارزش نداشت.

در سال جاری برنامه ای برای تولید ورژن pro افزونه وجود دارد که در صورت تامین مالی و پیش رفت کار، با هزینه 50 تومن در اختیار علاقمندان قرار بگیرد. متاسفانه رایگان بودن و اضافه شدن به سیستم وردپرس انگار کمی بلند پروازانه بود.

لینک به ارسال
  • 1 ماه بعد...

دوستان اگر ممکن است بفرمایید مراحل انجام این پروژه به کجا رسیده؟ من هم می تونم در حد و توان خودم حمایت مالی از این پروژه کنم

لینک به ارسال

فعلا منتفی شده!

بله به دلایل متعددی منتفی شد. یکی از دلایل این بود که وردپرس به نظرم راه درازی تا مدیریت کامل کاربران و مطالب در پیش دارد و با یکی دو تا افزونه کار به جایی نمی رسید. بنده هم در حال آزمایش و جایگزینی سیستم فروم ساز ip board با سایت وردپرسم هستم که تمامی موارد مربوط به مدیریت کاربران، پنل کاربری و ارسال مطلب را در خود دارد. البته این دو تا سیستم از یک سنخ نیستند ولی تعاملی کردن سایت وردپرسی راه دشواری است.

سپاس از همگی. ضمنا هنوز هم معتقدم ایده این افزونه و ساختار پیشنهادی برای اون ایده و ساختار خوب و آینده داری بود.

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...