رفتن به مطلب

خطرات استفاده از محصولات نال شده


asadiy4n

پست های پیشنهاد شده

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمام اساتید و اعضای انجمن

نقل قول

 

با اجازه اساتید احساس کردم وجود این تایپیک در انجمن ضروری هست تا کاربران با احترام به کپی رایت و خطرات استفاده از محصولات نال شده آشنا بشن.

از اساتید محترم هم خواهش میکنم اگر توضیحات مفیدی هست که بنده اشاره نکردم در همین تایپیک ارائه بدن

در صورت موافقت هم تایپیک رو مهم کنیم

 

همینطور که میدونید در قوانین انجمن در بندهای 13، 14 و 15 هرگونه بحث در مورد محصولات تجاری و نال شده در انجمن ممنوع شده.

شاید برای کاربران سوال پیش بیاد که دلیل این امر چی هست ؟

1: دلیل اول و البته مهمترینش: احترام به کپی رایت

دوستان توجه داشته باشید یک برنامه نویس و یا گروه برنامه نویسی چقدر هزینه کرده و زحمت کشیده تا یک محصولی که اکثرا هم این محصولات دارای یک نسخه ساده تر و رایگان هم هستند رو تولید کنه. مسلما استفاده از این محصول بصورت رایگان 100٪ حرام، غیر اخلاقی و اصلا کار درستی نیست.

2: امنیت خود شما!

هدف از ایجاد این انجمن کمک به کاربرانی هست که از وردپرس استفاده می کنند یکی از این مباحث هم امنیت هست. دوستانی که دانسته و یا ندانسته به کپی رایت احترام نمیذارن متاسفانه به سراغ محصولات تجاری نال شده میرن، این تایپیک هم به همین دلیل ایجاد شده تا متوجه بشند که استفاده از محصولات برای کسانی که قصد استفاده از این نوع محصولات رو دارند، علاوه بر غیر اخلاقی بودن این مسئله میتونه چه خطراتی برای آنها داشته باشد.

الف) نال شده چیست ؟!

در واقع زمانیکه صحبت از اسکریپت Null شده می شود یعنی نرم افزاری که بدون استفاده از لایسنس اصلی و بدون پرداخت هرگونه هزینه ای تهیه شده است و شرکت تولید کننده هم از این محصول هیچ پشتیبانی نمی کند. به زبان ساده تر اسکریپ Null شده یعنی اسکریپت کرک شده و کرک هم یعنی دور زدن سیستم لایسنسینگ یک نرم افزار ، با توجه به اینکه اکثر اسکریپت هایی که به عنوان Null Script معرفی می شوند بصورت Open Source هستند بدیهی است که براحتی امکان دسترسی به سیستم اعتباردهی و لایسنسینگ آنها نیز قابل دسترس است .

ب) مشکلات

  • شما مجوز معتبر ندارید

  • شما به روز رسانی های نرم افزار را دریافت نمی کنید

    • توسعه دهندگان فعال تم و پلاگین وردپرس به طور مرتب نسخه های به روز رسانی که بهبود عملکرد و بهره برداری از سایت شما. با هر نسخه، پیشرفت های مختلفی می آید: رفع اشکال، ترفند ها، تکه های امنیتی، و ویژگی های جدید. اما زمانی که یک تم یا افزونه نال شده را در سایت وردپرسی خود نصب کرده اید، این سرویس فوق العاده ضروری را که در اختیار کاربران حقوقی مجاز است را رها کنید. در نتیجه، به عنوان یک مشتری بدون تأیید با پلاگین های منسوخ، شما در نهایت با یک وب سایت ناامن که در هر زمان در خطر است تبدیل میشود.

  • شما پشتیبانی از سوی سازنده دریافت نمی کنید

    • افزونه های پرمیوم اغلب دارای ویژگی ها و تنظیماتی نسبتا دشوار هستند که باید توسط کاربر پیکربندی شود. برای بسیاری از افزونه های حرفه ای، مستندات و آموزش ها فقط برای کاربران مجازِ در دسترس هستند. همچنین کاربران مجاز از پشتیبانی رایگان ۲۴/۷ برخوردار خواهند بود. اما کاربرانی که از افزونه های نال شده استفاده می کنند، از دریافت کمک ها محروم هستند زیرا مجوز معتبر ندارند و توسعه دهنده افزونه آنها را تأیید نمی کند.

    • در این انجمن هم همونطور که ذکر شد در این موارد هیچ گونه کمکی انجام نمیگیره

  • سایت شما را نا امن و آسیب پذیر می کند

    • هنگامی که یک کسب و کار را شروع میکنیم، نگرانی اول ما این است که آن را درست و ایمن پیاده سازی کنیم تا کاربران بتوانند به راحتی از سایت بازدید کنند و به اندازه کافی جذب شوند و زمانی را در سایت صرف کنند. اما چه اتفاقی می افتد اگر کاربران شما قادر به هماهنگی با سایت شما نباشند؟ اگر سایت در چند ثانیه از دسترس خارج شد!؟ و اگر کاربر به طور دائم با مانع های ناخواسته، پنجره های مزاحم که مانع از استفاده از سایت می شود رو برو شد!؟ این دقیقا همان چیزی است که وقتی یک سایت وردپرسی را با افزونه ها و پوسته های نال شده اجرا می کنید، اتفاق می افتد.

  • امکان بروز حملات از سوی نرم افزارهای مخرب، جاسوس افزارها و هکرها

    • از آنجا که شما هیچ به روز رسانی، ویژگی های جدید، حفاظت یا پشتیبانی از توسعه دهنده را دریافت نمی کنید، سایت وردپرس شما در این مرحله بسیار آسیب پذیر می شود تا از ویروس ها، نرم افزارهای مخرب و بدترین حالت هکرها جلوگیری شود. پلاگین ها و تم های نادیده شده اغلب دارای کد مخرب هستند که اطلاعات را سرقت می کنند و هکرها را در دسترس قرار می دهند. اگر شما یک بازار آنلاین یا وب سایت عضویت دارید، این می تواند کشنده باشد. این کدهای مخرب و اسکریپتها می توانند اطلاعات محرمانه از سایت شما را به سرقت برسانند. مانند نامهای کاربری، رمزهای عبور، آدرسهای ایمیل، شماره کارت اعتباری و اطلاعات پرداخت.

  • امکان از دست دادن اطلاعات شخصی و اطلاعات

  • تاثیر منفی در SEO

 

و اما انگیزه های ارائه دهندگان افزونه های نال شده

ارائه دهندگان محصولات نال شده قادر خواهند بود کدها و اسکریپت های مخرب را در نسخه های نال شده تزریق کنند. هنگامی که شما از این ماژول ها در سایت خود استفاده می کنید، این کد ها به صورت مخفی فایل ها را آلوده می کنند.

ساده ترین مشکلاتی که به همراه داشته باشند

  • اجرای تبلیغات خود در سایت شما
  • لینک های هرزنامه
  • پاپ آپ

علاوه بر این، این ارائه دهندگان حتی می توانند اطلاعات شخصی شما مانند نام، شناسه، آدرس ایمیل و اطلاعات بانکی شما را سرقت کنند.

 

  • پسندیدن 9
  • تشکر 2
لینک به ارسال

سلام، خیلی عالی و ممنون بابت این پست مفید @asadiy4n واقعا جای خالی چنین تاپیکی در انجمن حس میشد

در تکمیل صحبت‌های دوستمون، من هم یه موضوع رو اضافه کنم، خیلی وقتا افراد میپرسن خب حالا اگر ما بخوایم کپی‌رایت رو رعایت کنیم و یک قالب یا پلاگینی رو از تم‌فارست یا کدکنیون بخریم راهی وجود نداره به دلیل تحریم‌ها یا پرداخت‌های دلاری، اما راه‌حل داره دوستان، یکسری سایت واسط هستند که برای شما پرداخت‌های دلاری رو انجام میدن و با یه جستجوی توی اینترنت می‌تونید پیداشون کنید، به عنوان مثال سایت‌هایی مثل ایرانیکارت که می‌تونید برای خریدهای دلاری ازشون کمک بگیرید (محصول رو با اکانت تم‌فارست خودتون براتون میخرن و به‌صورت مادام‌العمر بهش دسترسی دارید)

توصیه‌ی اول من اینه که در صورت امکان از پلاگین‌های اوپن سورسی که در مخزن وجود داره استفاده کنید، الان دیگه به قدری تنوعشون زیاد شده که شما تقریبا برای هرکاری می‌تونید یک پلاگین خوب در مخزن وردپرس پیدا کنید، در نهایت اگر به هر دلیلی خواستید چیزی رو بخرید حتما از سایت‌های اصلی یعنی تم‌فارست و کدکنیون باشه و برای پرداخت هم همونطوری که گفتم می‌تونید از سایت‌های واسط استفاده کنید.

تجربه‌ی شخصی: 
ما برای یکی از سایت‌هامون از تم‌فارست یک قالب خریده بودیم، یه مشکلی وجود داشت توی این قالبه که نتونستیم حلش کنیم، فروشنده‌ی قالب دسترسی گرفت و خودش اومد بررسی کرد و وقتی دیدن مشکل از خود قالبشون هست همون شب یه آپدیت برای محصولشون دادن، واقعا چنین پشتیبانی فوق‌العاده‌ای رو نمی‌تونید توی فروشگاه‌های ایرانی پیدا کنید، بنابراین با خرید محصولات اورجینال از منابع اصلی علاوه‌بر اینکه به کپی‌رایت احترام می‌گذاریم و محصول اورجینال رو استفاده می‌کنیم، می‌تونیم طعم پشتیبانی واقعی رو هم بچشیم، پس بیاین برای کسب‌و‌کار آنلاین خودمون ارزش قائل باشیم و از محصولات تقلبی و دزدی استفاده نکنیم، مطمئن باشید ارزشش رو داره :)

  • پسندیدن 4
لینک به ارسال
  • Morteza pinned و featured this موضوع

@milad-day در تایپیک جدا درخواستتون رو اعلام کنید،

این تایپیک راجع به احترام به کپی رایت و خطرات استفاده از محصولات نال شده هست، اگر سوالی در این خصوص داشتید بفرمایید

 

  • پسندیدن 4
لینک به ارسال

بله من هم سوالم در همین راستا محسوب میشه. نمیدونم چرا نظر من درج نشدش.

چجوری باید محصولات رو تهیه کنیم پس؟ همونطور که در خصوص حق کپی گفته میشه، جا داره که در خصوص شیوه های تهیه افزونه ها هم گفته بشه. / بحث تحریم ها و راه هایی که پیشنهاد می دید تا محصولات تهیه بشه رو هم بفرمایید. / بحث حق کپی رو نمیشه بدون ارائه راهکارها ارائه کرد و معنی نمیده.

  • پسندیدن 1
لینک به ارسال

الان ما تمام محصولاتی (شامل افزونه ها و قالب ها) را که داخل سایت ها هست برای فروش نال شدست دیگه؟اخه قیمت ها خیلی پایینه و تفاوت قیمت وجود داره

یعنی مثلا یک افزونه یک سایت 20 تومنه و نامحدود کاربر و یک سایت دیگه 80 تومن و تک کاربر

درصورتی که سایتی که نامحدود کاربر میده هم تقریبا میشه گفت معتبره

حالا یک سری نال شده خوبه یک سری نال شده بد 

حالا سوال اینجاست که کسی که اشنایی با امنیت نداره چجوری تشخیص بده افزونه یا قالب کلی سایتی که استفاده میکنه نال شده از نوع بد هست و کد مخرب داره و اصلاح کنه؟

لینک به ارسال
در 22 ساعت قبل، milad-day گفته است :

بله من هم سوالم در همین راستا محسوب میشه. نمیدونم چرا نظر من درج نشدش.

چجوری باید محصولات رو تهیه کنیم پس؟ همونطور که در خصوص حق کپی گفته میشه، جا داره که در خصوص شیوه های تهیه افزونه ها هم گفته بشه. / بحث تحریم ها و راه هایی که پیشنهاد می دید تا محصولات تهیه بشه رو هم بفرمایید. / بحث حق کپی رو نمیشه بدون ارائه راهکارها ارائه کرد و معنی نمیده.

سلام وقت بخیر

اگر منظور تهیه محصولات اصلی هست، دو راه هست، یکی خرید با کمک سایتهای واسط خرید و یا خرید توسط افرادی که مسترکارت یا ویزا دارن.

سایتهای واسط خرید راه ساده تری هست که هنوز هم در دسترس هست، هر سایت روال خودش رو داره ولی بطور کل به این صورت هست که شما در سایت واسط خرید بعد ثبت نام، موردی که نیاز دارید رو آدرس میدید و اونها با کاربری شما از سایت مدنظر خرید میکنن و یک فی دریافت میکنن که بیشتر به نحوه خرید و اینکه به چه صورت خریداری شده فی رو میگیرن.

یا اینکه یک شخص که مسترکارت یا ویزا داره براتون خرید رو انجام میده که خب مشخصا باید شخصی باشه که اعتبار داشته باشه و نمیشه به هر کسی اعتماد کرد.

اما بنظر من تا وقتی 100% نیاز به یک محصول پرمیوم نداریم نباید به سمت خریدش بریم، چون خیلی از موارد رایگان هستن که میتونن نیاز رو پوشش بدن، سعی میکنیم توی یکسری تاپیک/آموزش سریالی این موارد رو معرفی کنیم و استفاده از اونها رو آموزش بدیم.

  • پسندیدن 6
لینک به ارسال
در 2 ساعت قبل، iamerfanzareie گفته است :

الان ما تمام محصولاتی (شامل افزونه ها و قالب ها) را که داخل سایت ها هست برای فروش نال شدست دیگه؟اخه قیمت ها خیلی پایینه و تفاوت قیمت وجود داره

یعنی مثلا یک افزونه یک سایت 20 تومنه و نامحدود کاربر و یک سایت دیگه 80 تومن و تک کاربر

درصورتی که سایتی که نامحدود کاربر میده هم تقریبا میشه گفت معتبره

ببینید سایت معتبر که بیاد محصول غیر اصل بفروشه نداریم چون وقتی محصولی اصل نیست اعتباری به سایت فروشنده هم نمیرسه. در حقیقت همه محصولاتی که بفروش میرسن، براساس تعریف، چون لایسنس اونها برداشته شده، نال تعریف میشن.

 

در 2 ساعت قبل، iamerfanzareie گفته است :

حالا یک سری نال شده خوبه یک سری نال شده بد 

نال خوب اصلا نداریم. خیلی از موارد نال شده دارای بکدور، شل و کدهای مخرب هستن که براحتی قابل تشخیص نیستن. ممکنه کد مخرب توی یک فایل عکس باشه و حتی آنتی ویروس و آنتی ملور هم نتونه اون رو تشخیص بده. در حالت ساده دیگه، وقتی شخصی محصولی رو دریافت میکنه، اون رو آنزیپ میکنه، مجدد زیپ میکنه و میزاره برای فروش یک پروسه آنزیپ و زیپ کردن اتفاق افتاده و کافیه یک بدافزار همینجا به فایلهای بسته پیوست بشه و اینجا همه افرادی که اون رو دریافت میکنن میشن قربانی.

 

در 2 ساعت قبل، iamerfanzareie گفته است :

حالا سوال اینجاست که کسی که اشنایی با امنیت نداره چجوری تشخیص بده افزونه یا قالب کلی سایتی که استفاده میکنه نال شده از نوع بد هست و کد مخرب داره و اصلاح کنه؟

حتی افرادی که آشنایی با امنیت دارن هم براساس مثالهایی که بالاتر زدم براحتی قربانی میشن. در کل نال هم به جهت اخلاقی و هم به جهت امنیتی به شدت باید ازش دوری بشه و 100% مشکل ساز میشه.

  • پسندیدن 5
لینک به ارسال

سلام خدمت همه‌ی دوستان

به شدت با فرمایشات آقا مرتضی @Morteza موافقم.

اگر فردی که اسم خودشو بطور مثال طراح وب میزاره. کمی آشنایی اولیه و آگاهی داشته باشه هیچ وقت سراغ این محصولات نمیره.

عدم آگاهی و گاهی اوقات هم عدم داشتن اخلاق حرفه ‌ای باعث میشه که کاربرها به سمت این محصولات هدایت بشن و در نهایت منجر به خرید از این فروشگاه های زرد ایرانی بشن.

فروشگاه هایی که مثلا اورجینال بودن رو تضمین میکنن و اصالت محصول رو یدک میکشن! خنده داره واقعا.

جالب اینجاست که یه سیستم ظاهری هم اتچ این محصولات میکنن و کد لایسنس برای محصولی که مثلا ۵۸دلار هست رو با ۵۰ یا ۱۰۰ هزارتومان ارائه میکنن

کاش واقعا روزی برسه که همه به یه سطح از دانش و آگاهی برسیم که دیگه هر ارائه دهنده فیک و دروغی رو منبع خطاب نکنیم.

 

 ممنون از دوست عزیزمون @asadiy4n که این تاپیک رو زدن و همچنین ممنون از همه‌ی دوستانی که در این مورد اظهار نظر کردن.

  • پسندیدن 7
  • تشکر 1
لینک به ارسال
در 16 ساعت قبل، Morteza گفته است :

سایتهای واسط خرید راه ساده تری هست که هنوز هم در دسترس هست، هر سایت روال خودش رو داره ولی بطور کل به این صورت هست که شما در سایت واسط خرید بعد ثبت نام، موردی که نیاز دارید رو آدرس میدید و اونها با کاربری شما از سایت مدنظر خرید میکنن و یک فی دریافت میکنن که بیشتر به نحوه خرید و اینکه به چه صورت خریداری شده فی رو میگیرن.

سلام تشکر از توضیحات تون، ممنون میشم تعدادی از سایت های معتبر واسط رو نام ببرید.

  

در 16 ساعت قبل، Morteza گفته است :

اما بنظر من تا وقتی 100% نیاز به یک محصول پرمیوم نداریم نباید به سمت خریدش بریم، چون خیلی از موارد رایگان هستن که میتونن نیاز رو پوشش بدن، سعی میکنیم توی یکسری تاپیک/آموزش سریالی این موارد رو معرفی کنیم و استفاده از اونها رو آموزش بدیم.

سپاس از شما، منتظر آموزش های شما هستم.

لینک به ارسال
در در ۱۳۹۹/۵/۲۶ در 15:47، milad-day گفته است :

سلام تشکر از توضیحات تون، ممنون میشم تعدادی از سایت های معتبر واسط رو نام ببرید.

خواهش میکنم، متعبر بودن رو نمیشه همیشه تضمین کرد ولی سایتهایی مثل ایرانیکارت و تهران کردیت کارت سابقه به نسبت خوبی دارن.

  • پسندیدن 5
لینک به ارسال

سلام خدمت دوستان

الان سایت تم فارست بدون پرو/کسی بالا میاد، یعنی تحریم رو برداشتن؟

و اینکه اگه از این سایت خریداری کنیم و بفهمن ایرانی هستیم پشتیبانی نمیکنن دیگه؟ یامشکلی ندارن؟

و اینکه برخی افزونه ها و قالب نوشتن یک سال پشتیبانی و آپدیت رایگان؛ یعنی بعد از یک سال دیگه آپدیت نمیدن؟

با سپاس

ویرایش شده توسط HAMRAH
سوال
لینک به ارسال
در 47 دقیقه قبل، HAMRAH گفته است :

سلام خدمت دوستان

الان سایت تم فارست بدون پرو/کسی بالا میاد، یعنی تحریم رو برداشتن؟

و اینکه اگه از این سایت خریداری کنیم و بفهمن ایرانی هستیم پشتیبانی نمیکنن دیگه؟ یامشکلی ندارن؟

و اینکه برخی افزونه ها و قالب نوشتن یک سال پشتیبانی و آپدیت رایگان؛ یعنی بعد از یک سال دیگه آپدیت نمیدن؟

با سپاس

سلام. دوستانی سلر بودن و به مشکل خوردن و من هنوز جرأت نمیکنم با آی پی ایران وارد بشم. احتیاط شرط عقله :)

  • پسندیدن 5
لینک به ارسال
در 2 ساعت قبل، HAMRAH گفته است :

الان سایت تم فارست بدون پرو/کسی بالا میاد، یعنی تحریم رو برداشتن؟

و اینکه اگه از این سایت خریداری کنیم و بفهمن ایرانی هستیم پشتیبانی نمیکنن دیگه؟ یامشکلی ندارن؟

سلام، معمولا خود فروشنده‌ها مشکلی با این موضوع ندارند، من دوتا قالب از تم‌فارست خریدم و مثلا یکیشون برای پشتیبانی، خود فروشنده دسترسی ادمین گرفت و کاملا میدونست ایرانی هستیم اما مشکلی نداشت و کارمون رو راه انداخت، اما خب تا جایی که اطلاع دارم خود مارکت تم‌فارست تابع قوانین آمریکا هست و خب بهتره مراقب باشید و اصلا با آی‌پی ایران وارد اکانتتون نشید (حتی اگر باز میشه)

در 2 ساعت قبل، HAMRAH گفته است :

و اینکه برخی افزونه ها و قالب نوشتن یک سال پشتیبانی و آپدیت رایگان؛ یعنی بعد از یک سال دیگه آپدیت نمیدن؟

این مورد فکر کنم بستگی به سیاست‌های فروشنده داره، اما تا جایی که من می‌دونم آپدیت‌ها به صورت مادام‌العمر هست و پشتیبانی ۶ ماه (محصولاتی که من از تم‌فارست خریدم اینجوری بودن و هنوز بعد از ۵ سال آپدیت‌هاش برام میاد و می‌تونم راحت آپدیت کنم) ضمن اینکه پشتیبانی اختصاصی بعد از ۶ ماه تموم میشه، اما مثلا گهگاهی مشکلاتی در قالب‌ هست، توی کامنت‌های تم‌فارست که بهشون اطلاع میدم تشکر می‌کنند و با یه آپدیت جدید برطرفش می‌کنند.

  • پسندیدن 4
لینک به ارسال

ببخشید یک نکته دیگه هم وجود داره، اونم در خصوص فارسی سازی و راستچین بودن افزونه ها هستش.

برخی افزونه ها هستن که پولی اند، ولی سایت مرجع فارسی سازی نکرده اما در سایت های ایرانی نسخه فارسی سازی شده به فروش میرسه. فرمایش شما دوستان درین موارد چیه؟ در این موارد چه کنیم؟

  • پسندیدن 3
لینک به ارسال

فارسی کردن یک محصول، خودش به تنهایی خدمت و محصول حساب میشه و اتفاقا کار خوبی هم هست ولی به شرط اینکه جدا برای فروش قرار داده بشه نه اینکه با محصول اصلی به عنوان یک محصول به فروش برسه.

  • پسندیدن 6
  • تشکر 1
لینک به ارسال
  • 2 ماه بعد...

سلام 

با تشکر از همه دوستانی که شرکت کردند در این گفتگو. 

از بالا دستی ها و راهبران ارشد خواهشمندیم که:

نظرتان را در گفتگوها بنویسید دیگران و به خصوص تازه کارها از شما چیزهایی می آموزند و ساعتها با" وب گردی " وقتشان تلف نمی شود . خواهش میکنم همه بالا دستی ها در گفتگو ها شرکت کنید ، نگویید این موضوع پیش پا افتاده است به فکر بقیه دوستان تازه کارتان باشید و اطلاعات به ایشان منتقل کنید.  من یک پیشنهادی دارم  تمامی کسانی که در این گفتگو شرکت کردند باهم یک گروهی تشکیل بدهیم . نظرتان چیست؟ نام گروه را  هم morteza2   بگذاریم به احترام آقای مرتضی (Morteza )  که سالار گروهمان است .من خیلی به این گروه باور دارم. نظر شما چیست مطمئن هستم گروه مان بارورتر و با رشد بیشتری جلو می رود 

لینک به ارسال

سلام و عرض ادب خدمت دوستان

یک سوالی ذهنم رو مشغول کرده

فرض کنید ما یک محصولی رو خریداری کردیم از سازنده ایرانی، یعنی نمونه داخلی و خارجی نداره و خودش شخص تولید کرده و داره به فروش میرسونه، اما امکانی ازش میخواییم به محصول اضافه کنید در قبال هزینه ای براش پرداخت می کنیم

حالا به هر دلیل قبول نمیکنن و میگن نمیتونیم

اینجا باید چیکار کنیم؟ بدیم به توسعه دهنده دیگه تا امکان رو بهش اضافه کنه؟ اینجوری حق کپی رایت چی میشه؟

  • پسندیدن 1
لینک به ارسال
در 1 ساعت قبل، HAMRAH گفته است :

اینجا باید چیکار کنیم؟ بدیم به توسعه دهنده دیگه تا امکان رو بهش اضافه کنه؟ اینجوری حق کپی رایت چی میشه؟

مسلما اینها مواردی هست که باید قبل از خرید بهش پرداخته بشه،

اگر یک پروژه بزرگ باشه در قالب قرارداد

که آیا درصورتی که بخوایم قابلیتی رو اضافه و یا کم کنیم سازنده یا تولید کننده اون کار رو با پرداخت هزینه مجدد انجام میده یا خیر

در مورد سوال شما الان بهترین گزینه ای که به ذهنم میرسه اینه که دوباره با سازنده مطرح کنید و در صورتی که انجام نداد ازش کسب اجازه کنید

  • پسندیدن 4
  • امتیاز 1
لینک به ارسال
در 46 دقیقه قبل، asadiy4n گفته است :

مسلما اینها مواردی هست که باید قبل از خرید بهش پرداخته بشه،

اگر یک پروژه بزرگ باشه در قالب قرارداد

که آیا درصورتی که بخوایم قابلیتی رو اضافه و یا کم کنیم سازنده یا تولید کننده اون کار رو با پرداخت هزینه مجدد انجام میده یا خیر

در مورد سوال شما الان بهترین گزینه ای که به ذهنم میرسه اینه که دوباره با سازنده مطرح کنید و در صورتی که انجام نداد ازش کسب اجازه کنید

سپاس از شما

ولی مسئله اینجاست وقتی میخای بخری همه چیز رو قبول میکنن ،حالا شما میفرمایید در قالب قرارداد خب بصورت آنلاین قرارداری نداره، لینک پرداخت و دانلود

بعد خرید تیکت میزنی و میگی فلان امکان رو میخام و هزینه هم میدم ، یا خیلی دیر جواب میدن یا میگن نمیتونیم، فقط مشکلات رو حل میکنن

اینجا هم پولت رفته و هم کلی داستان داری

------------------------------------------

اصلا این دنیای آی تی ایران نمیدونم چرا اینجوریه، در مارکت های ایرانی محصول میزارن برای اولین بار در ایران، فروشنده برای خودش سایت زده، بعد میری میبینی همون محصول با همون نام جا دیگه هم هست و اونم میگه ما نوشتیم، عین بانک های خصوصی که همشون اولین بانک خصوصی هستن، این اپ ها و محصولات هم فروشنده ادعا داره اولین کسی هست که تولید کرده

حق با کیه الله و اعلم!

------------------------------------------

موندیم چه کنیم <_<

  • پسندیدن 2
لینک به ارسال
  • 2 هفته بعد...

فکر میکنم همه ما دوست داریم قوانین کپی رایت رو رعایت کنیم منتها شرایط ما رو به این سمت سوق داده که از نال شده ها استفاده کنیم

برای مثال اینقدر اختلاف دلار و ریال زیاد شده که نمیشه قالب های تم فارست رو خرید

از طرف دیگه خیلی از مارکت های ایرانی میان یکبار این پلاگین رو میخرن و یه زبان فارسی و لوگو اضافه میکنن و پلاگین رو میزنن به نام خودشون ، نمیدونم این مدل هم کپی رایت حساب میشه یا خود اونها هم در وهله اول یجورایی زیر پا میذارن این مورد رو

لینک به ارسال
در 15 دقیقه قبل، arioman22 گفته است :

برای مثال اینقدر اختلاف دلار و ریال زیاد شده که نمیشه قالب های تم فارست رو خرید

هرچقدر هم اختلاف زیاد باشه اگر بخوایم یک سایت حرفه ای داشته باشیم این اختلاف قیمت ارزش امنیت پروژمون رو داره

در 16 دقیقه قبل، arioman22 گفته است :

از طرف دیگه خیلی از مارکت های ایرانی میان یکبار این پلاگین رو میخرن و یه زبان فارسی و لوگو اضافه میکنن و پلاگین رو میزنن به نام خودشون ، نمیدونم این مدل هم کپی رایت حساب میشه یا خود اونها هم در وهله اول یجورایی زیر پا میذارن این مورد رو

100٪ ، در حقیقت همون نال شده هست

  • پسندیدن 3
  • امتیاز 1
لینک به ارسال
  • 1 ماه بعد...
در 57 دقیقه قبل، msnoorh گفته است :

برای یک سایت معمولی یا... که قالب نال شده مهم نیست!؟

اگر سایت براتون هیچ ارزشی نداره خیر مشکلی نداره، ولی خب چیزی که هیچ ارزشی نداره رو اصلا چرا ساخته بشه !!!

  • پسندیدن 6
  • امتیاز 1
لینک به ارسال
  • asadiy4n عنوان را به خطرات استفاده از محصولات نال شده تغییر داده است
  • asadiy4n این مورد را قفل کرد موضوع
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...