رفتن به مطلب

طراحی سایت مجدد برای کسب موفقیت


پست های پیشنهاد شده

طراحی سایت مجدد همیشه برای مدیران وب سایت ها یک چالش بزرگ می باشد ، زیرا به نسبت خدمات جدیدی که در ذهن خود دارید و همچنین بروز رسانی هایی در کد نویسی نیاز به صرف منابع زیادی می باشد .

از آنطرف استفاده از جدیدترین تکنلوژی ها و روندهای طراحی سایت جدید بسیار وسوسه انگیز می باشد ، اما همیشه باید به این نکته توجه داشته باشیم که بهتر از یک وب سایت قدیمی و کاربردی داشته باشیم تا با یک طراحی سایت جدید اما بدون کاربرد خاصی و کاملا خسته کننده !

طراحی سایت مجدد برای کسب موفقیت

قبل از شروع طراحی سایت مجدد برای کسب موفقیت آن سایت نیاز می باشد که هدف آن را به طور واضح و کلی برای خودتان تعریف کنید و حتی یادداشت کنید که بسیار مهم می باشد . در ادامه برخی سوالاتی که باید به آنها برای دلیل طراحی سایت مجدد خود پاسخ دهید آورده شده است .

چرا واقعا نیاز به طراحی مجدد وب سایت خود دارید ؟

خیلی از کاربران تصویر می کنند که طراحی مجدد یک وب سایت بیشتر برای زیباتر کردن و تغییر نگاه کاربران نسبت به وب سایت می باشد . اما موضوع اینجاست که همیشه اینطور نمی باشد . معمولا سه دلیل عمده برای طراحی مجدد وب سایت وجود دارد :

  1. قابلیت استفاده بهتر و فروش بیشتر اگر وب سایت مورد نظر شما در سالیان اخیر بروز رسانی نشده و بدلیل مشکلات کلی در طول این مدت آن کارایی سابق را ندارد، در نتیجه مشتریان بالقوه خودتان را از دست می دهید . پس طراحی سایت مجدد ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد .
  2. تغییر ساختار کسب و کار : مدل کسب و کار شما اگر در این مدت تغییر قابل توجهی کرده است و وبسایت شما دیگر این کسب و کار جدید و واقعی شما را نمایش نمی دهد حتما نیاز به طراحی مجدد سایت دارید . ( به عنوان مثل شما یک فروشگاه گل به صورت فیزیکی داشته اید و یک وب سایت ساده که اطلاعات گلها درون آن قرار داشته ، حالا به این فکر افتاده اید که یک طراحی سایت فروشگاهی داشته باشید که به صورت آنلاین گلها را خرید کنند و تحویل بگیرند . )
  3. ارتقاء نام تجاری : حدودا بیش از ۶۰ درصد مردم زمانی که از یک برند و یک نام تجاری خدمات مناسب و بروزی دریافت نکنند از همکاری و کار با آن برند نا امید می شوند . رفع مشکلات بد که از تجربه کاربران به جا مانده می تواند باعث تقویت برند و نام تجاری شما شود .  ( به عنوان مثال رقبای خودتان در صنف مربوطه از لحاظ ارائه خدمات آنلاین بررسی کنید و از نظرات و تجربیات کاربران آنها برای ارتقاء برند خود استفاده کنید . )

گاهی اوقات طراحی سایت مجدد نیز می تواند بخشی از یک روند بهتر و بزرگتری برای شما باشد . اگر هویت نام تجاری بصری به طور قابل توجهی تغییر کند وب سایت شما ارتقاء پیدا کرده و به مراتب فروش شما تغییر مثبت پیدا می کند .

تنظیم معیارها در طراحی مجدد سایت

اگر شما در حال برنامه ریزی برای موفقیت وب سایت خود هستید ، باید معیارهای موفقیت را از قبل برای خود تعریف کرده باشید .

هنگامی که یک هدف کلی برای طراحی مجدد سایت دارید ، اهداف قابل اندازه گیری را برای پروژه جدید خود تعریف کنید . به عنوان مثال اگر میخواهید بعد از طراحی سایت مجدد ، به فروش بیشتری دست پیدا کنید ، باید انواع اهداف خود برای نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری و درامد از آن را تعیین کنید . این اهداف باید دقیق و بر اساس معیارهای فعلی شما باشد .

درون سایت های جدید خود از تصاویر متحرک و اسلایدر های جذاب استفاده کنید تا مخاطبان به محض ورود به وب سایت شما تحت تاثیر قرار گیرند . نکته مهم فراموش نکنید و آن محتواهای کارآمد و جذاب می باشد .

برای تعیین معیارها در طراحی مجدد سایت باید به دو سوال اصلی زیر پاسخ دهید :

  1. وضعیت فعلی وب سایت شما در رابطه با معیارهایی که عنوان شاخص های موفقیت مشخص کرده اید چیست ؟
  2. وب سایت فعلی خود را با وب سایت های رقبا مقایسه کرده اید ؟ کدام یک کاملتر ، بهتر و بروز تر بوده است ؟

اگر تجزیه و تحلیل معیارها خود را به خوبی پیکره بندی کرده باشید برای سوال اول به مشکلی بر نخواهید خورد ،  برای اینکار معیارهای خود را بروی ۱۲ ماه به عنوان پایه قرار دهید . چون حدودا برای اینکه یک سایت تازه ، در بین موتورهای جستجو با توجه به کلمات کلیدی جایگاهی بدست آورد در حدود ۶ ماه الی ۹ ماه زمان می برد برای همین هیچ وقت نا امید نشوید .

 

طراحی سایت مجدد

 

اما برای سوال دوم و معیار بررسی رقبا ، می توانید ارزیابی با قابلیت استفاده رقابتی را از وب سایت های رقیبان خود انجام دهید . این عمل عالی می باشد چون نه تنها نقاط ضعف و قوت رقابتی را نشان می دهد بلکه به راحتی می توانید برخی ایده های بهتر را با بررسی سایت های آنها سرقت کنید  !

در نظر گرفتن اهداف کاربر برای رسیدن به اهداف کسب و کار خود

همانطور که طراحی سایت مجدد شما نیاز به جذب کاربر هدف دارد در نتیجه ساختار کسب و کار شما در جذب این گونه کاربران بسیار پر اهمیت می باشد ، در غیر این صورت کل فرایند بی معنی خواهد بود .

اما چگونه می تواند اولویت های کاری را با توجه به نیاز کاربر تنظیم کرد ؟

با بررسی و دانستن دقیق آنگه که کاربر هدف خود می خواهد و با مراجعه به صفحات مختلف درون وب سایت و استفاده از سیستم های آنالیز وب سایت به راحتی میتوان تشخیص داد که اولیت های اول کاربر هدف درون وب سایت شما چه بوده است .

این موضوع خیلی مهمی می باشد زیرا هر شخصی در هنگام مرور وب سایت شما ممکن است هدف خاصی داشته باشد و دانستن قصد کاربر در هر مرحله ، آن کاربر و دیگر کاربران را تبدیل به مشتری می کند .

به عنوان مثال شما وب سایت رزرو اتاق برای یک هتل طراحی مجدد کرده اید . کاربر پس از ورود به سایت و پر کردن تاریخ اطلاعات مکان و زمان وارد صفحه ای می شود که در آن نوع هتل و نوع اتاق خود را جستجو می کند .

d2-747x374.jpg

در این صفحه کاربر در حال تلاش یا برای پیدا کردن بهترین نوع اتاق در تاریخ مشخص می باشد و یا محدودیت بودجه دارد و به دنبال اتاق ارزان تری می باشد . پس در هنگام طراحی سایت باید به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر کاربران در هنگام خرید آنلاین به چه قسمت هایی توجه دارند تا آن قسمت ها را با دید بهتری نمایش دهید .

ذهن محتوای یک سایت را درک کنید

محتوای وب سایت قدرتمند ترین ابزار فروش سایت شما می باشد . به همین دلیلی می باشد که هنگام طراحی مجدد سایت خود برای بروی نوع نمایش محتوا و نگارش محتوای خود توجه ویژه ای داشته باشید .

محتوای مناسب امروزه شامل تصاویر ، متون بلند و بعضا ویدیو ها و همچنین فایلهای صوتی می باشد ، باید حتما در طراحی مجدد سایت خود به این نکات دقت کنید که وب سایت شما قابلیت قرار دادن این موارد را نیز داشته باشد . چون کاربر باید با محتواهای شما ارتباط برقرار کند و بعضا آن مطالب را با دوستان خود به اشتراک بگذارد .

مهمترین تصمیم ، وب سایت شما Mobile-First باشد یا Desktop-First

انتخاب این موضوع که آیا وب سایت جدید شما Mobile-First باشد و یا Desktop-First با شماست ، اما ذکر یک این نکته مهم می باشد که آمار موبایل در هنگام مرور وب سایت ها در این سال ها بسیار بیشتر از کامپیوتر های خانگی و لب تاپ بوده و احتمالا دستکتاپ ها به زودی در تمام صنایع این آمار خود را از دست می دهند . در سال ۲۰۱۷ بیش از نیمی از ترافیک وب سایت های جهانی با استفاده از دستگاه های تلفن همراه بوده و این آمار در آسیا بالای ۶۵٫۷% می باشد .

اما آیا این بدین معنی است که شما باید زودتر وب سایت های مختص تلفن همراه طراحی کنید ؟

جواب کوتاه ، نه می باشد . اما بیایید کمی دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم .

زمانی که تازه مردم با استفاده از تلفن های همراه خود وب سایت ها را مشاهده می کردند برخی از این وب سایت ها یک نسخه موبایل هم برای سایت های خود ایجاد میکردند و تقریبا همان محتواهایی که برای حالت دستکاپ ایجاد کرده بودند برای بخش سایت موبایلی قرار میداند اما با کیفیت کمتر و تصاویر کوچکتر تا براحتی درون موبایل قابل نمایش باشد ، که این موضوع باعث افزایش حجم و در نتیجه کم شدن فضای موجود برای سایت میشد .

اما با پیدایش پیشرفت های جدید در طراحی سایت و همچنین پرسرعت شدن اینترنت تلفن های همراه ، تکنلوژی با عنوان طراحی سایت ریسپانسیو ، به این صنعت اضافه شد که طراحان سایت فقط یک بار طراحی سایت را انجام میدادند و این طراحی هم بروی گوشی های همراه به راحتی قابل نمایش است و هم صفحه دسکتاپ ها . در نتیجه شما هر دو نوع کاربر خود را در اختیار دارید .

صفحه اصلی وب سایت خود را دست کم نگیرید !

برای اکثر وب سایت ها بازدیدکنندگانی که برای اولین بار وارد وب سایت آنها می شوند به صفحه اول وب سایت توجه خاصی دارند . چون صفحه اول وب سایت شما در اصل ویترین سایت شما می باشد و کاربران دقیقا از همین صفحه وارد صفحات مختلف و جانبی سایت شما می شوند و محصول یا خدمات شما را بررسی می کنند .

پس سعی کنید صفحه اول وب سایت شما خسته کننده نباشد و دارای اطلاعات کافی باشد که باعث شود کاربران به صفحات دیگر سایت شما منقل شوند .

برای اینکه صفحه اصلی سایت شما کمی جذاب باشد سعی کنید از تصاویر با کیفیت و مرتبط با موضوع کاری و همچنین بعضا یکی دو فیلم کوتاه از معرفی برند تجاری خود قرار دهید . از انمیشن و اسلایدر نیز استفاده کنید .

نتیجه گیری در طراحی سایت مجدد

حتما قبل از طراحی مجدد سایت خود یک بررسی دقیقی انجام دهید که آیا این کار مورد نیاز می باشد یا خیر ؟ صرفا به این دلیل که سایتتون زیباتر بشود اقدام به طراحی مجدد نکنید چون امکان دارد کارایی سابق خود را از دست بدهد . همیشه به این نکته توجه داشته باشید که طراحی سایت شما امروزه بهترین فرصت برای موفیت شما می باشد ، پس با رویکردی دقیق و تحقیق و بررسی رقبا اقدام به طراحی مجدد سایت خود کنید .

 

لینک منبع مقاله :

طراحی سایت مجدد برای کسب موفقیت
yon.ir/VFbXt

 

tarahi-mojadad-site-acaweb_ir.pdf

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...