رفتن به مطلب

سوال در مورد php


jistili1

پست های پیشنهاد شده

سلام دوستان.من دو تا مشکل دارم توی php.

وقتی کاربر میخاد توی یک اینپوت text یک متن انگلیسی بنویسه میخاد از کاراکتر (') استفاده کنه ولی PDO میاد قبل اون کاراکتر یک اسلش میزاره تا از تزریق کد جلوگیری کنه.بعدش که مطلب کاربر میخاد به نمایش دربیاد توی سایت یک اسلش کنارش هست که خب خیلی ضایعه برای اینکه هم این اسلش مخفی بشه و هم از تزریق کد جلوگیری بشه باید چیکار کرد؟

مشکل دومم اینه که توی سایتم برای بخش جستجو از دستور LIKE توی SQL استفاده کردم.حالا میخام وقتی کاربر یه کلمه انگلیسی رو جستجو میکنه ، case insensitive یا همون حساسیت به کوچک و بزرگی حروف براش اعمال نشه.هیچ چیزی هم توی دستورات sql برای جلوگیری از این پیدا نکردم.ممنون میشم راهنمائیم کنید.

لینک به ارسال

سلام. مورد اول که فکر می کنم باید به صورت html entity متن ها ذخیره بشه یعنی مثلا به جای ' معادل هگز اون توی دیتابیس ذخیره بشه.

برای مورد دوم هم میتونید متن هرچی بود به lowercase تبدیل کنید و بعد توی دیتابیس جستجو کنید. البته نمیدونم دقیقا مشکلتون رو متوجه شدمه یا نه ولی چیزی که گفتم برای زمانی هست که توی دیتابیس هم lowercase ذخیره کرده باشین و البته سریع ترین راه ممکن قطعا همین هست. و همچنین میتونید مثلا از کلمه حرف اولش رو که معمولا با حروف بزرگ مینویسن حذف بکنید و باقی اون رو توی دیتابیس جستجو کنید(در صورتی که نمیدونید توی دیتابیس به صورت بزرگ ذخیره شده یا کوچیک).

 

موفق باشید.

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...