رفتن به مطلب

افزونه بسیار کاربردی وردپرس


پست های پیشنهاد شده

 آموزش افزونه WP PostViews

مخزن وردپرس پر است از انواع افزونه‌های مختلف برای نمایش بازدید و آمار و حتی نمایش آمار به کاربران اما افزونه WP-PostViews
چندین مزیت دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
 

امکانات ویژه افزونه WP-PostViews:

  • سبکی خاص بدون فشار به سرور
  • رابط کاربری آسان
  • و…

برای نمایش آمار برای خودمان نیاز به هیچ نوع تنظیم خاصی ندارد اما برای نمایش در بخش خاصی از قالب سایت نیاز به قرار دادن چندین کد در قالب سایت داریم که در این آموزش یعنی آموزش افزونه WP-PostViews ریزبه‌ریز افزونه را باهم بررسی خواهیم کرد.
 

نصب افزونه WP-PostViews

برای نصب این افزونه طبق مراحل  زیر اقدام کنید:

  1. یا از قسمت افزونه‌ها روی گزینه بارگذاری افزونه کلیک کنید و از لینک زیر افزونه را دانلود کنید و سپس در قسمت بارگذاری، افزونه را بارگذاری کنید.
  2. یا اینکه از قسمت کلیدواژه WP-PostViews را تایپ کنید و افزونه WP-PostViews را در مخزن وردپرس جستجو کنید و سپس نصب و فعال‌ کنید.

پس از نصب و فعال‌سازی افزونه گزینه‌ای بانام PostViews در بخش تنظیمات وردپرس اضافه می‌شود برای انجام تنظیمات روی این گزینه کلیک کنید.
 


تنظیمات افزونه WP PostViews بخش بازدید مطالب:

  • Count Views From: در این بخش مشخص می‌کنیم که افزونه بازدید چه دسته از افرادی را حساب کند؛ میهمانان، کاربران ثبت‌نام‌شده یا هر دو.
  • Exclude Bot Views: در نظر نگرفتن بازدید ربات‌ها.
  • Views Template: در این بخش یک قالب کلی مشخص می‌کنیم برای نوع نمایش تعداد بازدید و می‌توانیم از متن‌های فارسی هم استفاده کنیم البته توجه داشته باشید که در حال پیش‌فرض ما کلمه views را می‌توانیم فارسی کنیم و دو کد کوتاهی که افزونه دارد نباید دست‌کاری کنیم فقط باید استفاده کنیم. توجه کنید: هر مطلب در پیشخوان وردپرس بخشی به اسم views اضافه‌شده است که درصورت تغییر کلمه بالا نام این کلمه به نامی که شما تغییر می‌دهید تغییر خواهد کرد.
  • Most Viewed Template: ازنظر عملکرد این بخش هم مثل بخش بالا برای ساخت یک قالب کلی است اما در این بخش امکانات و کدهای کوتاه بیشتری را داریم که می‌توانیم برای مطالب پرطرفدار استفاده کنیم.

 


تنظیمات نمایش:

این بخش برای تعیین دسترسی دیدن بازدید توسط بازدیدکنندگان در صفحات مختلف است مثلاً در صفحات سایت چه کسانی بتوانند تعداد بازدید را ببینند که در بالا توضیح دادیم که دو نوع میهمانان و کاربران ثبت‌نام‌شده را مدنظر قرار می‌دهد. فقط توجه داشته باشید که برای استفاده از این بخش باید کدی که در پایین توضیح می‌دهیم را در صفحات مربوطه اضافه کرده باشید.

 


نمایش بازدید مطالب با کد کوتاه:

در انتهایی هر مطلب می‌توانید با قرار دادن کد کوتاه افزونه میزان بازدید را نمایش دهید. می‌توانید از تعداد بازدید: ۱۵۸ یا تعداد بازدید: ۰ استفاده کنید. عدد ۵۴ در کد کوتاه شناسه مطلب است که هر مطلب شناسه خاص خودش را دارد که راحت‌ترین روش به دست آوردن شناسه طبق عکس زیر بردن موس بر روی اسم مطلب است.

اما استفاده از این روش دردسر بزرگی مثل اضافه کردن کد کوتاه به تک‌تک صفحات را دارد. برای حل این مشکل می‌توانید کد بخش پایین را طبق دستورالعمل به قالب خودتان اضافه کنید تا بازدید به‌صورت خودکار در سایت نمایش داده شود.


نمایش بازدید توسط کد:

هر قالب شامل فایل‌های مختلفی است مثلاً فایل (Page.php) مخصوص نمایش صفحات سایت است و یا (Single.php) مخصوص نمایش ادامه مطالب است. در هرکدام از صفحاتی که قصد نمایش بازدید را دارید آن صفحه را بازکنید، مثلاً ما می‌خواهیم در بخش ادامه مطلب سایت تعداد بازدید را نمایش دهیم، برای همین فایل (Single.php) قالب را باز می‌کنیم که معمولاً در اکثر قالب‌ها در این مسیر یافت می‌شود.

wp-content/themes/<Name Ghaleb>/single.php

فایل را بازکنید و دنبال کدی مشابه کد زیر بگردید.

۱
<?php while (have_posts()) : the_post(); ?>


حالا در پایین همین کد هرجایی که قصد نمایش تعداد بازدید را دارید کد زیر را قرار دهید.

۱
<?php if(function_exists('the_views')) { the_views(); } ?>


برای اینکه تشخیص بدهیم کد را دقیقاً کجا باید قرار بدهیم نیاز به کمی دانش برنامه‌نویسی هست که بخشی را که بالای مقالات و یا پایین مقالات است را تشخیص بدهیم، به‌هرحال در فیلم آموزشی روشی را توضیح داده‌ایم که اگر کد نویسی این مورد را هم بلد نیستید به‌راحتی از همین چند خط شروع کنید.

جمع‌بندی:
یکی دیگر از روش‌های نمایش آمار بازدید از مطالب سایت استفاده از افزونه wp-postviews است، این افزونه بدون فشار به سرور آمار دقیقی از آمار نمایش صفحات سایت در اختیار شما قرار می‌دهد.

لینک به ارسال

ممنون برای انتشار مطلبتون ولی برای دوستانی که با کدنویسی آشنا هستند پیشنهاد بنده اینه که خودشون با چند خط کد این کار رو انجام بدن

لینک به ارسال

سلام دوستان

اینکه با چند خط کد میشه این کارو انجام داد رو کاملا قبول دارم ولی تصور من اینه که  دوستانی سمت وردپرس میان که کمتر با کد نویسی اشنا هستند

من استفاده کردم ولی در سایتم  تاثیر منفی از نظر کندی نگذاشته

ممنونم از نظراتتون 

لینک به ارسال

سلام

این افزونه سایت کند میکنه و سایت دیر لود میشه

در کل به نظرم استفاده نکنید بهتر

لینک به ارسال
در در 7/5/2018 at 13:02، drmajidghiasi گفته است :

سلام دوستان

اینکه با چند خط کد میشه این کارو انجام داد رو کاملا قبول دارم ولی تصور من اینه که  دوستانی سمت وردپرس میان که کمتر با کد نویسی اشنا هستند

من استفاده کردم ولی در سایتم  تاثیر منفی از نظر کندی نگذاشته

ممنونم از نظراتتون 

حرفتون رو تا حدودی قبول دارم ولی به نظرم برای غذا خوردن نیاز به قاشق هست نه کفگیر

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...