رفتن به مطلب

منظور از افزونه و پوسته پولی چیست؟


پست های پیشنهاد شده

درود دوستان

روز گذشته من اخطار گرفتم و دلیل اون هم پرسش در باره افزونه پولی بود. من برام پرسشی پیش اومده و امیدوارم مقامات بالا که در حال رصد اینگونه پرسشها (صرفا جهت دادن اخطار) هستند پاسخی درخور ارائه کنند.

منظور از افزونه پولی چیست؟

آیا افزونه هایی که توسط افراد خارجی نوشته شده اند و عده ای در کشور ما با نال کردن آنها اقدام به فروش آن می کنند افزونه پولی به حساب می آیند؟ بیشتر افزونه های پولی خارجی در سایتهای زیادی به رایگان ارائه می گردند آیا اینکه چند سایت مشخص اقدام به فروش آنها می کنند دلیل بر پولی بودن آنهاست؟ و اگر کسی بدون پرداخت هزینه به این سایت های واسط (که بدون هیچ زحمتی کسب درآمد می کنند) از آن استفاده کرد نباید پرسشی داشته باشد؟

لازم به ذکر است که پرسشی را که مطرح کردم هیچ پاسخی در بر نداشت و خودم موفق به پیدا کردن راه حل آن شدم و راه کار را نیز نوشته بودم که اگر کسی با آن برخورد کرد بتواند آن را حل کند.

منتتظر پاسخ گویی مسئولان اخطار هستم.

با سپاس

لینک به ارسال

نگران نباش منم از این اخطار ها گرفتم

میگن باید قوانین رعایت کنید .حالا دیگه کامل توضیح داده نشده 

اسن سوال منم هست .دوستان جواب بدن ببینیم چی به چی

لینک به ارسال

یکی از مواردی که اینجا بهش اهمیت داده میشه بحث اسکریپت های پرمیوم هست . در صورتی که شما از یک افزونه یا قالب پرمیوم استفاده میکنید برای پشتیبانی فقط باید با طراح اون صحبت کنید .

اگر شرکتی یا سایتی در ایران اون رو ارائه میکنه دو حالت داره :

1- رایگان هست و هیچ مسئولیتی رو در قبالش بر عهده نمیگیره (حتی ممکنه بسته شما حاوی فایل های مخرب باشه)

2- پولی ارائه میشه که قطعاً باید این شرکت پاسخگوی مشکلات شما باشه .

بنابراین حسب سیاست اصلی مدیران ، به جهت رعایت قانون کپی رایت ، هرگونه سوال در خصوص اسکریپت های پرمیوم ممنوع هست .

لینک به ارسال
در 17 ساعت قبل، karimi گفته است :

درود دوستان

روز گذشته من اخطار گرفتم و دلیل اون هم پرسش در باره افزونه پولی بود. من برام پرسشی پیش اومده و امیدوارم مقامات بالا که در حال رصد اینگونه پرسشها (صرفا جهت دادن اخطار) هستند پاسخی درخور ارائه کنند.

...

 

در 17 ساعت قبل، afshin171 گفته است :

نگران نباش منم از این اخطار ها گرفتم

...

سلام دوستان عزیز، من از کاربران عادی انجمن هستم، ولی به عنوان کسی که با این قانون انجمن موافقم لازم دونستم توضیح کوتاهی ارائه کنم خدمتتون:

منظور پلاگین و تم‌هایی هست که در تم‌فارست به فروش می‌رسن و سایت‌های فارسی به هر طریقی (نال شده یا پولی) اقدام به توزیع اونها می‌کنن، در حقیقت همه‌این پلاگین‌ها دزدی هستن چون این سایت‌های ایرانی اصلا مجوز حتی برای فروش این گونه محصولات رو هم ندارن چه برسه به اینکه رایگان منتشرش کنن.

در صفحه‌ی قوانین انجمن هم اومده که بحث در مورد این‌گونه محصولات ممنوع هست و واقعا هم به نظرم کار کاملا درستیه، شاید لااقل از این طریق یه کمک کوچیکی به فرهنگ کپی‌رایت کشور بشه و یه ذره این دزدی‌های نرم‌افزاری توی ایران کمتر بشه.

طبق قوانین انجمن پشتیبانی کلیه‌ی محصولات تجاری (چه نال شده چه پولی) بر عهده‌ی فروشنده‌ی اون هست.

شما اگر محصول رو از خود تم‌فارست تهیه کنید تا 6 ماه پشتیبانی رایگان بتون ارائه میشه از طرف خود توسعه‌دهندگانش، اگر هم از سایت‌های ایرانی بخرید خب مسلما پر از مشکل و باگ خواهد بود، ضمن اینکه هیچ پشتیبانی رسمی هم از شما نمیشه (چون اگر مسئولیت‌پذیر بودن اینجوری بدون مجوز نمیفروختن محصولات رو)

و در کل برای اینکه بفهمید از نظر انجمن یک محصول تجاری هست یا خیر کافیه اسمش رو داخل گوگل سرچ کنید، اگر داخل سایت Themeforest.net یا Codecanyon.net که هردوی اینها زیر مجموعه‌ی Envato.com هستند (که هر 3 هم تحریم هستند) بود، بدونید این محصول یک محصول تجاری هست.

هرچند بارها در انجمن دیدم، کاربران مشکلی دارن ولی این مشکل شاید هیچ ربطی به قالبشون نداشته باشه، اما اسم قالب رو میارن (مثلا میگن ما از قالب صحیفه استفاده می‌کنیم) و مدیران بلافاصله تاپیک رو میبیندن، این مورد کمی جای بحث داره، چون ممکنه کاربر اصن مشکلش مستقیما با اون قالب نباشه، ولی خب به دلیل حجم زیادی محتوای منتشر شده مدیران شاید فرصت نمیکنند دقیقا محتوا رو بررسی کنند.

بنابراین به همه دوستان توصیه می‌کنم، اگر مشکلتون دقیقا مربوط به یه محصول تجاری هست (مثلا خود قالب صحیفه) اصلا توی انجمن نپرسید و مستقیما برید سراغ فروشنده ولی اگر مشکل از چیز دیگری هست و ربطی به اون محصول تجاری نداره دیگه لازم نیست حتما بگید من از فلان قالب استفاده می‌کنم در حالی که هیچ ربطی به مشکل شما نداره، این مورد رو هم برای این میگم که اگر کار نادرستی می‌کنیم لازم نیست همه جا اعلام کنیم که مثلا از یه محصول نال شده استفاده می‌کنیم.

تا جایی که در توانم بود سعی کردم توضیح بدم.

موفق باشید :)

ویرایش شده توسط Farshad
لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...