رفتن به مطلب

آموزش چگونگی نصب پوسته روی وردپرس


پست های پیشنهاد شده

دوستان عزیز سلام،

امروز تصمیم گرفتم تجربیات خودم رو در رابطه با نصب یه پوسته یا قالب در اختیار شما بزارم و شما رو مرحله به مرحله جلو ببرم تا یه قالب رو درست و صحیح نصب کنید. نصب کردن پوسته اسمش ترسناکه و هر کسی فکر میکنه که چه خبره حالا. فقط یه کمی کار میبره و دقت احتیاج داره. من دیروز قالب سایتم رو خودم عوض کردم و دارم دکوراسیون میبندمش و گفتم این تجربه رو هم با شما شریک بشم.

اولین قدم در راه نصب یه پوسته یا قالب ، پیدا کردن قالب مورد نظر و خریداری کردنش و یا دانلود کردنشه. من خودم پوسته اول سایتم رو اول دانلود و نصب کردم و بعد وقتی از اینکه درست کار میکنه مطمئن شدم لایسنسش رو خریداری کردم. توجه داشته باشید که لایسنس هم باید خریداری بشه برای اینکه هم ساپورت و پشتیبانی توسط طراح داشته باشید و هم آپگرید های پوسته مخصوص کسایی هست که لایسنس دارن و اینطوری  سایتتون راحت هم آپگرید میشه پوستش. برای خرید پوسته هم سایت های متعددی هستن که اینجا مجال گفتگو در مورد اونا نیست و اصلا جاش نیست.

خب ما فایل پوسته رو دانلود میکنیم. حالا یه فایل زیپ داریم که پوسته رو شامل میشه. خیلی وقتها هم وقتی پک یه پوسته رو میگیریم، این پک شامل پلاگین های لازم روی پوسته هم میشن که باید فایل زیپ اصلی رو اکسترکت کنیم و از توش یه فایل زیپ دیگه بدست میاریم که اسم پوسته روشه و این فایل اصلی پوسته هست، بقیه شامل لایسنس و افزونه ها یا همون پلاگین ها میشن. حالا ما فایل پوسته رو داریم و میخوایم که نصبش کنیم روی سایتمون. برای این کار چند روش وجود داره که من از راحت ترین روشش شروع میکنم و دونه دونه ی این روشها رو به شما توضیح میدم. شما از هر کدوم از این روشها که برین به یه نتیجه میرسین و میتونین پوسته رو روی سایتتون بارگذاری کنین.

اول با راحت ترین راه شروع میکنیم:

1- نصب پوسته از کنترل پنل وردپرس//

برای این کار به فایل زیپ پوسته نیاز داریم. از منوی نمایش ، پوسته ها رو انتخاب میکنیم و از اونجا افزودن پوسته تازه رو کلیک کرده و فایل زیپ شده ی پوسته رو آپلود میکنیم. وقتی این کارو انجام میدیم اگه نگاه کنین، پایین صفحه سمت چپ جریان نصب پوسته رو نشون میده. بعد از چند دقیقه یه صفحه میاد که اعلام میکنه پوسته با موفقیت نصب شد. حالا شما باید پوسته رو فعال کنین. فعال کردن پوسته ی جدید اصلا کاری نداره. دوباره میرین از منوی نمایش پوسته ها رو انتخاب میکنید، از اونجا روی پوسته ی تازه کلیک میکنید و گذینه ی فعال سازی رو انتخاب میکنید. تا اینجا صبر کنین من روشهای دیگه ی نصب پوسته رو شرح بدم بعدش بریم مرحله ی بعد، چون هنوز خیلی کار داریم و تازه آغاز است.

 

2- نصب پوسته با استفاده از فایل منیجر هاست//

این کار هم به سادگی همون روش اوله. شما باید وارد فایل منیجر هاستتون بشین، بعد از اونجا به این مسیر برین: 

wp-content/themes/

سپس اونجا فایل زیپ پوسته رو آپلود کنید و بعد از اینکه آپلودش تموم شد Extract کنید اون فایل زیپ پوسته رو. 

اینم تا اینجا که قالب نصب میشه و فقط از همون روش که در بالا برای فعال کردن قالب ذکر شد برای فعال کردنش باید استفاده کنید. بازم کار ادامه داره. بزارین روش بعدی رو هم بگم به ادامه ی کار هم میرسیم.

 

3.-آپلود و نصب قالب با استفاده از FTP//

این روش هم به سادگی دو روش قبل هست فقط یه فرقی با اون دو روش داره و اون اینه که اینجا باید فایل زیپ شده رو اول extract کنیم و بعد آپلود کنیم. به این صورت که ابتدا فایل رو همونطور که گفتم Extract میکنیم، بعد با یه نرم افزار مثل Filezilla به هاست متصل میشیم و بازم میریم سراغ این فولدر به این مسیر:

wp-content/themes/

 و اونجا فایل EXTRACT شده ی پوسته رو آپلود میکنیم. بعد بازم باید به همون روش که توضیح دادم فعالش کنیم. 

 

وقتی این کارا رو انجام دادیم ، اگه یه نگاه به سایت بندازیم وحشت میکنیم اصولا! چون همه چی بهم ریختس و کار ما از همینجا شروع میشه. اولین کاری که باید بکنیم اینه:

- اگه اولین باریه که قالب میریزیم روی سایتمون و اولین قالبه، فقط افزونه هایی رو که داریم و بالای ادمین پنل وردپرس پیام میده که لازم هستن رو نصب کنین. اگه هم سایتتون قبلا یه قالب دیگه داشته، کاری که باید بکنین اینه که افزونه های قالب جدید رو همه رو آپلود و فعال کنید، و افزونه هایی که مربوط به پوسته ی قبلی هستن همه رو غیر فعال کنین. توجه داشته باشین اینجا منظور اون افزونه هایی نیست که خودتون بعدا نصب کردین مثل سئو و cashe و و و . فقط اونایی که مختص پوسته ی کهنه هستن باید غیر فعال بشن. این کار باید حتما اول انجام بشه تا بتونیم بریم مرحله بعدی. 

حالا به دو حالت میرسیم. یا اینکه شما میخواین خودتون روی پوسته مانور بدین و خودتون سایت خودتون رو تنظیماتش رو انجام بدین و به سلیقه ی خودتون دیزاین کنین ، و یا اینکه میخواین از اصل پوسته ای که تهیه کردید ایده بگیرید و مثل همون سایتتون رو درست کنید.

1- اگه میخواین که خودتون سایتتون رو تزئیین کنین و به سلیقه ی خودتون تنظیماتش رو انجام بدین که بسم اله. شروع کنین. ولی روش بهتر به نظر من روش دومه که بهتر هم جواب میده.

2- یه فایل توی فایل اولیه ی زیپ پوسته که Extract کردین هست، یه فولدره که این اسم رو داره: Demo Content.

اون فولدر رو اگه باز کنین و توشو ببینین ، میبینین که یه سری فایل داره مربوط به پوسته ی مورد نظرتون که نصب کردین روی سایت. حالا یا میتونین این فایل رو دستی آپلود کنین یا برین به قسمت :

Theme Settings

(این گذینه تو هر پوسته ای یه اسمی داره، Theme Settings, Theme Options  و و و ، که شما بسته به اسمش توی پوستتون اونو انتخاب میکنین)

و اونجا یه گزینه هست به نام Import Demo که روی دکمه ی اون کلیک کنین و صبر کنین تا دمو لود بشه و به 100% برسه. بعد روی صفحه ی اصلی سایتتون یه CTRL+ F5  بگیرین تا بروزر کش هاش پاک بشن و سایت یه دور رفرش بشه. میبینید که سایت شما تبدیل شد به دموی اون پوسته ای که نصب کردید! حتی عکسهای اون دمو رو هم داره! کار جدید شما مبارک! مسئولیت هاتون از حالا شروع میشه. شما باید به تنظیمات پوسته یا همون Theme Settings برسید و همه چی رو مرتب کنین و جای عکسهای قالب از عکسها و بنرهای قالب خودتون استفاده کنین. 

توجه داشته باشین که حتما روی صفحه اصلی سایت CTRL+ F5  بگیرید و اونو رفرش نکنین و دکمه ی Home یا صفحه اصلی رو کلیک نکنین. لینک ها همه به سایت مربوط به پوسته ی جدیدتون راه دارن و شما باید از طریق منوی نمایش:

ابزارک ها

فهرست ها

تمامی لینکها رو دوباره ویرایش کنین و منو رو مرتب کنید که روی هر لینکی که کلیک میکنین به جای درست خودش بره. یه چیز دیگه هم مهمه و باید یادتون باشه. پک فونت رو حتما نصب کنین از طریق همون Theme Settings و یا از افزونه ی مخصوص اون فونت برای نصب شدن آسونش توی سایتتون استفاده کنین. 

 

طریقه ی دستی آپلود کردن Demo Content:

1- وارد پنل ادمین وردپرس بشین.

2- به تنظیمات برین وImport  رو انتخاب کنین.

3- اونجا Wordpress Importer رو نصب و فعالسازی کنین. (مثل یه افزونس)

4- حالا فایل Content.xml رو اونجا و از طریق اون Wordpress Importer آپلود کنید. در اون مرحله شما رو به عنوان ادمین یا یکی از کاربرهای سایت شناسایی میکنن. 

5- حالا دمو آپلود شده و وردپرس خودش همه چی مربوط به سایت شما رو ایمپورت میکنه و میرسین به مرحله ای که باید همه چی رو مرتب کنید.

 

این بود تا اینجا روشهای نصب پوسته ی وردپرس روی سایت، در ادامه به بررسی مراحل بعد خواهیم پرداخت .

 

پ ن: خیال کردم لازمه یه همچین آموزشی تو این بخش باشه که کاربرای تازه کار مطالعه کنن و خودشون قالب و پوسته ی سایتشون رو نصب کنن. من خودم خیلی از این کار میترسیدم ولی الان مثل شیر خودم سایتم رو دارم سر و سامون میدم. امیدوارم مدیران عزیز این انجمن از دست من عصبانی نشن که این کارو سر خود انجام دادم. این نمونه ای میشه از همون اطلس وردپرس و ووکامرس که قبلا در بخش پیشنهادات و انتقادات در موردش صحبت کرده بودم. 

درود

 

لینک به ارسال
  • 2 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...