رفتن به مطلب

آموزش استفاده از Google AMP برای وردپرس


پست های پیشنهاد شده

آموزش استفاده از Google AMP برای وردپرس

آیا می خواهید Google AMP برای وردپرس خود نصب کنید؟

AMP راهی برای سرعت بخشیدن به بارگزای وب سایت بر روی موبایل است. بارگزاری سریع صفحات باعث می شود سایت شما بخاطر سرعت بالایش بین کاربران محبوب شود. در ادامه به چگونگی کار با Google AMP می پردازیم.

 

در این مقاله میخوانید:

 

Google AMP چیست؟

Google AMP یک نرم افزار متن باز ابتکاری است که شرکت های معتبر مانند گوگل و توییتر از آن پشتیبانی می کنند. هدف از این پروژه پیدا کردن راهی برای بارگزاری هر چه سریعتر وبسایت ها بر روی تلفن همراه است. در بسیاری از تلفن های همراه، بارگزاری متن ها کند است و بارگزاری آن برای دقایقی طول می کشد با اینکه برخی از صاحبان سایت ها برای اصلاح این کار تلاش می کنند.

AMP با استفاده از کدهای ساده HTML و Javascript قابل دسترسی است. با این کار مقداری از محتوا در کش Google AMP می ماند. برای همین است که وقتی برای بار دوم یا چندم بر روی نام سایت کلیک می کنید مقداری از محتوا بصورت سریع بارگزاری می شود. بسیاری دیگر از اپلیکیشن ها از این ابزار برای بالا رفتن سرعت خود استفاده می کنند. مانند گوگل، توییتر، لینکدین، ردیت و بسیاری دیگر از افزونه ها.

%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A7%D8

بسیاری از متخصصین سئو بر این باورند که قابلیت Google AMP برای بالارفتن رتبه سایت بسیار موثر بوده و فضایی متفاوت برای کسانی که با سایت های کند بر روی موبایل خود کار می کنند ایجاد می کنند. اما در این زمینه چالش های زیادی برای صاحبان سایت ها، بلاگ ها و فروشگاه ها وجود دارد. Google AMP از HTML، JavaScript و CSS برای بالا بردن سرعت بارگزاری وبسایت ها استفاده می کند. برای همین برای استفاده از ویجت و امکانات دیگر محدودیت هایی وجود دارد. یکی از این محدودیت های اسکریپت های دینامیک است.

یکی دیگر از خصوصیات Google AMPپشتیبانی از Google Analytics است. همچنین قابلیت جست و جوی گوگل نیز با Google AMP سازگار است. برای همین باید دقت کنید اگر تعدادی از بازدیدکنندگان وبسایتتان از گوگل وارد سایت شما می شوند بر روی سایت خود Google AMP را نصب کنید.

 

نحوه نصب Google AMP بر روی سایت وردپرس

ابتدا Google AMP را بر روی سایت وردپرس نصب کنید سپس به مسیر نمایش و بعد از آن AMP  بروید. در این مسیر می توانید ببینید سایتتان بر روی موبایل چگونه است.

1-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A7%

در این قسمت همچنین می توانید پشت زمینه هدر و رنگ متن را عوض کنید. رنگ پشت زمینه هدر که انتخاب کنید برای لینک ها نیز به کار می رود.

این افزونه همچنین از آیکون یا لوگوی سایتتان را اگر تم از آن پشتیبانی کند استفاده می کند. فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات حتما کلید save را فشار دهید. هم اکنون می توانید وبسایت خود را بر روی موبایل با فزونه جدید امتحان کنید. هم چنین در انتهای URL خود می توانید /amp/  را اضافه کنید. مانند متن زیر:

http://example.com/2016/10/my-blog-post/amp/

با این کار می توانید نسخه AMP سایت خود را مشاهده کنید.

2-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A7%

اگر کدهای پست را مشاهده کنید این خط را در HTML خواهید دید:

<link rel="amphtml" href="http://example.com/2016/10/my-blog-post/amp/" />

خط بالا بیانگر این است که موتورهای جست و جو و دیگر سرویس ها یا نرم افزارهای AMP چگونه به دنبال نسخه های AMP می گردند.

 

عیب یابی و رفع اشکال

اگر خطای 404 دیدید سعی کنید از آخرین نسخه amp استفاده کنید. بعد از آن به تنظیمات و سپس صفحه پیوند های یکتا در صفحه ادمین سایت بروید. سپس گزینه ذخیره تغییرات را انتخاب کنید. در این صفحه چیزی را تغییر ندهید و فقط دکمه ذخیره تغییرات را فشار دهید. این کار باعث رفرش ساختار پیوند های یکتا وبسایت می شود.

 

دیدن AMP در موتورهای جست و جو

برای چک کردن AMP در گوگل می توانید به داشبورد گوگل کنسول وارد شده و بر روی Search Appearance و سپس Accelerated Mobile Pages بروید.

2-%D8%A7%D8%B6%D8%A7%D9%81%D9%87-%DA%A9%

اگر بلافاصله بعد از نصب این افزونه در قسمتی که در بالا گفته شد چیزی مشاهده نکردید، نگران نشوید. چون کمی طول می کشد تا AMP بتواند اطلاعات را در گوگل ایندکس کند.

 

گسترش و سفارشی کردن AMP

افزونه AMP برای وردپرس دارای محدودیت های زیادی برای تنظیمات است. برای سفارش کردن و گسترش این ابزار از افزونه های دیگری نیز می توانید استفاده کنید. اگر تاکنون از Yoast SEO استفاده می کردید باید Glue for Yoast SEO & AMP را نصب و راه اندازی کنید.

این در حقیقت یک افزونه برای Yoast SEO و AMP است. برای تنظیمات بیشتر ابتدا به سئو و سپس به AMP بروید.

3-%D8%A7%D8%B6%D8%A7%D9%81%D9%87-%DA%A9%

این افزونه برای فعالسازی پشتیبانی AMP برای انواع دیگر پست ها است. در قسمت طراحی یا design می توانید رنگ و دیگر تنظیمات طراحی را انتخاب کنید. همچنین می توانید یک لوگو بارگزاری کنید تا اگر پستی عکس ندارد بصورت پیش فرض عکسی که قبلا بارگزاری کردید منتشر شود.

4-%D8%A7%D8%B6%D8%A7%D9%81%D9%87-%DA%A9%

همچنین با مراجعه به Analytics می توانید امکان Google Analytics را فعال کرده و ID مربوط به آن را در این قسمت وارد کنید. برای ذخیره شدن تغییرات بر روی دکمه save کلیک کنید. تعداد زیادی از افزونه ها هستند که پست های مرتبط، ویجت فوتر و آیکون های شبکه های اجتماعی را در AMP  نشان می دهند.

 

امیدواریم این مقاله به شما برای سرعت بخشیدن به بارگزاری سایتتان در تلفن همراه کمک کند.

منبع : 

https://fenix.ir/?p=984

لینک به ارسال

یه موضوعی که برای من تو ساعت 5 عصر به وجود اومد، این بود که تو Google Webmaster Tools بهم ارور میداد که AMPت مشکل داره. مشکلش و که پیگیری کردم، بخاطر این بود که ویدیوهام از روی http لود میشدن، از رو https باید لودشون کنی برای AMP

ویرایش شده توسط webgodo
لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...