رفتن به مطلب

انتقال سایت


پست های پیشنهاد شده

سلام

من وردپرس رو در سایت اول و در یک پوشه نصب کرده بودم 

site/.ir/old

 والان یک دامنه و هاست ایجاد کردم و میخوام کامل هرچی درست کردم بیاد اینجا چی کار بکنم؟

این هم بگم از کل پوشه وردپرس کپی گرفتم اوردم در هاست جدید و یه دیتابیس ایجاد کردم و از دیتابیس قدیم بکاپ و ریستور کردم ولی صفحه ادمین دیگه کار نمیکنه؟

درسترین راه چیه همی چی برگرده

لینک به ارسال
در 1 ساعت قبل، mehdiyesil گفته است :

سلام

من وردپرس رو در سایت اول و در یک پوشه نصب کرده بودم 

site/.ir/old

 والان یک دامنه و هاست ایجاد کردم و میخوام کامل هرچی درست کردم بیاد اینجا چی کار بکنم؟

این هم بگم از کل پوشه وردپرس کپی گرفتم اوردم در هاست جدید و یه دیتابیس ایجاد کردم و از دیتابیس قدیم بکاپ و ریستور کردم ولی صفحه ادمین دیگه کار نمیکنه؟

درسترین راه چیه همی چی برگرده

سلام دوست عزیز با استفاده از آموزش زیر میتونید این کار رو بکنید (منبع : همیار وردپرس)

 

 

ممکن است جزء آن دسته از افرادی باشید که:

  • ابتدا سایت وردپرسی خود را روی لوکال هاست ایجاد می کنند و بعد از تغییرات لازم، آماده کردن وبسایت و ایجاد چندین نوشته/برگه از آن بک آپ گرفته و میخواهید انتقال وردپرس به هاست اصلی را داشته باشید.
  • و یا اینکه سایت وردپرسی شما روی یک دامین وجود دارد و می خواهید آن را بر روی یک دامین دیگری آن را تنظیم کنید.

انتقال وردپرس

در هر دو صورت شما می خواهید عملیات انتقال وردپرس را از یک سایت وردپرسی یا یک بسته ی وردپرسی انجام دهید. که اگر بخواهید در حالت عادی این کار را انجام دهید، ابتدا باید از فایل ها و سپس دیتابیس بک آپ تهیه کنید که اگر همه‌ی مراحل را درست انجام دهید و از خطر خراب کردن دیتابیس و .. هم بگذرید، سایت شما بعد از کلی کلنجار رفتن، بالاخره منتقل می شود!

راه حل آسان چیست؟

انتقال وردپرس به هاست یا دامنه ای دیگر با افزونه WP clone by WP academy به سادگی هر چه تمام تر قابل انجام است و در هر شرایطی می توانید از وردپرس خودتان یک بسته نصب تهیه کنید که می توانید در سایتی دیگر این بسته را فراخوانی کنید.
این کار به حدی ساده است که به هیچ دانشی به جزء نصب وردپرس و افزونه (پلاگین) نیاز نخواهیم داشت!

آموزش انتقال وردپرس به هاست یا دامنه ای دیگر با WP Clone

wp-clone-انتقال وردپرس

این افزونه دارای بیش از ۳۰۰٫۰۰۰ نصب فعال را در مخزن وردپرس دارد و می توان از آن به عنوان برترین افزونه های انتقال وردپرس یاد کرد.

شروع کار با افزونه

برای شروع کار ابتدا افزونه انتقال وردپرس به هاست یا دامنه ای دیگر را دریافت نموده و از بخش افزونه های سایت خود آن را نصب نمایید. بعد از نصب این افزونه در بخش پیشخوان سایت وردپرسی شما بخشی با عنوان WP Clone ایجاد شده است.

menu-انتقال وردپرس

تهیه ی بک آپ/ بسته ی نصب از سایت فعلی

backup-انتقال وردپرس

در این قسمت همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید برای این که از وبسایت فعلی یک بسته ی نصب/بک آپ تهیه کنید ابتدا باید گزینه ی Create Backup را انتخاب کنید و بعد از آن روی دکمه ی آبی رنگ کلیک کنید، به این صورت شما می توانید از وبسایت فعلی خودتان یک بک آپ تهیه کنید.
به گزینه ی Restore backup در پایین گزینه ی قبلی دقت کنید؛ اگر افزونه را تازه نصب کنید این گزینه را نخواهید دید اما بعد از اینکه اولین بک آپ خود را بگیرید این گزینه ظاهر می شود و در مقابل آن بک آپ های سیستم شما را نمایش می دهد که می توانید آن ها را حذف یا اینکه لینک آن ها را کپی کنید.

توجه: فایل بک آپی که این افزونه به شما می دهد بصورت یک url می باشد یعنی به شما خود فایل بک آپ را نمی دهد بلکه لینک آن را در اختیار شما قرار می دهد.

شما باید در وبسایتی که می خواهید این فایل بک آپ را فراخوانی کنید لینک فایل را از وبسایت فعلی کپی و وارد وبسایت دوم کنید.

فراخوانی بک آپ/ بسته ی نصب به سایت مقصد

clone-انتقال وردپرس

بعد از اینکه از سایت اول خودتان بک آپ را تهیه کردید می بایست این فایل بک آپ را در سایت مقصد فراخوانی کنید که می توانید به صورت زیر عمل کنید.
ابتدا در سایت مقصد نیز افزونه انتقال وردپرس به هاست یا دامنه ای دیگر را نصب و فعال کنید و به بخش تنظیمات افزونه بروید.
در این قسمت بر روی گزینه ی Restore from URL کلیک کنید و گزینه ای که در زیر نمایش داده می شود را هم فعال کنید.

I AGREE Required for “Restore” function: با فعال کردن این گزینه تعیین می کنید که دیتابیس جدید فایل بک آپ شما جایگزین دیتابیس قدیمی شود.

بعد از آن در قسمت Restore from URL لینک فایل بک آپی که در سایت اول تهیه کردید را وارد کنید و در نهایت گزینه ی Restore from URL کلیک کنید تا فایل بک آپ برای شما، سایت اول را جایگزین سایت در حال حاضر کند.

advance setting-انتقال وردپرس

در تصویر بالا هم می توانید اطلاعاتی را از سیستم خودتان مشاهده کنید.

نکته ی خیلی مهم: ممکن است فرایند انتقال به خوبی صورت نگیرد، در این صورت ممکن است شما با صفحه ای سفید مواجه شوید یا اینکه با یک ارور مواجه شوید. این عمل بسیار پیش می آید اما جای نگرانی نیست، کافیست دوباره فرآیند Restore را انجام دهید.

restore-انتقال وردپرس

وقتی با صفحه ای مشابه تصویر بالا مواجه می شوید یعنی فرایند Restore با موفقیت انجام گرفته است و می توانید سایت جدید خود را مشاهده کنید. سایت خود را مشابه سایت اولیه خواهید دید!

در صورتی که سایت اولیه لوکال هاست باشد!

اگر وبسایت اولیه لوکال هاست باشد شما با لینک فایل بک آپ نمی توانید کاری انجام دهید، یعنی نمی توانید در سایت مقصد آن لینک را وارد کنید چرا که آن لینک در لوکال می باشد و وجود خارجی ندارد.

راه حل چیست؟

راه حل به این صورت است که باید لینکی را که در لوکال هاست میگیرید را در یک آدرس بار وارد کنید و آن فایل را از لوکال هاست خودتان دانلود کنید و بر روی سیستم خودتان قرار دهید (البته روی سیستم لوکال بوده است از همان اول فقط مسیر فایل را به محل دلخواه تغییر می دهید).
و در یک هاست آن را آپلود می کنید و آن لینک را به افزونه در سایت مقصد می دهید و باقی مراحل هم که به صورتی که در بالا توضیح دادیم خواهد بود، به همین راحتی:)

یک بار مرور کنیم!

با استفاده از افزونه WP clone می توانیم به راحتی از سایت وردپرسی خودمان یک فایل بک آپ تهیه کنیم و این فایل بک آپ را در هر سایتی که می خواهیم فراخوانی کنیم.
بعد از بک آپ، افزونه به ما لینک فایل را می دهد که می توانیم این لینک را در سایت مقصد وارد کنیم تا سایت ما دقیقا مشابه همان سایت اولیه شود.
فقط یک نکته این که اگر سایت اولیه ما لوکال هاست باشد باید از طریق لینک فایل آن را دانلود کنیم و در یک هاست واقعی آپلود کنیم و در سایت مقصد لینک فایل آپلود شده را بدهیم.

موفق باشید…

 

 

دانلود افزونه wp clone by wp academy

https://wordpress.org/plugins/wp-clone-by-wp-academy/

 

 

 

 

امیدوارم کمکتون کرده باشه (پس بهم امتیاز بدید)

ویرایش شده توسط محمد حمزه
دلیل خاصی نداره
لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...