رفتن به مطلب

افزونه کانال تلگرام برای وردپرس


4M!R

پست های پیشنهاد شده

Channeller نام افزونه جدید وبسیما برای اتصال کانال تلگرام به پنل سایت وردپرسی است. از نظر ما کانالر خواهر کوچکتر تلتر است. کانال تلگرام را میتوان آخرین و بهترین قابلیت این نرم افزار پیام رسانی دانست. اگر وردپرس کار باشید و با تلگرام هم آشنا باشید احتمالا نام افزونه خبرنامه تلگرام Teletter را شنیده اید.

ولی استفاده از این روش چند مشکل اساسی ایجاد میکرد، اول آنکه برای ارتباط با ربات شما یا باید از گواهی SSL استفاده میکردید و یا پیام ها را نه بصورت لحظه ای بلکه در زمان های مشخص از ربات تلگرام خود دریافت مکردید. همچنین با زیاد شدن تعداد اعضای خبرنامه ارسال مطلب جدید به همه آنها با محدودیت هایی روبرو میشد. عملا کانال تلگرام همان کاری را انجام میدهد که وبسیما قصد داشت از طریق افزونه Teletterدر اختیار شما قرار دهد.

کانال تلگرام لیستی از اعضا برای شما میسازد و شما به راحتی میتوانید پیام خود را به همه آنها برسانید، همچنین تعداد مشاهده هر پیام نیز برای شما قابل مشاهده است (چیزی که در Teletter وجود نداشت). کانال تلگرام میتواند چند مدیر داشته باشد ولی مسئله اصلی آن است که این مدیرها میتوانند ربات باشند و همین نکته ساده موجب میشود که ما بتوانیم مدیریت کانال را مستقیما از پنل مدیریت سایت خود انجام دهیم.

افزونه Channeller با ایجاد ارتباط میان ربات تلگرام و سایت وردپرسی به شما امکان میدهد که یک خبرنامه برای خود بسازید، لیستی از اعضا تهیه کنید و هنگام ارسال مطلب در سایت این مطلب را به همه آنها ارسال نمایید.

در حالت عادی شما هر زمان که مطلب جدید منتشر میکنید باید یک نمونه از آن را نیز در کانال تلگرام بصورت دستی منتشر نمایید ولی افزونه کانال تلگرام یا همان Channeller این کار را به سادگی و از طریق یک ربات واسط برای شما انجام میدهد.

به نظر شما هم جالب است؟ پس آموزش نحوه کار با افزونه کانال تلگرام را در ادامه بخوانید.

آموزش کار با افزونه Channeller

قبل از شروع شما باید یک ربات تلگرام بسازید، اگر تا کنون این کار را نکرده اید پیشنهاد میکنیم مقاله آموزش ساخت ربات تلگرامرا مطالعه کنید. سپس یک کانال تلگرامبا نام و مشخصات مورد نظر خود بسازید و درنهایت افزونه Channeller را از مخزن وردپرس دانلود کرده و بر روی سایت وردپرسی خود نصب کنید.

مواد لازم برای استفاده از افزونه کانال تلگرام: یک سایت وردپرسی، یک ربات تلگرام و یک کانال تلگرام.

از بخش افزونه ها در پنل مدیریت وردپرس به گزینه “افزودن” مراجعه کرده و سپس عبارت Channeller را در باکس جستجو تایپ کرده و اینتر را بزنید، مطابق با تصویر زیر افزونه کانال تلگرام در مخزن وردپرس پیدا شده و شما قادر خواهید بود آن را بر روی سایت خود نصب کنید.

نصب افزونه کانال تلگرام

پس از نصب و فعالسازی گزینه جدید در پنل مدیریت شما به نام “کانالر” ایجاد میگردد. با کلیک بر روی این گزینه به پنل تنظیمات افزونه منتقل خواهید شد. براساس شماره گذاری موجود در تصویر زیر به معرفی تنظیمات افزونه مدیر کانال تلگرام میپردازیم.

  1. منوی افزونه: لینک تنظیمات و سوابق در منوی پنل مدیریت
  2. Token ربات: محل وارد سازی Token ربات تلگرام (دقت کنید که این ربات باید بعنوان مدیر کانال انتخاب شده باشد)
  3. فعالسازی ثبت سوابق: در صورت فعال کردن این بخش با ارسال هر پیام به کانال زمان، نوع پیام، آی دی کانال، وضعیت ارسال یا عدم ارسال و متن ارسالی در بخش سوابق ذخیره میشوند.
  4. لیست کانال ها: در این بخش شما میتوانید آی دی کانال هایی که میخواهید پیام شما به آنها ارسال گردد را وارد نمایید، شما میتوانید بصورت همزمان پیام را به چند کانال ارسال کنید البته به شرطی که ربات شما در تمام این کانال ها نقش مدیر را دارا باشد.
  5. فعالسازی در نوع نوشته: در این بخش لیستی از نوع نوشته های موجود بر روی قالب شما نمایش داده میشود و شما میتوانید باکس ارسال پیام را برای هریک از آنها فعال یا غیر فعال کنید.

آموزش تنظیمات افزونه Channeller

با مراجعه به بخش سوابق شما لیستی از آخرین ارسال های خود توسط این افزونه به کانال تلگرام را مشاهده خواهید کرد، همچنین در صورت عدم ارسال پیام و وجود خطا در ارسال از این بخش متوجه خواهید شد. دلیل عدم ارسال یا قطع لحظه ای API تلگرام است، یا عدم وارد سازی صحیح اطلاعات ربات و کانال.

در نهایت با کلیک بر روی “حذف سوابق قبلی” لیست سوابق را خالی کرده و از زیاد شدن آنها به مرور زمان جلوگیری خواهید کرد.

لیست سوابق افزونه کانال تلگرام

در هنگام ارسال مطلب باکس کوچکی در بالای بخش انتشار مشاهده خواهید کرد که با فعال کردن آن هنگام ارسال مطلب یک نسخه نیز به کانال ها شما در تلگرام ارسال خواهد شد. شما میتوانید لینک مطلب، لینک کوتاه، متن دلخواه و یا ترکیبی از آنها را به کانال تلگرام ارسال نمایید.

بروزرسانی های افزونه Channeller

نسخه 1.1 – در این بروزرسانی امکان ارسال تصاویر به کانال ها و همچنین انتخاب کانال ها هنگام ارسال پیام افزوده شده است. با این بروزرسانی مدیر سایت قادر خواهد بود هر مطلب جدید را به کانال های مشخصی تحت مدیریت خود ارسال نمایید و پس از ارسال اولین پیام به هر کانال آی دی اختصاصی آن را دریافت نماید. این ID برای ارسال تصاویر به کانال تلگرام مورد استفاده قرار میگیرد.

نسخه 1.2 – با توجه به درخواست کاربران قابلیت ارسال پیام به گروه ها نیز ایجاد گردید. برای ارسال به گروه اولا باید ربات شما عضو آن گروه باشد ثانیا باید آی دی اختصاصی گروه را داشته باشید. برای دریافت آی دی اختصاصی گروه مورد نظر خود میتوانید ربات Channeller_Bot@ را به گروه مورد نظر خود دعوت کرده و او را مخاطب قرار دهید. این ربات در پاسخ آی دی گروه را برای شما ارسال میکند.

دقت کنید که آی دی گروه یک عدد منفی می باشد و در بخش تنظیمات افزونه کانال تلگرام راهنمای مناسب جهت نحوه وارد کردن نام و آی دی گروه ها به لیست قرار داده شده است.

نسخه 1.3 – در این نسخه سیستم ارسال تصویر و متن را بهینه کرده و قابلیت ارسال تصویر شاخص و محتوای نوشته را به افزونه اضافه نمودیم. همچنین بخش متن دلخواه با شمارش کاراکترهای مجاز به شما امکان میدهد متن خود را متناسب با محدودیت های تلگرام تهیه نمایید.

نسخه 1.4 – بروزرسانی ها و ایده های آینده

در حال حاضر افزونه کانالر در بیش از 400 سایت بصورت فعال و در حال استفاده است و 12 امتیاز 5 ستاره از شما دوستان دریافت کرده است. پس از کسب 20 امتیاز 5 ستاره در وردپرس در می یابیم که این افزونه مورد توجه و نیاز کاربران بوده و نسخه 1.4 آن را کدنویسی و منتشر خواهیم کرد. برخی از امکانات آن به این شرح است:

  • قابلیت ارسال ویدئو
  • قابلیت ارسال فایل صوتی
  • قابلیت ارسال هنگام انتشار مطالب بصورت خودکار
  • قابلیت ارسال هنگام انتشار مطالب زمان بندی شده
  • تعیین متن ارسالی براساس زمینه های دلخواه

منبع:http://websima.com/channeller/

  • امتیاز 2
لینک به ارسال
×
×
  • اضافه کردن...