رفتن به مطلب

الکسا روی سئو موثره؟ حتما شرکت کنید


miladabbasi

پست های پیشنهاد شده

شاید این سوالات برای شما هم پیش آمده باشد که آیا رنک الکسا بر روی سئو تاثیر دارد؟ اگر تاثیر دارد این تاثیر به چه صورت است؟ با بهبود رنک الکسا ، رتبه گوگل هم بهبود میابد؟ رنک الکسا چطور محاسبه میشود؟

یکی از مهمترین دلایل اهمیت بالای رتبه الکسا در ایران ، تعیین ارزش سایت ها و قیمت بنرهای تبلیغاتی سایت با توجه به این فاکتور است. اگر به صفحه تبلیغات سایت های ایرانی سری بزنید در بیش از ۸۰% آنها به رنک الکسای سایت تاکید شده است. آیا رتبه الکسا فاکتور مناسبی برای تعیین ارزش یک سایت است؟

 

چند نکته اساسی درباره رنک Alexa

  1. هیچ تاثیری بر روی سئو سایت ندارد

گوگل حساسیت بسیار بالایی در رتبه بندی سایت ها دارد. این حساسیت بالا سبب شده که تا به امروز چندین الگوریتم مختلف (پاندا ، پنگوئن و…) را پیکربندی کند فقط برای دستیابی به یک هدف : جلوگیری از تقلب در رتبه بندی سایت ها

گوگل دوست ندارد سایت های غیرمرتبط یا اسپم را به کاربر معرفی کند چون در نهایت بازنده واقعی خود گوگل است و اعتماد کاربر را از دست میدهد. به همین دلیل در تعیین فاکتورهای رتبه بندی سایتها نهایت دقت را میکند تا امکان تقلب در آنها را به کمترین حد ممکن کاهش دهد. حالا سوال اینجاست که موتور جستجویی که انقدر نسبت به تقلب حساس است و با الگوریتم های متعدد سعی در از بین بردن هرگونه تقلب میکند به چه دلیلی باید از سیستم ناقص الکسا که به راحتی میتوان آن را دستکاری کرد استفاده کند؟! این کار منطقی است؟ سیستم رتبه بندی الکسا دقت کافی برای تعیین میزان بازدید سایتها را ندارد به همین دلیل نمیتواند جزء فاکتورهای رتبه بندی گوگل باشد. در مورد دوم به توضیح بیشتر معایب الکسا میپردازیم.

 

رتبه الکسای تقلبی

  1. بر اساس میزان واقعی بازدید کاربر نیست!

بهترین آمارگیرهای جهان هم در سنجش میزان واقعی بازدید کنندگان یک سایت دچار خطا میشوند حالا چطور الکسا بدون اینکه کدی روی سایت شما داشته باشد میتواند میزان بازدید شما را اندازه بگیرد؟ الکسا برای تعیین رتبه یک سایت به بازدیدهای واقعی آن کاری ندارد بلکه رتبه سایت را براساس تعداد بازدید کنندگانی که تولبار الکسا نصب کرده اند آنالیز میکند. برای مثال اگر ۱۰۰ کاربر از سایت شما بازدید کنند و روی مرورگر یکی از آنها تولبار الکسا نصب باشد الکسا فقط آن کاربر را میبینید و فقط بازدید او را محاسبه میکند. شاید بگویید خوب الکسا با سیستم های آماری میتواند نسبت کاربرانی که تولبار را نصب کرده اند را متوجه شود و میزان حدودی کاربر را محاسبه کند. برای مثال الگوریتمی داشته باشد که بر اساس آن تعداد کاربرانی که تولبار را نصب کرده اند یک به ۱۰۰ است! با اینحال این الگوریتم الکسا هم به راحتی قابل دستکاری و تقلب است. توضیحات بیشتر در مورد بعدی

 

  1. به آسانی قابل دستکاری است!

در مورد دوم گفتیم که الکسا فقط بازدید هایی را که تولبار الکسا نصب کرده اند را محاسبه میکند و مابقی کاربران هویج! خوب حالا فرض کنیم دو سایت داریم که از هرکدام روزانه ۱۰۰ کاربر بازدید میکنند. در سایت الف از ۱۰۰ کاربر فقط ۱۰ نفر از آنها تولبار الکسا را نصب کرده اند ولی در سایت ب از ۱۰۰ نفر ۸۵ نفر تولبار الکسا را بر روی مرورگر خود دارند. حالا بازدید کدام یک بیشتر است؟ بر اساس عقل سلیم بشر ، بازدید هر دو سایت یکسان است ولی الکسا نظر دیگری دارد. الکسا فکر میکند از سایت الف فقط ۱۰ نفر بازدید کرده اند ولی سایت ب ۸۰ بازدید کننده داشته است پس در رتبه بندی سایت ب بالاتر از سایت الف قرار میگیرد! حالا تصورش را بکنید که سایت ب یک سایت اسپم با محتوای کپی است و بازدید های تقلبی دارد. ارزش کدام سایت بیشتر است؟! در مورد بعد به تعیین ارزش میپردازیم.

 

  1. ارزش یک سایت وابسته به رتبه الکسا نیست

در چند مورد بالا دیدیم که رتبه الکسا به راحتی قابل تقلب است و قابل اعتماد نیست. حالا دو سایت را فرض کنید. سایت الف با موضوع “خرید خودرو” و سایت ب با موضوع “بازی آنلاین“. سایت الف روزانه ۱۰۰۰ بازدید کننده دارد درحالی که سایت ب فقط ۱۰۰ بازدید کننده دارد. اگر بخواهیم بر اساس معیار الکسا ارزش تبلیغات در هر سایت را مشخص کنیم ارزش سایت ب معادل یک دهم سایت الف خواهد بود! اما واقعا این چنین است؟!

مهم ترین عامل تعیین ارزش تبلیغات در یک سایت ، موضوع سایت است نه میزان بازدید و رتبه الکسای آن!
 

نظر شما چیست؟ با این فقر اطلاعاتی چه کنیم؟


منبع : http://seodaramal.ir/does-alexa-affects-seo

ویرایش شده توسط miladabbasi
لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...