رفتن به مطلب

آموزش لینک بیلدینگ


manda

پست های پیشنهاد شده

مطالبی رو در این زمینه مطالعه کردم و میخوام اینجا مطرح کنم. امیدوارم مفید باشه براتون. لطفا شما هم اگر مطالب مفیدی دارید به اشتراک بذارید.

لینک بیلدینگ (link building) یعنی ساختن لینک برای به دست آوردن بک لینک از سایتهای دیگه که منجر به بالا رفتن رتبۀ سایت ما در موتورهای جستجو میشه.

1. اهمیت لینک بیلدینگ:

هنوز هم ساختن لینک موضوع مهمی در سئو محسوب میشه و 70 درصد سئوی سایت رو به خودش اختصاص میده. اما ساختن لینک اگر بر اساس اصول نباشه، نتیجۀ عکس میده.

2. بک لینک یعنی چی؟

در ویکیپدیا اومده، لینک خروجی از یک صفحه به صفحۀ دیگه. آنچه که من از مفهوم بک لینک دریافت کردم اینه: لینک ورودی و خروجی به سایت ما و سایت های دیگه.

3. لینک های طبیعی و غیر طبیعی:

وقتی مطالب مفید و کامل در سایتمون ایجاد میکنیم، مخاطبِ سایت ما بیشتر میشه. افرادی این سایتو به دیگران معرفی میکنن و در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها مطالب شما رو قرار میدن و به سایت شما لینک میدن. این لینک طبیعی حساب میشه.

لینک غیرطبیعی یعنی زمانی که ما لینک میخریم و یا تبادل لینک میکنیم که الگوریتم های پنگوئن در گوگل این سایت ها رو شناسایی و جریمه میکنن. وقتی بک لینک میخرید ممکنه در مدا کوتاهی رتبۀ سایت بالا بره اما طولی نمیکشه که دوباره رتبۀ سایت افت میکنه. اگر قصد خرید لینک داشتید این کار با به متخصص سئو بسپارید.

4. اهمیت لینک های داخلی:

لینک داخلی یعنی مطالبی در سایت شما هستند که در اون مطالب کلمه های کلیدی و یا عباراتی را به صفحۀ دیگری از سایت خود لینک داده اید. البته توجه کنید که نباید تعداد این لینک ها در مطلبتون بیش از حد باشه.

لینک های داخلی، موجب بالا آمدن ارزش یک صفحه و بالا آمدن صفحه های قدیمی میشن. همچنین باعث ایندکسِ بهتر مطالب جدید میشن. حالا در چه صفح هایی لینک داخلی ایجاد کنیم؟

صفحه هایی که رتبۀ خوبی در موتورهای جستجو دارند و ورودیه خوبی دارند، ایجاد لینک در صفحۀ اصلی سایت به صفحه های دیگه موجب بالا آمدن اون صفح ها میشه، صفحه هایی از سایت که اطلاعات مهم داند مثل صفحۀ تماس با ما و دربارۀ ما، در داخل مطالب لینک بدید: یعنی مطلبی رو به مطالب دیگه در صفحات دیگه مرتبط کنید.

5. لینک  نوفالو (no follow): 

ممکنه بخواهید مطلبی که در سایتتون هست رو به یک سایت ارجاع بدید. در این صورت شما به اون سایت یک امتیاز مثبت دادید و رتبۀ سایت خودتون پایین میاد. میتونید لینک سایت خروجی رو روی rel= nofollow قرار بدید. ولی لینک دادن به سایت های دیگه یه فاکتور سئو برای سایت شما به حساب میاد. یعنی اگر از nofollow استفاده کنید، روی سئوی سایت شما هم اثر منفی داره. در واقع قرار دادن لینک سایت ها در سایتتون باعث تعامل شما با سایتای دیگه میشه. بهتره لینک نو فالو رو به صورت پراکنده و متنوع استفاده کنید.

6. انکر تکست ( anchor text) چیست؟

یکی از راه های خیلی مفید در زمینۀ سئو، انکر تکست است. گاهی اوقات شما مطلبی رو در سایتی قرار میدید که در پایان، آدرس(http://....com )سایت منبع رو مینویسید. ولی انکر تکست یعنی اینکه آدرس سایتتون رو به یک کلمۀ کلیدی خاص لینک میدید.

 

لینک به ارسال

سپاس از آموزشتون .

در 15 دقیقه قبل، manda گفته است :

یعنی اگر از nofollow استفاده کنید، روی سئوی سایت شما هم اثر منفی داره. در واقع قرار دادن لینک سایت ها در سایتتون باعث تعامل شما با سایتای دیگه میشه. بهتره لینک نو فالو رو به صورت پراکنده و متنوع استفاده کنید.

من لینک های داخلیم که همه فالو هستن ولی تمام لینک های خارجی سایتم شامل منابع و ... به صورت نو فالو هستن ( با استفاده از افزونه )

اینکه همه‌ی لینک های خارجی Nofollow باشن از لحاظ سئو مشکل ساز میشه ؟

ویرایش شده توسط Farshad
لینک به ارسال

همۀ لینک های خارجی رو نو فالو نکنید. این باعث میشه که گوگل دربارۀ اعتبار سایتتون تردید کنه. ممکنه رتبه به دست بیارید ولی بعد از مدتی همین نوفالوها برای سایتتون اثر منفی داره. پیشنهاد میکنم از سایتهای مرتبط، لینک فالو بدست بیارید.

لینک به ارسال

لینک خروخی فالو زمانی با ارزشه که به یه سایت معتبر داده بشه.

ضمنا اگه بعد مدتی اون  سایت حذف کنه  مطلبشو و ...... شما به یه لینک فالو  دارین که به صفحه 404 ارجاع داده میشه !!!!

 

ویرایش شده توسط p47ri0t
لینک به ارسال

فاکتورهای بررسی کیفیت بک لینک

 

1- ارتباط موضوعی در لینک بیلدینگ:

در سایت هایی که موضوعشون مرتبط با موضوع سایت شماست، اقدام به لینک بیلدینگ کنید، صفحه ای که در آن لینک ایجاد کردید با صفحه ای که لینک شده، ارتباط موضوعی داشته باشه، لینکی که گرفتید بهتره مربوط به متن درونِ صفحه باشه.

2- ارزش لینک های ایجاد شده:

وقتی لینکی ایجاد میکنید، ببینید آیا این لینک ارزشی به متن اضافه میکنه یا نه، اگر کسی وارد لینک بشه مطلب مفیدی به دست میاره یا نه، و اینکه لینک به صورت پیشنهاد یا منبع باشه.

3- کیفیت سایت:

محتوای موجود در صفحه ای که در اون لینک ایجاد میکنید سالم و بدون ایراد باشه، سایت در شبکه های اجتماعی عضو باشه، سایت به دیگر سایت های مفید لینک داده باشه، در سایت اطلاعات تماس وجود داشته باشه.

4- ارزش لینک از نظر بازاریابی:

لینکی که ایجاد میکنید باعث جذب مشتری یا همکار بشه، لینک باعث جذب کاربران جدید بشه، باعث بیشتر دیده شدن در سایر رسانه ها بشه.

5- ارزش سئوی بک لینک ها:

صفحه ای که در اون لینک ایجاد میکنید، برای گوگل قابل دسترس باشه، صفحه ای که لینک در اون ایجاد کردید noindex یا nofollow نباشه، اگه لینک ایجاد شده تصویر هست بهتره برای اون Alt نوشته باشید، لینک در محتوای صفحه قرار بگیرد، عنوان صفحه با محتوای صفحه مزتبط باشه، صفحه حداقل 500 کلمه محتوا داشته باشه، لینک در همۀ صفحه های یک سایت قرار نگیره، در یک صفحه لینکهای زیادی قرار نگیره.

لینک به ارسال
ارسال شده در (ویرایش شده)
مواردی برای افزایش بازدید سایت
 
ایجاد وبلاگ در سایت: وقتی نیاز به نوشتن مطلب خاصی در وبسایت خود دارید (مثل اخبار و آموزش یک موضوع) اما قرار دادن آن مطلب در سایتتون زیاد معقول به نظر نمیرسه، یک وبلاگ در سایت خود ایجاد کنید و مطالب را در آن قرار دهید. ایجاد وبلاگ باعث کاهش Bounce rate میشه چون کاربر با دیدن مطالب در وبلاگ، تمایل به گذراندن وقت بیشتر در سایت شما داره. اگر مطالب جامع و مفیدی در وبلاگ قرار بدیدف اعتماد کاربر رو جلب میکنید و ارزش سایت شما در ذهن کاربران بالا میره.
 
خبرنامۀ ایمیلی داشته باشید: با ایجاد خبرنامۀ ایمیلی، عضویت در سایتتون یک قدم به جلو میره.
 
مطالب جذاب بنویسید: هر چه مطالب شما جدیدتر و ناب باشهف در نگه داشتن کاربران در وبسایتتون مؤثر تره.
 
مطالب مناسبتی در سایتتون قرار بدید: این کار باعث میشه ترافیک سایت شما بالا بره. مثلا مطالبی دربارۀ رویدادهای ورزشی روز قرار بدید.
 
بهینه کردن لینک های داخلی: صفحات مهم در سایتتون رو به صفحه های دیگه لینک بدید، این باعث بالا رفتن تعداد بازدیدکنندگان صفحه ها میشه.
 
طراحی ریسپانسیو: برای سایتتون نسخه موبایل و تبلت ایجاد کنید. هر روز به تعداد کاربرانی که سایت ها رو با موبایل بازدید میکنن اضافه میشه.
 
ثبت در دایرکتوری مقالات: مقاله های سایتتون رو در دایرکتوری مقالات سایت های دیگه قرار بدید. این کار آمار بازدید سایت شما رو بالا میبره.
ویرایش شده توسط manda
لینک به ارسال

چه بک لینکی مؤثر است؟

 

برای کسب رتبۀ بهتر با استفاده از بک لینک، از کلمه یا عبارت کلیدی استفاده کنید نه کلمه و عبارت مشابه با کلمۀ کلیدی. مثلا اگر رتبۀ سایت شما 14 باشه و از کلمه های مرتبط (نه کلمۀ کلیدی) استفاده کنید، رتبۀ سایتتون حداکثر 5 پله صعود میکنه. اما اگر سایتتون در جایگاه 20 باشه و لینک های وروری به سایت شما با کلمۀ کلیدی ایجاد شده باشد، در این صورت رتبۀ سایتتون میتونه حتی به جایگاه اول در موتور جستجو برسه.

همچنین برای انکر تکست (anchor text) یا متن لینک شده، نباید از کلمه های "اینجا" ، "منبع"، "کلیک کنید" استفاده کنید. لینک مناسب باید کلمۀ کلیدیِ مرتبط با زمینۀ کاری شما باشه.

برای ایجاد لینک های داخلی در سایتتون، فقط مطالبی که به هم مرتبط هستند رو لینک گذاری کنید و اگر لینک ایجاد شده یک عبارت هست، نباید بیشتر از 4 کلمه باشه. لینکو به صفحه ای که مطلب مربوط به کلمه کلیدی در آن نوشته شده، ارجاع بدید نه به صفحۀ اصلیِ سایتتون. برای جلب توجه کاربر به کلمۀ کلیدی، بهتره که کلمۀ کلیدی رو bold و رنگی کنید. البته رنگی رو انتخاب کنید که واضح باشه و مخاطب رو جذب کنه.

لینک به ارسال

آدرس سئو سایت رو تغییر ندید: مطالبی که در سایتتون ایجاد میکنید دارای url است. این آدرس در دیتا بیس سایت ذخیره میشه و وقتی که گوگل وارد سایتتون میشه این آدرس ها رو میخونه و ایندکس میکنه. با تغییر آدرس یک صفحه، وقتی گوگل دوباره وارد سایت شما میشه و میخواد ایندکس ها رو بررسی کنه میبینه که آدرسی که قبلا خونده، دیگه در سایت شما وجود نداره. در این صورت گوگل فکر میکنه که شما آدرس قبلی رو حذف کردید و بهتون اخطار میده. بنابر این برای ویرایش مطالب اصلا آدرسو تغییر ندید و یا ویرایش نکنید حتی اگر غلط املایی داره یا تکراریه.

گوگل از محتوای متن شما آگاه است: گوگل میتونه معنای کلماتی که در متن بکار بردید رو بفهمه. مثلا میدونه که 6 همون شش هست، گوگل کلمۀ کلیدی رو بر اساس میزان تکرار کلمات در متن تشخیص میده، و دربارۀ زیاد تکرار شدن حروف ربط در متن آگاهه. بنابراین اگر کلمل کلیدی شما زیاد در یک متن تکرار شده باشه گوگل اونو به عنوان یه عبارت عمومی (مثل "از" ، "در" ، "با") میشناسه.

عنوان سازی: نحوۀ استفاده از حروف انگلیسی در عنوان اهمیت داره. در عنوان فقط از یک کلمۀ کلیدی استفاده کنید و حتما اون کلمه رو با حروف کوچک بنویسید. در عنوان اصلا از علائم نگارشی مثل پرانتز، ویرگول و علامت سوال استفاده نکنید. در عنوان باید بین هر کلمه یک فاصله وجود داشته باشه یعنی کلمه ها با یک فاصله از هم جدا بشن و نباید به هم چسبیده باشن.

لینک به ارسال

سئوی داخلی

عنوان صفحه:
عنوان صفحه جایی است که بعد از جستجوی کاربر در صفحۀ گوگل نمایش داده میشود. و در واقع همان عنوان آبی رنگ است که به کاربر نشان داده میشود. اگر عنوان صفحه های سایت شما مرتبط با موضوعِ آن صفحه باشد و از کلمات کلیدی در آن موضوع استفاده کنید، آن صفحه در نتایج گوگل نمایش داده میشود. حال باید بدانیم که چه مواردی در این عنوان باید رعایت بشه: مهمترین کلمۀ کلیدی موجود در متن رو در عنوان صفحه قرار بدید، در شروع عنوان از کلمۀ کلیدی استفاده کنید، عنوان 
دارای 70 کاراکتر باشد، عنوان شما منحصر به فرد باشد، عنوان صفحه نباید همان چیزی باشد که در تگ توضیحات آن صفحه مینویسید.

توضیحات در متا تگ:
تگ توضیحات دقیقا زیر عنوان آبی رنگ که در نتایج جستجو می آید، قرار دارد. این تگ باعث جذب بازدید کننده می شود چون در نتایج گوگل نمایش داده میشود. این توضیحات باعث مشخص شدن موضوع محتوای شما میشه. چه مواردی رو دراین تگ باید رعایت کنیم: در تگ توضیحات کلمۀ کلیدی قرار داشته باشد، توضیحات دارای 150 کاراکتر باشد، در توضیحات از مترادف ها برای فهم بهتر استفاده کنید، تگ توضیحات برای هر صفحه باید منحصر به فرد باشد. اگر توضیح منحصر به فرد برای هر صفحه ندارید بهتره تگ توضیحات قرار ندید.

هدینگ در صفحه:
موتورهای جستجو موضوع و محتوای صفحه را از طریق هدینگ ها میابند. مواردی که باید رعایت بشه: صفحه باید تگ h1 داشته باشد، هر صفحه فقط یک تگ h1 داشته باشد، کلمۀ کلیدی در تگ h1 وجود داشته باشد و بهتر است در ابتدای هدینگ قرار بگیرد. محتوای این تگ منحصر به فرد باشد، اگر در صفحه تگ h2 هم قرار داره محتوای آن متفاوت با h1 باشه و در آن کلمۀ کلیدی وجود داشته باشه.

محتوای صفحه:
برای محتوای سایت کلمۀ کلیدی و مترادف ها را بیاورید، چگالی کلمات کلیدی زیاد نباشد، کلمات کلیدی زمانی استفاده بشه که برای مخاسب مفهوم داشته باشه و همچنین کیفیت متن حفظ بشه. مواردی که باید رعایت بشه: کلمات کلیدی اصلی در پاراگراف اول مطلب قرار بگیرد، محتوا حتما بیش از 500 کلمه باشدف برای هر صفحه محتوای منحصر به فرد قرار دهید، متن حاوی اطلاعاتی باشد که کاربر نیاز دارد، محتوای تکراری نگذارید چون تاثیر منفی در سئو دارد پس محتوا را در یک بازۀ زمانی به روز رسانی کنید موتورهای جستجو در صورت دیدن دو محتوای تکراری یکی از آنها را اصل در نظر میگیرد و محتوای دیگه رو در انتهای صفحۀ جستجو قرار میدهد.

 

لینک به ارسال


سئوی داخلی

نقشه سایت:
داشتن نقشۀ سایت باعث میشود که موتورهای جستجو صفحات سایت شمارو راحت تر ببینن و ایندکس کنن. نقشۀ سایت فایلی است که تمام آدرس های سایت شما در قرار میگیره. همچنین این فایل اطلاعات متای هر آدرس از سایت رو در بر داره. نقشۀ سایت کمک میکنه به موتور جستجو تا از ایجاد صفحات جدید و تغییر در صفحات قدیمی مطلع بشه. مواردی که باید رعایت شوند: اگر نقشۀ سایت ندارید آن را ایجاد کنید، فایل نقشۀ سایت روی هاست و پوشۀ اصلی فایل ها قرار بگیره، طول مجاز برای یک هر آدرس در نقشه حداکثر 2048 کاراکتر هست، نقشۀ سایت را در گوگل وبمستر تایید کنید، نقشۀ سایتو در فایل robots.txt قرار بدید. این فایل اولین جایی است که ربات های گوگل هنگام دسترسی به سایت جستجو میکنند.

پست مهمان:
برخی از سایت ها و وبلاگ ها به کاربران اجازه میدن که مطالب خودشونو از طریق سایت انها منتشر کنن. این یکی از راه های ایجاد بک لینک است. اما اخیرا پست مهمان هم به دلیل استفادۀ بیش از حد وبمسترها به عنوان اسپم شناخته شده. در این مورد چه مواردی رعایت شود: استفاده از پست مهمان نباید تنها راه برای ایجاد بک لینک باشد، در چندین سایت مطلب ننویسید به تعداد مشخصی از سایت ها مراجعه کنید، یک مقاله نباید در دو یت جند سایت نوشته شود، یک مطلب را بازنویسی نکنید و یا جای پاراگراف ها رو تغییر ندید که بخواهید ان را به عنوان پست مهمان در سایت های دیگه قرار بدید.
 

لینک به ارسال

بک لینک هایی که رتبۀ سایت رو پایین میارن:


- تبادل لینک بین دوسایت برای تبلیغات و بهبود رتبۀ دوسایت.
- خرید و فروش بک لینک با هدف افزایش پیج رنک. مثل پرداخت هزینه برای لینک های متنی، یا خرید و فروش لینک در محتوا و نوشته.
- رارکتوری هایی که ارزش پایینی دارند و سایت های اشتراک لینک.
- استفاده از نرم افزارهایی که به صورت اتوماتیک در سایت شما لینک ایجاد میکنند.
- نوشتن پست مهمان در چندین سایت و انتشار محتوا با لینک هایی که انکرتکست یکسان دارند.
- قرار دادن لینک در فوتر تعدادی از سایت ها.
- نوشتن نظرهای بی ارزش در فروم ها و وبلاگ ها که با هدف لینک دادن و نمایش امضا هست مثل "با تشکر".

لینک به ارسال


سئوی مطالب در سایت

انتخاب موضوع مناسب برای محتوا: موضوعی انتخاب کنید که مرتبط با زمینۀ کاری شما و سایتتون باشه، وقتی موضوعی را انتخاب میکنید بررسی کنید که دربارۀ ان اطلاعات کافی و مطالب مفید دارید. هر چه اطلاعات برای آن موضوع جزئی تر و دقیق هر باشد مخاطب بیشتری جذب میکند. موضوعاتی که زیاد در سایت های مختلف دربارۀ آنها بحث شده، امکان جذب کاربر برای آن کمتر است چون رقیب برای آن موضوع زیاد است. اما وقتی موضوع شما کمتر در سایت های دیگه پیدا میشه این برای شما یک امتیاز در جذب کاربر به حساب میاد. به طور کلی موضوعاتی را انتخاب کنید که منحصر به فرد هستند و به تازگی و توسط شما ایجاد میشوند.
ممکن است موضوعی که انتخاب میکنید متن کوتاه داشته باشد و نتوانید مطالب زیادی بنویسید. میتوانید از تصاویر برای جذابیت آن استفاده کنید. یا مطلب رو به صورت ویدئو آماده کنید و جایگزین محتوای کوتاه کنید.

بولد کردن کلمات کلیدی: استفاده از بولد کردن، علاوه بر تاثیر در سئو باعث فهم مطلب میشود. چون کاربر با یک نگاه کلی میتواند قسمت های اصلی مطلب را دریابد. برای بولد کردن از دو تگ b و strong میتوان استفاده کرد. به گفتۀ مت کاتس(رئیس بخش وب اسپم گوگل) از نظر روبات های گوگل تفاوتی بین این دو تگ وجود ندارد و هردو به یک اندازه در تشخیص کلمۀ کلیدی متن تاثیر دارند. استفاده از بولد راهی برای نشان دادن کلمۀ کلیدی متن به گوگل است. پس بهتر است بیش از حد از ان استفاده نکنید و حداکثر سه کلمۀ کلیدی در متن درنظر بگیرید و بولد کنید. همچنین کلمۀ کلیدی را دو بار بولد نکنید.

استفاده صحیح از توضیحات متا: تگ متا اطلاعات مختصری دربارۀ سایت ارائه میده که به فهم بهتر موتورهای جستجو دربارۀ سایت شما کمک میکنه. استفاده درست از تگ توضیحات در سئوی سایت تاثیر خوب داره. البته حتما برای متای توضیحات هر صفحه متن متفاوت قرار بدید. متن اگر تکراری است اصلا متای توضیحات قرار ندید. و اگر تعداد مطالب سایت شما زیاد نیست و وقت نوشتن متای متفاوت دارید این کار مفید است. در غیر این صورت بهتر است متای توضیحات قرار ندید.

 

ادامه داره.....

لینک به ارسال

ادامۀ سئوی مطالب

استفاده از ابزار keyword planner: تا به حال برای بررسیِ تعداد جستجوی کلمۀ کلیدی از keyword tool استفاده شده است. اما keyword planner ابزار جدیدی است که قابلیت های بیشتری برای بررسی کلمۀ کلیدی در اختیار ما قرار میدهد. برای شناخت بهتر هر یک از این ابزارها به توضیح ویژگی های هر کدام میپردازیم. در keyword tool تعداد جستجوی یک کلمه کلیدی در ماه را نشان میدهد. همچنین برای کلمۀ کلیدی دو وضعیت را نشان میدهد: 1. exact یعنی تعداد جستجو در عین کلمۀ کلیدی، 2. phrase یعنی تعداد جستجو در عباراتی که کلمۀ کلیدی را در خود دارند. ابزار keyword planner نشان می دهد که هر کلمه و عبارت چند بار در سال و چند بار در ماه جستجو شده است. این ابزار تعداد جستجو در عین کلمۀ کلیدی را نشان میدهد. نتیجۀ جستجو با استفاده از ابزار keyword planner بیشتر از نتایج جستجو با استفاده از ابزار keyword tool است. چون ابزار keyword planner تعداد جستجو از طریق تلفن همراه و تبلت را هم محاسبه میکند. در این ابزار امکان ترکیب کلمات کلیدی و کار با Google adwords را دارد.

نحوۀ جستجوی کلمات با استفاده از keyword planner:
1. از قبل یک Gmail ایجاد کنید تا بتوانید به adwords دسترسی داشته باشید،
2. کلید sign in to adwords را بزنید تا وارد شوید،
3. بعد از ورود، صفحه ای نمایش داده میشود که شما باید در آن گزینۀ skip the guided setup را انتخاب کنید،
4. در این مرحله پنجره ای باز میشود که قسمتی بزای وارد کردن ایمیل قرار دارد، آدرس ایمیل خود را وارد کنید و گزینۀ save and continue را بزنید،
5. سپس پنجره ای باز میشود که در آن شما باید از طریق منوی Tools گزینۀ keyword planner را انتخاب کنید.
6. در پنجره ای که باز شده گزینۀ search for new keyword and ad group ideas را انتخاب کنید. این گزینه برای جستجوی کلمۀ کلیدی در ماه است.
7. در پنجرۀ باز شده در این مرحله شما با چند فیلد برای جستجوی کلمه یا عبارت کلیدی روبرو میشوید:
فیلد اول: یک کلمۀ کلیدی وارد میگنید. میتوانید در این فیلد چند کلمه را در کنار هم نوشته و با کاما از هم جدا کنید. یا هر کدام از کلمه ها را در خط جدا قرار دهید.
فیلد دوم: وارد کردن آدرس سایت. این کار به keyword planner کمک میکند تا ایده هایی متناسب با محتوای سایت ارائه کند.
فیلد سوم: در اینجا شما زمینه کاریتان را مشخص میکنید.
فیلد چهارم: تعیین کشور، زبا آن کشور، و نوع موتور جستجو. این فیلد بخش negative keywords دارد که درآن شما کلمه یا عبارتی که نمیخواهید در کلمۀ کلیدی شما محاسبه بشود، قرار میدهید. مثلا اگر میخواهید عبارت "آموزش" را بررسی کنید و نمیخواهید عبارت "آموزش از راه دور" در آن محاسبه شود، این عبارت را در قسمت negative keywords قرار میدهید تا در نتایج جستجو حساب نشود.
فیلد 5، 6، 7: برای افرادی کاربرد دارد که قصد تبلیغ در adwords و گوگل را دارند.

8. در مرحلۀ آخر گزینۀ get ideas را بزنید تا نتیجه نمایش داده شود.

لینک به ارسال

الگوریتم های گوگل در بررسی سئوی سایت ها

با افزایش تعداد سایت ها، رقابت برای تجارت الکترونیکی فشرده شد و صاحبان سایت ها و بازاریاب ها دیگر نمیتوانستند با روش هایی مثل محتوای تقلبی یا قرار دادن متا تگِ کلمات کلیدی در سایتشان به رتبۀ بالا در گوگل برسند. گوگل برای مرتبط کردن نتایج جستجو تا حد ممکن به کاربران تمرکز کرده است و تا اکنون جدیدترین الگوریتم ها شامل پاندا، پنگوئن، و مرغ مگس خوار هستند که به نام باغ وحش گوگل معروف است.

الگوریتم پاندا (panda algorithm): این الگوریتم برای اولین بار در 23 فوریه 2011 راه اندازی شد. هدف پاندا نمایش سایت های با کیفیت در رتبه های بالای نتایج جستجو و کاهش رتبۀ سایت هایی با کیفیت پایین. به عبارت دیگر پاندا سایت هایی که محتوای کپی شده و بی کیفیت ارائه میدهند را شناسایی کرده و آنها را از لیست گوگل پنالتی میکند. اگر یک صفحه از سایت ما از نظر پاندا بی کیفیت باشد، کل سایت را تحت تاثیر قرار میدهد و گوگل کل سایت را با کیفیت پایین در نظر میگیرد. اگر بخواهیم بر اساس قوانین پاندا پیش برویم نکات زیر را باید در نظر بگیریم:

1. افزایش زمان ماندن در سایت: اینکه کاربران چه مدتی در سایت شما حضور داشته باشند برای پاندا اهمیت دارد. پس بهتر است مطالب مفید در سایت قرار دهیم، طراحی سایتمان استاندارد باشد تا کاربران بیشتر در سایتمان بمانند.

2. افزایش گردش در سایت: برای این کار باید کاربران را ترغیب به دیدن دیگر بخشهای سایت کنیم مثل ایجاد لین خای داخلی در میان مطالب.

3. کاهش فرار از سایت: برخی از سایت ها صفحه های نامربوط ایجاد میکنند و در ان اقدام به فروش محصول میکنند. الگوریتم پاندا با این نوع سایت ها برخورد میکند.

4. فعالیت در شبکه های اجتماعی: پاندا به میزان فعالیت شما در شبکه های اجتماعی اهمیت میدهد و سایت ها یا صفحه هایی که زیاد به اشتراک گذاشته شده اند اهمیت پیدا میکنند چون در شبکه های اجتماعی محتوایی که مطالب مفید و جالب دارد مشترک میشود.

5. برند سازی: یعنی ایجاد تصویر ذهنی برای افراد وقتی که برند شمارا میبینند به طوری که برند شما برای آنها یک رفع نیاز محسوب شود. در این باره پاندا به میزان لینک هایی که به سایت شما وارد شده است و گفتگوهایی که در انجمن ها دربارۀ سایت شما شده است توجه میکند.

 

ادامه دارد....

لینک به ارسال

.... الگوریتم پنگوئن(penguin algorithm): این الگوریتم در 24 آوریل 2012 منتشر شد. هدف آن شناسایی سایت هایی است که لینک غیر طبیعی ایجاد میکنند. الگوریتمهای پنگوئن و پاندا اسپم ها را شناسایی و با سئوی سیاه مبارزه میکنند.

برای رعایت قوانین پنگوئن، موارد زیر را باید در نظر بگیریم: محتوای ارزشمند و مفید داشته باشیم، تبادل لینکیِ نادرست و مشکوک نداشته باشیم، اگر توانایی لینک سازی درست نداریم آن را به متخصص سئو بسپاریم، سایت را برای کاربران بهینه کنیم نه برای موتورهای جستجو، لینک های تبلیغاتی نخریم. مواردی که باعث می شوند سایت ما در پنگوئن رتبۀ پایین بگیرد: تبادل لینک با سایت هایی که لینک خروجی زیادی دارند، لینک های خروجی زیاد به سایت های دیگر، ایجاد کمپین های لینک غیر معمول برای افزایش رتبۀ سایت.

 

الگوریتم مرغ مگس خوار(hummingbird): این الگوریتم در 26 سپتامبر 2013 ایجاد شد. هدف این الگوریتم تجزیه و تحلیل عبارت هایی است که کاربران برای جستجو وارد میکنند. بنابراین شما باید متن هایی ایجاد کنید که پاسخ مناسبی برای پرسو جوهای مربوط به کلمات کلیدیِ سایت شما باشد. زمانی که از طرف پاندا و پنگوئن رتبۀ پایینی دریافت میکنید، میتوانید با بهبود کیفیت متن و لینک ها رتبۀ سایت را ارتقا دهید اما اگر از نظر مرغ مگس خوار سایت ضعیفی داشته باشید بهبود وضعیتِ کلمات کلیدی سایتتان بسیار سخت است. اما میتوان با ایجاد ترافیلک سایت آن را بهبود بخشید.

 

اگر سایت شما از طرف یکی از این الگوریتم ها رتبۀ پایینی بگیرد شما میتوانید بعد از اقدامات مربوط به بهبود سایتتان، درخواست تجدید نظر در ابزار وب مستر گوگل برای سایتتان بدهید. گوگل سایت را بررسی میکند و در صورتی که اصول سئو رعایت شده باشد، سایت شما را به جایگاه قبلی باز میگرداند.

ویرایش شده توسط manda
لینک به ارسال

چند نکته در زمان اجرای لینک بیلدینگ:

_ رتبۀ هر سایت از نظر گوگل وابسته به تعداد، کیفیت، و ارتباط لینک های موجود در سایت است. در پست های قبلی دربارۀ بررسی کیفیت بک لینک ها و ارتباطِ لینک ها مطالبی نوشته شد. دربارۀ تعداد لینکها: اگر یک سایت کوچک 20 لینک ورودی و خروجی دارد و در طی یک ماه این عدد به بیش از دو برابر برسد مثلا به 70 لینک برسد باید مراقب الگوریتم پنگوئن و جریمه سایتتان باشید چون این نشان دهندۀ ایجاد لینک های غیرطبیعی است.

_ متن لینک (یا انکرتکست) جذاب و با طول مناسب باشد. مثلا برای کلمۀ کلیدیِ طراحی سایت، این کلمه ها را استفاده کنید: طراحی سایت حرفه ای، طراحی سایت زیبا.

_ لینک هایی که ایجاد میکنید نباید فقط به صفحۀ اصلیِ سایت وارد شوند. به فکر صفحه های داخلی سایت هم باشید. لینکی که طرفا به صفحۀ اصلی وارد شود جزئی از لینک بیلدینگ غیرطبیعی است. انکرتکستِ یکسان هم جزء موارد لینک بیلدینگ غیر طبیعی است، مثلا اگر در بسیاری از متن ها فقط از کلمۀ کلیدیِ "طراحی سایت" استفاده شود، ممکن است رتبۀ آن سیت در این کلمۀ کلیدی کاهش یابد.

به طور کلی باید فرآیند لینک بیلدینگ را از دو بعد قوانین سئو و افزایش مراجعه کننده (ترافیک سایت) به سایت مورد توجه قرار داد.

لینک به ارسال

نظر رسمی گوگل در مورد . لینک های nofollow  :
“بطور کلی، ما آنها را دنبال نمی کنیم”
که نشان می دهد در موارد خاص این کار را انجام می دهند. داشتن یک درصد اطمینان از لینک های nofollow  نیز ممکن است نشان دهنده مشخصات لینک طبیعی و غیر طبیعی باشد.

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...