رفتن به مطلب

آیا ساختار دیتابیس وردپرس شبکه برای یک سرویس وبلاگ دهی با چندین هزار وبلاگ فعال بهینه است؟


پست های پیشنهاد شده

سلام وردپرسی های عزیز وقت بخیر

آیا ساختار اصلی وردپرس شبکه برای راه اندازی یک سرویس وبلاگ دهی که بعد ها ده ها هزار وبلاگ فعال خواهد داشت بهینه و مناسب است؟

در اکثر اسکریپت های سرویس های وبلاگ دهی مطالب و اطلاعات سایت ها در چندین جدول ذخیره میشوند (post,blogs,comments,users,template و...) و از blog_id برای اختصاص دادن محتوا به وبلاگ ها استفاده میشود ولی در وردپرس شبکه ساختار کاملا متفاوت است و برای هر وبلاگ تعداد جدول با آی دی اون وبلاگ ساخته میشه تا محتوا جدا بشه .(wp_2_comments,wp_2_posts,wp_2_postmeta,wp_2_options و...)

حالا اگر فرض کنیم ما یک سرویس با ترافیک بالا و کاربران فعال زیاد داریم آیا این ساختار وردپرس بهتر از ساختار ذکر شده هست؟

در کل با بهینه سازی های مختلف روی سیستم میشه فشار سیستم رو در حد معقولی کنترل کرد که چند برابر اسکریپت های اختصاصی وبلاگ دهی فشار نیاره؟

از اونجایی که سرویس wordpress.com و blog.com هم از وردپرس استفاده می کنند میشه امیدوار بود که این کار شدنی هست ولی آيا واقعا شدنی هست؟

پیشاپیش سپاس از شرکتتون در تاپیک

لینک به ارسال

سلام دوست عزیز

به انجمن خوش اومدین

ببینید وردپرس در حالت عادی به صورت بهینه از منابع استفاده می کنه و مشکلی نخواهید داشت. مشکل زمانی پیش میاد که افزونه یا تابع نامناسبی استفاده بشه و کارایی سیستم رو کاهش بده. اما در کل مشکلی نخواهید داشت.

لینک به ارسال

یعنی این ساختار دیتابیس بهتر از ساختاریه که گفتم هست ؟

نگرانی من از این هست که این نوع ساختار دیتابیس وردپرس شبکه برای تعداد سایت های کم بهینه و مناسب باشه. (که البته هست)

چون حالتی که بالاتر مثال زدم تست شده هست ولی این ساختار رو در مقیاس رکورد ها و دیتای بالا تست نکردم و معمولا همه میگن فشار وردپرس شبکه بالاست(سه سال پیش خودم هم تست کردم) حالا یه قسمت فشار مربوط به پلاگین ها و تمپلیت ها هست که بهینه نیستند یا با استاندارد وردپرس نوشته نشدند که باهاش کاری نداریم.

آیا وردپرس شبکه به خودی خود در رکورد های میلیونی فشارش بیش از حد هست یا یک مصرف معقول داره؟

به هر حال ساختار فعلی وردپرس شبکه کمی فضای بیشتری رو دربرمیگیریه و خودم هم احتمال میدم در کوئری های سنگین جوابگو تر باشه ولی میخوام مطمئن بشم و نظر دوستان رو در این زمینه بدونم.

ویرایش شده توسط sorkhabi.net
لینک به ارسال

تعداد جدول ها تو این روش زیاد روی کارایی تاثیر نداره. چون هر دسته جدول که مربوط به یک سایت هستند فقط دارن استفاده میشن. سایت شما که با دیتابیس جدول های 1 میلیون سایت دیگه کاری نداره. اتفاقی که افتاده اینه که همه جداول اومدن داخل یه دیتابیس. قرار بوده 1 میلیون دیتابیس باشه به جاش ترکیب انجام شده.

لینک به ارسال

بنده قبلا با یه اسکریپت اختصاصی وبلاگدهی داشتم ولی بعد یه مدت دچار همین مشکل شدم.

در مورد وردپرس زیاد تحقیق کردم(برای وبلاگدهی). به نظرم بهتر از همه اسکریپت های اختصاصی هست. و فشار دیتابیس رو میشه کنترل کرد و به حد معقولی رسوند. پلاگین های زیادی برای اینکار وجود داره.

همچنین همونطور که دوستمون عرض کردن بیشترین فشار به خاطر پلاگین ها می باشد و نه خود وردپرس. نباید در استفاده از پلاگین ها زیاده روی کنید.

لطفا اگر این سیستم رو برای وبلاگدهی تست کردین خوشحال میشیم تجربتون رو هم با در میون بزارید چون بنده خودمم درام در موردش تحقیق میکنم. بنده هم با توجه به تجربم راهنماییتون میکنم.

باسپاس

لینک به ارسال
  • 3 هفته بعد...

سلام 

من دو ساله وردپرس شبکه دارم استفاده میکنم 

البته تا الان سرور های زیادی رو تغییر دادم 

چون معمولا mysql  سرورشون نمیکشید

واما wordpress.com  سرورش قویه 

مشکلی نداره 

در کل باید سروری پیدا کنید MYSQL قوی باشه

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...