رفتن به مطلب

موتور جستجوی گوگل به عنوان تایمر هشدار


پست های پیشنهاد شده

موتور جستجوی گوگل به عنوان تایمر هشدار

استفاده از موتور جستجوی گوگلبه عنوان یک تایمر ویژگی جدیدی نیست. اما این ویژگی از حدود یک سال قبل و بدون بیان توضیح و دلیل خاصی از لیست قابلیت‌های این موتور جستجو حذف شد و زمانی هم برای بازگشت احتمالی آن اعلام نشد. اما چند روزی است که این قابلیت مجدداً فعال شده و شما می توانید از آن برای زمان‌بندی امور روزانه خود بهره ببرید.

استفاده از این قابلیت آسان است. کافی است عبارت timer را در موتور جستجوی گوگل وارد نمایید تا به عنوان اولین نتیجه، تایمری را مشابه آنچه در عکس این مطلب می‌بینید، مشاهده کنید. زمان پیش‌فرض این تایمر ۵ دقیقه می‌باشد که شما می‌توانید با کلیک بر روی آن، زمان دقیق مورد نظر خود را وارد وارد کرده و کلید enter را فشار دهید تا تایمر شروع به کار کند. نوار آبی رنگ پایین تایمر نیز همانند یک ساعت شنی، شروع به حرکت کرده و نزدیک‌شدن به پایان زمان مقرر را با سرعتی متناسب با مدت زمان باقی‌مانده، نشان می‌دهد. دکمه‌های Reset و Start نیز شروع و یا تنظیم مجدد تایمر را ممکن می‌سازند. در نهایت علامت بلندگو در سمت راست باکس تایمر نیز فعال یا غیرفعال بودن هشدار صوتی را به دلخواه شما مشخص خواهد کرد. البته ناگفته پیداست که برای ادامه عملکرد آن، شما می‌بایست صفحه مرورگری که تایمر در آن فعال است را به حال خود رها کرده و باز نگه دارید.

با این قابلیت می‌توان بدون داشتن برنامه و یا اپلیکیشن خاصی و فقط با استفاده از مرورگر، رخدادها و یا برنامه‌های خاص را زمان‌بندی کرده و از فراموش‌ شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

دو نکته از نگارنده زومیت:

نکته اول اینکه در منابع خارجی از دستوری با فرمول “set timer X minutes” برای تنظیم مستقیم این تایمر استفاده شده بود که ما هر چه تلاش کردیم، گوگل منظور مستقیم ما را از این دستور درک نکرد! پس به وارد‌کردن همان عبارت timer یا google timer بسنده کردیم.

نکته دوم هم اینکه به نظر این ویژگی، یعنی timer، بر روی گوگل فارسی عمل نمی‌کند! منتها در گوگل انگلیسی این عبارت نتیجه مورد انتظار را به شما نمایش خواهد داد.

لینک به ارسال
×
×
  • اضافه کردن...