رفتن به مطلب

رفع خطای ۴۰۴ | رفع ارور ۴۰۴


tumrus

پست های پیشنهاد شده

خطا در کل به معنی اتلاف زمان هست رفع خطا باعت بهبود کارکرد میشه . خطای ۴۰۴ یا همان ارور ۴۰۴ به مزاج گوگل خوش نمیاد چون کاربر پسند نیست و موجب اتلاف زمان کاربر میشه برای همین قصد دارم در این وب گردی مقاله مفیدی درباره (رفع خطای۴۰۴ | رفع ارور ۴۰۴ – آموزش کامل ۴۰۴ ) ارائه بدم . امیدوارم با نظراتون این مقاله رو تکمیل کنیم.

خطای ۴۰۴ چیست ؟

به صورت خلاصه می تون این گونه بیان کرد :خطای ۴۰۴ (Not Found) از خطاهای سمت کاربر است. زمانی که کاربر (مثلاً مرورگر) درخواست منبعی (مثلاً یک صفحه از سایت) را از طرف وب سرور می‌کند، درصورتی که وب سرور نتواند منبع درخواست شده را پیدا کند، این خطا را به کاربر نشان می‌دهد.

این خطا نباید با خطای «سرور یافت نشد» (به انگلیسی: Server Not Found) اشتباه گرفته شود. در خطای ۴۰۴ ارتباط با سرور به طور کامل برقرار شده، اما منبع درخواستی موجود نبوده است؛ در حالی که در خطای «سرور یافت نشد» امکان برقراری ارتباط با سرور میزبان وجود ندارد.

این خطا که یکی از رایج‎ترین خطاهای موجود در وب است که معمولاً به دلیل دنبال کردن پیوندهای مرده یا خراب به وجود می‎آید

نشانه‌های خطای ۴۰۴:

خطای ۴۰۴ ممکن است در همه سیستم عامل‌ها با همه مرورگرها پدیدار شود؛ زیرا این خطا از سمت کاربر به سمت سرور هدایت می‌شود. این خطا با پیغام‌های مختلفی ممکن است همراه شود. از جمله رایج ترین پیغام‌های آن در مرور گرها موارد زیر است:

  • ۴۰۴ Not Found
  • Error 404
  • HTTP 404
  • Error 404 Not Found
  • ۴۰۴ File or Directory Not Found (فایل یا پوشه درخواستی پیدا نشد)
  • HTTP 404 Not Found
  • ۴۰۴ Page Not Found (صفحه مورد نظر پیدا نشد)
  • The requested URL was not found on this server. (صفحه درخواست شده در سرور پیدا نشد)
  • WU_E_PT_HTTP_STATUS_NOT_FOUND (در سرورهای خدمات مایکروسافت)
  • ۰x80244019 (در سرورهای خدمات مایکروسافت)

نکته: در مورد آخری، آدرس منبع (صفحه و …)ای است که درخواست کرده اید.

HTTP-404-Error-1.png

خطای ۴۰۴ چگونه به وجود می‌آید؟

زمانی که کاربر (مثلاً مرورگر) درخواست دریافت یا مشاهده یک منبع (مثلاً یک صفحه از وبسایت) را به وب سرور ارسال می‌کند، وب سرور پس از بررسی درخواست، درصورتی که منبع درخواست شده وجود داشته باشد، این منبع را به کاربر ارسال می‌کند.

برای مثال: زمانی که شما درخواست مشاهده یک صفحه با یک آدرس (URL) مشخص را به وب سرور ارسال می‌کنید، وب سرور پس از بررسی درخواست، درصورتی که صفحه درخواست شده را در سرورِ وبسایت پیدا کند، آن را برای مشاهده کاربر، به مرورگر وی ارسال می‌کند.

HTTP-404-Error-HOW-1.png

حال فرض کنید درخواست دریافت یا مشاهده منبعی را می‌کنیم که در سرور وجود ندارد. در این صورت وب سرور خطای ۴۰۴ را به کاربر ارسال می‌کند.

برای مثال: زمانی که شما درخواست مشاهده یک صفحه با یک آدرس (URL) مشخص را به وب سرور ارسال می‌کنید، وب سرور پس از بررسی درخواست، نمی‌تواند صفحه درخواست شده را در سرور پیدا کند. به همین دلیل خطای ۴۰۴ را به کاربر ارسال می‌کند تا او را از عدم وجود چنین صفحه‌ای مطلع سازد.

HTTP-404-Error-HOW-2.png

این خطاها رو از قسمت webmastertools گوگل میتونید مشاهده بفرمایید. به عنوان مثال سایتی که در تصویر زیر مشاهده می کنید ۱ عدد خطای ۴۰۴ داره.

google-webmaster-tools.jpg

دلایل روبرو شدن با خطای ۴۰۴:

کاربر به دلایل مختلفی می‌تواند با خطای ۴۰۴ یا همان خطای “صفحه مورد نظر پیدا نشد” برخورد کند. در این قسمت به چندین مورد از این دلایل اشاره می‌کنیم:

۱-ممکن است کاربر آدرس (URL) را به اشتباه وارد کند. در این صورت درحالی که کاربر منتظر مشاهده یا دریافت صفحه یا سایر منابع است، درواقع منبع دیگری را از وب سرور درخواست کرده است.

۲-ممکن است کاربر آدرس (URL) را به درستی وارد کرده باشد. اما به دلایلی، منبع مورد نظر از سرور وبسایت حذف شده باشد.

۳-ممکن است مسیر منبع مورد نظر، یا اسم آن در سرور تغییر داده شده باشد. در این صورت به احتمال زیاد بدون ارجاع به URL جدید، با داشتن URL قدیمی، نمی‌توانید منبع مورد نظر را درخواست کنید.

نحوه رفع خطای ۴۰۴

خطای ۴۰۴ رو سئو سایت تاثیر زیادی داره پس برای رفع این مشکل این بخش رو با دقت مطالعه کنید .

در این بخش توضیح کامل در باره رفع خطای ۴۰۴ ارائه شده که با معرفی افزونه های مربوطه و یا کد نویسی می باشد .

خطای ۴۰۴ معمولاً از طرف کاربر است با این حال کار زیادی نمی‌توان برای برطرف کردن آن انجام داد چون درواقع اصلاً منبع مورد نظر وجود ندارد. اما گزینه‌هایی وجود دارند که در تسریع برطرف شدن خطا کمک کرده و امکان مشاهده نسخه پیشین صفحه را به کاربر می‌دهد:

افزونه ی کاربردی ۳۰۱ ۴۰۴to

404-to-301-hamyarwp.jpg

این افزونه بسیار ساده اما جالب است! زیرا تمامی ارورهای ۴۰۴ را در سایت هدایت و کنترل می کند. در واقع تمامی ارورهای ۴۰۴ را به هر صفحه ای مه شما مشخص و تنظیم کردید تغییر مسیر خواهد داد. این بدان معناست که دیگر شما تعداد زیادی ارور ۴۰۴ نخواهید داشت و در گوگل وب مستر ایمن خواهید بود و گزارشی در مورد ارور ۴۰۴ در گوگل وبمستر دریافت نخواهید کرد و این یک برگ برنده در امر سئوی سایت شماست.

حال افزونه را نصب و فعال می نماییم. پس از فعال سازی، افزونه در منوی سمت راست سایت وردپرسی نمایان می شود که دارای دو بخش یا زیر منو می باشد.

404-plugin-hamyarwp.jpg

Setting 404

در این بخش تنظیمات مربوط به افزونه را می توان مشاهده کرد.

در گزینه ی “Redirect type” شما می توانید صفحه ای را که دچار ارور ۴۰۴ می شود به قسمت های دیگر آدرس دهی کنید. در واقع نوع صفحه ای که باید به آن ارجاع داده شود را مشخص می نماید.

redirect-type-hamyarwp.jpg

در گزینه ی “redirect to” نوع انتقال را مشخص خواهید کرد.

redirect-to-hamyarwp.jpg

یعنی این انتقال به سمت کدام صفحه باشد. به سمت صفحات موجود برود یا از آدرس کاستوم استفاده کند و یا اینکه اصلا منتقل نشود.

در صورتی که حالت سفارشی یا کاستوم را مشخص نمایید باید آدرسی که مد نظر شماست را وارد نمایید.

گزینه ی بعدی نیز مربوط به “Log 404 Errors” می باشد که می توانید نمایش ارور لاگ ها را فعال و یا غیر فعال نمایید.

errorlog-hamyarwp.jpg

در قسمت بعدی با تیک زدن بخش نوتیفیکیشن می توانید اعلام کنید که در صورت وجود هر گونه ارور برای شما به آدرس ایمیل شما نوتیفیکیشن و پیام ارسال شود.

حال هر زمان که ارور لاگی مشاهده شود در قسمت “Error log 404” نمایش داده می شود و تمام صفحاتی که دارای این ارور هستند با تنظیمات شما نمایش داده نخواهند شد.

صفحه افزونه اگر تو وبمستر گوگل عضو هستید و گوگل خطای ۴۰۴ رو واسه شما نشون میده بهتر هست ادرس های که گوگل خطای ۴۰۴ رو داد را (تغییر مسیر)Redirect کنید

در این این قسمت آموزش ۳۰۱ Redirect(تغییر مسیر) وردپرس با استفاده از پلاگین رو میخواهیم توضیح میدم

آموزش استفاده از : Redirection

در قسمت تنظیمات پلاگین طبق عکس آدرس جدید را جایگزین آدرس قدیمی کنید .

Redirection.jpg
صفحه افزونه

چرا باید صفحات خطا ۴۰۴ سایت را ریدایرکت کنیم ؟

اگر اطلاع داشته باشید صفحات ۴۰۴ یا همون صفحات خطا ( مثلا کاربر تو گوگل سرچ می کنه و آدرس سایت شما تو نتیجه میاد اما وقتب روی لینک سایت شما کلیک می کنه به صفحه ای از سایت شما مراجعه می کنه بستگی به قالبتون داره مثلا نوشته خطای ۴۰۴ صفحه یافت نشد یه همچین چیزی ) حالا دلایل زیادی می تونه داشته باشه دسته بندی اشتباه , برچسب اشتباه و … اگر تعداد این خطا ها در سایت ما زیاد باشه از طرف گوگل نمره منفی در سئو دریافت می کنیم و این اصلا خوب نیست.

فایل های تصویری

رنی گیلسون : هیچ کس نمی خواد ۴۰۴ را ببینه: صفحه یافت نشد. اما رنی گیلسون ، همانطور که داره صفحات ابتکاری و جالب ۴۰۴ را بصورت اسلاید به ما نشون می ده، بهمون متذکر می شه که هر خطایی در حقیقت شانسی برای ساخت یه رابطه بهتر است.

لینک به ارسال
  • 4 سال بعد...
در در ۱۳۹۹/۵/۳۰ در 02:22، rmm6921@gmail.com گفته است :

:rolleyes:  مشکل 404 مرا حل کنید. مرسی

سلام، به انجمن وردپرس پارسی خوش اومدید دوست عزیز

لطفا یک تاپیک جدید ایجاد کنید و مشکلتون رو کامل و با جزئیات شرح بدید.

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...