رفتن به مطلب

18 راهکار تولید محتوای بهتر و کاربر پسند ( قسمت اول )


پست های پیشنهاد شده

در این پست قصد ندارم یک متن با جاهای خالی برای شما عزیزان آماده کنم که در نهایت با کپی کردن و پر کردن جاهای خالی آن و ارسال پست جدید در سایت یا وبلاگتان به بازدید نجومی دست پیدا کنید،بلکه قصد دارم شما را با 18 راهکار و عنوان پست آشنا کنم که به وسیله دانش و تلاش خودتون و توضیحات این مقاله میتونید به افزایش بازدید سایتتون کمک کنید.

برای شروع قصد دارم شما دوستان رو با 6 راهکار از 18 راهکار تولید محتوای بهتر و کاربر پسندتر آشنا کنم،انشالله 12 راهکار بعدی رو طی روزهای آینده ترجمه و منتشر میکنم.

این مقاله توسط خودم به فارسی ترجمه شده و ممکنه در جمله بندی یا انتخاب کلمات ایراداتی داشته باشه،لطفا شما دوستان و عزیزان همراه ایرادات این مقاله رو به من اعلام کنید تا ضمن برطرف کردن اونها در مقالات بعدی هم از راهنمایی ها و پیشنهادات ارزشمند شما استفاده کنم.

اگر شما مدیر یک سایت یا بلاگ باشید قاعدتا به دنبال راه هایی برای بالا بردن آمار بازدید سایتتون هستید.در این مقاله قصد دارم راه های ساده ولی بسیار کار آمدی رو به شما معرفی کنم که با عمل کردن به اون ها میتونید به سادگی شاهد رشد بازدید وبسایتتون باشید.مسلما اگر شما به مقالات و پستهای قدیمی یا یکنواخت تکیه کنید نه تنها شاهد افزایش بازدید نخواهید بود،بلکه ممکنه با کاهش بازدید هم روبرو بشید.

چرا و چگونه این پست میتواند در کوتاهترین زمان به شما کمک کند:

افزایش محبوبیت سایت بین کاربران - در طول روز افراد مختلف با عقاید و علایق مختلفی از سایت شما دیدن میکنن،آیا مطالب و مقالات شما میتواند همه عقاید ، علایق و نیازها را پاسخ دهد؟

افزایش ترافیک ورودی سایت - شما میتوانید مطالب سایت خود را در شبکه های اجتماعی پربازدید دیگر هم ارسال کنید و از این طریق به افزایش بازدید سایت خود کمک کنید.

بهبود سئو - همانطور که میدانید گوگل به سایتهایی که محتوای دست اول و با کیفیت میگذارند رنک بالاتری میدهد.

1 - مطالب با موضوع « چگونه... » و یا « آموزشی »

همونطور که میدونید و 100% خودتون هم همچین تجربه ای رو داشتید امروزه با فراگیر شدن اینترنت اکثر مردم با یک جستجوی ساده در اینترنت میتونن به راه حل مشکلشون دست پیدا کنن،پس چه بهتره که شما هم سهمی توی رفع این مشکل داشته باشید.به عنوان مثال نگاهی به سایتهای موفق و انگلیسی زبان « WikiHow » و « HowStuffWorks » و همچنین سایتهای فارسی زبان « چگونه این کار را انجام دهیم؟ » و « چگونه ها درباره همه چیز » بیندازید و یا کلمه « چگونه » را در گوگل جستجو کنید.

چگونه این کار را انجام دهیم:

در قدم اول شما باید به دنبال یک مشکل باشید،این مشکل میتواند کوچکترین مشکل خود شما باشد،یا با کمی فکر کردن میتوانید حدس بزنید مردم در زندگی روزمره چه مشکلات مشترکی دارند و همچنین با مراجعه به « سایتهای پرسش و پاسخ » و همینطور « تالارهای گفتگو » نیز میتوانید به مشکلات و سوالهای مردم پی ببرید.

پس از پیدا کردن مشکل،شما باید یک آموزش ترجیحا مصور و قدم به قدم در جهت رفع مشکل بنویسید.حتما دقت داشته باشید که هرچه راه حل پیشنهادی شما کوتاه تر و قابل درک تر باشد،با ارزشتر و کاربر پسندتر خواهد بود.

نکته:

سعی کنید آموزشتون مصور باشه و چندتا عکس و اگه لازم بود ویدئو یا فایل صوتی هم بهش اضافه کنید.

2 - پادکست

این روزها بلاگ نویسی به صورت پادکست طرفدار زیادی پیدا کرده،هم برای مدیر سایت یا بلاگ و هم برای بازدید کنندگان سایت.دلیل اون هم اینه که تولید پادکست به فناوری پیچیده ای نیاز نداره و با یک کلیک میتونید صدای خودتون رو ضبط کنید توی سایت قرار بدید.از طرفی هم کاربر پسنده به این دلیل که کاربر میتونه فایل صوتی رو در هر زمان و مکانی که دوست داشت گوش بکنه،مثلا هنگام قدم زدن،توی تاکسی یا حتی سر کلاس درس.همچنین پادکست به دلیل صوتی بودن میتونه باعث ایجاد یک تعامل بهتر بین نویسنده و کاربر بشه.

چگونه پادکست تولید کنیم:

برای شروع نیاز به ابزار خاصی ندارید،فقط یه میکروفون و یه نرم افزار ضبط صدا و کمی هم اعتماد به نفس.همچنین میتونید از تلفن همراهتون هم برای ضبط صدا استفاده کنید.

دقت داشته باشید که در ارائه پادکست یک برنامه زمان بندی شده داشته باشید و از همه مهمتر همیشه توی پادکست موضوعی رو مطرح کنید که کاربران سایت رو به چالش وادارید یا از کاربرانتون بخواهید نظر و پیشنهاد خودشون رو براتون بفرستند یا حتی در انتخاب موضوع بعدی پادکست از کاربران نظرخواهی کنید.

3 - گردآوری اخبار و مطالب

شما لازم نیست به دنبال خبر باشید،فقط کافیه بگردید و آخرین خبرها رو گردآوری کنید یا مهمترین مطالب رو گردآوری کنید.به عنوان مثال « 10 خبر برتر باشگاه خبرنگاران جوان از نگاه کاربران » یا « در هفته ای که گذشت چه گذشت؟ » میتونه عنوان خوبی باشه.ولی باید دقت کنید که مطلب ارسالی مرتبط با موضوع سایتتون باشه.

چگونه این کار را انجام دهیم:

در اینجا کیفیت حرف اول رو میزنه،دقت کنید که مطالبی که گردآوری میکنید کیفیت لازم رو داشته باشن و مفید و کاربردی باشن.کافیه از نگاه یک کابر به پست خودتون نگاه بکنید و ببینید چقدر این مطلب میتونه برای یک بازدید کننده مفید و کاربردی باشه.

در نهایت شما باید برنامه ریزی دقیقی در زمینه روزانه یا هفتگی بودن این پست ها داشته باشید.

4 - اینفوگرافیک

همانطور که از نامش پیداست این کلمه تلفیقی از information و graphic است.اینفوگرافیک به معنی ارائه اطلاعات به صورت بصری است.این روش یکی از بهترین روشها برای ارائه اطلاعات،آمار،تحقیقات و سایر اطلاعات عددی به بازدید کنندگان سایت است.در این روش اطلاعات به صورت مصور،سریع و قابل درک به نمایش گذاشته میشوند.

چگونه اینفوگرافیک بسازیم:

برای ساخت یک اینفوگرافیک شما نیاز به یک برنامه ویرایشگر تصاویر مانند فوتوشاپ و یا گیمپ دارید.مرجله بعدی جمع آوری اطلاعات و ارقام و اعداد و در نهایت تصاویر است.اگر خودتان با گرافیک و نرم افزارهایی مثل فوتوشاپ آشنا نیستید باید کار را به یک گرافیست بسپارید،اما با دیدن چند نمونه ممکنه خودتون هم بتونید ایده ها و اطلاعاتتون رو به تصویر تبدیل کنید.با مراجعه به سایت « اینفوگرافیک » میتونید نمونه های زیادی رو ببینید و ایده بگیرید.

5 - تحقیقات و مقالات

ارائه مقاله و تحقیق هم میتونه به رشد ترافیک ورودی سایت کمک کنه.اما برای این کار شما باید دست به کار بشید و یه مقاله کامل و دقیق رو گردآوری کنید که کار نسبتا سختی به حساب میاد.حتی میتونید مثل خیلی از سایت ها مقالاتتون رو بفروشید و کسب درآمد کنید،مخصوصا اگه مقالاتتون دانشجو پسند باشه.

دقت کنید که یه مقاله زمانی موفق میشه که کار خودتون باشه و کپی شده نباشه.

چگونه مقاله نویسی کنیم:

متاسفانه گردآوری مقاله و تحقیق کردن کار نسبتا سختیه.برای اینکار باید یه موضوع خوب رو مد نظر قرار بدید و در اینترنت و همچنین تجارب و دانسته ها و کتابهای موجود بگردید تا بتونید یه مقاله خیلی خوب و کامل ارائه بدید.خوشبختانه سایتهای فارسی و انگلیسی زیادی وجود دارن که با یه جستجو و کمی حوصله میتونید مقالات خیلی خوبی رو ازشون گردآوری کنید و تحقیقتون رو کامل کنید.

6 - لیست ها

بازدید کنندگان تقریبا به اندازه اینفوگرافیک ها عاشق لیست هستند.مطمئن باشید که لیست ها میتونن بازدید و توجه زیادی رو از سوی بازدید کننده ها برای شما به ارمغان بیارند.معمولا بازدید کننده ها به راحتی شیفته اینگونه پستها میشوند و تا آخر هم اونها رو مطالعه میکنن.مثلا عنوان « 15 بازی برتر آندروید در سالی که گذشت » یا « 2+10 کاری که از پیری زودرس جلوگیری میکند » میتوانند توجه بازدید کننده های زیادی رو جلب کنند،چونکه با مطالعه این پست کاربر همزمان به چند نکته مهم در یک زمینه دست پیدا میکنه.

به عنوان مثال همین مقاله که شما در حال مطالعه اون هستید یک لیست به حساب میاد که میتونه توجه مدیران و سایت های وبلاگ ها رو به خودش جلب کنه.

چگونه یک لیست گردآوری کنیم:

نوشتن یک لیست کار بسیار ساده ایست،ابتدا شما باید عنوان خود را مشخص کنید و سپس راه حل ها و یا پیشنهادات خودتون رو به همراه یک توضیح کوتاه در زیر آنها تایپ کنید.انتخاب عنوان مطلب در اینگونه مطالب بسیار مهم است،چونکه دربردارنده تعداد و موضوع لیست است و اولین چیزیست که میتواند بازدید کننده را ترقیب به کلیک کند و همینطور دقت داشته باشید که نوشتن توضیح برای هر گزینه نیز بسیار مهم است زیرا اطلاعات مفیدی راجع به گزینه به بازدید کننده میدهد.

در اینجا 6 راهکار مفید و ارزشمند رو به شما عزیزان معرفی کردم،البته من فقط کار ترجمه رو انجام دادم که امیدوارم ترجمه خوب و قابل درکی شده باشه.امیدوارم این پست نظر شما عزیزان رو جلب کنه و در روزهای آینده دوباره به بلاگ من سر بزنید و ادامه این لیست رو مطالعه کنید.

برگرفته شده از وبلاگ شخصی مسعود آورد ( http://avard.blog.ir )

ویرایش شده توسط مســ ــپاپتیــ ـــعود
لینک به ارسال

خیلی ممنون رفیق... خیلی کمکم کرد.

میشه در مورد شروع یک مطلب کمی توضیح بدید ؟

من نمیدونم چطور مطلب رو شروع کنم که تکرار نشه همه کارام !

من همیشه اینطوری شروع میکنم که واقعا کسل کننده میشه بعد از چند پست:

با دورد،در این ساعت از ^^^ برای شما ^^^ رو اماده کردیم که ^^^...

لینک به ارسال

خیلی ممنون رفیق... خیلی کمکم کرد.

میشه در مورد شروع یک مطلب کمی توضیح بدید ؟

من نمیدونم چطور مطلب رو شروع کنم که تکرار نشه همه کارام !

من همیشه اینطوری شروع میکنم که واقعا کسل کننده میشه بعد از چند پست:

با دورد،در این ساعت از ^^^ برای شما ^^^ رو اماده کردیم که ^^^...

سلام دوست من

خوشحالم که این پست نظر شما رو جلب کرده

نظرتون چیه که توی پست بعدی این قسمت از متن رو حذف کنید؟

یا مثل من با یک مقدمه مرتبط با موضوع مطلب،نوشتن رو شروع کنید؟

البته من زیاد توی این کار صاحب نظر نیستم و در حال حاضر دارم مطالب و مقالات سایت های فارسی و انگلیسی رو میخونم تا خودمم بتونم یه پست خوب ارسال کنم

خوشحال میشم اگه لینک سایتتون رو بزارید تا منم یکی از بازدید کننده های سایت شما بشم...

لینک به ارسال

ممنون...

بزرگترین مشکل من توی سایت خودم همین قسمت شروع یک مطلب هستش.

همیشه دوست دارم یک نوشته جدید ارائه بدم که کاربر لذت ببره از خوندنش..

ولی وقتی شروع همه مطالب یه جوره ... مسلما کار به خوندن ادامه اش نمیرسه...

لینک رو میزارم امیدوارم خلاف قوانین نباشه.

http://just-music.ir/

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...