رفتن به مطلب

مشکل کپی رایت سایت راست چین و مارکت وردپرس


SinaPeyk

پست های پیشنهاد شده

سلام خدمت همه.

از عنوان تاپیک مشخصه که چی میخوام بگم.

متاسفانه افراد سودجو و بی سواد و نالایق شدن طراح وردپرس و اون جوانان لایق و کوشا شدن خونه نشین!

متاسفانه نبود قانون کپی رایت در ایران باعث به وجود اومدن سایت هایی مثل راست چین، مارکت وردپرس و ... شده که قالب هایی که طراح اصلی چندین ماه روش زحمت کشیده رو یک جوون نامردی میاد و یک روزه فارسی میکنه و در این مارکت ها به فروش میرسونه.

طی صحبت هایی که با envato داشتم، هیچ کس حتی با لایسنس extended هم حق فروش قالب های وردپرس و ... رو نداره.

به نظر شما این کار درسته؟ اگر با شما این کار رو بکنن شما چکار میکنید؟ اگر شما 6 ماه برای طراحی یک قالب وردپرس زحمت بکشید و یکی بیاد قالب شما رو عین آب خورد در جای دیگه بفروشه، شما چکار میکنید؟

متاسفانه چندین تا از همین قالب هایی که تو مارکت های وردپرس ایران به فروش میرسه، طراحشون ایرانی بوده که قالب رو برای تم فارست آماده کرده!

ای کسی که قالب رو از سایت های نال دانلود میکنی (حتی اگه خریده باشی) و تو مارکت میفروشی:

حیا کن، شرم کن، به جای اینکارا برو خودت طراح بشو و حتی خیلی پول بیشتری هم میتونی در بیاری!

حالا به حروم بودن این کار و زیر پا گذاشتن زحمت طراح بیچاره هم کاری ندارم!

بابا تو داری خودمون رو بدبخت میکنی! هم خودتون و هم بقیه رو

چرا خودتو؟ چون باعث میشه تلاشت رو برای یک کار حروم بزاری! اگر تلاش کنی به مولا خودت میتونی یک طراح واقعی بشی نه فارسی ساز قالب های نال شده ی دیگران!

چرا بقیه رو؟ چون داری مملکت رو بیچاره میکنی! اون کسی که چند سال تلاش کرده تا به تسلط در طراحی برسه، وقتی که تو قالب های نال شده رو با 30 تومن تو مارکت میزاری، معلومه کسی از اون خرید نمیکنه!

معلومه که با این کار، رشد علمی ایران سقوط میکنه چون انگیزه ی افراد لایق رو از بین میبری! همون نفراتی هم که اهل تلاش هستند با این کار شما انگیزه ی خوشون رو از دست دادن به خداااا

چرا پلیس فتا جلوی این مارک های وردپرس رو نمیگیره؟!!!!!!!!

بابا داریم جوانان مملکت خودمون رو بی انگیزه میکنیم!

بابا داریم رشد و ترقی خودمون رو از بین میبریم!

نبود قانون = سوء استفاده ی افراد سودجو = بی انگیزه شدن افراد لایق = کاهش رشد و ترقی کشور = هزاران عواقب ناشی از اون

امیدواریم تیم وردپرس در همایش ها این موضوع رو مطرح کنه و چاره اندیشی کنه.

از پلیس فتا میخوایم که به خاطر رشد و ترقی ایران جلوی این سایت ها رو بگیره و لااقل فیلترشون کنه.

ویرایش شده توسط Morteza
  • امتیاز 19
لینک به ارسال

دلتون خوشته ها بنده یک هفته بیش که پوسته نال شده رو گزارش کردم و جوابی که از سایت راست چین اومده

سلام, استفاده از نسخه های نال شده به عملکرد طراح مربوط میشود که ما توصیه کردیم به دلیل همین موارد از نسخه های اصلی استفاده کنند

حالا جالبش اینه مترجم با فونت بزرگ مینویسه فروش دوباره این اثر حرام است. اخه یکی نیست بگه دزد عوضی تو میدونی حلالو حرام چیه؟

کلا همه این سایت ها دارن به روش مستقیم دزدی میکنن

  • امتیاز 4
لینک به ارسال

من هم از خیلی وقته با این سایت ها و نوع فروشی که دارند مخالف بودم در بعضی از سایت ها که مسئولان این مارکت ها هم بودند (1پزشک , دیجیاتو) این موضوع را مطرح کردم ولی از بس که پول ... بهشون ساخته نمی خواهند قبول کنند که کارشون اشتباه هست و دارند چه ضربه ای به طراحان و توسعه دهندگان داخلی وردپرس می زنند. به نظر من باید یک کمپینی برای مقابله با این نوع سایت ها که همینطوری دارند زیاد می شند ایجاد کنیم و از پلیس فتا و مراجع قوانونی بخواهیم که با این سایت ها برخورد کنند.

ویرایش شده توسط سعید شعبانی
  • امتیاز 8
لینک به ارسال

تو ایران قانون کپی رایت نداره ، من خودم از فیلترینگ سوال کردم......

من با کپی برداری مخالفم ، اما نه با محصولات غیر ایرانی....... می دونید چرا؟

چون ایران تحریمه ، حق خرید هیچ چیزی رو نداره الان اگه شما بخواین برید تو سایت های خارجی بخرید باید با vpn برید ، اگه بفهمه ایرانی هستی تو رو بن پول کارتت رو بلاک می کنه ... اونها ما رو تروریست می دونن ، فک نکن الان برید اروپا خیلی ازمون خوششون بیاد ، به محض اینکه بفهمند ایرانی هستی اولین چیزی که به ذهنش خطور می کنه ، تروریست بودن ماست...

اگه بگیم کپی رایت همه که دارن از فتوشاپ و... استفاده می کنند باید تعطیل کنند / اون وقت کو برنامه نویس ، کو طراح گرافیک ، کو پیشرفت تو فناوری های مختلف ، فناوری هایی که بیشترشون وابسته به نرم افزار هستند..

الان موقعیت ما در جهان موقعیت کپی رایت نیست ، موقعیت جنگه که اون هم نه با همه کشور با کشور هایی که چه خوشمون بیاد چه نیاد ما رو دشمن خودشون حساب می کنند. الان بیشتر نرم افزار های ما هم از همین کشور هاست ، انگلیس ، امریکا و فرانسه و...

مثل جنگ ایران و عراق ، ایرانی ها که می رفتند غنیمت جنگی می گرفتند از دشمن نه از مردم ... بگیم دزدند ...

- در مورد پلیس فتا هم ، هیچ کاری نمی تونه براتون انجام بده، چون تو قانون کشور مشکلی با کپی نرم افزار خارجی نداره...

بعدش هم شما فکر می کنید ایرانی ها همه کپی و نال می کنند؟! خوب اون طرف که نمی ره قالب بخره بعد بیاد با قیمت ارزون بفرشونه از سایت های تورنت دانلود می کنه و بعد میاد راست چین می کنه..

من خودم تو سایت های ایرانی مشهور هم بود ، همچین میومد از کپی رایت جهانی دفاع می کرد و ارم @ رو هم زده بود زیر سایتش که آره، تحت لایسنس فلان هست.. بعد خودش برای مطالب ترجمه شدش منبع سایت اصلی رو نزده بود... !!!!!!

الا باید سایت پی سی دانلود ، سافت گذر ، اسان ، دانلود ها ، گرافیک ، اندروید ، و... همشون رو تعطیل کنیم و بریم به سمت حس انسان دوستانه اشتباه ...

بله تو ایران نرم افزار ها قالب ها و اسکریپت هایی که در ایران و توسط ایرانی ها تولید مبشه رو کپی می زنند. ما باید این مشکل رو خل کنیم و با پلیس فتا در میون بذاریم ، نه نرم افزار ، اسکریپت و... که توسط خارجی ها تولید شده..

در مورد حروم بودنش هم نباید همین طور به مردم انگ زد... .. حد اقلش بد نیست نطر مراجع رو هم یه نگاه بندازیم.

نظر مراجع

http://www.pasokhgoo.ir/node/21593

http://www.tebyan.net/newmobile.aspx/Comment/ejtemaii/82/01/html/index.aspx?pid=150146

https://rasekhoon.net/conference/print/613104/%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%AD%D9%83%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D9%83%D8%B1%D9%83-%D8%B4%D8%AF%D9%87-(%D9%85%D8%AB%D9%84-%D9%88%D9%8A%D9%86%D8%AF%D9%88%E2%80%8D%D8%B2)-%D9%88-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%D9%8A%D9%82-%D8%A2%D9%86-%DA%86%D9%8A%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B4%D9%83%D8%B1/

http://www.entekhab.ir/fa/news/35557/%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%B9-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%83%D9%BE%D9%8A-%D8%B1%D8%A7%D9%8A%D8%AA

http://www.askdin.com/thread6670-27.html

  • امتیاز 4
لینک به ارسال

من نمی‌خواستم این‌جا این صحبت‌ها رو بکنم؛ اما گویا دار و دسته‌ی سایت همیار دیگه به اوج خودشون رسوندن.

داستان کلی از این قراره که چند سال پیش، بهترین و پایه‌ترین سایت مربوط به وردپرس توی ایران wordpress98 بود که فکر می‌کنم توسط گناهکار اداره می‌شد، چند سال بعد به دلایلی که من در جریان نیستم، سایت داون شد و به طور کلی فراموش شد، بلافاصله بعد از اون سایت همیار به‌راه افتاد، اون موقع هم آقای [...] خیلی پاش زحمت کشید و واقعاً مطالب بسیار نابی رو توش قرار می‌داد، هم‌چنین پکیج‌های آموزش‌های ویدویی، قالب‌های رایگان و ... .

مدتی بعد، خوش‌بختانه توی کارشون مثل همیشه موفق شدن و تونستن حتی چندین همایش هم برگزار کنن و حسابی خودشون رو در دل تازه‌کارها و الیت‌های وردپرس جا کردن. ولی متأسفانه نمیدونم چی شد که گویا پول حروم به دهنشون مزه کرد و با راه‌اندازی چندین مارکت مثل مارکت خودشون و مارکت راست‌چین و غیره و غیره، شروع به فروش این‌جور قالب‌ها کردند، تا جایی که الان خبر دزدی و کلاه‌برداریشون من دارم یا توی این فروم میخونم یا بقیه فروم‌ها.

---------------

@buzz عزیز دل، طرز تفکر شما منو یاد یه قشری از این جامعه میندازه که نونشون تو تحریمه...

من کاری ندارم به این که منو تروریست می‌دونن، پول منو بلاک می‌کنن، چیزی بهم نمیفروشن. برام این مهمه که از هر دست بدی، از همون دست پس می‌گیری. اگه من برم دنگی نال کنم و بگم: «وااای، از خارجی جماعت دزدیدم!!! هههه»، اگه خودم یه قالب بدم بیرون، اون وقت یا همونا، یا روس‌ها یا هموطنای خودمون دنگی نال می‌کنن و می‌گن: «ایول، یه قالب دیگه کش رفتیم :|» حالا باز خوبه روس‌جماعت توش ویروس میزاره و مفتی میده دست مردم، ایرانی جماعت میفروشه میره ....

در کل، من به نظر مراجع و اینا کار ندارم به دلایل خودم، ولی میگم، شما چه بری از منبع خارجی نال کنی، چه داخلی، کار حرامی کردی، اون کسب‌وکاری که می‌خوای با اون لامصب راه بندازی، ریالی برکت نداره که نداره. بعد هم میگن چرا وب فارسی اقتصادش اینطوریه، خب دلیلش همینه.

هرجا میریم، هر کس و ناکسی با یه اسکریپت نال بیخود میاد سایت راه‌ می‌اندازه و تازه ادعا هم داره که بله من بلدم و من جزوی از این وب هستم. حالا یکی نیست بهش بگه «بدبخت، نال کردی یه روز هکرا میان زندگیتو نال می‌کنن»

--------------

حالا فکر نکنید من همه چیزهام اینجا اورجیناله، خدا رو شکر در عرض 1 سال تمام نرم‌افزارهام رو اورجینال کردم (تا الان حدود 500 هزار تومن خرج کردم) تا الان که دیگه زورم به ویندوز نرسید. چون ویندوز رو میدونم حالا حالا نمی‌تونم بخرم، فعلاً فکر فروش و این‌جور چیزها رو از سرم بیرون کردم تا ان‌شاءالله یا مهاجرت کنم به لینوکس یا ویندوز رو بخرم که دیگه خیالم از بابت نال و این حرفا راحت باشه.

------

موفق باشید.

  • امتیاز 10
لینک به ارسال

آقا @Ehsan نظر شما هم مورد احترامه ، ولی اینکه بگید حرومه و کاری به حرف مراجع نداریم ، این درست نیست / حروم بودن یا نبودن کسی که مسلمون و شیعه هست ، علمای شیعه تعیین می کنند( البته به واسط تحقیق های سالیان دراز که از دل احادیث و قران کشیدن بیرون ...).

الان من خودم مقلد ایت الله مکارم شیرازی هستم که گفتن استفاده از مال دیگری چه مسلمون و چه کافر جایز نیست بجز کافر حربی ( کافری که دشمن اسلام است ) مشکلی نیست مثل : اسرائیل و امریکا و.. // از یکی از همین سایت های نال کننده به من گفتند که بیا افزونه های پرمیوم رو فارسی کن ، من گفتم نه / من فقط افزونه هایی که تو مخازن اصلی و رایگان هستند رو فارسی می کنم.

بهتره که هر کسی در حوزه تخصص خودش بحث داشته باشه... این که ما خودمون بگیم یه چزی حرومه یا حلال در حالی که علوم مورد نظر رو نخوندیم (یادگیری حد اقل 30 سال طول می کشه ) .. اشتباه .. مثل اینکه کسانی که تو حوزه دین قعالیت می کنند ، بیان و همین طوری در مورد برنامه نویسی php / وردپرس یا موضوعات دیگه نظر بدن.

اینها رو گفتم نه به خاطر اینکه بخوام جواب داده باشم // فقط توضیح دادم که اینطوری هم درست نیست در مورد کپی رایت نگاه کنیم ، خوبه همه جوانب رو ببینیم.

موفق باشید.

  • امتیاز 4
لینک به ارسال

آقا @Ehsan نظر شما هم مورد احترامه ، ولی اینکه بگید حرومه و کاری به حرف مراجع نداریم ، این درست نیست / حروم بودن یا نبودن کسی که مسلمون و شیعه هست ، علمای شیعه تعیین می کنند( البته به واسط تحقیق های سالیان دراز که از دل احادیث و قران کشیدن بیرون ...).

الان من خودم مقلد ایت الله مکارم شیرازی هستم که گفتن استفاده از مال دیگری چه مسلمون و چه کافر جایز نیست بجز کافر حربی ( کافری که دشمن اسلام است ) مشکلی نیست مثل : اسرائیل و امریکا و.. // از یکی از همین سایت های نال کننده به من گفتند که بیا افزونه های پرمیوم رو فارسی کن ، من گفتم نه / من فقط افزونه هایی که تو مخازن اصلی و رایگان هستند رو فارسی می کنم.

بهتره که هر کسی در حوزه تخصص خودش بحث داشته باشه... این که ما خودمون بگیم یه چزی حرومه یا حلال در حالی که علوم مورد نظر رو نخوندیم (یادگیری حد اقل 30 سال طول می کشه ) .. اشتباه .. مثل اینکه کسانی که تو حوزه دین قعالیت می کنند ، بیان و همین طوری در مورد برنامه نویسی php / وردپرس یا موضوعات دیگه نظر بدن.

اینها رو گفتم نه به خاطر اینکه بخوام جواب داده باشم // فقط توضیح دادم که اینطوری هم درست نیست در مورد کپی رایت نگاه کنیم ، خوبه همه جوانب رو ببینیم.

موفق باشید.

ایا وقتی تعدادی از کارکنان این دولت ها (امریکا ) مسلمان هستند و خرید یا نخریدن ما در حقوق انها تاثیر گذار است باز هم دانلود رایگان محصولات این کشورها مجاز است؟

  • امتیاز 4
لینک به ارسال

سلام. من هم با buzz موافق هستم. وقتی کشورهای دیگه سر محدودیت هایی که براتون میزارن با شما سر لج میوفتن همکاری باهاشون هیچ فایده ای نداره. امروز قرارداد همکاری نرم افزاری باشون بزاریم فردا تحریم کنن دیگه هم پول شما رو نمیدن هم شرط میزارن محصولات نرم افزاریشون نباید نال بشه.

به نظر من کسی که توی envato محصولی داره توی ایران هم باقیمت کم تر میتونه بفروشدش یا با همون قیمت تا اینجا نال نکنن. اینطوری از پلیس فتا هم میتونه کمک بگیره.

واقعیت اینه که الان فروش افراد توی envato هیچ ربطی به فروششون توی ایران نداره. چون الان برای یک ایرانی امکان خرید مستقیم از خارج از کشور وجود نداره و بعدشم برای چی باید پورسانت به به شرکتی پرداخت کنه که اصلا بفهمه محصول ایرانیه اونو رد میکنه.

من موافق این هستم که محصول ایرانی رو نباید حق داشته باشن توی سایت های نال عرضه کنند اما به شرطی که شما بگی این محصول ایرانیه و توی ایران خودت بفروشیش یا اینکه اون فروشگاهی که دوست داری توش بفروشی با هموطنات مشکل نداشته باشه.

بعدش هم اگر این سایت ها نباشن هم روس ها که نال میکنن میره پی کارش. المانی ها هم با وجود اینکه کپی رایت دارن بازم نال میکنن ، چینی ها هم همین طور . فقط فرقشون اینه که اونا نسخه انگلیسی رو عرضه میکنن.

اصلا توی دنیایی که میان سیاست رو به اقتصاد ربط میدن چاره ی دیگه ای نیست هر کشوری براش خروج ارزش از کشورش به صرفه نباشه مجبوره نسبت به کپی رایت بی توجه بشه. چون اولا اونا محصول ایرانی رو تایید نمیکنن. اگرم فرض کنیم تایید میکنن چند تا ایرانی محصول شونو اونطوری که اونا میخوان تولید میکنن؟ در نتیجه خروج ارز از کشور شما به مدت شاید حداقل تا 10 سال توی تراز منفی قرار میگیره و اگر طرف مقابل حاضر نباشه این ضرر رو برای شما به نحوی جبران کنه مجبورید یه راه کار دیگه در پیش بگیرید.

بعد هم اگر دقت کرده باشید لایسنس اینواتو به این صورت هست که محصول فعلی رو حق نداری بفروشی اما اگر ویرایشش کردی میشه محصول خودت و تمام سورس هاشو میتونی استفاده کنی چون تحت gpl هست.

البته این مارکتای ایرانی که سر ایرانی و غیر ایرانی رو کلاه میزارن و بحثی توش نیست.... :D :D

لینک به ارسال

ایا وقتی تعدادی از کارکنان این دولت ها (امریکا ) مسلمان هستند و خرید یا نخریدن ما در حقوق انها تاثیر گذار است باز هم دانلود رایگان محصولات این کشورها مجاز است؟

این که مراجع گفتند امریکا یک حگم کلیه و اینی که شما می گید بله اگه اطمینان دارید که مسلمونه جایز نیست..

  • امتیاز 1
لینک به ارسال

آقا @Ehsan نظر شما هم مورد احترامه ، ولی اینکه بگید حرومه و کاری به حرف مراجع نداریم ، این درست نیست / حروم بودن یا نبودن کسی که مسلمون و شیعه هست ، علمای شیعه تعیین می کنند( البته به واسط تحقیق های سالیان دراز که از دل احادیث و قران کشیدن بیرون ...).

الان من خودم مقلد ایت الله مکارم شیرازی هستم که گفتن استفاده از مال دیگری چه مسلمون و چه کافر جایز نیست بجز کافر حربی ( کافری که دشمن اسلام است ) مشکلی نیست مثل : اسرائیل و امریکا و.. // از یکی از همین سایت های نال کننده به من گفتند که بیا افزونه های پرمیوم رو فارسی کن ، من گفتم نه / من فقط افزونه هایی که تو مخازن اصلی و رایگان هستند رو فارسی می کنم.

بهتره که هر کسی در حوزه تخصص خودش بحث داشته باشه... این که ما خودمون بگیم یه چزی حرومه یا حلال در حالی که علوم مورد نظر رو نخوندیم (یادگیری حد اقل 30 سال طول می کشه ) .. اشتباه .. مثل اینکه کسانی که تو حوزه دین قعالیت می کنند ، بیان و همین طوری در مورد برنامه نویسی php / وردپرس یا موضوعات دیگه نظر بدن.

اینها رو گفتم نه به خاطر اینکه بخوام جواب داده باشم // فقط توضیح دادم که اینطوری هم درست نیست در مورد کپی رایت نگاه کنیم ، خوبه همه جوانب رو ببینیم.

موفق باشید.

اینجا دنیای مجازی هست و ما هم باید با عقل خودمون فکر کنیم، نه عقل دیگران.

کافر حربی؟؟؟؟ شما از کجا میدونید کافر حربی هستند؟ اصلاً باشند، در قرن 21 معنی نمیده که ما بخوایم مال کافر حربی رو بدزدیم و بگیم دینمون اینو میگه؟ خب همین کارها رو کردیم که الان هرجا میریم یا میگن تروریستین یا دزد :|. اگه بخوایم کافر حربی حساب کنیم که الان نصف دنیا کافر حربی هستن نسبت به ما.

به نظر من، هیچ دزدی، دروغ، حمله، غارت، تجاوز و ... حلال نیست، حلال نیست، اند حرام‌ه، چه نسبت به کافر حربی، چه نسبت به برادر دینی.

موفق باشید.

  • امتیاز 6
لینک به ارسال

سلام

از نظر دینی اموال کافر رو شما تصاحب کنی مشکلی نداره. "کافر" توجه کنید. مسیحی و یهودی و.. کافر نیست پس هر کسی تو انوتو هست شما نمیتونی بهش انگ کفر بزنی. شاید بی دین هم باشه ولی تا وقتی محارب با خدا نیست کافر هم نیست.

مورد بعدی چه کسی گفته انوتو محصولات ایرانی رو رد میکنه؟ من نمونه های زیادی دیدم که فروشنده های ایرانی دارن محصولاتشون رو میفروشن و اصلا هم مشکلی ندارن. حتی با آی پی ایران هم لاگین و تبادل می کنن.

در مورد فروش این مصحولات هم شک نکنید دزدی محض هست. چه از نظر اسلامی و چه از نظر انسانی.

اینکه تحریم هستیم و فلان چیز رو نباید بخریم فقط سرپوش گذاشتن روی کاری هست که داریم انجام میدیم.

تو قبل آمریکا و اروپا افرادی که بضاعت کالی خرید چیزی رو ندارن از نمونه های مشابه رایگانش استفاده میکنن. مثل سیستم عاملهای لینوکسی و ابزارهای مرتبط.

دوستانی هم که به بحث فتوشاپ و آفیس و ویندوز گیر میدن، خیلی از لپتاپ ها دارای سیستم عامل هستن که همراه با خودشون فروش رفته. همچنین آفیس نسخه های student هم داره که رایگان عرضه میشن.

برای هر چیزی راهی هست. برای رشد و پیشرفت هم باید زحمت کشید. استفاده از حمات دیگران کار آسونی هست و همه این حرفها فقط برای راحت کردن وجدان یک عده هست.

در مورد اینکه تحریم هستیم و نمیشه خرید کرد من به شما اینقدر راه خرید آسون نشون میدم که خودتون هم تعجب می کنید....

لطفا دوستانی که اطلاع ندارن، اطلاعات اشتباه منتشر نکنن.

ممنون و موفق باشید

نظر دوستان در این مورد:

همیار وردپرس ظاهری زیبا اما کارکردی نازیبا! (اشتراک تجربه خودم)

مورد اسپمینگ و فروش ایمیل ها رو خودم تست کردم و کاملا تایید میکنم

  • امتیاز 16
لینک به ارسال

سلام به همگی ، من با کپی رایت موافق هستم و با برخی از صحبت های اینجا موافق و با برخی ها هم مخالف.

چرا بحث رو دارین میکشین رو کافر حربی و اینطور چیزا؟ اصلاً چه ربطی داره؟ :|

____________________

دوستان عزیز ، با توجّه به سیاست های دولت در مورد کپی رایت دست مراجع شیعه بسته شده که بتونن به طور واضح حکم خودشون رو اعلام کنن.

___

اگر هر کسی در مورد حوزه تخصصی خودش نظر بده بنده در مورد حوزه تخصصی خودم نظر میدم که هرگونه برداشت غیرقانونی و غیراخلاقی از برنامه ها (حالا هرچی میخواد باشه) دزدی هست و باعث به باد رفتن زحمات دوستان برنامه نویس میشه و دزدی هم طبق دستور صریح اسلام حرام است.

___

بنده به شخصه فکر میکنم خب برخی از محصولات خارجی رو ما نمیتونیم و نباید بخریم! چرا؟

چون بنده با حقوق مثلاً 2 میلیون تومن در ماه (که حقوق یه فرد طبقه خوب ایران محسوب میشه) اگر قرار باشه نصف نصف نرم افزار های رو سیستمم رو بخرم مجبورم حقوق 2 ماه این فرد با درآمد خوب ایران رو بدم بهش!

(ببینید مثلاً قیمت ویندوز توی خارج حقوق چند روز یه کارگر معمولی میشه و توی ایران حقوق چند روز یه کارمند با درآمد عالی ایران میشه؟)

(خب حقیقتی هست که متأسفانه ارزش پولی ما نسبت به ارزش پولی اون ها هیچ حساب میشه و سطح درآمد هامون خیلی فرق میکنه با هم...)

___

امّا خب به فرض اینکه نخریم این محصولات رو ، محصولات ایرانی خودمون رو چرا نمیخریم؟ چرا داریم از خودمون دزدی میکنیم؟ چرا داریم به آینده خودمون صدمه میزنیم؟

فقط برنامه نویس ها و فقط برنامه نویس هایی که دارن این تاپیک رو میخونن نظر بدن!

خود شما موقعی که دارین قالبی میسازین ، اسکریپ ، ماژول یا پلاگینی رو برای یه سایت به صورت تخصصی مینویسید چقدر میترسید که بره واسه خودش اون رو به فروش بذاره؟

بابا به خدا خیلی از کارایی که میکنیم مجبور میشیم عین چی هی کد کنیم هی بفرستیم اینور اونور که هم باعث فشار بیشتر به سرور میشه هم وقت ما رو بیشتر میگیره ، چرا؟ چون اگر یه بی همه چیز پیدا بشه مثل برخی از سایت ها (منظورم این مارکتینگ ها نیست کسی منظورم رو اشتباه نگیره) درآمد ما رو کاملاً قطع میکنه.

مثل همین 2 سال پیش که به وسیله یه نرم افزار دیگه من یه چیزی رو درست کردم که به دلیل نامردی یکی از مشتریام فروشی که قرار بود میلیونی باشه به یکباره تبدیل شد به 200 هزار تومن :) چیزی که حداقل کم کمش انتظار 3 میلیون تومن رو داشتم.

تا به حال بار ها در جاهای مختلف گفتم بازم میگم ، باید قانون حمایت از برنامه نویس های ایرانی تصویب بشه و حداقل کپی رایت خودمون رو اجرا کنیم.

___________________________

(یه مسئله دیگه در مورد حرام و حلال بودن ، هیچ برنامه نویسی حاضر نیست که شما از دسترنجش به نفع خودتون استفاده کنید و همین راضی نبودن یه روزی گردنمون رو میگیره :) )

___________________________

در مورد محصولات خارجی هم این رو بگم که اگر این افراد واقعاً به خاطر سود خودشون اینکار اشتباه رو نمیکنن ، حداقل بیان قالب ها رو که رایگان بدن :)

نه اینکه قالب های بی کیفیتی که مفت نمیرزه رو و معلوم نیست ویروس داره یا نداره در اختیار من و شما میذارن؟

____________________________

از نظر من این افراد یه مشت خائن هستن! چرا خائن؟ چون دارن به دنیای مجازی ایران خیانت میکنن و همین باعث میشه که برنامه نویس های کمتری داشته باشیم و برنامه نویس های کمتری اشتیاق به ساخت پروژه های جدید داشته باشند و همین باعث میشه که تا 10 سال دیگه قدر 100 سال از خارجی ها عقب بیفتیم.

اونوقت هست که فرزندای ما بلند میشن و بهمون فحش میدن و واقعاً شرمنده اشون میشیم که در دنیای واقعی که عقب هستیم ، در دنیای مجازی هم عقب میفتیم به خاطر کار های اشتباه ما.

واقعاً به این فکر کردید که فرزندای ما چجوری میتونن زندگی کنن زمانی که ایرانی ها هنوز دارن سایت های آشغال 2 روزه میسازن و خارجی ها روز به روز به تعداد غول های مجازیشون مثل گوگل اضافه میشه؟ دلیل این عقب افتادگی ما خیانت تمامی فروشگاه های غیراخلاقی ایران هست که باعث دلسردی جوون های ما میشن.

(مثل تعداد زیادی از دوستای خودم که روی طرّاحی قالب مسلّط شدن ولی به دلیل کمبود درآمد شاگردی یه بقّال رو ترجیح دادن...)

یکم بیشتر به کارامون فکر کنیم :)

  • امتیاز 9
لینک به ارسال

متاسفانه اوضاع خرابتر از این حرفهاست:

تهدید جیرینگ وب از سوی همیار وردپرسی ها!

بخونید جالبه....

  • امتیاز 7
لینک به ارسال

سلام. مرتضی جان اینواتو با ایرانی ها سر این تحریم اخیر مشکل رو داره . حالا من نمیدونم دلیل این که با اون آشناهای شما مشکلی نداشته چی بوده . اما من پلاگین وردپرسی ای رو فرستادمه براشون اما تاییدش نکردنه و در عوض پلاگینی که امکاناتش نصف مال من بوده رو تایید کردنه. حالا شاید کد نویسیم استانداردی که می خوان نبوده :/ ولی خیلی ها رو دیدم که فایلشونو رد کردنه.

بعد هم شما یه تیکیت به پشتیبانی بده بگو من ایرانی هستم اجازه فروش فایل هام رو تو اینواتو دارم یا نه ببین چی میگه. مهم این نیست که اکانتای ایرانی رو بن نمیکنن مهم اینه که من برای اوردن پولم توی ایران باید مبلغی علکی به یه دلال بدم. وگرنه اینواتو چرا با بانک های مجازی روسی کار نمیکنه؟ بعدم میگه اگر تو بانک های مورد قبول ما حساب ندارید یا نمیتونید پولتونو ازشون بردارید بهتره با اینواتو کار نکنید و ما هم فقط پولو به حسابی میریزیم که به نام خودتون باشه. وقتی میگم اینواتو با ایرانیا مشکل داره منظورم این نیست که هیچ راه دور زدنی نداره منظور اینه که شما رو به عنوان یه شخص عادی که اجازه فعالیت اونجا داره قبول نداره. البته اونها هم حق دارن چون تحت فشار دولت هاشون هستن.

ولی خوب وقتی امکان خرید و فروش مستقیم وجود نداره و عملا بانک های انلاین مورد قبولشون با ایرانیا کار نمیکنن تا کاربرا بتونن خرید و استفاده کنند. و از همه مهم تر خیلی از محصولات موجود توی اون مارکت فارسی یا راست چین نیستند کاربرای عادی که یه پوسته چششونو میگیره باید چکار کنن؟ حالا بحث خروج ارز و غیره که به کنار.

البته دوستان اشتباه نگیرن هدفم دفاع از مارکت های ایرانی موجود نیست و به شخصه نه قبولشون دارم نه بهشون اعتماد دارم.

به نظر من حمایت ما باید از محصولا ایرانی موجود توی مارکت های خارجی باشه. و ایرانی هایی هم که فایلشونو میفرستن اونجا توی یه فروشگاه داخلی معتبر عرضه کنن مثلا همین بازار وردپرس که قراره راه بیوفته.

  • امتیاز 6
لینک به ارسال

متاسفانه اوضاع خرابتر از این حرفهاست:

تهدید جیرینگ وب از سوی همیار وردپرسی ها!

بخونید جالبه....

وضعیت موجود رو درک می کنم. مارکت های فوق کاربر ناراضی زیاد دارن ولی رفتار جیرینگ وب رو نمی تونم درک کنم. بدون حتی یک درصد اطمینان داره حرف می زنه.

اصلا قصدم طرفداری از گروه یا شخص خاصی نیست ولی خب برای حل اینجور مشکلات راهش چیزی نیست که جیرینگ وب انجام داده. دیده جو سنگینه شروع به تخریب گروه کرده... بعضی کامنت ها واقعا جالبن

  • امتیاز 5
لینک به ارسال

دزدیه و مثل روز روشن .

جالبه طرف ( یکی از مدیرای این مارکتها ) میاد با مجلات مصاحبه میکنه ، یه عکس اتوکشیده از خودش یزاره برای تبلیغ محصولات فروشگاهش و ....

این پولا از نظر من خوردن نداره ...

  • امتیاز 5
لینک به ارسال

کلا بحث تخریب نیست دوستان فقط توجه داشته باشن

از هیچ چیزی طرفداری نمی کنیم

فقط بحث کپی رایت هست و بس....

  • امتیاز 8
لینک به ارسال

سلام دوستان کلا من تو این بحث شرکت نمیکنم!

اما یک حرف مرتضی عزیز رو نقل و یک نقد کوچیک میکنم:

از نظر دینی اموال کافر رو شما تصاحب کنی مشکلی نداره. "کافر" توجه کنید. مسیحی و یهودی و.. کافر نیست پس هر کسی تو انوتو هست شما نمیتونی بهش انگ کفر بزنی. شاید بی دین هم باشه ولی تا وقتی محارب با خدا نیست کافر هم نیست.

از نظر معارف الهی هرکس مسلمون نباشه کافر هست (این توی قرآن به وضوح مشخصه...)... اما یک حرف دیگه هم زدید که کاملا درست هست و اون که حتی اگر کافر باشه، هر کافری حکم کافر حربی رو نداره...

صرفا جهت ذکر مجدد:

کافر حربی = هر کسی که با خدا و مومنان به خدا و دین خدا، دشمن (آشکار) هست...

ـــــــــــــــــــــــــ

حکم کافر حربی همیشه به معنی شخص هم نیست، بعضی وقت‌ها یک کشور این حکم رو پیدا میکنه... بعضی وقت ها با یک گروه، بعضی وقت ها یه شخص...

برای مثال:‌ اسرائیل کشوری هست که به صورت کاملا مشخص داره با ما میجنگه... پس کل اسرائیل حکم دشمن رو داره...

یا برای گروه: الان داعش داره با ما میجنگه پس کل گروه این حکم رو پیدا میکنه...

مثال شخص هم که لازم نیست...

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در ضمن حتی اگر حکم کافر حربی هم وجود نداشته باشه، یه حکم دیگه هم وجود داره، حکم غنیمت جنگی، بر اساس این حکم اگر در جنگ با دشمن باشیم، میتونیم ابزار جنگی دشمن رو به غنیمت بگیریم...

نکته مهم اینجاست که ما با خیلی از کشور ها جنگ نرم داریم...

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

من با متن بالا نه خواستم از کسی دفاع کنم نه هیچ چیز خاص دیگری... صرفا چند تا حکم فقهی رو گفتم... بحث در موضوع کپی‌رایت کالاهای خارجی در ایران مطمعن باشید که به نتیجه نمیرسه... اما این کپی‌رایت محصولات داخلی خیلی راحت میشه فرهنگ سازی کرد...

موفق وموید باشید در پناه حق

یا علی

  • امتیاز 8
لینک به ارسال

تنها یک راه است. آن هم اینکه ارزش پول ایران برگردد به 12 سال پیش.که با این همتی که من می بینم در بین مسئولین است احتمال آن 100-% است. :blink:

این اعتراض ها که میشه هیچ وقت فایده نداره و نخواهد داشت.این را به شما قول خواهم داد.ببینید به فرض محال این قانون در ایران تصویب بشه و باز هم به فرض محال فرهنگ آن در بین کاربران جا بیفته که باید از طراح اصلی این پوسته یا قالب یا افزونه خرید انجام دهند اخرش چی؟ مگه یارو چه قدر درامد داره که بخواهد این را بخرد؟مشکل ارزش پول ما است که مسئولین دست به دست هم دادند و ارزشش را پایین آورند.مثلا همین قالب صحیفه که دیگه همه می دانند چیه.اگر کسی بخواهد همین رو بخرد باید حدود 190.000 تومان خرج کند.خوب اگر برای کسی که فقط برای یک سایت بخواهد مشکلی نیست.ولی اگر پای برنامه نویس به این ماجرا باز بشه فقط همین قالب که نیست.افزونه هست و...... اگر بخواهد این ها همه را بخرد خوب دیگه چی برای خودش می مونه؟مگه تا چقدر می تونه قیمت طراحی سایت را بالا ببره؟

اگر چنین اتفاقی بیفته میشه امیدوار بوده که حتی اگر قانون کپی رایت هم در ایران اجرا نشه کاربران به سمت مارکت های خارجی کشیده بشوند.چون میبینه که ارزش پول خودش با اون ها که یکی است.خوب این قالب تو ایران 60000 تومان است تو مارکت اصلی 60 دلار است.خب شما خودتان را بگذارید جای این کاربر، کدام را می خرید؟

ویرایش شده توسط alireza1375
  • امتیاز 5
لینک به ارسال

خوب کاربر میره 60 ت میخره و با این کار برنامه نویسی ایران نابود میشه ! توی تایپیک های بعدی کامل جواب همه رو میدم !

  • امتیاز 3
لینک به ارسال

خوب کاربر میره 60 ت میخره و با این کار برنامه نویسی ایران نابود میشه ! توی تایپیک های بعدی کامل جواب همه رو میدم !

خب امیر جان چه کاریه؟ حتما برنامه نویس باید پول فضایی بگیره؟ البته برنامه نویس برای زمانی هست که یه چیز دلخواه قراره ایجاد بشه... پس ایجاد چیز دلخواه پول فضایی هم میخواد...

  • امتیاز 2
لینک به ارسال

ببین مرتضی جان الان مسئله رو از دید برنامه نویس بودن یا طراح بودنت نگاه کن ! خب 100 % مشتری هرجا ارزون تر باشه و براش ارزون تر تموم بشه همون راه انتخاب میکنه !

حالا از دید برنامه نویسی یا طراحفرض کن ، ما میگیم یا من میگم چرا این پول رو باید ی فرد بخوره که نه علم این کارو داره نه واسه حرفه اش زحمت کشیده نه عرقی ریحته در کل داره لاشخوری میکنه در صورتی که اینا همه جوان با استعداد داریم اینا باید این قالب ها رو طراحی کنن البته هزینه بیشتر میشه که باید هم بشه من یک جوون یک پراید بخوام بخرم 20 میلیون تومن باید بدم ، بعد این رقم فضایی نیست ؟ یک کیلو میوه بخوام بخرم پولش فضایی نیست ؟ گوشت و ..... !

  • امتیاز 6
لینک به ارسال

مشکل با کپی رایت خودمون هست ، مشکل برنامه نویس های ایرانی چیه که باید به خاطر این سیاست نادرست ضرب بخورن؟

مشکل نت ایران چیه که به خاطر این تصمیم اشتباه داره روز به روز ماه به ماه عقب میفته؟

صدامون هم بالآخره به یه جایی میرسه اگر تعدادمون بیشتر بشه :)

خب امیر جان چه کاریه؟ حتما برنامه نویس باید پول فضایی بگیره؟ البته برنامه نویس برای زمانی هست که یه چیز دلخواه قراره ایجاد بشه... پس ایجاد چیز دلخواه پول فضایی هم میخواد...

خب مرتضی جان ، مشکل ما اینکه یکی دیگه قالب صحیفه رو طرّاحی کرده! یه خارجی ، چرا ایرانیا باید سود بگیرنش به خاطرش؟

ما هم میتونیم یه سری قالب معمولی بذاریم برای فروش به 60 هزار تومن با پنل و امکانات کامل که هرکی خواست بگیره.

حالا هرکی خواست قالب اختصاصی براش طرّاحی شه بیاد یه 500 هزار تومن بده به ما!

بحث اینجاست (همونطور که امیر عزیز گفت) چرا یه نفر دیگه برنامه نویسی کنه ، بعد ایشون بیان پول رو بگیرن؟

از ما حمایت کنند تا قالب های حرفه ای + پنل + ابزارک های اختصاصی طرّاحی کنیم اون ها رو + سود درصدی ما بفروشند! چرا دارن دزدی میکنند؟

  • امتیاز 7
لینک به ارسال

مشکل با کپی رایت خودمون هست ، مشکل برنامه نویس های ایرانی چیه که باید به خاطر این سیاست نادرست ضرب بخورن؟

مشکل نت ایران چیه که به خاطر این تصمیم اشتباه داره روز به روز ماه به ماه عقب میفته؟

صدامون هم بالآخره به یه جایی میرسه اگر تعدادمون بیشتر بشه :)

خب مرتضی جان ، مشکل ما اینکه یکی دیگه قالب صحیفه رو طرّاحی کرده! یه خارجی ، چرا ایرانیا باید سود بگیرنش به خاطرش؟

ما هم میتونیم یه سری قالب معمولی بذاریم برای فروش به 60 هزار تومن با پنل و امکانات کامل که هرکی خواست بگیره.

حالا هرکی خواست قالب اختصاصی براش طرّاحی شه بیاد یه 500 هزار تومن بده به ما!

بحث اینجاست (همونطور که امیر عزیز گفت) چرا یه نفر دیگه برنامه نویسی کنه ، بعد ایشون بیان پول رو بگیرن؟

از ما حمایت کنند تا قالب های حرفه ای + پنل + ابزارک های اختصاصی طرّاحی کنیم اون ها رو + سود درصدی ما بفروشند! چرا دارن دزدی میکنند؟

کاملا موافقم که تمام مشکل از فقر فرهنگی در بحث کپی رایت و عدم اطلاع عموم کابران نت هست

  • امتیاز 6
لینک به ارسال
  • Morteza این مورد را قفل کرد موضوع
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...