رفتن به مطلب

سایت مپ ( Sitemap ) - انواع سایت مپ


seokar

پست های پیشنهاد شده

سایت مپ ( sitemap ) فایلی است که از طریق آن لیست کلیه صفحات وب سایت به موتورهای جستجو معرفی می شود. سایت مپ ساختار صفحات وب سایت و یا سازماندهی صفحات را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. توسط سایت مپ کرولرهای موتورهای جستجو می توانند به صفحات وب سایت دسترسی داشته باشند. اگر صفحات وب سایت در در سایت مپ وجود داشته باشند معمولا توسط موتورهای جستجو قابل دسترس خواهند بود و یا بعبارتی دیگر سایت مپ بهترین ابزار برای کرول شدن صفحات وب سایت است ولی گوگل اعلام کرده است که سایت مپ گارانتی نمی کند صفحات وب سایت شما شاخص گذاری شوند گوگل از سایت مپ برای تشخیص ساختار سایت استفاده می نماید.

sitemap.jpg

سایت مپ برای اولین بار در سال 2005 با نسخه 0.84 توسط گوگل برای برنامه نویسان معرفی شد. سپس در سال 2006 MSN، Yahoo به پروتکل سایت مپ پیوستند. اگر وب سایت شما دارای یکی از شرایط زیر است حتما از سایت مپ می بایست استفاده شود:

وب سایت بسیار بزرگ باشد. در این صورت موتورهای جستجو می توانند توسط سایت مپ به جدیدترین صفحات و آخرین صفحات تغییر داده شده دسترسی داشته باشند.

وب سایت شما دارای حجم زیادی از آرشیو محتویات باشد. در صورتی که وب سایت دارای حجم زیادی از محتوا باشد که آنها هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته باشد، سایت مپ بهترین گزینه می تواند باشد.

اگر وب سایت شما جدید باشد یا دارای تعداد کمی بک لینک باشد. گوگل و بقیه موتورهای جستجو از طریق دنبال کردن بک لینک ها می توانند به محتویات سایر وب سایت ها دسترسی پیدا نمایند از این رو اگر تعداد بک لینک های وب سایت شما کم است سایت مپ می تواند به وب سایت شما کمک بسیاری نماید.

وب سایت دارای تعداد زیادی فایلهای مولتی مدیا باشد. در صورتی که وب سایت شما از تعداد زیادی فایلهای مولتی مدیا تشکیل شده باشد که آنها نیز به نوبه خود در اخبار وب سایت شما استفاده شده باشند، سایت مپ می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

علاوه بر قرار گرفتن صفحات در فایل سایت مپ اطلاعات اضافه تری از صفحات می تواند در فایل سایت مپ قرار گیرد. اطلاعاتی از قبیل اینکه صفحه مورد نظر شما آخرین بار چه زمانی بروزرسانی شده است و بطور متوسط هر چند وقت یکبار بروزرسانی می شود، در فایل سایت مپ قرار می گیرد.

ویرایش شده توسط Morteza
  • امتیاز 1
لینک به ارسال
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...