رفتن به مطلب

چگونه یک صفحه درباره من خوب بنویسیم؟


ElmiPedia

پست های پیشنهاد شده

about-us-599x275.jpg

صفحه درباره من! یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هر وب‌سایت، که کمتر به آن توجه شده است. درصورتی‌که بازدیدکنندگان وب‌سایت شما نتوانند راهی را برای ارتباط با شما بیابند، داشتن یک وب‌سایت جذاب و محصولات عالی، کافی نیست. هیچ‌گاه قدرت شخصیت افراد و ارتباطات را دست‌کم نگیرید. اینترنت یک محیط منزوی و سرد نیست، بلکه در طول ۱۵ سال گذشته به یک محیط اجتماعی اعتیادآور (محیطی برای افراد معتاد به تعامل و ارتباط) تبدیل‌شده است. برای اثبات این موضوع می­توانید توییتر را چک کنید. توییتر مثال خوبی است تا متوجه شوید چرا صفحه درباره من ضروری و حائز اهمیت است. اگر بتوانید یک گروه از فالوورها با ۱۴۰ تیپ شخصیتی متفاوت را ایجاد کنید، مطمئن باشید این فالوورها علاقه دارند اندکی بیشتر در مورد شما بدانند.

در این راهنما جنبه‌های ضروری یک صفحه درباره‌ی من بررسی خواهد شد. در پایان قادر خواهید بود صفحه‌ی درباره‌ی من مختص خود را ایجاد کنید. چراکه تمام نکات لازم برای انجام این کار را می‌آموزید و هیچ عذری برای انجام ندادن این کار نخواهید داشت.

۱- به این پرسش‌ها پاسخ دهید:

  • من چه کسی هستم؟
  • چه‌کاری را می‌توانم برای بازدیدکننده‌ها انجام دهم؟
  • چگونه می‌توانید با من در ارتباط باشید؟

صفحه درباره‌ی من می‌تواند به همین سه سؤال محدود شود. بازدیدکنندگان می‌خواهند به‌طور خلاصه با شما آشنا شوند، بدانند چه کسی هستید، چرا تصمیم گرفته‌اید وب‌سایت خود را ایجاد کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر چگونه می­توانند به شما دسترسی داشته باشند.

من چه کسی هستم؟

بسیاری از صفحات موفق درباره‌ی من، با این جمله شروع می­شوند «سلام نام من … است». داشتن یک مقدمه شخصی یک‌راه عالی برای شروع است. صفحه درباره‌ من شما باید به نحوی باشد که گویی دارید به‌طور رودررو، با بازدیدکننده خود صحبت می­کنید. گرچه من صحبت از زبان اول‌شخص را ترجیح می­دهم، به‌طور مثال «من… هستم، ما … هستیم»، اما برای وب­سایت شرکت‌های بزرگ یا وب‌سایت‌های حرفه‌ای بهتر است از زبان سوم شخص استفاده کنید. برای مثال «طراحی‌های جیمو … هستند.»

خواننده را با انبوه اطلاعات روبرو نسازید. به‌طورقطع خواننده دوست دارد در مورد شما بیشتر بداند اما بهتر است جزییاتی مانند نام معلم ورزش دبیرستان خود و یا رنگ اولین اتومبیل خود را ذکر نکنید. صفحه‌ی درباره‌ی شما باید بیان‌کننده اهداف وب‌سایت شما باشد. اگر وب‌سایت شما در مورد دنیای شگفت‌انگیز فتوشاپ است، صفحه‌ی درباره شما وب‌سایت خود باید در مورد آغاز به کار خود در فتوشاپ و خلاصه ای از فعالیت‌ها و پروژه‌های خود را ذکر کنید.

چه‌کاری را می‌توانم برای بازدیدکننده‌ها انجام دهم؟

خود را به‌جای بازدیدکنندگان قرار دهید. دلیل بازدید آن‌ها از صفحه درباره‌ من وب‌سایت، برقراری ارتباط با شماست. آن‌ها می‌خواهند مطالب شمارا برای یافتن نقاط اشتراک خود با شما بررسی کنند. بیایید روراست باشیم، اگر یک بازدیدکننده صفحه­ ی درباره­ من را جستجو کند، این به این معنی است که حس کنجکاوی او را برانگیخته‌اید و به‌بیان‌دیگر او را ترغیب کرده‌اید تا به اینکه چه کسی هستید اهمیت دهد. بازدیدکنندگان را مأیوس نکنید و اجازه ندهید اشتیاق آن‌ها فروکش کند.

گاهی دلیل مراجعه­ ی بازدیدکنندگان به صفحه درباره من این است که ببینند چگونه می­توانید به آن­ها کمک کنید، پس همیشه باید به این پرسش پاسخ دهید. ابتدا وضعیت و نوع بازدیدکننده خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن با او برخورد کنید. اگر مشتری بالقوه است، خدمات و سرویس‌های خود را برای او تشریح کنید. اگر علاقه‌مند به همکاری است، چگونگی علاقه­ مند شدن خود به زمینه کاری خود را با او در میان بگذارید. اگر علاقه‌مند به یادگیری است، به او بگویید چگونه موفق شدید چنین وب‌سایتی را ایجاد کنید.

چگونه می­توانید با من در تماس باشید؟

برخی از وب‌سایت‌ها صفحه‌ای مجزا برای تماس و ارتباط با مخاطب دارند که داشتن چنین صفحه‌ای به شما نیز توصیه می­شود. اما شما باید اطلاعات تماس خود را در صفحه درباره‌ من نیز قرار دهید تا مراجعه‌کننده مجبور نباشد به تعداد صفحات زیادی مراجعه کند. افزودن شبکه­ های اجتماعی به صفحه­ ی درباره­ من پیشنهاد خوبی است. تقریباً همه افراد توییتر، فیس‌بوک، لینکدین، دلیشز و فلیکر را دوست دارند؛ اما در صورت افزودن یک هویت فیس‌بوکی جانب احتیاط را رعایت کنید. شما می‌دانید یک پروفایل نامناسب در فیس‌بوک چگونه است، اما اگر در حال ترویج و تبلیغ یک برند تجاری حرفه‌ای هستید، تصویر پروفایل فیس‌بوک شما نباید نامناسب و سؤال‌برانگیز از یک میهمانی باشد.

در برخی وب‌سایت‌ها، داشتن یک صفحه درباره‌ی من برای شخص شما و یک صفحه دیگر برای وب‌سایت شما ایده خوبی است، به‌خصوص در وب‌سایت‌هایی که هدف آن‌ها کمک به افراد و یا فروش خدمات است.

.

۲- تصویر

پس از انتخاب و مرتب‌سازی مطالب، زمان انتخاب یک تصویر که شخصیت شمارا نشان دهد، فرا رسیده است. وجود یک تصویر از شما در صفحه درباره‌ی من، ضروری است. این تصویر راه دیگری را برای برقراری ارتباط بازدیدکننده با شما، فراهم می‌کند. همچنین در صورت قرار ندادن تصویر خود در صفحه درباره شما، این صفحه ناقص به نظر می‌رسد.

می­توانید تصویر صفحه درباره‌ی من را متناسب باشخصیت خود و مخاطبان خود انتخاب کنید. همچنین نوشته‌ها همواره قادر نیستند شخصیت افراد را به‌خوبی نمایش دهند، اما تصویر این امر را به‌خوبی ممکن می‌سازد. زمانی که یک بازدیدکننده تصویر شمارا می‌بیند، در مورد شخصیت شما نظر می‌دهند.

نکته دیگر در مورد تصویر این است که باید تصویری از صورت شما باشد، نه عکسی از پای راست شما و یا یک عکس که به‌طور تصادفی از شما گرفته‌شده است. حفظ حریم خصوصی در اینترنت مسئله مهمی است اما در جریان ایجاد یک وب‌سایت، باید نوعی شفافیت و صداقت داشته باشید، چرا با نشان دادن خود به بازدیدکنندگان خود ارتباط خود با آن‌ها را بیشتر و قوی‌تر نکنید.

.

۳- بزرگنمایی و برجسته کردن پست‌های بسیار خوب

صفحه‌ی درباره‌ی من محل بسیار مناسبی برای ترفیع متقابل است. در اکثر موارد پس از مراجعه بازدیدکننده به صفحه خانه‌ی وب‌سایت، به صفحه‌ی درباره‌ من مراجعه می‌کند. پس می‌توانید یک نمای کلی از وب‌سایت خود را در این صفحه به آن‌ها نمایش بدهید. برای مثال پست‌های دارای بیشترین بازدید، محبوب‌ترین پست‌ها را در این صفحه قرار دهید. با این کار آن‌ها را به‌سوی پست‌هایی که به آن‌ها افتخار می‌کنید، هدایت می‌کنید. این امر همچنین یک روش کلی خوش‌آمد گویی به بازدیدکنندگان وب‌سایت شما است.

۴- ایجاد یک لینک برجسته برای صفحه درباره شما در گوگل

این گام به‌اندازه سایر گام‌ها شناخته‌شده نیست اما یک روش تضمینی برای افزایش بازدید از سایت شما است. ایجاد لینک برجسته به روشی گفته می‌شود که زمانی که نام وب‌سایت را در گوگل جستجو می‌کنید، نام صفحات وب‌سایت در زیر نام اصلی وب‌سایت درج می‌شوند.

تأثیر این روش این است که احتمال ورود بازدیدکنندگان به وب‌سایت شمارا بالا می‌برد.

صفحه درباره من یک‌راه عالی برای ایجاد یک لینک برجسته در زیر وب‌سایت است. برای انجام این کار، باید مطمئن شوید وب‌سایت شما در بین ۱۰ وب‌سایت برتر جستجوی گوگل برای یک کلمه کلیدی خاص قرار دارد. این کلمه کلیدی می‌تواند نام وب‌سایت یا برند شما باشد.

با بهینه‌سازی صفحه درباره من خود با یک کلمه کلیدی از صفحه خانه خود یا هر یک از صفحات که در بین ۱۰ نتیجه جستجوی برتر قرار دارند، کار خود را آغاز کنید. سپس صفحه‌ی درباره‌ی من را به آن صفحه لینک کنید. سپس به صفحه اصلی بروید که در بین ۱۰ نتیجه‌ی جستجوی برتر قرار دارد، سپس یک متن ایجاد کنید که به صفحه درباره‌ی شما لینک شود. قطعاً اگر از وب‌سایت‌های دیگری نیز لینک ورودی بگیرید، بسیار مفید و کمک‌کننده خواهد بود؛ بنابراین حتماً یک متن نوشته و آن را به صفحه درباره من در کادر وب‌سایت خود لینک کنید.

منبع: علمی پدیا

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...