رفتن به مطلب

طراحی در قالب یا استفاده از پلاگین


پست های پیشنهاد شده

سلام به دوستان وردپرسی گل

چند سوال داشتم :

- چیزهایی مثل آیکان های شبکه های اجتماعی بهتره درون تم طراحی بشه یا از پلایگن و یا چیز دیگه استفاده بشه بهتره . البته میخوام کنترل بر روی انتخاب آیکان و استایل آن داشته باشم با پلایگنی امکانش هست؟

- من میخوام تاریخ شمسی به صورت قسمتی جدا از پست به قسمتی الصاق بشه یعنی بتونم بر روی گرافیک و محل اون کنترل کامل داشته باشم در سی اس اس . برای اینکار چه روندی باید طی کرد ( بسیار خلاصه هم باشه کافیه)

- یک کد هایی بنام واکر میشه برای قسمتی مثل منوی اصلی تعریف کرد. استفاده از اینها اصولیه . بهترین راه و اصولی ترین راه برای استایل دهی و کلاس دهی به منو ها چه راهی هست هم استاندارد و هم دستمان باز باشه.

- من میخوام یک اسلایدر بنام slippry به سایت وردپرسی اضافه کنم منتطقیه ؟ یا باید پلاگین باشه . یعنی از این استفاده کنم برای اسلاید زدن مطالب جدید ؟

- مثلا من یهو حال کنم از گرید سیستم susy استفاده کنم در سایت. باید کدهای زیادی رو تغییر بدم و به مشکل بر میخورم یا نه ( در یک قالب نسبتا حرفه ای ترجمه شده)

خلاصه هم باشه کافیه و بنده ممنون میشم . تشکر

لینک به ارسال

شما هر تغییری بخواین میتونین در قالبتون انجام بدین و برای خودتون سفارشی کنیدش

اما باید علم این کار رو داشته باشین تا بتونین انجام بدین

برای اینکه بتونین از صفحه مدیریت این کار رو بکنین باید PHP بلد باشین

یا هم اینکه بصورت دستی از سورس کدها رو تغییر بدین

در هر صورت میتونین انجام بدین فقط باید علمش رو داشته باشین

لینک به ارسال

سلام. اگر قابلیت های مختلف رو شخصی سازی کنید قطعا بهتر هست چون اضافاتش رو حذف می کنید و اسکریپت سبک میشه ، اما برای یک قالب ساز این کار زیاد وقت گیره و معمولا این کارو نمی کنند مگر توی قالب های تجاری. از نظر این که سایت برای کاربر ها چه وضعیتی خواهد داشت یعنی با پلاگین سنگین تر می شه یا نه به نظر من نه زیاد فرقی نداره اما در مورد سرور چرا میشه. یعنی پنل ادمین کند تر میشه.

افزونه برای انتخاب آیکون آماده هست باید جستجو کنید. مثلا توی مخزن wordpress.org .

اون واکرها در واقع همون کلاس اصلی وردپرس برای منوها هستند که بنا به نیاز طراح ها ویرایش کرده اند . و شما هم می تونی همون کلاس رو برای خودت توی فایل فانکشن یا فایلی که توش اینکلود کردیه کپی و بنا به نیازت ویرایش کنی. مثلا اسامی کلاس ها رو تغییر بدی

برای اسلایدر هم به صورت عادی اگر کپی کنی اون هم به صورت استاتیک نمایش داده می شه مثلا هر تصویر و لینکی که می خواید بهش بدید باید دستی فایل ها رو ویرایش کنید. اما اگر براش صفحه توی پنل درست کنید و با کوئری گرفتن مثلا مطالب اتفاقی یا آخرین مطالب و غیره رو بگیرید و بهش بدید اونوقته که واقعا قابل استفاده می شه.

در مورد امکانات مختلف که بخواید توی قالبتون کپی کنید به نظر من حدس زدنش راحت نیست . مگر این که خودتون اونو روی سیستم دیگه ای پیاده کرده باشید. وگرنه شما باید بسته به الزامات هر سیستمی یکسری تغییرات توش بدید تا از حالت استاتیک خارج بشه و بشه با php و با کمک توابع وردپرس توی خروجی اون تغییر داد.

و در کل همه سوال هاتون یه جورایی واضح هستن ، و همونطور که دوستان گفتن باید علمشو داشته باشید . یعنی مثلا باید php و ساختار وردپرس رو مسلط باشید. و بدونید که action hook چی هست و چطوری کار می کنه و غیره

موفق باشید.

لینک به ارسال

خیلی ممنون بابت پاسخ دوستان.

این سوال ها بخاطر این نبود میشه یا نمیشه . منظور بهترین راه چیه. مثلا چیزی درون قالب اضافه کنم بهتره یعنی تمام تلاشم رو بکنم که از مسیر قالب قابلیت ها اضافه بشن . یا نه از طریق پلاگین و داشبورد؟ . بهتره تم ببرم توی ادیتور درست کنم یا ادمین و پلاین و اینا. یعنب با محدودیت پلاگین و ادمین کنترل بسازیم یا اون چیزی که میخوام استاتیک بر روی قالب و بعد با توابع وردپرس فعالشون کنیم؟.

بحث علم نیس بحث تجربه دوستان است که یک سایت حرفه ای رو از چه طریقی فیچرریچ میکنید و روش کار حرفه ای متفاوت انجام میدید.

بازم ممنون

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...