رفتن به مطلب

پلتفرم جذب حمایت های مالی برای همه


پست های پیشنهاد شده

دونیشن به معنای جذب کمک‌های داوطلبانه آزاد عموم افراد برای فردی یا پروژه‌ای می‌باشد. دونیشن به انگلیسی (Donation) و جمع سپاری به انگلیسی (Crowd funding) از متداول‌ترین روشهای تأمین منابع مالی است که توسط سازمانهای غیر انتفاعی برای شخصی یا پروژه‌ای انجام می‌شود. این دو روش علی‌رغم شباهت‌های بسیار زیادی که با هم دارند تفاوت‌های اندکی هم دارند.

دونیت (۲nate) نام اولین سایت فارسی‌زبان است که به صورت تخصصی به جذب حمایت‌های مالی و معنوی داوطلبانه (Donation) می‌پردازد.البته هر دوی این روش‌ها، هنوز در کشور ما نوپا هستند و دونیت را می‌توان اولین تلاش برای فرهنگ‌سازی و ایجاد بستر لازم در این خصوص برشمرد.

برای نمونه از پروژه‌هایی که با استفاده از جمع سپاری و دریافت حمایت مالی (دونیشن) توانسته‌اند به موفقیت برسند، می‌توان به دو غول بزرگ Mozilla و Wikipedia اشاره کرد. و البته افراد زیادی هم در سراسر جهان با دریافت حمایت‌های مالی به اهداف و آرزوهای خود رسیده‌اند و یا حداقل شرایط موجود خود را بهبود بخشیده‌اند.

در دونیت، همه افراد پس از ثبت‌نام و ارائه اطلاعات شخصی‌شان می‌توانند از دیگران برای اهداف خود درخواست حمایت مالی و یا معنوی کنند. این کمک‌ها توسط وب‌سایت دونیت، جمع‌آوری، سامان‌دهی و پرداخت می‌شود.

سایت دونیت روش‌های مختلفی را برای انتشار صفحه جذب حمایت، به کاربران ارائه می‌دهد که از آن‌ها می‌توان به لینک مستقیم (Username.2nate.com)، دکمه جاوا اسکریپت، کد QR (برای استفاده بر روی اقلام چاپی و …) اشاره کرد. و البته روش‌های متنوع تری مانند دریافت حمایت از طریق پیامک و بدون نیاز به اینترنت هم بزودی معرفی خواهند شد.

<span style="color: #333333"><span style="font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Calibri, Geneva, sans-serif"><span style="font-size: 10px;"><span style="background-color: rgb(250, 250, 250)">سایت دونیت، تمامی بسترهای لازم برای اطلاع‌رسانی، سیستم دریافت و پرداخت و سایر امکانات برای جذب حمایت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. بنابراین کاربران دونیت تنها در سه مرحله ساده می‌توانند حمایت‌های مالی %( k

ویرایش شده توسط Parsa
لینک به ارسال
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...