رفتن به مطلب

افزونه هایی رایگان برای بالا بردن سرعت سایت وردپرسی شما


پست های پیشنهاد شده

سرعت یکی از ملاک‌های مهم و کاربردی در سئو و بالا بردن رنک وبسایت می‌باشد. به جز سئو، در دنیای سرعت کاربران نیز وقت زیادی برای منتظر ماندن و شمردن ثانیه‌ها ندارند تا ببینند چه نوشته ای آماده کرده اید.

اگر می‌خواهید سرعت سایتتون رو اندازه بگیرید، می‌توانید به نوشته

۲۰ ابزار رایگان آنلاین برای تست سرعت وبسایت که قبلاً منتشر شده مراجعه کنید. ابزارهای تست سرعت آماری را از ریز کارکرد سایت شما و موارد کندی آن ذکر می‌کنند.

در این نوشته یک آزاداندیش به سراغ افزونه‌هایی رایگان رفته ایم که سرعت سایت شما را بهینه می‌کنند، با ما باشید؛

W3_Total_Cache.jpg

افزونه‌های کش : W3 Total CacheWP SuperCache

افزونه‌های کش زیادی ساخته و پرداخته شده اند که مشهور ترین آنها W3 Total Cache و WP Super Cache هستند. افزونه‌های کش با ذخیره نسخه ایستای سایت شما در سرور کار می‌کنند. تصاویر، جاوا اسکریپت و CCS سایت شما در هر بار لود شدن سایت به طور محسوسی بر سرعت سایت تاثیر می‌گذارند. کار افزونه‌های کش ذخیره یک نسخه از این فایل‌ها در سرور و فراخوانی آن برای کاربرانی که به سایت مراجعه می‌کنند، هست. این فرایند سرعت سایت شما را به طور محسوسی بالا می‌برد.

البته در صورتی که سرور شما ضعیف هست، از افزونه‌های سبک تری نظیر

Hyper Cache استفاده کنید.

Smush_it.jpg

افزونه بهینه سازی تصویر: WP Smush it

تصاویر حجم زیادی از سایت را اشغال می‌کنند. اگر تصاویر شما حجم زیادی دارد و برای دانلود قرار گرفته است، آنها را مستقیم در سایت قرار ندهید.

برای فشرده سازی تصاویر شما می‌توانید از نوشته

بالا بردن سرعت سایت با فشرده‌سازی تصاویر JPG کمک بگیرید و افزونه WP Smaush it را دانلود کنید. این افزونه با حذف متای تصاویر و رنگ‌هایی که استفاده نشده اند، حجم تصاویر را پایین می‌آورد. نتیجه آن، فایل‌های سبک تر، لود سریع تر بدون از دست دادن کیفیت تصاویر هست.

Wp-optimize.jpg

افزونه دیتابیس: WP-Optimize

هر نوشته، هر دیدگاه و برگی که می‌سازید، پیش نویس‌ها و اطلاعاتی را در دیتابیس شما ذخیره می‌کند. رفته رفته حجم دیتابیس به جایی می‌رسد که بر سرعت سایت تاثیر می‌گذارد و حجم زیادی نیز از دیتابیس شما اشغال می‌کند.

Wp-Optimize به شما کمک می‌کند که بازبینی‌ها، اسپم‌ها و … را تنها با یک کلیک حذف کنید. برای فهمیدن قدرت این افزونه، حجم دیتابیس تون رو قبل و بعد از بهینه سازی مشاهده کنید.

BJ_Lazy_Load.jpg

افزونه‌های لود تصاویر Lazy(باز شدن بعد از اسکرال صفحه) : BJ Lazy Load

اگر وبسایتی دارید که تصاویر را شیر می‌کنید، حتماً به مشکل لود تمام تصاویر و پایین آمدن سرعت سایت برخورده اید. افزونه‌های Lazy به شما کمک می‌کنند که تصاویر در زمان پایین رفتن توسط کاربران باز می‌شوند.

BJ Lazy Load افزونه ساده و قدرتمندیست که این مهم را به عهده می‌گیرد. شما می‌توانید در بخش تنظیمات برنامه مشخص کنید که چه فایل‌هایی مستقیم باز شوند و چه فایل‌هایی در حالت Lazy.

Digg-Digg.jpg

افزونه شبکه‌های مجازی Lazy (باز شدن بعد از کلیک) : Digg Digg

آیکن شبکه‌های اجتماعی به صورت Iframe سایت‌های مثل توییتر و فیس بوک وصل می‌شوند. سری افزونه‌های Lazy شبکه‌های اجتماعی دکمه‌ها را تا زمان کلیک بر روی آنها غیرفعال نگه می‌دارد.

از بهترین و ساده ترین این افزونه‌ها Digg Digg هست که به لود سریعتر سایت شما کمک شایانی می‌کند.

لینک به ارسال
×
×
  • اضافه کردن...