رفتن به مطلب

افزایش جذابیت دیداری سایت


mohammad-00

پست های پیشنهاد شده

یکی از علت هایی که سایت های وردپرسی ما رو ساده و تقریباً بدون جلوه نشون میده سفید بودن یک پارچه ی زمینه ی سایت و بدون فرمت بودن ابزارک های داخل سایدبارها می باشد. وقتی سایت وردپرسی خودم رو با بعضی وبلاگ ها و یا سایت های برنامه نویسی شده مقایسه میکنم راستشو بخواین کمی نا امید میشم. متاسفانه اغلب پوسته ها هم فاقد این موضوع مهم بوده و می توان گفت که با نگاه اول به یک سایت وردپرسی بلافاصله می توان سادگی و عدم جذابیت آن برای بازدید کننده را پی برد. البته ممکن است این سادگی برای بسیاری از دوستان زیبا باشه اما نمونه های زیر رو ببینید:

http://design-engineer92.blogfa.com/

http://www.iust.ac.ir/index.php?slc_lang=fa&sid=16

حالا سوال اینه که اگر در یک سایدبار 5 ابزارک قرار میدهیم چگونه برای هرکدام یک آیکن، کادر و رنگ آمیزی اختصاص دهیم؟

و اینکه چگونه رنگ ستون سایدبار با ابزارک های داخل آن متفاوت باشه؟

ممنون میشم در زمینه ی افزایش جذابیت دیداری سایت منو دوستان رو راهنمایی کنید.

لینک به ارسال

سلام

دوست عزیز در مرحله اول شما باید طراح باشید تا بتونید پسته جذاب بسازید. طبق گفته شما اکثر نمونه های آماده جذابیت خاصی ندارند. ولی داخل مارکت ها (مثلا همیار وردپرس) می تونید قالب های خوبی رو خریداری کنید.

لینک به ارسال

اول اینکه اینقدر قالب هست که جذابند که هنوز شما ندید ، منم ندیدم :D

دوم اینکه هر کسی یه سلیقه ای داره ، قالبی که شما نمی پسندی ممکنه بنده بپسندم

سوم اینکه قالب های ساده جدیدا کاربر بیشتر جذب یکنه ، نمونش قالب های فلت هست که در سادگی زیبا هستند

و اما دلیل اینکه خیلی از قالب ها جذاب نیستند از طراح و گرافیست اون قالبه ، اکثر قالب ها را یک نفر طراحی میکنه و همون نفر به html و وردپرس تبدیل میکنه ؛ طراحی و دیزاین یه رشته کاملا تخصصی هست که تجربه زیاید نیاز داره و در عین طراحی باید به موارد خیلی زیاید مثل روانشناسی رنگ ها ، مخلوط اشکل و ... را بسنجه و برای طراحی تا بهره برداری از یک قالب چندین نفر که هر فرد تخصص خاص خودش را داره باید فعالیت کنه

لینک به ارسال

از کد نویسی نا امید شدم چون کمتر کسی پیدا میشه که دانش کافی داشته باشه. هر چی باشه اگه ما وردپرسی ها ( خودمو میگما به کسی برنخوره ) دانش کد نویسی بلد بودیم که خودمون سایت می نوشتیم و دنبال پوسته و قالب و افزونه و سوال از این و اون نبودیم.

دو ماه میشه که سایت رو راه اندازی کردم از قیافه سایت راضی نبودم امروز پوسته ی صحیفه رو نصب کردم واقعاً محشره و پنل مدیریتیش خیلی از مشکلات منو حل کرد. مثلاً به راحتی تاریخ روز رو در فوتر سایت قرار میده و خیلی کاربردهای دیگه که دارم یکی یکی اجراشون میکنم

خواستم جهت راهنمایی دوستان بگم که اونا هم اطلاع داشته باشن

لینک به ارسال

کد نویسی را همه بلد هستن.ولی چیزی که طراح ها را متماییز می کند طرح سایت است.باید خیلی خلاق باشید تا بتوانید یک سایت قشنگ راه اندازی کنید.

مثلا سایت زیر کار طراحی سایت انجام می دهد.طراح سایت های آن ساده هست ولی به خاطر استفاده از رنگ بندی زیبا طراح های زیبایی را خلق می کند.

http://www.windesign.ir/

لینک به ارسال

یک طراح وب سایت تنها به این نیست که ما کد نویس باشیم. بلکه نیاز مند علم گرافیک هم هست . کتاب های زیادی درباره گرافیک رنگ و.. وجود داره که لازمه طراحی هست . مثلا یکی از پایه های طراحی grid هست که باید یاد گرفت.

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...