رفتن به مطلب

رعایت سبک های طراحی نسل جدید


Alireza Xn

پست های پیشنهاد شده

با سلام خدمت دوستان و همکاران عزیز

خیلی وقت بود قبلا در گروپ های مختلف در فیس بوک بحث هایی رو ایجاد کرده بودم در مورد سبک های نسل جدید طراحی وب که چرا سایت های خیلی بزرگ از این شیوه نوین استفاده نمیکنند ؟؟؟ در سال 2012 به بعد شاهد ورود تکنولوژی های جدید تحت وب و یک توسعه سریع وب بودیم که طی دوسال وب خیلی گسترده تر و پیشرفته تر شده .

اما در این بین میبینیم که سایت های بزرگ وب یا به اصطلاح شاخ وب زیاد از این سبک های طراحی استفاده نمیکنند مثل سایت یاهو و فیس بوک که هنوزم سبک مینی مالیسم خودشون دارن حفظ میکنن . ایا بنظرتون محتوا برای این سایت های بزرگ خیلی خیلی مهم تر از کیفیت ظاهری و UI هستش ؟؟

اما برعکس یک وبلاگ کوچیک دارای گرافیکی ترین جزئیات طراحی هستش اما سایت های بزرگ اصلا این شیوه رو رعایت نمیکنند . مثل برنامه نویسی که قدرت گرافیکی خوبی نداره یا طراحی که قدرت برنامه نویسی خوبی نداره .

خوشحال میشم نظرتون رو در این باره بدونم .

لینک به ارسال

اما تا اونجایی که من میدونم ساده گرایی یعنی اینکه از حداقل جزئیات و در قالب کیفیت بالا استفاده بشه مثل ایکون های مترو که طراحی خیلی ساده ایی دارند ولی کیفیت و زیبایی بسیار بالا .

اگر سایت ساند کلاد رو هم دیده باشید 100 درصد بر پایه ای جکس طراحی شده و UI معمولی داره . به طوری که با یک بار باز کردن سایتش دیگه نیازی به لود هیچ صفحه ایی نیست .

فکر میکنم این جور سایت ها از طریق علم ریاضی و ارگونومیک دارن استفاده میکنند قبلا توی یک وبلاگ یک مطلبی رو دیده بودم که نوشته بود استفاده از عنصر justify در نوشته باعث خستگی چشم های کاربر میشه و گاهی اوقات باعث بروز خطا در عملکرد خوندن پارگراف بعدی میشه .

لینک به ارسال

سلام

سایته فیس بوک و یاهو ساده نیستن هردو یه سبکه طراحی خودشون رو دارند

مخصوصا فیس بوک

حرفه شما درسته که از سبکه جدید طراحی استفاده نمیکنند ولی کم کم همه وب ها دارند از سبک های جدید مخصوصا طراحی فلت استفاده میکنند

در سال 2014 متوجه تغییرات میشید

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...