رفتن به مطلب

استفاده از تنظیم رسانه بر روی ادرس دیگر


پست های پیشنهاد شده

بله می خواستم از این قابلیت استفاده کنم که ادرس اپلود تصاویر و فایل بر روی جای دیگری باشد

ادرس را تنظیم کردم ولی وقتی اپلود می کنم خالی می باشد و آپلود هم نشده است

ممنون می شم

راهنمایی نمایید

لینک به ارسال

خب خودم پاسخش رو قرار می دهم :

آیا از مزیت های میزبانی تصاویر خود در زیر دامنه ( Sub Domain ) دامین خود می دانید ؟ آیا می دانستید که وردپرس به شما اجازه استفاده از هر شاخه و یا زیر دامنه ای را برای آپلود تصاویر و دیگر فایل های مالتی مدیا به شما می دهد ؟

در این مطلب از تورتک با هم سعی می کنیم تصاویر سایت وردپرسی خود را به زیر دامنه ای از سایت خود انتقال دهیم و با این کار قدم بزرگی در افزایش سرعت بارگذاری و نمایش محتوای سایت خود برداریم. همانطور که می دانید سرعت بارگذاری صفحات نیز یکی از موارد برای محاسبه رتبه صفحات توسط موتورهای جستجوگر است پس همچنین با این کار به بهینه سازی سایت یا وبلاگ خود برای موتورهای جستجوگر و به طور کل SEO داخلی سایت خود نیز کمکی کرده ایم.

چرا باید تصویر های سایت خود را به زیر دامنه انتقال دهم ؟

حتماً در هنگامی که با مرورگر خود به بسیاری از سایت های بزرگ می روید در نوار وضعیت مرورگر خود مشاهده کرده اید که تصاویر از یک زیر دامنه از آن سایت در حال بارگذاری هستند ( مثلاً http://img.tortak.com ) اما اگر دلیل این گونه طراحی را بخواهید بدانید در صفحات وب باید یگوییم که در هنگامی که مرورگر شما در حال بارگذاری یک تصویر از یک دامنه است می تواند تصویر دیگری را از یک زیر دامنه از سایت مورد نظر و یا یک دامین دیگر به صورت همزمان ( موازی ) بارگذاری کند. حال فکر کنید در هنگامی که مرورگر در حال بارگذاری تصویر لوگو سایت شما است تصاویر مطالب شما را نیز بارگذاری کند. مطمئناً شما هم دلیل این گونه طراحی را متوجه شده اید. بله سرعت بیشتر در بارگذاری صفحات با استفاده از این ترفند دلیل اینگونه طراحی ها است.

وردپرس توانایی استفاده و مدیریت تصاویر از یک دامین دیگر را ندارد اما شما می توانید با خواندن این آموزش چگونگی استفاده از زیر دامنه ها برای میزبانی تصاویر سایت خود یاد بگیرید و سرعت بارگذاری و نمایش صفحات سایت خود را که با این سیستم مدیریت محتوا ایجاد کرده اید افزایش دهید.

انتقال تصویر ها به زیر دامنه در وردپرس

چگونگه تصاویر سایت خود را به یک زیر دامنه انتقال دهم در وردپرس ؟

برای اینکه تمامی تصاویری که قبلاً در نوشته های خود از آن ها استفاده کرده اید و همچنین تصاویری که در آینده می خواهید در نوشته های خود در وردپرس آپلود کنید و از آن ها استفاده کنید در یک زیر دامنه از سایت شما قرار بگیرند کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

۱. ساخت زیر دامنه : برای ساخت یک زیر دامنه جدید برای میزبانی تصاویر خود در آن بسته به نرم افزاری که برای مدیریت هاست خود استفاده می کنید مراحل متفاوتی وجود دارد اما به طور کلی روال کار به این صورت است که به کنترل پنل هاست خود وارد می شوید و در قسمت Sub domains یک زیر دامنه جدید به همراه شاخه ای که این زیر دامنه به آن اشاره می کند را باید اضافه کنید. برای مثال ما زیر دامنه img را به دامنه tortak.com اضافه می کنیم و در تنظیمات آن مشخص می کنیم که این زیر دامنه در حقیقت میانبری است برای دسترسی به فایل هایی که در http://tortak.com/wp-content/uploads وجود دارند.

۲. تغییر شاخه پیش فرض ذخیره سازی تصاویر در وردپرس : بعد از اینکه زیر دامنه مورد نظر را برای سایت یا وبلاگ وردپرسی خود ایجاد کردید نوبت به این می رسد که به وردپرس بگویید که از این به بعد باید از آن زیر دامنه برای ذخیره سازی فایل های تصویری آپلود شده توسط شما استفاده کند.

wordpress-image-def.jpg

برای این کار کافی است از پیشخوان وردپرس خود از منوی تنظیمات گزینه رسانه را انتخاب کنید و در صفحه ظاهر شده در قسمت “پرونده‌های فرستاده شده در این شاخه نگهداری می‌شوند” نام شاخه ای که زیر دامنه شما به آن اشاره می کند را و در قسمت “نشانی (URL) کامل به پرونده‌ها” آدرس زیر دامنه خود را وارد کنید و سپس بر روی گزینه ذخیره ی تغییرات کلیک کنید.

بروزرسانی آدرس تصویر های آپلود شده قبلی :</strong> حال دیگر تمامی تصاویری که از آن ها در نوشته های سایت خود استفاده می کنید به صورت صحیح در زیر دامنه ساخته شده آپلود می شوند و از طرق آن نمایش داده می شوند اما تکلیف تصویر هایی که قبلاً در سایت یا وبلاگ وردپرسی خود استفاده کرده اید چه می شود ؟ برای تغییر آدرس تمامی تصویر های قبلی سایت خود می توانیم از برنامه PHPMyAdmin استفاده کنیم. ابتدا باید تمامی فایل های موجود در شاخه قبلی و پیش فرض وردپرس خود ( /wp-content/uploads/ ) را در شاخه جدیدی که برای زیر دامنه خود درست کرده اید کپی کنید و سپس برای تغییر آدرس ها در نوشته های خود از پنل مدیریتی هاست خود در قسمت پایگاه داده ها ( Data Base ) بر روی گزینه PHPMyAdmin کلیک کنید و در صفحه ظاهر شده از سمت راست و بالای صفحه بر روی نام پایگاه داده هایی که از آن برای وردپرس خود استفاده می کنید کلیک کنید و سپس در صفحه ظاهر شده بر روی زبانه SQL کلیک کنید و در کادر مربوطه دستور زیر را نوشته و بر روی دکمه Go کلیک کنید.

</p> <pre wp_posts SET post_content = REPLACE(post_content,’http://img.tortak.com/’,'http://tortak.com/wp-content/uploads/’)

به یاد داشته باشید که در دستور بالا باید نام دامین و زیر دامنه خود را به جای tortak.com و img.tortak.com بنویسید.

sql-code-wordpress.jpg

۴. کمک به موتورهای جستجوگر برای شناسایی ساختار آدرس جدید : حال که کار تغییر آدرس فایل های تصویری سایت وردپرسی خود را به یک زیر دامنه به اتمام رسانده ایم باید به خزنده های موتورهای جستجوگر مانند گوگل بفهمانیم که آدرس جدید فایل های تصویری که قبلاً از سایت یا وبلاگ ما را ایندکس کرده اند چیست. برای این کار از فایل .htaccess هاست خود استفاده می کنیم که آنم را می توانید در شاخه اصلی که وردپرس را بر روی آن نصب کرده اید پیدا کنید و با اضافه کردن کد های زیر این کار نیز به خوبی انجام می شود و این تغییر آدرس هیچ تاثیر منفی برای بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجوگر ( SEO ) نمی گذارد و باعث می شود اگر سایت دیگری به تصویر های شما لینک داده باشد این لینک ها با صفحه خطای ۴۰۴ روبرو نشوند و به درستی کار بکنند .

RedirectMatch 301 ^/wp-content/uploads/(.*)$ http://img.tortak.com/$1

با انجام مرحله به مرحله عملیاتی که در بالا گفته شد می توانید به راحتی سرعت سایت وردپرسی خود را افزایش دهید و به صفحات سایت خود ظاهری حرفه ای تر ببخشید.

منبع : تورتک

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...