رفتن به مطلب

اینترنت فوق سریع گوگل در آمریکا کلید خورد


p30msb

پست های پیشنهاد شده

بعد از آنکه هفته گذشته، گوگل پروژه اینترنت فوق سریع گوگل موسوم به «گوگل فایبر» را رونمایی کرد. این شرکت اعلام کرد که در دو شهر کانزاس سیتی و میسوری،۴۶ محله واجد شرایط لازم برای راه‌اندازی آزمایشی این پروژه هستند و ثبت نام از متقاضیان تا نهم سپتامبر امسال ادامه خواهد داشت.

بنا بر اعلام گوگل این سرویس جدید اینترنت فوق سریع«گوگل فایبر» با سرعتی بالای یک گیگابیت در ثانیه و خدمات پخش تلویزیونی را همزمان در اختیار کاربران قرار می دهد.

697F808A-185C-415A-B4C8-A469449C61E8_w640_r1_s-600x337.jpg

به همین منظور گوگل سایتی را نیز راه‌اندازی کرده که کاربران می‌توانند از آن طریق با پرداخت تنها «۱۰ دلار» برای دریافت خدمات گوگل پیشاپیش ثبت‌نام کنند.

پس از آنکه زمان ثبت نام در نهم سپتامبر امسال به پایان رسید، گوگل با مشخص کردن محلاتی که در آن تعداد متقاضیان به حد نصاب رسید، نصب و راه اندازی سامانه جدید خود را در آن منطقه کلید می‌زند.

اما تنها یک هفته پس از عرضه تجاری خدمات اینترنت فوق سریع گوگل، ۴۶ محله در هر دو شهر کانزاس‌سیتی برای تبدیل به «محله‌های فایبری» واجد شرایط شناخته شده‌اند.

در هفته اول ارائه این سرویس تازه گوگل، استقبال به طور چشمگیری بالا بوده و در ایالت میسوری ۳۱ درصد (یعنی ۴۰ محله از مجموع ۱۲۸ محله فایبری) به حد نصاب دریافت خدمات گوگل فایبر رسیده‌اند.

گوگل از استقبال مردم از این سرویس جدید ابراز رضایت کرده، اما بر اساس آنچه در وب‌سایت این طرح آمده، ارائه این خدمات از سپتامبر امسال در کانزاس‌سیتی واقع در ایالت کانزاس آغاز می‌شود و شهروندان کانزاس‌سیتی در ایالت میسوری باید تا اوائل سال ۲۰۱۳ برای دریافت ایت خدمات در منطقه خود صبور باشند.

7-27-12-Google-Fiber_full_600.jpg

بر اساس گزارش سی‌نت، وب‌سایتی که تحولالت مرتبط با اینترنت و تکنولوژی‌های جدید را دنبال می‌کند، یکی از سخنگویان گوگل با اشاره به استقبال کاربران از این طرح می گوید، «واقعاً نمی دانستیم باید چه انتظاری داشته باشیم. اما به هر حال از مشاهده این میزان استقبال هیجان زده شده و تمام توان خود را در راستای آموزش مردم درباره فواید استفاده از شبکه فایبر به کار بسته‌ایم.»

شرکت گوگل به منظور آموزش ساکنان محله‌های واجد شرایط «کامیون‌های فایبری» را به این مناطق اعزام کرده و در نزدیکی شهر کانزاس در ایالت میسوری نیز محلی را موسوم به «فایبر اسپیس» راه‌اندازی کرده که شهروندان کانزاس می‌توانند در شعاع صد متری آن این سرویس اینترنت فوق سریع را امتحان کنند.

Fiber-Truck-and-Fiber-Space.jpg

استقبال شهروندان این دو شهر آمریکا از اینترنت فوق سریع گوگل چندان هم دور از انتظار نیست چرا که در مقایسه با دیگر ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت، مشترکان گوگل به مراتب پول کمتری می‌پردازند و خدماتی با سرعتی بسیار بالاتر را دریافت می‌کنند.

با این همه تحلیلگران تخمین زده‌اند که نصب و راه‌اندازی شبکه فایبر برای گوگل به هیچ وجه ارزان نیست. بطوری که اگر این شرکت فقط توانایی جذب ۲۵ درصد از خانوارهای شهر کانزاس‌سیتی را نیز داشته باشد، خدمات اینترنت فایبر را با ضرر عرضه می‌کند.‪

  • امتیاز 1
لینک به ارسال

سلام

دوست عیز بخش بحث فقط برای بحث و گفتگوی عمومی هست و محل اخبار نیست.

با تشکر از شما اما فعلا بخش اخبار نداریم.

موفق باشید.

  • امتیاز 2
لینک به ارسال
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...