رفتن به مطلب

ساخت کد بصورت رندوم و ارسال آن


پست های پیشنهاد شده

با سلام و خسته نباشید خدمت شما ...

یه پروژه بهم خورده می خواستم ببینم نمونش هست یا نه یا کسی می تونه راهنمایی کنه بنده رو ...

موضوع از این قرار هست که یک فروشگاهی در سایت ثبت میشه که خدماتی مثل فروش لباس داره و زیر مجموعه یک پاساژ هست ...

این زیاد مهم نیست موضوع اینجاست که مشتری می خواد وقتی کاربر به صفحه فروشگاه اینا میاد یه دکمه باشه دریافت تخفیف کاربر که کلیک می کنه براش یک کد تخفیف بسازه و نشون بده بهش و همون کد رو برای مدیر فروشگاه پیامک کنه .

اگر کد تک بود یعنی فروشنده می خواست یک کد رو به عموم نشون بده میشد از زمینه دلخواه به راحتی استفاده کرد اما این مدل رو می خوام بدونم چه راهی داره که بنویسم!

ضمناً هر عضو تنها تعدادی رو که فروشنده مشخص می کنه در روز می تونه کد تخفبف بسازه، همچنین فروشنده می خواد هر موقع که خواست این گزینه رو غیرفعال کنه ...

با تشکر از وقتی که واسه خوندن و پاسخ دادن میذارید

لینک به ارسال

ساخت کد رندوم که با php انجام میشه و میشه بهش رنج داد - اما فرض کنید که کد تولید شد - خب بعدش باید چه اتفاقی با این کد انجام بشه؟ کجا قراره به کار بیاد؟

برای فعال کردن این آپشن هم میشه یه زمینه دلخواه دیگه تعیین کرد مثلاً به اسم off_status که اگر مقدارش 1 بود، زمینه دلخواه نمایش تخفیف رو نمایش بده و اگر 0 بود ...

برای محدود کردن تعدادش هم اول ببینید که یوزر کجا تعریف میشه؟ اگر یوزر طی پروسه ثبت نام وردپرس تعریف میشه پس میشه یه باکس (read-only) در بخش کاربری ایجاد کرد به اسم off_count با مقدار اولیه مثلاً 10 که هرگاه یوزر از off استفاده کرد و کد تولید شد، یکی از تعداد off_count در بخش پنل کاربری یوزر کم بشه.

در کل شدنش میشه اما باید طراحی خوبی روش پیاده بشه - تا ببینیم دیگران چه نظری دارند

لینک به ارسال
  • 3 هفته بعد...

خوب کس دیگه ای نظر نداد :)

1- این کد برای یک سیستم تبلیغات و تخفیف هست که کاربر ثبت نام میکنه و مثلا از یک فروشگاه درخواست کد تخفیف می کنه دکمه دریافت کد رو که میزنه سیستم اتوماتیک یه کد 6 رقمی می سازه و به کاربر نشون میده و همون کد رو برای صاحب فروشگاه ارسال میکنه. تا موقع مراجعه کاربر صاحب فروشگاه بتونه کد تخفیف رو مطابقت بده ببینه از سایت گرفته شده یا خیر، و باید براش یک سری محدودیت هم گذاشت.

مثلا زمان انقضا کد مثلا بعد از چند روز دیگه معتبر نباشه یا اینکه هر کاربر با هر آی.پی در روز 1بار بیشتر نمی تونه کد تخفیف بگیره واسه سو استفاده های احتمالی

2- یوزر هم طی فرآیند ثبت نام وردپرس انجام میشه (برگه عضویتی که درست کردم براش) ...

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...