رفتن به مطلب

proline

عضو سایت
  • تعداد ارسال‌ها

    1
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

نوشته‌ها ارسال شده توسط proline

  1. گواهی SSL چیست؟

    گواهینامه SSL پروتکلی امنیتی است که سهم بسیار زیادی در امنیت یک سایت ایفا می‌کند. در حال حاضر این گواهینامه یکی از الزامات و اقدامات اولیه برای بررسی ایمنی یک وب‌سایت محسوب می‌شود. جستجوگرها و مرورگرهای اینترنتی هم، برای ایجاد ارتباط میان یک سایت و کاربر، به وجود گواهی SSL در سایت مقصد توجه زیادی داشته و در صورت نبود گواهی SSL به کاربر هنگام اتصال هشدار می‌دهند.

    گواهی SSL چه کاربردی دارد؟

    SSL یک استاندارد کدگذاری برای تبادل اطلاعات میان کاربران اینترنت و سرور وب است که این کدگذاری‌ها موجب مینیمایز شدن شنود و سوءاستفاده از اطلاعات کاربران نهایی می‌شود.

    شرکتی که مسئولیت برقراری امنیت بر پایه گواهینامه SSl را بر عهده گرفته CA نام دارد. CA یا مرکز صدور گواهینامه امنیتی، وظیفه خود را تأیید هویت کسانی می‌دانند که اقدام به راه‌اندازی یک وب‌سایت اینترنتی می‌نمایند.

    گواهی SSL و اعتمادسازی

    طبق تحقیقات یک موسسه بین‌المللی، کاربران اینترنت نسبت به مسئله امنیت اطلاعات بسیار حساس شده‌اند و بیش از 70 درصد کاربران دغدغه حریم شخصی و جلوگیری از افشاء اطلاعاتشان را دارند. بیش از 30 درصد کاربران پیش از خرید و انجام تراکنش در یک سایت و یا حتی ورود اطلاعات، نوار سبز رنگ SSL را چک می‌کنند تا فرآیند خرید و عضویت ایمنی را تجربه کنند.

    زمانی که کاربر جست‌وجویی در گوگل انجام می‌دهد، لینک‌هایی توسط این جستجوگر به او نمایش داده می‌شود. کاربر با کلیک بر روی هر لینک به یک سایت وارد می‌شود. درصورتی‌که سایت مقصد پیش‌ازاین گواهی SSL را فعال نکرده باشد توسط مرورگر پیام اخطاری مبنی بر ایمن نبودن سایت، نمایش داده می‌شود که ازنظر روانی هم، بسیار برای سایت مضر است. بعید نیست که کاربر با دیدن این پیغام از ورود به سایت، خودداری کند و یا نرم‌افزارهای امنیتی که بر سیستم کاربر نصب شده‌اند مانع ورود وی به سایت شوند و به همین راحتی یک سایت، ورودی‌های خود را از دست می‌دهد.

    نکته دیگر این است که مسئله امنیت روزبه‌روز برای کاربران و سرویس‌های خدمت دهنده اینترنتی مهم‌تر می‌شود. دیری نخواهد پایید که استاندارد SSL، به یک گواهینامه اجباری برای یک سایت اینترنتی تبدیل خواهد شد و شرکت‌هایی که برای دریافت این گواهینامه دیر اقدام کرده‌اند، دچار مشکل می‌شوند.

    مقاله مرتبط:امنیت جست‌وجو در اینترنت | اسکن فایل‌ها با کمک یک آنتی ویروس آنلاین

    انواع گواهینامه‌های SSL

    اعتبارسنجی دامنه (Domain Validation)

    اعتبار سنجی سازمانی (Organization Validation)

    EV) Extended Validation)

    Wildcard

    تفاوت SSL با TLS چیست؟

    گواهی SSL دائماً در حال بروز شدن و رفع نقص و بهبود است. هر نسخه ویرایش شده با یک شماره ورژن منتشر می‌شود. به‌طور مثال SSL V2.0 و یا V3.0. پس از ورژن 3 به‌جای استفاده از عنوان SSL V4.0 از نام TLS V1.0 استفاده شد اما همچنان این گواهینامه را با عنوان SSL می‌شناسند.

     

    مطالعه موارد بیشتر در حوزه امنیت در سایت ما:
    https://www.proline-iran.com

×
×
  • اضافه کردن...