رفتن به مطلب

seyedi

عضو سایت
  • تعداد ارسال‌ها

    5
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

نوشته‌ها ارسال شده توسط seyedi

  1. مشکل باز نشدن وب سایت بر روی دیوایس‌های ios بدون vpn است. یعنی وب سایت فقط روی دیوایس‌های دارای سیستم عامل ios باز نمی شود. با بعضی isp‌ها مثل همراه اول این مشکل وجو ندارد و در بعضی دیگر مثل ایرانسل و شاتل این مشکل همچنان ادامه دارد. تنظیمات مختلف درون داشبورد کلودفلر در بخش crypto تک تک تست شده ولی نتیجه‌ای حاصل نشده است.

    نکته اول: مشکل به هیچ عنوان برطرف نشده و از طریق وب سایت‌هایی مثل lambdatest.com وbrowserstack.com و … امکان بررسی صحیح و دقیق وجود ندارد و باید با دیوایس حقیقی وب سایت تست شود.
    نکته دوم: این مسئله فقط در زمان استفاده از کلودفلر بر روی وب سایت رخ میدهد یعنی اگر کلودفلر غیرفعال باشد وب سایت دیگر هیچ مشکلی ندارد. و فرقی هم بین محل سرور وب سایت یعنی ایران و یا خارج ایران وجود ندارد.
    نکته سوم: مشکل در https رخ میدهد نه در http و این مسئله بدین طریق در دیوایس‌های ios قابل تست است.https://cloudflare.com/cdn-cgi/trace و http://cloudflare.com/cdn-cgi/trace که باید در هر دو حالت trace مربوطه نمایش داده شود ولی فقط در http نمایش داده می‌شود.

    ما در تاپیک مربوط به کلودفلر هم این مسئله را پیگیری کرده‌ایم ولی جوابی برای این مشکل وجود نداشت.

    https://community.cloudflare.com/t/my-sites-only-not-load-in-ios-devices-ex-iphone5/59648

    تاپیک های زیادی در این رابطه ایجاد شده بود ولی چون علت دقیق مشخص نبود بیشتر افراد یا کلا از کلودفلر خارج شده اند و یا از سرویس ابرآروان استفاده می‌کنند.

     

    ظاهرا سه روش برای حل این مشکل وجو دارد:

    1. این مشکل روی subdomainهای دامنه وجود ندارد!
      مثلا در سایز موبایل وب سایت toomar.net روی app.toomar.net ریدایرکت میشه، در حقیقت روی صفحات canonical گذاشته شده و خود subdomain هم به دامنه اصلی point شده است. ولی این روش اصلا روش مناسبی نیست چون ریدایرکت 301 رخ میده و از طرفی استفاده از ساب دامنه مطلوب نیست.
      به عنوان مثال وب سایت aavazeh.com هم روی کلودفلر هست و همین مشکل را دارد ولی ساب دامنه آن یعنی studio.aavazeh.com به درستی کار می‌کند.

    2. ارتقا پلن کلودفلر به پلن business، که کلودفلر از ssl خود وب سایت استفاده کنه که بابت اون باید ماهی 200 دلار پرداخت بشه! و یا استفاده از Dedicated SSL Certificate مربوط به کلودفلر که باید ماهی 5 دلار پرداخت بشه که شاید مشکل برطرف بشه.

    3. بعضی وب سایت‌ها مثل ایران سرور، بامیلو، سون هاست و … از کلودفلر استفاده میکنن و مشکلی هم ندارن.
      بعد از مقداری تحقیق متوجه شدیم که ssl اونها فرمت قدیم ssl اعطایی از سوی کلودفلر یعنی Universal (Shared) certificate هست مثل sni113807.cloudflaressl.com و کلودفلر بعد از یکسری بروز رسانی فرمت آنرا تغییر داده است یعنی آنرا تبدیل کرده به Universal certificate مثل sni.cloudflaressl.com . ولی تمام وب سایت هایی که Universal certificate استفاده می‌کنند این مشکل رو دارند، اقدامات و تست های مختلفی در این باره انجام شد که شاید روشی وجود داشته باشد که ما نیز بتوانیم از Universal (Shared) certificate استفاده کنیم مثل تغییر ssl به let’s encrypt و افزودن ساب دامین به وب سایت و یا تغییر بعضی کانفیگ‌های کلودفلر مثل بخش Origin Certificates در فسمت Crypto، ولی هیچکدام از آنها مشکل را برطرف نکردند. من وب سایت های زیادی را دیده‌ام که از کلودفلر استفاده می کنند و این مشکل را دارند، تنها یک وب سایت از این جریان مستثنا شده و آن همیار وردپرس هست که با وجود استفاده از sni.cloudflaressl.com باز هم مشکلی ندارد. که نیاز به بررسی بیشتر دارد.
      https://www.sslshopper.com/ssl-checker.html#hostname=https://hamyarwp.com

    • امتیاز 1
  2. عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما

    وب سایتمون دارای ssl تجاری است و تنظیمات کلودفلر بر روی آن انجام شده است (SSL مربوط به کلودفلر را هم Flexible قرار داده ام). مشکل اساسی باز نشدن وب سایت بر روی دیوایس های ios بدون قندشکن است. یعنی وب سایت فقط روی دیوایس های دارای سیستم عامل ios باز نمی شود مثل iphone5 ، البته با اینترنت همراه اول روی ios باز میشه ولی با اینترنت ایرانسل و مخابرات کار نمی کنه!

    زمانیکه کلودفلر غیرفعال است وب سایت به درستی کار می کند.


    لطفا راهنمایی بفرمایید, ممنون.

×
×
  • اضافه کردن...